Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2020, 14:08   #1181
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard De burgers straffen en zij?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
God, verlos ons a.u.b. van minister Maggie De block zij heeft gezondigd.

Wij moeten nu hamsteren als voorzorg voor het geval dat het de volgende dagen alleen maar erger worden. En het gezond verstand ons dan zal opdragen om thuis te blijven.
Aankopen doen is op dat ogenblik misschien levensgevaarlijk.
Wij mogen niet denken zoals minister Maggie De Block dat alles onder controle zou zijn en dat het maar…
Welke waanzin die vrouw de laatste weken allemaal heeft gebracht is niet op te sommen. En welk is nu feitelijk haar moedertaal? Of was paniek, strees?
Natuurlijk moeten wij in de steek gelaten burgers hamsteren .
Maggie De Block als minister van volksgezondheid heeft met haar open grenzen en door het niet in voldoende voorraad en ook niet in een tijdige preventieve bestelling hebben.
Ons in deze toestand gebracht.
Burgers kunnen morgen een vogel voor de kat zijn/worden.
Het is duidelijk dat zij daardoor de medische wereld bij ons niet in staat heeft gezet om te optreden zoals het hoorde.
Vanwaar de besmette burgers nu tussen ons lopen.
De maatregelen die daardoor verlicht gisteren zijn genomen alweer op kosten van onze welvaart komen te laat.
Wij kunnen er inderdaad van uitgaan dat zelf dat wij met zijn allen wensen dat het lukt er veel kans zal zijn dat het niet gaat werken.
Vanwaar dat wij vandaag voorzichtig naar de supermarkten moeten gaan om alles in te kopen voor het geval dat het niet lukt en er als enige oplossing zal zijn van ons eigen op te sluiten.
Die op dat ogenblik opsluiting-quarantaine zal minimum 14 dagen duren maar ook meer.
Daar moeten wij ons burgers zelf op voorbereiden met talrijke regeringen die ons niet hebben kunnen beschermen.
Ook de scholen moesten dicht, kinderen gaan namelijk naar huis. Wat heb je dan gewonnen?
Terwijl dat zij best in quarantaine gingen. Met hun ouder (s) of grootouders met de strikte voorschrift niemand naar buiten en geen contacten die het doel van dit “quarantaine” nietig kan maken

En Van Ranst die als paling die na de Mexicaanse griep (hij die weet) zegt dat het allemaal op tijd is.

Dat die maar op kot gaat met Maggie..

Zijn er dan niet meer mensen die kwaad zijn en de waarheid willen horen?

Of kunnen politici herhaaldelijk telkens opnieuw in de fout gaan en doen alsof dat er niets gebeurd is.

In welke wereld kan dit?

Altijd hetzelfde liedje.

Tegenover de burgers van dit land:

‘Wie maatregelen overtreedt, zal beboet worden’

o Jonas Lips
• 13 maart 2020
• 11u57
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...kr%26taal%3DNL

Tegenover die politici die in de fout gaan en de volksgezondheid in gevaar brengen en voor hoge kosten zorgen.
Geen ontslag, NADA, niets, nougatbollen – onbeperkt ongestraft en blijven altijd maar op post.
Hoe kan dit?

Is er dan niemand die dat beu, kotsbeu is???
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2020, 14:21   #1182
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Laten wij gewone burgers aan alles denken dat kan helpen.

CORONAVIRUS crisis - Een verplichte toe te passen regel.

Supermarkten moeten tijdens het CORONAVIRUS crisis toelating krijgen om hun winkels s ’nachts te bevoorraden en op te vullen.

Het kan niet dat de reken s ’morgens leeg zouden zijn.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2020, 14:24   #1183
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Singapore, met 187 besmettingen op een bevolking van 6 miljoen, doet het helemaal niet beter dan Nederland. Maar Baudet ziet er ook geen rekenwonder uit.
Het aantal besmettingen in Singapore is een betrouwbaar cijfer. Ze produceren (en exporteren) zelf hun eigen test kits aan de lopende band. En dit sinds begin februari!

Het officiële aantal besmettingen in NL is een lachertje. Er zijn gewoon niet genoeg test kits voorhanden. Idem dito in B, de rest van Europa en de USA.

Singapore Was Ready for Covid-19—Other Countries, Take Note
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2020, 14:28   #1184
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Vlaamse ambtenaren mogen thuiswerk met kinderopvang combineren
Ambtenaren van de Vlaamse overheid die thuiswerken, mogen hun werk combineren met de opvang van hun kinderen.
Wat een bericht, hihi. Kan je nagaan op welke creatieve manieren de meeste bedrijven, met de overheid op kop, jarenlang alles in het werk hebben gesteld om telewerk tegen te houden en te ontmoedigen.

En dit in directe overtreding van de wetten ter zake, trouwens. In elk geval de geest ervan. Want die wetten schrijven voor dat een werkgever een hele goeie reden moet hebben om een werknemer thuiswerk te weigeren.

Nu puntje bij paaltje komt, komt uit dat in plaats van zich te houden aan die wet, de privé maar ook de staat zich dubbel hebben geplooid om de vraag om thuiswerk te beantwoorden met ambtelijke pesterijen zoals in bovenstaand nieuwsitem.

Bah, jullie moesten je schamen!

Laatst gewijzigd door discuz : 13 maart 2020 om 14:31.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2020, 14:46   #1185
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Je wil zeggen de overbevolking???
Ik heb de laatste 5 jaar niet meer gevlogen, de tien jaar daarvoor wel een handvol keer een week naar de zon. Slechts 1 op 7 mensen heeft ooit gevlogen, wist je dat?

Hoewel de bevolking zeker een enorm probleem is dat ook al veel eerder had moeten aangepakt worden (we praten er al 100 jaar over op internationaal niveau), is de explosie van luchtverkeer de laatste paar decennia er vooral gekomen uit winstbejag.

Dat zie je ook aan waar de groei zit in de luchtvaart. Niet in business travel, maar in low-cost carriers die toeristen heen en weer vliegen.
Oud 13 maart 2020, 14:52   #1186
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb deze morgen om 8 uur aan het personeel al voorgesteld aan wie die problemen heeft om de kinderen op te vangen deze in de vergaderzaal van het bedrijf onder te brengen.
Stel u gerust, het was geen vlaag van menslievendheid maar een berekende oplossing. Zo kunnen die mensen doorwerken.
Je suis un philanthrope malgré moi.
Top idee weer, waar blijf je ze halen? Heb je iemand om erbij te zetten die voldoet aan de vereiste voorschriften? Zijn je lokalen uitgerust zoals de wet het voorschrijft? Waar zijn je noodplannen? Hoest je verzekering op als een van de klein mannen z'n hoofd openvalt aan een van de tafels? En ga zo maar door.

Fijn voor je dat je zo berekend menslievend wil zijn, maar er moet maar weinig misgaan en jij en je bedrijf zijn serieus de sigaar en je kan je gaan verdedigen tegen miljoenenclaims.

Is het sop de kool waard? Dat moet je nu vooral in het achterhoofd houden, denk ik.

Het is wel een goeie optie om op die manier verpleegkundigen en ziekenhuizen te helpen, die zijn zowiezo voorzien op kinderen opvangen. Geweldige suggestie wat die sector betreft, daarmee is dat probleem ook meteen van de baan.

Laatst gewijzigd door discuz : 13 maart 2020 om 14:57.
Oud 13 maart 2020, 15:04   #1187
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
CORONAVIRUS crisis - Een verplichte toe te passen regel.

Supermarkten moeten tijdens het CORONAVIRUS crisis toelating krijgen om hun winkels s ’nachts te bevoorraden en op te vullen.

Het kan niet dat de reken s ’morgens leeg zouden zijn.
Kijk, dit vind ik toch zeer opmerkelijk, exact dezelfde zeer gerichte neoliberale agenda hoorde ik ook al in Engeland naar voren geschoven worden. Stop met dat gezever, ze kunnen evengoed overdag rijden, er zijn toch geen files als iedereen zo veel mogelijk thuis blijft.

Nachtwerk is ongezond, daar zijn alle studies het over eens. Het is niet te vermijden soms, akkoord, en sommige mensen gaan er beter mee om dan anderen. Conclusie: veralgemeend nachtwerk is geen goed idee want is zeer slecht voor de volksgezondheid. Maar dat kan de entrepreneurs niet schelen, dat zien we overduidelijk sinds het begin van deze crisis en al lang ervoor ook.

Het is precies de liberalisering van de regels die er altijd op gericht is om meer mensen altijd meer en later en vroeger te laten werken. Niet om er die mensen zelf beter van te laten worden, maar ter verrijking van het elitaire profitariaat dat nu reeds alle winst in hun zakken steekt.

Vergeet het maar

Laatst gewijzigd door discuz : 13 maart 2020 om 15:09.
Oud 13 maart 2020, 15:15   #1188
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Zouden we hier ook moeten doen, in het europees parlement bijvoorbeeld , off 1 van de andere die we rijk zijn https://www.youtube.com/watch?time_c...ature=emb_logo
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2020, 15:18   #1189
Tavek
Banneling

Standaard

PS/NVA noodregering komt er aan ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2020, 15:19   #1190
Tavek
Banneling

Standaard

Bolsenaro heeft COVID 19 ????

Die was dit weekend nog bij Trump.

Zou echt hilarisch zijn...
Oud 13 maart 2020, 15:21   #1191
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Hoe dood ben jij inmiddels eigenlijk ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2020, 15:22   #1192
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Daarnet een gesprek gehad met de huisarts van mijn ouders.

Die heeft, een paar weken geleden, mijn ma en pa gevaccineerd tegen longontsteking.
Longontsteking is een der grootste doodsoorzaken bij ouderen die dit virus oplopen.
Waarom laat De Dikke van Merchtem niet iedereen boven een bepaalde leeftijd vaccineren?

De huisarts in kwestie vond dat in elk geval een schitterend idee.....

Is er een dokter in de zaal die dit kan weerleggen?

Laatst gewijzigd door Skobelev : 13 maart 2020 om 15:23.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2020, 15:23   #1193
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Hoe dood ben jij inmiddels eigenlijk ?
Ik ben mottig. Het kan evengoed een stevige griep zijn (wat vreemd is, aangezien ik die al heb gehad dit seizoen). Maar getest wordt er niet :s

Maar ik ga u niet aansteken door nu en dan eens achter de pc te kruipen hé ?
Oud 13 maart 2020, 15:25   #1194
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben mottig. Het kan evengoed een stevige griep zijn (wat vreemd is, aangezien ik die al heb gehad dit seizoen). Maar getest wordt er niet :s

Maar ik ga u niet aansteken door nu en dan eens achter de pc te kruipen hé ?
Door vóór je pc te gaan zitten evenmin

Beterschap nog !
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2020, 15:25   #1195
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Het is inderdaad bevestigd.

"Coronavirus live updates: Brazil president Bolsonaro reportedly tests positive, while UK cases rise by 208"

https://www.theguardian.com/world/li...st-update-news
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2020, 15:25   #1196
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht

Die heeft, een paar weken geleden, mijn ma en pa gevaccineerd tegen longontsteking.
Longontsteking is een der grootste doodsoorzaken bij ouderen die dit virus oplopen.
Waarom laat De Dikke van Merchtem niet iedereen boven een bepaalde leeftijd vaccineren?

Er zijn veel verschillende oorzaken en vormen van longontstekingen, sommige viraal (daar kan je tegen vaccineren), sommige bacterieel (antibiotica helpt daar tegen)...maar aangezien er tegen COVID 19 geen vaccin is, is het nutteloos om achter een vaccin nu te gaan lopen.

Maar een echte dokter kan het inderdaad misschien beter uitleggen....
Oud 13 maart 2020, 15:26   #1197
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vaccinatie tegen longontsteking? Er zijn tientallen (honderden?) virussen en bacteriën die een longontsteking kunnen veroorzaken.

Edit: Tavek was me voor.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 13 maart 2020 om 15:26.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2020, 15:26   #1198
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mijn ouders en wij hier thuis zijn ook gevaccineerd tegen longontsteking. Vaccin blijft trouwens vijf jaar geldig. Ik weet nu wel niet of het enige bescherming zou bieden tegen dit Corona.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2020, 15:27   #1199
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Door vóór je pc te gaan zitten evenmin

Beterschap nog !
Merci.

ps: voor het plezier doe ik dit niet, net een vakantie mogen annuleren & huisarrest voor twee weken is dik, dik, klote.

Ik ben zeer kwaad op het feit dat ze in Belgie, net zoals in de rest van de beschaafde wereld, onvoldoende testen. Als ze mij testen, en het was ordinaire griep, kon ik over een paar dagen terug buiten.
Oud 13 maart 2020, 15:28   #1200
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Mijn ouders en wij hier thuis zijn ook gevaccineerd tegen longontsteking. Vaccin blijft trouwens vijf jaar geldig. Ik weet nu wel niet of het enige bescherming zou bieden tegen dit Corona.
Maar het blijft een goede zet, vaccineren tegen longontsteking, zeker als oudere.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be