![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor 36 € alles inbegrepen. ![]() Oude wagens met de O-plaat moeten trouwens om de 2 jaar naar de keuring. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 15 februari 2020 om 20:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar dan hou je hem ingeschreven als gewone auto? Kan ook uiteraard.
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn er zelfs die hem terug als gewone auto willen inschrijven: Citaat:
http://www.autoforum.be/forum/aankoo...en-inschrijven |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, er zijn onder die pick-up drivers nogal wat hufters. Daar spelen de autoproducenten natuurlijk op in door die bakken te voorzien van indrukwekkende afmetingen en met een motor die een zwaar gedruis voortbrengt. Ik heb er ook reeds gezien met autoruiten waar je van buiten uit omzeggens niets kunt zien van de inzittenden. Kortom, er wordt alles aan gedaan om op te vallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk maar naar de A team . Als dat al een reden is?
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men is daar om, voor mij, duistere redenen, van afgestapt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() En toen kwam de explosie van "oldtimers" en dat is men nu weer aan het terugdraaien met veel gejank in de keuringstations tot gevolg. De liefhebberij van de oldtimers bleek immers in vele gevallen meer liefde voor de financien te zijn dan voor het voertuig in erbarmelijke toestand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zijn we weer irritant blijkbaar ...
De pick up: als het eindelijk geregeld zou worden dat de eigenaar billijke belastingen betaalt voor zijn monster, wie heeft dan een probleem? De old timer: dat zijn geen voertuigen zoals men die dagelijks gebruikt voor van alles en nog wat. Of het nu oude traktoren zijn (zo'n stoet al gezien? Prachtig), Amerikaanse bakken of gewone oude auto's van gewone mensen: levende musea. Laat die mensen hun hobby, en laat die hobby betaalbaar blijven.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bon ...nog een markt die nu snel zal sneuvelen.
Welke is de volgende?
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze braken fijn stof uit en hunne CO uitstoot is ook niet mis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
mijn pa heeft zo'n oldtimer mercedes 260S 400.000km en hoe doe je dat om die auto bvb 10dagen per jaar te gebruiken en navenant taks te betalen ? waar staat dat systeem uitgelegd, of moet je gewoon een kleine oldtimer taks betalen en case closed kan je gans het jaar rondtuffen in belgie ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
O-plaat verzekering ken ik niet. Gewoon gebruik, of classic car verzekering kost je pakweg *BA 210 €/jaar, edit € 201/ jaar. Indien die auto nog veel waarde heeft neem je er best nog diefstal (€ 150 naargelang waarde) en brand (€ 50) bij, incl taksen (€ 70) kost je dan ca. 270 € als *classic car . *Daarvoor moet wel nog een 2e wagen verzekerd hebben. Andere extra zijn nog rechtsbijstands plus, verzekering bestuurder of elk €40 Glasbreuk vind ik veel te duur. Ik heb het lang geleden eruit kunnen halen als langjarige klant. Ik betaal ca. € 590 per jaar , 37,90 € wegentaks + ca. 550 €, diefstalverzekering is wel naargelang geschatte waarde. Mijn wagen is maar voor €30k diefstal verzekerd, wil ik € 50k moet ik navenant (teveel) opleggen. Laatst gewijzigd door Micele : 16 februari 2020 om 14:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommige verzekeringsmaatschappijen hebben wel een interessante formule. Ethias bijvoorbeeld. Je kan daar naast de auto voor gewoon gebruik ook aan gunstig tarief een ‘classic car’ (of zoiets) hebben.
![]() |
![]() |
#78 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook met normale nummerplaat en 30 jaar oude wagen geniet je van de oldtimertaks van € 37,90. classic car 2e wagen is eigenlijk 50% korting. Wel andere 1e wagen normaal verzekerd. https://www.ethias.be/part/nl/verzek...assic-car.html De oldtimer-verzekering heb je ook maar dan is O-plaat verplicht, vb Ethias: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 16 februari 2020 om 14:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het minst van al dan nog door de n-va.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |