![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De tweede grootste stad van het land (Gent) heeft er ook één. Het BHG heeft er ook één. Citaat:
De enigen die echt voor enorme versnippering zijn, zijn degenen die weigeren om van de 19 Brusselse gemeenten één gemeente te maken. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 16 maart 2020 om 16:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Enne hebben die een nationale LEZ afgedwongen of deden ze met hun bevoegdheden wat ze kunnen zonder naar de buren te staan kijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Tis wel risicovol nu. Als Dewever (en basketsloefkes) nu de deal opblazen en straks de body bags zich gaan opstapelen zoals in Italie......in de VS noemen ze dat "bad optics".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dan word je wel met een kater wakker.
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga je nu LEZ echt vergelijken met maatregelen die moeten worden genomen naar aanleiding van een wereldwijde pandemie? Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 16 maart 2020 om 16:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lijkt mij ook geloofwaardiger.
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mss om die reden waarom het op deze manier in de media geraakt is ? I don't know, maar voor de rest kan ik wel je redenering volgen. Als je nu soms buiten komt (ik zit nu aan de zee) heb je take-a-way's en daar houden ze zich netjes aan de voorschriften. Wachten in de rij én voldoende afstand houden. 10 meter verder staat er dan en horde mensen op de stoep naar het een of het ander uitstalraam van een winkel te kijken. Bijna opeengepropt zoals sardientjes in een doosje. Op bepaalde plaatsen is het zelfs bijna drummen geblazen als je op de stoep wenst te gaan ( ik overdrijf hier nu wél lichtjes, gewoon om het absurde wat aan te tonen.... ) Morgen & overmorgen geven ze hier prima weer aan de kust. Ik ben benieuwd... In alle geval, in de dag zelf zien ze me hier niet in de winkelstraat (behalve voor het hoogstnodige te kopen) en blijf ik op het strand of op mijn kamer.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 16 maart 2020 om 16:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Neen bestaat niet, maar het weerhield de gemeenten en steden niet om een EIGEN LEZ op te zetten, Den Wever kan dat ook in Antwerpen met zijn samenscholings- en uitgaansverbod maar hij durft niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
LEZ invoeren in een stad kan wel zin hebben. LEZ linken aan N-VA is gewoon belachelijk als men kijkt naar andere steden in binnen- en buitenland. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 16 maart 2020 om 16:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een paar dagen geleden was de NVA nog tegen de sluiting van scholen. Nu zijn ze blijkbaar 180° gedraaid. ![]()
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier aan de kust gaan ze in alle geval moeten ingrijpen en dat zal ook zo zijn in plaatsen waar regelmatig veel volk komt. Een totale lockdown, dat gaan ze wel zo lang mogelijk uitstellen want dat heeft ook serieuze andere gevolgen. Trouwens, écht veel zin heeft dit nu ook niet. De hoofdbedoeling blijft om de piek af te zwakken. Het tegenhouden is en utopie. Het minder erg maken, dat kan echter wel. Als je bvb traag besmet geraakt ( is ook relatief, kweet het... ) heeft je lichaam ook meer tijd om er tegen te reageren. Krijg je de volle dosis ineens binnen, dan wordt het een stuk moeilijker. (zie Italië bvb) Beetje te vergelijken met een vijandelijk leger dat je aanvalt. Een paar soldaten die druppelsgewijs binnenvallen of ineens een gans leger. Een andere soort van lockdown zou ook kunnen zijn dat alle 65-plussers een soort van 'uitgangsverbod' kunnen krijgen. Maw, de zwakste groep extra bescherming geven zonder alles plat te moeten leggen.
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel beter dan bvb de kinderen bij de grootouders onder te brengen. Het was bedoeld voor de moeilijke gevallen en naar wat ik gehoord heb in de media is dit ook zo gebeurd. Maw, er is geen misbruik van gemaakt geweest.
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Gij linkt dat in ware calimero stijl aan de NVA, ik link dat aan bevoegdheden van steden en gemeenten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb de link met LEZ in Antwerpen (toevallig dat die gemeente werd gekozen als voorbeeld?) niet gemaakt he. U begon uit het niets over LEZ. Dat zou blijkbaar een pure maatregel van BDW zijn om geld in het laatje te brengen. Vakkundig negeert u dat in andere steden, het meestal linkse partijen zijn die voorstander waren van LEZ. En me nu wat Calimero gaan noemen... debiel. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 16 maart 2020 om 16:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat zal afhangen van hoe het evolueert. Als men de huidige maatregelen rigoureus opvolgt zal de piek wel afvlakken, maar de Belg kennende vrees ik ervoor. Wij zijn geen Zuid Koreanen. ![]()
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |