Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 14 maart 2020, 02:48   #81
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.349
Standaard

Dus wat stelt u dan voor ? een verbod op de islam ?

Het zijn juist de landen met godsdienstvrijheid en mensenrechten die het goed doen. En waarom zou een islam verbod een betere situatie opleveren?
Een staat helemaal vrij van Islamieten waar westerse normen en waarden worden afgedwongen .
Dit is eigenlijk nagenoeg hetzelfde als het Kalifaat van de I.S. ook een extreme reactie op het geweld/het handelen van een andere partij. Een verbod op alles dat westers is , omdat men dit als het grote kwaad in de wereld ziet. IS is in feite ook gewoon extreem rechts .

Sommigen rechtsen hier zien de Islam als het grote kwaad in de wereld.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline  
Oud 14 maart 2020, 06:07   #82
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

Elke dag zien we racistisch koloniaal geweld.

Eergisteren begon er iemand, terwijl ik me met mijn eigen zaken aan het moeien was, agressief in gebroken Nederlands toe te roepen dat ik "arabik moet learnen". Het racisme van de woke, brahman left, cultuurmarxistische en moslimkant neemt hand over hand toe. We worden minderheid in eigen land. Dit valt niet meer terug te draaien. We gaan het einde van Europa nog meemaken.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline  
Oud 14 maart 2020, 10:46   #83
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Elke dag zien we racistisch koloniaal geweld.

Eergisteren begon er iemand, terwijl ik me met mijn eigen zaken aan het moeien was, agressief in gebroken Nederlands toe te roepen dat ik "arabik moet learnen". Het racisme van de woke, brahman left, cultuurmarxistische en moslimkant neemt hand over hand toe. We worden minderheid in eigen land. Dit valt niet meer terug te draaien. We gaan het einde van Europa nog meemaken.
Zoveel voorvallen, zoveel pech, meld u aan voor de pechvogel van het jaar 2020, want dat is toch zo onvoorstelbaar wat gij allemaal meemaakt.
dpg is offline  
Oud 14 maart 2020, 12:14   #84
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.501
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dus wat stelt u dan voor ? een verbod op de islam ?

Het zijn juist de landen met godsdienstvrijheid en mensenrechten die het goed doen. En waarom zou een islam verbod een betere situatie opleveren?
Een staat helemaal vrij van Islamieten waar westerse normen en waarden worden afgedwongen .
Dit is eigenlijk nagenoeg hetzelfde als het Kalifaat van de I.S. ook een extreme reactie op het geweld/het handelen van een andere partij. Een verbod op alles dat westers is , omdat men dit als het grote kwaad in de wereld ziet. IS is in feite ook gewoon extreem rechts .

Sommigen rechtsen hier zien de Islam als het grote kwaad in de wereld.
Extreem rechts zit geen mensen af te slachten, maar OK. Volgens jou is de Islam extreem rechts gedachtengoed waar ik wel mee akkoord kan zijn. Groen, PVDA en PS zijn dus extreem rechtse partijen die in een cordon thuis horen.
Hoofdstraat is offline  
Oud 14 maart 2020, 17:20   #85
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Elke dag zien we racistisch koloniaal geweld.

Eergisteren begon er iemand, terwijl ik me met mijn eigen zaken aan het moeien was, agressief in gebroken Nederlands toe te roepen dat ik "arabik moet learnen". Het racisme van de woke, brahman left, cultuurmarxistische en moslimkant neemt hand over hand toe. We worden minderheid in eigen land. Dit valt niet meer terug te draaien. We gaan het einde van Europa nog meemaken.
Het was toch soms Axl Peleman niet. Die was indertijd Arabisch for dummies aan het studeren en zoals iedereen weet spreekt die gast gebrekkig Nederlands (enfin, aa kan allien mor Aantwaarps). Den Axl vond dat iedere Belg de plicht heeft Arabisch te leren. Beleefdheidskwestie, zei hij.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline  
Oud 14 maart 2020, 17:45   #86
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dus wat stelt u dan voor ? een verbod op de islam ?

Het zijn juist de landen met godsdienstvrijheid en mensenrechten die het goed doen. En waarom zou een islam verbod een betere situatie opleveren?
Een staat helemaal vrij van Islamieten waar westerse normen en waarden worden afgedwongen .
Dit is eigenlijk nagenoeg hetzelfde als het Kalifaat van de I.S. ook een extreme reactie op het geweld/het handelen van een andere partij. Een verbod op alles dat westers is , omdat men dit als het grote kwaad in de wereld ziet. IS is in feite ook gewoon extreem rechts .

Sommigen rechtsen hier zien de Islam als het grote kwaad in de wereld.
Inderdaad, landen met godsdienstvrijheid en mensenrechten doen het juist goed. Dus moet men er geen aan toevoegen die een gevaar vormen voor de godsdienstvrijheid en de mensenrechten.
De islam kent blijkbaar alleen vrijheid voor haar eigen godsdienst, en dat is niet de bedoeling! Kijk maar hoe ze andere godsdiensten bejegenen in bepaalde delen van de wereld!
Is het "extreem rechts", niet met de kop in het zand te zitten tov de islam en sommige moslims, het zij zo! Zonder teveel overdrijving kan men wellicht de islam en bijhorende gevolgen zien als een langzame soort WO III !

Laatst gewijzigd door andev : 14 maart 2020 om 17:47.
andev is offline  
Oud 15 maart 2020, 15:39   #87
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.349
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Inderdaad, landen met godsdienstvrijheid en mensenrechten doen het juist goed. Dus moet men er geen aan toevoegen die een gevaar vormen voor de godsdienstvrijheid en de mensenrechten.
De islam kent blijkbaar alleen vrijheid voor haar eigen godsdienst, en dat is niet de bedoeling! Kijk maar hoe ze andere godsdiensten bejegenen in bepaalde delen van de wereld!
Genoeg landen waar islamieten met andere godsdiensten samen leven
Citaat:
Is het "extreem rechts", niet met de kop in het zand te zitten tov de islam en sommige moslims, het zij zo! Zonder teveel overdrijving kan men wellicht de islam en bijhorende gevolgen zien als een langzame soort WO III !
Voor velen in Islamitische landen zijn de afgelopen decennia al veel erger dan WO2 was voor hen. Gewelddadige westerse interventies zijn daar een realiteit.
Als de bal dan terug begint te kaatsen is het plotseling de schuld van een godsdienst. Heel veel aanslagen in het westen zijn gerelateerd aan de conflicten in het Midden Oosten. De aanslagen door IS en het ontstaan ervan zijn een mooi voorbeeld.

Zijn er in het westen al aanslagen gepleegd door indonesische terroristen ?
Heel weinig of zelfs helemaal geen terwijl daar de meeste moslims wonen .
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline  
Oud 17 maart 2020, 08:44   #88
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.501
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Genoeg landen waar islamieten met andere godsdiensten samen leven
Als ze een kleine minderheid zijn, ja, en dan nog.

Noem eens de landen waar 50% Islamieten vredig samenleven met andere godsdiensten en ongelovigen. Ik ben benieuwd.
Hoofdstraat is offline  
Oud 18 maart 2020, 16:27   #89
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

In Suhl in Duitsland breken jonge asielzoekers uit een quarantaine waarin ze zaten nadat een geval van coronabesmetting was vastgesteld. Bron.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline  
Oud 19 maart 2020, 08:15   #90
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Als ze een kleine minderheid zijn, ja, en dan nog.

Noem eens de landen waar 50% Islamieten vredig samenleven met andere godsdiensten en ongelovigen. Ik ben benieuwd.
Malaysia. Niet van horen zeggen. slechts 1 land waar ik weet van heb EN persoonlijk nogal goed ken.
(Maar ze hebben wel enorme andere politieke problemen, ginder.)
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline  
Oud 23 maart 2020, 10:07   #91
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.501
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Malaysia. Niet van horen zeggen. slechts 1 land waar ik weet van heb EN persoonlijk nogal goed ken.
(Maar ze hebben wel enorme andere politieke problemen, ginder.)
In Malaysia worden 99,8% van de Islamitische meisjes besneden, de zwaarste vorm van terrorisme en misdaad tegen de menselijkheid. Indonesië ook trouwens.

https://bmjopen.bmj.com/content/9/4/e025078

Hindoes en Moslims hebben slag geleverd met elkaar in de jaren '90, recent nog werden hindoe tempels afgebroken door de regering

Islam is ook de staatsreligie.
- Het is quasi onmogelijk om van religie te veranderen als moslim.
- gemixte huwelijken mogen meestal ook niet, het zijn dus zware racisten
- Shi‘a moslims worden vervolgd, sinds een tijdje worden ze zelfs door de wet beperkt in hun doen
- Atheïsme wordt niet aanvaard in de wet
Nog veel meer dan dit...

Als dit het beste is wat de Islam te bieden heeft is het erg is het erg gesteld.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 23 maart 2020 om 10:09.
Hoofdstraat is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be