![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1181 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Altijd hetzelfde liedje. ![]() Tegenover de burgers van dit land: ‘Wie maatregelen overtreedt, zal beboet worden’ • o Jonas Lips • 13 maart 2020 • 11u57 https://www.hln.be/nieuws/binnenland...kr%26taal%3DNL Tegenover die politici die in de fout gaan en de volksgezondheid in gevaar brengen en voor hoge kosten zorgen. Geen ontslag, NADA, niets, nougatbollen – onbeperkt ongestraft en blijven altijd maar op post. Hoe kan dit? Is er dan niemand die dat beu, kotsbeu is??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1182 |
Europees Commissaris
|
![]() CORONAVIRUS crisis - Een verplichte toe te passen regel.
Supermarkten moeten tijdens het CORONAVIRUS crisis toelating krijgen om hun winkels s ’nachts te bevoorraden en op te vullen. Het kan niet dat de reken s ’morgens leeg zouden zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1183 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het officiële aantal besmettingen in NL is een lachertje. Er zijn gewoon niet genoeg test kits voorhanden. Idem dito in B, de rest van Europa en de USA. Singapore Was Ready for Covid-19—Other Countries, Take Note |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1184 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En dit in directe overtreding van de wetten ter zake, trouwens. In elk geval de geest ervan. Want die wetten schrijven voor dat een werkgever een hele goeie reden moet hebben om een werknemer thuiswerk te weigeren. Nu puntje bij paaltje komt, komt uit dat in plaats van zich te houden aan die wet, de privé maar ook de staat zich dubbel hebben geplooid om de vraag om thuiswerk te beantwoorden met ambtelijke pesterijen zoals in bovenstaand nieuwsitem. Bah, jullie moesten je schamen! Laatst gewijzigd door discuz : 13 maart 2020 om 14:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1185 |
Minister
|
![]() Ik heb de laatste 5 jaar niet meer gevlogen, de tien jaar daarvoor wel een handvol keer een week naar de zon. Slechts 1 op 7 mensen heeft ooit gevlogen, wist je dat?
Hoewel de bevolking zeker een enorm probleem is dat ook al veel eerder had moeten aangepakt worden (we praten er al 100 jaar over op internationaal niveau), is de explosie van luchtverkeer de laatste paar decennia er vooral gekomen uit winstbejag. Dat zie je ook aan waar de groei zit in de luchtvaart. Niet in business travel, maar in low-cost carriers die toeristen heen en weer vliegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1186 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Fijn voor je dat je zo berekend menslievend wil zijn, maar er moet maar weinig misgaan en jij en je bedrijf zijn serieus de sigaar en je kan je gaan verdedigen tegen miljoenenclaims. Is het sop de kool waard? Dat moet je nu vooral in het achterhoofd houden, denk ik. Het is wel een goeie optie om op die manier verpleegkundigen en ziekenhuizen te helpen, die zijn zowiezo voorzien op kinderen opvangen. Geweldige suggestie wat die sector betreft, daarmee is dat probleem ook meteen van de baan. Laatst gewijzigd door discuz : 13 maart 2020 om 14:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1187 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nachtwerk is ongezond, daar zijn alle studies het over eens. Het is niet te vermijden soms, akkoord, en sommige mensen gaan er beter mee om dan anderen. Conclusie: veralgemeend nachtwerk is geen goed idee want is zeer slecht voor de volksgezondheid. Maar dat kan de entrepreneurs niet schelen, dat zien we overduidelijk sinds het begin van deze crisis en al lang ervoor ook. Het is precies de liberalisering van de regels die er altijd op gericht is om meer mensen altijd meer en later en vroeger te laten werken. Niet om er die mensen zelf beter van te laten worden, maar ter verrijking van het elitaire profitariaat dat nu reeds alle winst in hun zakken steekt. Vergeet het maar Laatst gewijzigd door discuz : 13 maart 2020 om 15:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1188 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zouden we hier ook moeten doen, in het europees parlement bijvoorbeeld , off 1 van de andere die we rijk zijn https://www.youtube.com/watch?time_c...ature=emb_logo
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1189 |
Banneling
|
![]() PS/NVA noodregering komt er aan ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1190 |
Banneling
|
![]() Bolsenaro heeft COVID 19 ????
Die was dit weekend nog bij Trump. Zou echt hilarisch zijn... |
![]() |
![]() |
![]() |
#1191 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarnet een gesprek gehad met de huisarts van mijn ouders.
Die heeft, een paar weken geleden, mijn ma en pa gevaccineerd tegen longontsteking. Longontsteking is een der grootste doodsoorzaken bij ouderen die dit virus oplopen. Waarom laat De Dikke van Merchtem niet iedereen boven een bepaalde leeftijd vaccineren? De huisarts in kwestie vond dat in elk geval een schitterend idee..... Is er een dokter in de zaal die dit kan weerleggen? Laatst gewijzigd door Skobelev : 13 maart 2020 om 15:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1193 |
Banneling
|
![]() Ik ben mottig. Het kan evengoed een stevige griep zijn (wat vreemd is, aangezien ik die al heb gehad dit seizoen). Maar getest wordt er niet :s
Maar ik ga u niet aansteken door nu en dan eens achter de pc te kruipen hé ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Beterschap nog ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1195 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
"Coronavirus live updates: Brazil president Bolsonaro reportedly tests positive, while UK cases rise by 208" https://www.theguardian.com/world/li...st-update-news |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar een echte dokter kan het inderdaad misschien beter uitleggen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Edit: Tavek was me voor.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 13 maart 2020 om 15:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1199 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ps: voor het plezier doe ik dit niet, net een vakantie mogen annuleren & huisarrest voor twee weken is dik, dik, klote. Ik ben zeer kwaad op het feit dat ze in Belgie, net zoals in de rest van de beschaafde wereld, onvoldoende testen. Als ze mij testen, en het was ordinaire griep, kon ik over een paar dagen terug buiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1200 |
Banneling
|
![]() Maar het blijft een goede zet, vaccineren tegen longontsteking, zeker als oudere.
|
![]() |
![]() |