Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
|
Discussietools |
16 februari 2020, 19:57 | #81 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
|
Een "normale" pick-up is ergens nog aanvaardbaar omdat die laadruimte voor sommige beroepen een erg praktische kant heeft. Maar de opgefokte monster-pick-ups zijn vooral bedoeld om indruk te maken ("edde mij gezien?").
|
16 februari 2020, 20:32 | #82 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.814
|
Citaat:
"Niet de luchtvaart of de scheepvaart heeft de afgelopen tien jaar gezorgd voor de op een na grootste toename in CO2-uitstoot, maar de SUV: die dikke, hoge, brandstofslurpende terreinwagen. En zolang de emissienormen niet worden aangepast, gaan autofabrikanten geen kleinere auto’s bouwen." Toemaatje. De Mercedes G500 4x4 Squared is een milieudelict op wielen. Een vierkante mega-monstro-SUV van militaire komaf. Drieduizend kilogram weegt dit wanvoertuig. Drieduizend kilogram om zeventig kilo mens naar de supermarkt te slepen. Dat is 42 kilo auto voor elke kilo passagier. (Apache) Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 februari 2020 om 20:44. |
|
16 februari 2020, 20:49 | #83 |
Banneling
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
|
Compensatiegedrag voor kleine pietjes.
|
16 februari 2020, 20:57 | #84 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
|
Citaat:
Ik denk dat de producenten gewoon psychisch inspelen op de geldingsdrang van sommige mensen. |
16 februari 2020, 23:50 | #85 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
Het kan de ideale werkpartner zijn om een zware aanhang- wagen mee te trekken, maar ook een vrijetijdswagen waarmee u met uw gezin zalig kan gaan off-road rijden. Bovendien is een pick-up ook de ideale gezinswagen omdat dit zeer veilige wagens zijn die best wel tegen een stootje kunnen!
Zo kan je professional en uw prive leven combineren in 1 wagen. Een mono volume of terreinwagen voldoet hier niet aan.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 16 februari 2020 om 23:54. |
17 februari 2020, 11:13 | #86 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.284
|
Ik heb een gewone suv.
Allez, 't is een van de reeks Outlander-4007- c-crosser . Waarom of hoe komt dat? De vorige was met meer dan 10 jaar echt op, en ik zei tegen mijn heksie perfeksie dat ze in elke auto van de toonzaal mocht gaan zitten, en punten geven voor het confort van hare rug (in en uitstappen, zithouding). Voil?*. Met zijn 2200 dieselmotor betaald ik zeeeer veel inverkeersstellingsbelasting en zzzzeeer veel jaarlijkse taks en verzekering. Plus: 't kwam goed uit met mijn hobby's.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
5 februari 2024, 06:30 | #87 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
|
In Parijs heeft de bevolking voor een serieuze verhoging van de parkeertarieven voor SUV's gestemd. In de stad Antwerpen laat het knechtje van de burgemeester van de parking weten er niet aan te denken om de marginalen in hun tanks zonder loop ook maar een strobreed in de weg te leggen. En dus word ik in de oude binnenstad op de fiets soms door SUV's van de baan gereden. Ze rijden daarenboven nog merendeels op brandstoffen en zijn dus van het 'minder zware' type. Er zijn amper straten zonder verzakkingen in Antwerpen. Dat gaat wat geven als die suvferds allemaal elektrisch en dus nog zwaarder gaan worden. SUV's horen niet thuis in de stad. Er is al genoeg zwaar verkeer om te leveren en werken uit te voeren.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen! Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen. |
5 februari 2024, 06:43 | #88 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.247
|
Citaat:
|
|
5 februari 2024, 07:00 | #89 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
|
Citaat:
Stel U voor dat men morgen zegt "huizen met meer dan 3 verdiepingen moeten afgebroken worden". Dan sta je daar als onnozelaar als je vorig jaar zo een huis kocht he. En als men nu zou voorstellen om SUV bezitters te vergoeden op kosten van zij die die maatregel wilden ? En nee, ik heb geen SUV. Laatst gewijzigd door patrickve : 5 februari 2024 om 07:01. |
|
5 februari 2024, 08:15 | #90 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
|
Dat is een mooi referendum geweest.
Wat denken jullie? zouden we de SUV's niet extra belasten als ze hier willen parkeren? Zeg gerust jullie gedacht, want jullie, de inwoners, vallen daar buiten.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024 |
5 februari 2024, 10:50 | #91 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.028
|
Citaat:
Bovendien: dit geldt niet voor de meeste ‘schappelijke’ SUV’s. De grens ligt bij 1600 kg (omdat er geen exacte definitie van SUV is). En voor pick-ups is het zeker verantwoord, die nemen soms 4 parkeerplaatsen in. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 5 februari 2024 om 10:52. |
|
5 februari 2024, 11:35 | #92 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
|
Citaat:
Stel U voor dat men volgende week beslist dat alle auto's die geen elektrische auto zijn niet meer in de stad mag rijden. Van de pot gerukt toch ? Dat men dat aankondigt voor binnen 10 jaar, waarom niet ? Je merkt duidelijk dat dit een soort van "jaloerse stuiptrekking" is met een ecologisch sausje he. Zo van "we gaan die dikkenekken met hunne SUV eens ferm bij hun pietje pakken zie" . |
|
5 februari 2024, 11:41 | #93 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
|
Citaat:
|
|
5 februari 2024, 11:43 | #94 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
|
|
5 februari 2024, 13:04 | #95 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
|
Citaat:
|
|
5 februari 2024, 13:06 | #96 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
|
Citaat:
|
|
9 februari 2024, 06:27 | #97 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
|
Citaat:
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen! Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen. |
|
9 februari 2024, 07:10 | #98 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
|
Citaat:
https://geoconfluences.ens-lyon.fr/a...-motorisation/ Bijzonder grappig: de rijkere arrondissementen stemden tegen, de armere, voor. Zij die een SUV hebben, waren tegen, zij die er jaloers op zijn, voor. Beslissing genomen op basis van 3% van de bevolking. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 februari 2024 om 07:11. |
|
9 februari 2024, 07:12 | #99 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
|
Citaat:
Gaat er straks een extra taks zijn op het parkeren met wagens met een open dak ? |
|
9 februari 2024, 08:52 | #100 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.340
|
Citaat:
Wat is er zoveel erger aan een Nissan Qashqai of een Hyundai Tucson (schoolvoorbeelden van SUV's) in de stad dan aan ellenlange boten als een Mercedes S of een BMW 7, wat beide 'gewone' sedans zijn? En als men dan zegt dat men de regels gaat toepassen naargelang het gewicht, waarom heeft men het dan steevast over SUV's? De giganten van hierboven wegen meer dan de gemiddelde SUV en dan heb ik het nog niet over EV's. Het is weer een beetje hetzelfde verhaal als altijd. Eerst jaren mensen in een bepaalde (SUV)-richting duwen vanwege veiligheid, hoge zitpositie, ruim interieur,... om dan, als iedereen een SUV heeft, daar de zwarte piet op af te sturen. Nu wordt het immers tijd dat SUV-bezitters gaan boeten. We gaan ze op kosten jagen en smeren hen een vervuilend imago aan. 't begint eentonig te worden...
__________________
It's just a ride. |
|