Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2020, 00:22   #161
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Bron?
Post 148
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2020, 00:26   #162
Tavek
Banneling

Standaard

Zowat iedere R&D job in de private sector is bijvoorbeeld heel sterk gesubsidieerd via de terugstorting van de patronale bijdragen voor Master en PhD profielen die R&D activiteiten uitvoeren. En dat zijn er veel in Vlaanderen.
Oud 17 februari 2020, 00:27   #163
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Omdat die al voor andermans pensioen hebben betaald...

Please hé gast, of wil jij dat ik na 45 jaar lang betalen voor andermans pensioen ga opdraaien voor het feit dat niemand voor mijn pensioen gaat willen betalen...
Wat jij (45 jaar ) en ook ik (40 jaar) heb betaald is het afbetalen van Belgische staatsschuld.
Wat jij en ik eigenlijk hadden moeten betalen zijn pensioenkassen die ervoor zorgen dat jij en ik ondertussen ons eigen pensioen konden betalen.
Onze generaties politici hebben alles verbrast.
En of het nog niet erger kon ... hun eigen werknemers onderbetalen en hun een riant pensioen beloven ... te betalen door de jonge mensen en gezinnen van vandaag.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2020, 00:28   #164
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Post 148
Ik mis je tabellen voor Wallonië.
Oud 17 februari 2020, 00:29   #165
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat doet er niet toe. Door het repartitiesysteem gekoppeld met het concept inflatie heb jij een (relatief) groot pensioen opgebouwd. Veel groter dan je bijdragen zouden toelaten.

Als je snel de pijp uitgaat heb je misschien bijgedragen. Als je 20 jaar lang pensioen trekt en regelmatig naar de dokter gaat, of eens kanker krijgt, ben je een netto profiteur.

Ik wil de oude vlaamsgezinde garde die steeds spreekt over "Waalse" profiteurs ook eens een spiegel voorhouden. Indien ze netto hadden bijgedragen zaten we nu niet met > 100 % staatsschuld.
En dat zegt dan diegene die hier al gesteld heeft dat hij géén volle 45 jaar wil afdragen om andere pensioenen te helpen betalen...

Goed solidair bezig gast...

Mijn vader heeft 53 jaar gewerkt,en 4 jaar pensioen,mijn zus 38 jaar gewerkt zonder enig pensioen wegens voortijdig overlijden.....

Hoeveel duizenden zijn er nog die in hetzelfde geval verkeren mijn beste...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2020, 00:30   #166
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Ik wil vooral dat je eens erkent dat je zelf een profiteur bent van het sociaal stelsel en nooit zoveel zal hebben bijdragen als je zal trekken in je leven.

Wat geldt voor de meeste boomers trouwens, op enkele grootverdieners na.
Ik hang aan het staartje van die baby boomers en ik wil dat gerust erkennen.
Ik durf die jonge gezinnen die voor alles dienen op te draaien bijna niet meer in hun ogen kijken.
Oud 17 februari 2020, 00:31   #167
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zowat iedere R&D job in de private sector is bijvoorbeeld heel sterk gesubsidieerd via de terugstorting van de patronale bijdragen voor Master en PhD profielen die R&D activiteiten uitvoeren. En dat zijn er veel in Vlaanderen.
Gelukkig doet Wallonië het beter want daar hoort niemand jou ooit over klagen.....
Oud 17 februari 2020, 00:32   #168
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Wat jij (45 jaar ) en ook ik (40 jaar) heb betaald is het afbetalen van Belgische staatsschuld.
Wat jij en ik eigenlijk hadden moeten betalen zijn pensioenkassen die ervoor zorgen dat jij en ik ondertussen ons eigen pensioen konden betalen.
En of het nog niet erger kon ... hun eigen werknemers onderbetalen en hun een riant pensioen beloven ... te betalen door de jonge mensen en gezinnen van vandaag.
Neen.

Jullie hebben de pensioenen van jullie ouders betaald. Die met minder waren & die ook minder pensioen kregen (wegens het bijna totaal afwezig zijn van de vrouw op de arbeidsmarkt in die generatie). En nog steeds waren die bijdragen van jullie onvoldoende om de sociale uitgaven te dekken, waardoor we en masse schulden moesten maken in de jaren 70-80-90.

In de tussentijd hebben we een goede opstoot van inflatie gekend, de levensverwachting is sterk gestegen (met een kost, dure zorg) en de boomergeneratie is met veel, heel veel, itt haar kinderen en kleinkinderen.

Kortom, de ultieme profiteurgeneratie biedt zich aan, om nu pensioen te trekken. Een gigantische schuldenberg opgebouwd waardoor ze boven hun stand konden leven, en nu de schuld daarvoor geven aan de nakomende generatie en ook van hun verwachten dat ze de rekening betalen. En neen, dat ge in de jaren 70 300 dagen per jaar werkte tegen 20 fr per uur doet er echt niet toe hoor....

Vrij cynisch allemaal.
Oud 17 februari 2020, 00:33   #169
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Cijfers van het Vlaamse gewest
Wel, het is blijkbaar nog veel erger dan gedacht.
Oud 17 februari 2020, 00:35   #170
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Gelukkig doet Wallonië het beter want daar hoort niemand jou ooit over klagen.....
Ik wil u gewoon duidelijk maken dat hoogmoed voor de val komt.

Vlaanderen is aan het de-industrialiseren aan supertempo. In Limburg alleen is de sector logistiek een van de grootste werkgevers geworden (Nike, Essers, enz...). Sectoren die slecht betalen & zeer cyclisch zijn. Bij de eerste recessie dumpen die volk af.

Limburg kan op 5 jaar tijd, bij een voldoende sterke recessie, zo Wallonie v 2.0 zijn.

En wat dan, zijn we dan Limbabwezen ofzo ? Die mensen, die met de heftruck rijden in een magazijn vol schoenen die niemand meer wilt hebben, zijn dat dan "traag sprekend uitschot" ?
Oud 17 februari 2020, 00:38   #171
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
In 1990 nam de industrie nog 24,3% van de Vlaamse tewerkstelling voor haar rekening (525.000 werkenden). Een kwarteeuw later (2015), was dit aandeel quasi gehalveerd tot 13,1% (350.000 werkenden)
En het zal nog minder worden. Allemaal goedbetaalde jobs. Weg.

Vervangen door heftruckchauffeurs, orderpickers & camionchauffeurs.
Oud 17 februari 2020, 00:40   #172
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet nog wat den Tobback ons destijds kwam vertellen...

Weet je nog herverdeling....

Daardoor voelde ik mij dus misdadig tegenover de gemeenschap....

Op al die overuren betaalde ik dus destijds een hoog percentage aan belastingen...
Eigenlijk te hoog om nog te moeten gaan werken,maar niet te hoog om de tijdelijke problematiek in de productie op te lossen...

En nu komt er een clown hier mij doodleuk vertellen dat het mijn fout is...

Let we laughin all at loud....

Laatst gewijzigd door Svennies : 17 februari 2020 om 00:41.
Oud 17 februari 2020, 00:44   #173
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hang aan het staartje van die baby boomers en ik wil dat gerust erkennen.
Ik durf die jonge gezinnen die voor alles dienen op te draaien bijna niet meer in hun ogen kijken.
In Nederland bestaat er een goed gevuld "zilverfonds" om de pensioenen van te betalen. Waarom kunnen zij waar de separatisten sinds 1830 niet in slagen?

Tobback won in volle Agusta-schandaal de verkiezingen door te beloven voor ons pensioen te zullen zorgen. De rooien leverden een kwart eeuw ononderbroken de minister van pensioenen. Vande Lanotte zijn zilverfonds is nooit anders dan een dure lege doos geweest, en Verhofstadt roofde de enige pensioenkas die geld in kas had leeg om zijn begroting te doen kloppen. En wie betaalt de huidige gepensioneerden?
WIJ betalen ondertussen de miljoenenhuur voor de gebouwen die Verhofstadt, Vandela én Di Rupo, om dezelfde reden, verkochten. Daar zat geen énkele Vlaamse regering voor iets tussen.

Uiteraard horen we jou daar nooit over toeteren.
Oud 17 februari 2020, 00:48   #174
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En het zal nog minder worden. Allemaal goedbetaalde jobs. Weg.

Vervangen door heftruckchauffeurs, orderpickers & camionchauffeurs.
In Wallonië gaat het gelukkig veel beter dan in Vlaanderen. Morgen gaan de miljardentransfers van Wallonië naar Vlaanderen.
Oud 17 februari 2020, 00:48   #175
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wil u gewoon duidelijk maken dat hoogmoed voor de val komt.

Vlaanderen is aan het de-industrialiseren aan supertempo. In Limburg alleen is de sector logistiek een van de grootste werkgevers geworden (Nike, Essers, enz...). Sectoren die slecht betalen & zeer cyclisch zijn. Bij de eerste recessie dumpen die volk af.

Limburg kan op 5 jaar tijd, bij een voldoende sterke recessie, zo Wallonie v 2.0 zijn.

En wat dan, zijn we dan Limbabwezen ofzo ? Die mensen, die met de heftruck rijden in een magazijn vol schoenen die niemand meer wilt hebben, zijn dat dan "traag sprekend uitschot" ?
Hier vinden ze bij Schenker géén volk...
En zij zijn de enigste niet
Oud 17 februari 2020, 00:49   #176
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Wallonië gaat het gelukkig veel beter dan in Vlaanderen. Morgen gaan de miljardentransfers van Wallonië naar Vlaanderen.
En toen werden we met zijn allen wakker...
Oud 17 februari 2020, 00:50   #177
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
In Nederland bestaat er een goed gevuld "zilverfonds" om de pensioenen van te betalen. Waarom kunnen zij waar de separatisten sinds 1830 niet in slagen?

Tobback won in volle Agusta-schandaal de verkiezingen door te beloven voor ons pensioen te zullen zorgen. De rooien leverden een kwart eeuw ononderbroken de minister van pensioenen. Vande Lanotte zijn zilverfonds is nooit anders dan een dure lege doos geweest, en Verhofstadt roofde de enige pensioenkas die geld in kas had leeg om zijn begroting te doen kloppen. En wie betaalt de huidige gepensioneerden?
WIJ betalen ondertussen de miljoenenhuur voor de gebouwen die Verhofstadt, Vandela én Di Rupo, om dezelfde reden, verkochten. Daar zat geen énkele Vlaamse regering voor iets tussen.

Uiteraard horen we jou daar nooit over toeteren.
Nederland kent een gemengd systeem, nl. AOW (20 euro per jaar na uw 18de tot uw 67ste dat ge werkt/deel neemt aan de sociale zekerheid) met daar bovenop de bijdragen uit de pensioenfondsen.
Oud 17 februari 2020, 00:51   #178
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Je blijft proberen hé.
Oud 17 februari 2020, 00:53   #179
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nederland kent een gemengd systeem, nl. AOW (20 euro per jaar na uw 18de tot uw 67ste dat ge werkt/deel neemt aan de sociale zekerheid) met daar bovenop de bijdragen uit de pensioenfondsen.
Ja,en wij kennen de Verhofstadt-Vande Lanotte pot....

Buiten die grote strik rondom is er binnenin niets terug te vinden....
Oud 17 februari 2020, 00:54   #180
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je blijft proberen hé.
Gij niet dan,
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be