![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#881 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gisteren: er is niks aan de hand Vandaag: nationaal rampenplan vereist
![]() |
![]() |
#882 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij durfde ook niet te verschijnen in Terzake voor een interview met Pieter Jan Desmedt. Hij stuurde zijn kat. Maar Maggie De Block die durfde. Die was er wél! Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 maart 2020 om 22:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#883 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb ik ondertussen ook gezien.
![]() |
#884 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel dienen De Wever is een platbroek. Rad van tong, veel blablabla, en dan hebben we het gehad. En vooral: gaan lopen als de grond te heet onder zijn voeten wordt. En voor zijn partij is het maar net hetzelfde.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 maart 2020 om 22:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#885 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#886 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Witte krokusvakantie skiërs.
![]() |
#887 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() We moeten daar niet flauw over doen, de reactie van De Wever was fout dit weekend. Hij kan wel fan zijn van Abba en Mama Mia, maar als politicus heb je wel een verantwoordelijkheid en moet je ook een zeker leiderschap kunnen tonen. Ik denk wel dat De Wever dit nu ook wel door heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#888 |
Europees Commissaris
|
![]() Een uurtje geleden planning doorgekregen van werkgever.
Ik moet niet meer gaan, alles van thuis. 't Zou mij eerlijk gezegd niet verwonderen dat de scholen volgende week ook zullen dichtgaan. Ik houd de mijne alvast thuis tot na't weekend, heb keelpijn, en wel kans dat ik met corona in contact ben gekomen.
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 11 maart 2020 om 23:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#889 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben nu aan de zee met mijn ouders op hotel en bovenstaande klopt voor een groot stuk. Toen we vertrokken verleden week was er nog niets aan de hand en waren er nog geen bekende gevallen in Vlaanderen. In het WE en eigenlijk maandag ook nog, niets aan de hand. Sinds gisteren is het hier precies of er een ramp is uitgebroken. Gasten bellen massaal hun verblijf af of proberen het te herboeken naar een latere datum. Het vissersweekeinde (volgend WE) waar ze 150 inschrijvingen hadden, daar blijven er nu nog 11 van over. De kusttram vandaag genomen. Een nagenoeg lege tram. Idem met de horeca. Het is nu wel nog vroeg in het voorjaar, maar ik vergelijk nu gewoon met dezelfde periode van verleden jaar. Dag-en-nacht verschil. Ook de zeeklassen die anders nu naar de zee trekken bellen massaal af. De schrik zit er precies goed in. Nu ja, de eerste doden zijn nu wel al gevallen in ons landje. (wel zwakkere bejaarde mensen, maar toch.... ) Precies of dit de trigger was voor hetgeen er nu allemaal aan het gebeuren is.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 11 maart 2020 om 23:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#890 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wordt ge uw kinderachtig gedoe dan nooit beu ???
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 11 maart 2020 om 23:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#891 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb wel een koortsthermometer en die geeft 36,8 aan en koorts is toch een goede indicator. Hoe zit het met beschikbaarheid koortsthermometers?
![]() |
![]() |
#892 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijf vanaf nu zoveel mogelijk in uw kot. ![]()
![]() |
![]() |
#893 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ken behoorlijk wat mensen met vergelijkbare symptomen: wat hoofdpijn, lichte keelpijn, een beetje slijmen in de keel ook.... Ik heb verleden week bezoek gehad uit Duitsland (wel geen hand geschud en dergelijke) en die mannen hadden op hun fabriek ene die uit italie was teuggekomen en besmet.... Maar mijn longen zijn tot op nader orde perfect in orde en ik heb net op de roeimachine een recordtijd neergezet dus fysiek ook ok.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#894 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar ik nu ook niet wil zeggen dat je het moet gaan zoeken hé. Voor een stuk wordt er wel wat overdreven in heel deze zaak. Zeker als ik zie hoe de mensen nu reageren en hoe ze dat tot een paar dagen geleden deden. Doen ze dat in het griepseizoen ook zo ?
![]() |
![]() |
#895 |
Gouverneur
|
![]() Belgie is echt omsingeld door de coronavirus
Alle drie grote buurlanden hebben hun brandhaard pal aan de Belgisch grens ![]() Laatst gewijzigd door Tempest : 11 maart 2020 om 23:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#896 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
https://www.thelocal.it/20200311/hos...virus-outbreak Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#897 |
Banneling
|
![]() Oudere, zware rokers zijn naar't schijnt zeer vatbaar voor coronavirus. Hun immuumsysteem is verzwakt en ze hebben vaak, dankzij het roken, ook achterliggende problemen zoals hart en vaatziekten, longproblemen, hoge bloeddruk....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#898 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De erge gevallen, die natuurlijk wel. Ik ga nu zeker de zaak niet gaan minimalizeren, maar toch moeten we ergens met onze voetjes op de grond blijven staan. Doen we dit bij een normale griep ook ? De zaak is natuurlijk erg, maar ik heb de indruk dat we het ons erger aan het maken zijn dan dat het eigenlijk is. De kwetsbare groep zijn vooral de ouderen. Dat we onze focus daar vooral op richten.
![]() |
![]() |
#899 |
Gouverneur
|
![]() Na Zwitserland heeft ook Oostenrijk de grens met Italie gesloten.
Kortom "Schengen" vormt geen belemmering (in tegenstelling tot wat liegende Maggie beweerde) |
![]() |
![]() |
![]() |
#900 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |