Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 maart 2020, 18:08   #1021
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Of het virus op je handen zit of op je handschoenen maakt geen verschil.
Toch wel, anders is beschermkledij helemaal nutteloos. Ik begrijp ook niet waarom we heel die discussie moeten hebben, we moeten het wiel toch niet heruitvinden? Pakjes, met een paar de winkel in, er zijn de laatste maanden genoeg dingen geprobeerd. Kunnen we vooruit, in plaats van alles nog eens te herkauwen?

Als het moet dan moet je even buiten, eten moet je toch dus daar hoort een zeker risico bij, ja. Maar dat is natuurlijk maar een fractie van het risico dat hoort bij elke dag met 500 in een school of bedrijf te zitten, of uren in het openbaar vervoer. Dat snapt toch het kleinste kind?

Men mag het doel niet uit het oog verliezen. Het doel is niet de verspreiding van het virus stoppen, dat lukt toch jammer genoeg niet meer, maar het zoveel mogelijk vertragen zodat je de piek niet te hoog laat worden en de sterftecijfers oplopen door gebrek aan behandeling.

Het is geen sprint, maar een marathon. Maar zo'n gedachte, dat lijkt vast wel Chinees voor korte-termijndenkers, het kost heel veel moeite eer ze dat concept snappen.

Laatst gewijzigd door discuz : 12 maart 2020 om 18:10.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2020, 18:10   #1022
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Toch wel, anders zijn beschermkledij helemaal nutteloos. Ik begrijp ook niet waarom we heel die discussie moeten hebben, we moeten het wiel toch niet heruitvinden?

Pakjes, met een paar de winkel in, er zijn de laatste maanden genoeg dingen geprobeerd. Kunnen we vooruit, in plaats van alles nog eens te herkauwen?

Als het moet dan moet het, eten moet je toch dus daar is een zeker risico, ja. Maar dat is natuurlijk maar een fractie van elke dag met 1000 in een school of bedrijf te zitten, of uren in het openbaar vervoer.

Je vergeet weer het doel uit het oog. Het doel is niet de verspreiding van het virus stoppen, dat lukt niet meer, maar zoveel mogelijk vertragen zodat je de piek niet te hoog laat worden.

Het is geen sprint maar een marathon. Maar dat lijkt wel Chinees voor korte-termijndenkers, het kost heel veel moeite eer ze dat concept snappen.
Virus op je handen kan geen kwaad. Het kan enkel via de ogen of de mond infecteren. Daarom moet je met je handen of handschoenen van je kop afblijven.
Handschoenen alleen helpen dus niet tenzij je ze regelmatig vervangt.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 12 maart 2020 om 18:10.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2020, 18:17   #1023
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het is een afwegen tussen economie en gezondheid. Tot hoe ver kan men gaan om geen disproportionele en te zware schade toe te brengen aan de economie? Achter een toetsenbord is het gemakkelijk mirakeloplossingen te poneren.
Elk nadeel heeft zijn voordeel. De economie zit al meer dan 10 jaar in heel slechte papieren. De groei zit in Azië, niet hier. Een systeem gebaseerd op eeuwige groei is toch niet houdbaar, omdat we maar een klein planeetje hebben waar we zeer zorgzaam mee moeten omspringen. Dus we maken beter van de nood een deugd. Niks aan te doen, jammer maar helaas.

Als meer groei een realistisch plan was, zou ik mee staan te supporteren voor de VLD. Maar het is niet mogelijk. Dus er is geen ander alternatief dan de zaken anders aanpakken. Reality is a bitch.

Laatst gewijzigd door discuz : 12 maart 2020 om 18:17.
Oud 12 maart 2020, 18:18   #1024
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Virus op je handen kan geen kwaad. Het kan enkel via de ogen of de mond infecteren. Daarom moet je met je handen of handschoenen van je kop afblijven.
Handschoenen alleen helpen dus niet tenzij je ze regelmatig vervangt.
't Is simpel: blijf in je kot.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2020, 18:26   #1025
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Elk nadeel heeft zijn voordeel. De economie zit al meer dan 10 jaar in heel slechte papieren. De groei zit in Azië, niet hier. Een systeem gebaseerd op eeuwige groei is toch niet houdbaar, omdat we maar een klein planeetje hebben waar we zeer zorgzaam mee moeten omspringen. Dus we maken beter van de nood een deugd. Niks aan te doen, jammer maar helaas.

Als meer groei een realistisch plan was, zou ik mee staan te supporteren voor de VLD. Maar het is niet mogelijk. Dus er is geen ander alternatief dan de zaken anders aanpakken. Reality is a bitch.
De economie doet het de laatste 10 jaren eerder goed. De groei gaat niet tot de hemel. Tussen de 1 en de 2% procent zijn redelijke cijfers. De Chinese groei zwakt met de tijd ook af, groeicijfers met 2 digits zijn al lang verleden tijd.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2020, 18:32   #1026
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
De economie doet het de laatste 10 jaren eerder goed. De groei gaat niet tot de hemel. Tussen de 1 en de 2% procent zijn redelijke cijfers. De Chinese groei zwakt met de tijd ook af, groeicijfers met 2 digits zijn al lang verleden tijd.
Ja, natuurlijk. Als mensen een frigo en een tv hebben en een zetel om in te zitten en wat consumeren dan gaat het met de generaties daarna niet meer zo snel vooruit.

Dat zou trouwens niemand moeten verbazen. Er zijn niet zoveel mensen die het talent of de motivatie hebben om heel hun leven de smeerlap uit te hangen om alles en iedereen maximaal te exploiteren en veel geld te scheppen, dat soort misvorming is gelukkig maar aan een kleine minderheid gegeven.

Die mensen kijken nu naar Afrika. Tegen 2060, twee generaties dus, verwachten ze dat daar 1 miljard mensen uit de middenklasse bijkomen. Die groei zit nu al ingecalculeerd. Maar natuurlijk kan de planeet nog een continent vol mensen die het vliegtuig pakken om een scheet te gaan laten niet er bij hebben.

Graag een andere aanpak van de economie dus, deze werkt niet.
Oud 12 maart 2020, 18:39   #1027
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dan is er voor De Block meer plaats in het frietkot.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2020, 18:41   #1028
Tavek
Banneling

Standaard

Ik kom net uit bed. Zware griepsymptomn + kortademigheid.

Ugh.

Ergens hoop ik dat ik het heb dan is deze miserie niet voor niks en ben ik immuun.

Heb iemand richting colruyt gestuurd. Complete stampede. WC papier uitverkocht. Massas volks. Ongezien.

Tis paniek.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2020, 18:43   #1029
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Grootste school van Brugge sluit morgen de deuren
Het Sint-Lodewijkscollege in Brugge, de grootste school van de stad, sluit morgen de deuren uit vrees voor verdere verspreiding van het coronavirus. Dat bevestigt de directie. “We hadden plots zeventien zieken in één voormiddag: het virus zit binnen de schoolmuren”, zegt directeur Koen Seynaeve.
Het staat de andere schooldirecteuren vrij om te wachten tot het ook in hun school zover is. Ik zou dan nu wel een goeie advocaat nemen en kijken of de premie van de rechtsbijstandsverzekering betaald is.

Laatst gewijzigd door discuz : 12 maart 2020 om 18:45.
Oud 12 maart 2020, 18:47   #1030
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, natuurlijk. Als mensen een frigo en een tv hebben en een zetel om in te zitten en wat consumeren dan gaat het met de generaties daarna niet meer zo snel vooruit.

Dat zou trouwens niemand moeten verbazen. Er zijn niet zoveel mensen die het talent of de motivatie hebben om heel hun leven de smeerlap uit te hangen om alles en iedereen maximaal te exploiteren en veel geld te scheppen, dat soort misvorming is gelukkig maar aan een kleine minderheid gegeven.

Die mensen kijken nu naar Afrika. Tegen 2060, twee generaties dus, verwachten ze dat daar 1 miljard mensen uit de middenklasse bijkomen. Die groei zit nu al ingecalculeerd. Maar natuurlijk kan de planeet nog een continent vol mensen die het vliegtuig pakken om een scheet te gaan laten niet er bij hebben.

Graag een andere aanpak van de economie dus, deze werkt niet.
Ik ben zo iemand die u een smeerlap noemt. Ik geef al gans mijn leven mensen werk, niet uit liefdadigheid natuurlijk.
Oud 12 maart 2020, 18:50   #1031
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Ik ben zo iemand die u een smeerlap noemt. Ik geef al gans mijn leven mensen werk, niet uit liefdadigheid natuurlijk.
Ik heb ook mijn eigen zaak, ik werk alleen.

Ge zegt het verkeerd, denk ik. Je geeft geen mensen werk. Je hebt mensen nodig om meer opdrachten en winst te kunnen maken dan je alleen in je eentje aan zou kunnen.

Dat maakt jou niet tot gulle gever. Het betekent dat jij erg verantwoordelijk bent voor het welzijn van jouw werknemers. Want jouw omzet en winstcijfers hangt vooral van hen af, niet alleen van jou. Groot verschil in attitude.

Laatst gewijzigd door discuz : 12 maart 2020 om 18:52.
Oud 12 maart 2020, 19:04   #1032
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik kom net uit bed. Zware griepsymptomn + kortademigheid.

Ugh.

Ergens hoop ik dat ik het heb dan is deze miserie niet voor niks en ben ik immuun.

Heb iemand richting colruyt gestuurd. Complete stampede. WC papier uitverkocht. Massas volks. Ongezien.

Tis paniek.
Snel beterschap.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2020, 19:09   #1033
Tavek
Banneling

Standaard

NVA uitschot wilt de scholen weer niet sluiten.
Oud 12 maart 2020, 19:12   #1034
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ge zegt het verkeerd, denk ik. Je geeft geen mensen werk. Je hebt mensen nodig om meer opdrachten en winst te kunnen maken dan je alleen in je eentje aan zou kunnen.

Dat maakt jou niet tot gulle gever. Het betekent dat jij erg verantwoordelijk bent voor het welzijn van jouw werknemers. Want jouw omzet en winstcijfers hangt vooral van hen af, niet alleen van jou. Groot verschil in attitude.
Nee dat hangt van mezelf af. Werknemers moeten performant zijn daarvoor worden ze betaald, zoniet worden ze ontslagen. En goedkoop, daarom draait de volledige productie in China.
Oud 12 maart 2020, 19:13   #1035
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Snel beterschap.
Merci.
Oud 12 maart 2020, 19:14   #1036
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee dat hangt van mezelf af. Werknemers moeten performant zijn daarvoor worden ze betaald, zoniet worden ze ontslagen. En goedkoop, daarom draait de volledige productie in China.
Jij verdient niet veel geld heb ik zo de indruk.
Oud 12 maart 2020, 19:16   #1037
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
14 dagen opgesloten.....

Mambo kan leutig doen over "telefoontje en ziektebriefje", maar 14 dagen opgesloten in mijn huis....good lord....

Zot worden....
Oud 12 maart 2020, 19:17   #1038
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Gij moet werkgever worden.

Uw mensen gaan zich inzetten voor u. En zorgen dat ge goede marges draait en mee bezorgd zijn over uw bedrijf.
Oud 12 maart 2020, 19:18   #1039
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
14 dagen opgesloten.....

Mambo kan leutig doen over "telefoontje en ziektebriefje", maar 14 dagen opgesloten in mijn huis....good lord....

Zot worden....
Netflix bingen.
Oud 12 maart 2020, 19:30   #1040
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij verdient niet veel geld heb ik zo de indruk.
Daar geef ik nooit een antwoord op.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be