![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'...In één dag tijd zijn er in de Chinese provincie Hubei bijna 15.000 besmettingen en 242 doden van het coronavirus bijgekomen. De grootste toename in 24 uur sinds de uitbraak van de ziekte. “Ik ben er niet 100 procent gerust in”, zegt viroloog Steven Van Gucht. ...' -bron- 242 doden in één provincie op één dag. En de rest ?
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 13 februari 2020 om 15:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Totaal cijfers van een paar dagen geleden, of was het gisteren ?
![]() |
#383 |
Banneling
|
![]() Ze hebben een maand lang mensen die negatief testen op het virus naar huis laten gaan.... Die mensen liepen dus rond met het idee "ik heb een snotvallingske, maar kan voor de rest alles doen, want negatieve test".
Alleen de test trok op niks en heel veel valse negatieven. Daarom is ze afgevoerd. Drama.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meetmethode en dus te nemen maatregelen is helemaal veranderd.
Ook daarom die jump in het aantal slachtoffers. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 13 februari 2020 om 15:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#385 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat hen niet belet heeft een journalist klokkenluider te doen "verdwijnen" een paar weken later. Hun enige probleem was QQ en WhatsApp etc die roodgloeiend draaiden. Ze wisten het en hoopten dat er zo weinig mogelijk gerucht werd aan gegeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#386 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Denk je dat de Chinese overheid appartementsblokken voor de lol dichtlast? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is echter nog wat vroeg om te weten welke kant het zal uitgaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het heeft allemaal meer vandoen met economische redenen dan met het virus zelf. En ik vraag me dan wel af waarom Chinezen nog gewoon naar het buitenland kunnen reizen ? Er komen alle dagen Chinezen toe op buitenlandse luchthavens toch ? Trouwens de vaccins tegen 'onze' griep werken ook maar in 1 op de 2 gevallen. Wie zich laat inenten, loopt gemiddeld tussen de 50 en 70 procent minder kans om besmet te raken door het influenzavirus. Hoe effectief het vaccin is, verschilt wel per jaar. Een virus kan muteren of een ander virus dan voorzien kan zich ineens volop verspreiden, waardoor de prik minder bescherming biedt. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 februari 2020 om 18:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet het .....gewoon rechtdoor. De beurzen gaan de laatste week door het dak. Die onheilspellende berichten waren er ook over Griekenland ( hoor jij daar nog iets van ? ![]() ![]() Onheil voorspellen is vandaag de dag een lucratieve bezigheid. Een groot professor econoom is zelfs zeker dat de 3de WO voor dit jaar is. Feit is dat we in een spookwereld leven. De ene zegt dat en de andere iets anders en de volgende dag zijn die opeens verdwenen ![]() Geld vindt altijd zijn weg. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 februari 2020 om 18:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De drastische aard van hun maatregelen stemt dus tot nadenken. Citaat:
Citaat:
Onze overheid van haar kant gaat niet nodeloos op de zaken vooruit lopen. En indien ook hier een epidemie uitbreekt, zal het vermijden van paniek de grootste prioriteit zijn. Hier is en blijft het devies: ![]() Citaat:
Citaat:
Een vaccin voor dit Coronavirus is op dit ogenblik toekomstmuziek. Eerst zien en dan geloven. Voor HIV bijvoorbeeld is er na 40 jaar nog steeds geen vaccin. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#393 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaarlijks (2012) zijn er in België 100.000 besmettingen van een ziekenhuisinfectie met 2600 doden, elk jaar. Naar Chinese normen wordt dat 260.000 doden per jaar. Er mogen nu zelfs 100.000 doden vallen van die corona, dat is nog niet genoeg voor maatregelen als dit.
Ze kunnen dit niet volhouden, ze hebben zich vastgewerkt in een onmogelijke situatie. https://www.standaard.be/cnt/dmf20120520_097 Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 13 februari 2020 om 20:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#395 |
Banneling
|
![]() Coronavirus... de straf van God vanwege de onderdrukking op de Oeigoeren.
![]() En tja, ook willen de ongelovige Chinezen niet aannemen dat het een slecht idee is om je met vleermuizen en weet-ik-veel in te laten. Of in je mond te laten...? ![]() Laatst gewijzigd door Guinevere : 15 februari 2020 om 18:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#396 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#397 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook ff goed nieuws.
In België is er één persoon die het virus niet meer kan krijgen. Hij was besmet, maar heeft zelf de nodige antistoffen kunnen aanmaken. Nog 9.999.999 te doen.... Maar zijn plasma zou wél kunnen gebruikt worden voor eventuele andere slachtoffers, en dat is ook iets wat ze de volgende dagen gaan afnemen bij hem.
![]() |
#398 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg dit omdat er in gans het continent Afrika heel wat Chinezen werken. Al een heel tijdje . Ik heb moeite om te geloven dat er nog geen besmettingen zijn in Afrika . Volgens de officiële bronnen van de WHO is dit nochtans tot nu toe het geval. Behalve dan deze ene in Egypte. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 februari 2020 om 21:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |