Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2020, 20:35   #141
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ach het was maar kwestie van wachten hé
Na een tijdje van lock down treden gewenningsverschijnselen op en grijpen mensen terug naar hun aloude gewoontes die nog mogelijk zijn:
vreemd gespuis bashen
Natuurlijk, dat is de enige reden.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 20:41   #142
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
ach het was maar kwestie van wachten hé
Na een tijdje van lock down treden gewenningsverschijnselen op en grijpen mensen terug naar hun aloude gewoontes die nog mogelijk zijn:
vreemd gespuis bashen
Heb je het artikel eigenlijk wel gelezen ?

Dit is een noodkreet vanwege de artsen en verplegend personeel in het ZOL : "We vragen ons af of de quarantainemaatregelen wel worden nageleefd. De moskeeën en cafés zijn gesloten, maar zijn er bijeenkomsten waar we niets van weten?"

De reden is vermoedelijk hierin te vinden : "Alleen merken we ook na de richtlijnen van de overheid onvoldoende mentaliteitsverandering. De Vlaamse media worden onvoldoende bekeken en opgevolgd. Mensen trekken nog steeds met elkaar op of laten hun lot in de handen van hun God. We bereiken ze niet op hun eiland. Het virus wel. Moeiteloos."

We zullen wij wel in ons kot blijven...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 20:49   #143
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Zuhal Demir deelt videoboodschap met Turkse Gemeenschap; "Blijf alstublieft thuis".

https://www.demorgen.be/nieuws/demir...huis~b184b2da/

Ook roepen meerdere Turken via Facebook op tot thuisblijven.
https://m.facebook.com/story.php?sto...&id=1062347358

Ondertussen is 74 jarige ex-mijnwerker Ismet Onur vrijdagmorgen overleden in 't ZOL Genk.
Moge hij in vrede rusten.
https://www.facebook.com/groups/1446...8867418998484/
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 20:59   #144
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Vrijdag de 13de bleven de moskees open en mochten dat ook doen want het verbod ging maar zaterdag in, nu een week later zou dit wel eens de reden kunnen zijn waarom moslims (of enkel de Turken?) zo oververtegenwoordigd zijn bij de Corona zieken. Alle generaties zitten daar door elkaar en meer dan gemiddeld heeft suikerziekte, allemaal samen zorgt dat voor een slechte start. Hoe zit het met de Marokkanen in Antwerpen?

https://webcache.googleusercontent.c...g_en%7Clang_nl
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 21:01   #145
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ze kunnen vooral niet lezen wat er staat, van Turkse origine lezen ze plots als met Turkse nationaliteit.
Citaat:
“Meer dan de helft van coronapatiënten in Ziekenhuis Oost-Limburg in Genk is van Turkse origine”
https://www.hln.be/in-de-buurt/genk/...gine~a184b2da/

Hoe JIJ ook kronkelt en draait, als dat uit de mond van een minister komt van Turkse origine zoals Zuhal dan betekent dit dat meer dan de helft van coronapatiënten in Ziekenhuis in Genk van Turkse origine is.
Als zelfs Zuhal er niet in slaagt om van haar Turkse nationaliteit af te geraken, dan trekken mensen met hersens daar logische conclusies uit.
Maar daar gaat het helemaal niet om!

Jouw rond-de-pot-gedraai verandert niets aan het feit dat het hier om zieken van Turkse origine gaat. Niet om Marokkanen.
Van de 16.000 allochtonen alleen al in Genk is maar een beperkt aantal van Turkse afkomst.
De kern van de zaak is dat het percentage "Limburgers" van Turkse afkomst klein is vergeleken met het aantal Limburgers, maar dat de helft van alle zieken in het Genkse ziekenhuis van Turkse origine is.

In plaats van daar over te jengelen zou jij je beter afvragen hoe dat komt.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 maart 2020 om 21:09.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 21:04   #146
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
https://www.hln.be/in-de-buurt/genk/...gine~a184b2da/

Hoe JIJ ook kronkelt en draait, als dat uit de mond van een minister komt van Turkse origine zoals Zuhal dan betekent dit dat meer dan de helft van coronapatiënten in Ziekenhuis Oost-Limburg in Genk van Turkse origine is.
Als zelfs Zuhal er niet in slaagt om van haar Turkse nationaliteit af te geraken, dan trekken mensen met hersens daar logische conclusies uit.

Jouw rond-de-pot-gedraai verandert niets aan het feit dat het hier om zieken van Turkse origine gaat. Niet om Marokkanen.
De 16.000 allochtonen alleen Genk ismaar een beperkt aantal van Turkse afkomst.
Die 19.000 waar gij het over hebt zijn die zonder dubbele nationaliteit, nationaliteit en origine zijn twee verschillende zaken moest je dat nog niet door hebben.

Laatst gewijzigd door dpg : 22 maart 2020 om 21:11.
Oud 22 maart 2020, 21:11   #147
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht

Dit is een noodkreet vanwege de artsen en verplegend personeel in het ZOL : "We vragen ons af of de quarantainemaatregelen wel worden nageleefd. De moskeeën en cafés zijn gesloten, maar zijn er bijeenkomsten waar we niets van weten?"

De reden is vermoedelijk hierin te vinden : "Alleen merken we ook na de richtlijnen van de overheid onvoldoende mentaliteitsverandering. De Vlaamse media worden onvoldoende bekeken en opgevolgd. Mensen trekken nog steeds met elkaar op of laten hun lot in de handen van hun God. We bereiken ze niet op hun eiland. Het virus wel. Moeiteloos."

Zuhal praatjes ze Staat niet genoeg in de aandacht.
Ze heeft totaal geen contact met de Turkse gemeenschap.
De overgrote meerderheid kotst haar uit omdat ze alleen maar kan polariseren.

Je zult dan ook geen beelden vinden dat ze op een of andere culturele feest aanwezig is in tegenstelling tot andere allochtoonse politici.
Oud 22 maart 2020, 21:13   #148
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Zuhal praatjes ze Staat niet genoeg in de aandacht.
Ze heeft totaal geen contact met de Turkse gemeenschap.
De overgrote meerderheid kotst haar uit omdat ze alleen maar kan polariseren.

Je zult dan ook geen beelden vinden dat ze op een of andere culturele feest aanwezig is in tegenstelling tot andere allochtoonse politici.
En hoe maakt dat de noodkreet vanuit het ZOL en vanwege de Turkse Limburgse van de videoboodschap minder waar ??
Oud 22 maart 2020, 21:18   #149
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die 19.000 waar gij het over hebt zijn die zonder dubbele nationaliteit, nationaliteit en origine zijn twee verschillende zaken moest je dat nog nioet door hebben.
Het gaat helemaal niet over de nationaliteit van de 16.000 "allochtonen alleen al in Genk" maar om het FEIT dat meer dan de helft coronazieken in het Genkse ziekenhuis van Turkse origine is.
Over de verklaring hiervoor heb jij nog niet één woord gepiept.

Zuhal gaf wél een verklaring: het verschil in mentaliteit.

Citaat:
Zuhal Demir deelt videoboodschap met Turkse Gemeenschap; "Blijf alstublieft thuis".
https://www.demorgen.be/nieuws/demir...huis~b184b2da/

Citaat:
Ook roepen meerdere Turken via Facebook op tot thuisblijven.
https://m.facebook.com/story.php?sto...&id=1062347358
Oud 22 maart 2020, 21:19   #150
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
En hoe maakt dat de noodkreet vanuit het ZOL en vanwege de Turkse Limburgse van de videoboodschap minder waar ??
En is het waar of neem je aan dat het waar is wat Zuhal aan praatjes verkoopt ?

Heeft ze onderzoek gedaan om tot die conclusie te komen, ik kan je dadelijk een hoop facebook accounts tonen van Turkse Genkenaars die met corona bezig zijn. Maar Zuhal will gewoon wat polariseren voor de achterban scoren terwijl ze totaal geen feeling heeft met de Turkse gemeenschap op weinige Koerden na.

Mijn buurman is trouwens een Koerd en die heeft ook geen hoge pet op van haar.
Oud 22 maart 2020, 21:29   #151
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

neen niet echt boeit me niet -> zie hieronder

Maar ge maakt me nu wel nieuwsgierig naar dat artikel.
IK vroeg me net af of dat vet gedrukte daar ook zo in het vet gedrukt in staat

Citaat:
Daarom boeit me dat dus niet

Gewoon wat onnodig bashen...bussiness as usual

Deze mensen hadden nog een zeker excuus : "ze wonen op een eiland" staat er... ze waren onvoldoende of geïnformeerd etc
Wat met de rest die het ook aan hun rest lappen en dat excuus niet hebben ?

Ik zie ze dagelijks en sommige gezinnen in de straat lijken op bepaalde avonden plots gezegend te zijn met een uitbreiding van het aantal gezinsleden.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 21:36   #152
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Het zit diep ...
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 21:40   #153
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
neen niet echt boeit me niet -> zie hieronder

Maar ge maakt me nu wel nieuwsgierig naar dat artikel.
IK vroeg me net af of dat vet gedrukte daar ook zo in het vet gedrukt in staat

Daarom boeit me dat dus niet

Gewoon wat onnodig bashen...bussiness as usual

Deze mensen hadden nog een zeker excuus : "ze wonen op een eiland" staat er... ze waren onvoldoende of geïnformeerd etc
Wat met de rest die het ook aan hun rest lappen en dat excuus niet hebben ?

Ik zie ze dagelijks en sommige gezinnen in de straat lijken op bepaalde avonden plots gezegend te zijn met een uitbreiding van het aantal gezinsleden.
Je bent grappig. Het betreffende artikel niet lezen maar wel willen meepraten gelijk een grote
Oud 22 maart 2020, 21:42   #154
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
En is het waar of neem je aan dat het waar is wat Zuhal aan praatjes verkoopt ?

Heeft ze onderzoek gedaan om tot die conclusie te komen, ik kan je dadelijk een hoop facebook accounts tonen van Turkse Genkenaars die met corona bezig zijn. Maar Zuhal will gewoon wat polariseren voor de achterban scoren terwijl ze totaal geen feeling heeft met de Turkse gemeenschap op weinige Koerden na.

Mijn buurman is trouwens een Koerd en die heeft ook geen hoge pet op van haar.
Dat doet zelfs niks terzake als je mijn vraag affirmatief moet beantwoorden.

Of is het ZOL en die Turkse Limburgse ook aan het polariseren ?
Oud 22 maart 2020, 21:42   #155
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Ge hebt ( althans voorlopig ) twee soorten mensen
Diegenen die ermee bezig zijn en het zo goed mogelijk opvolgen en diegenen die een laat maar waaien mentaliteit hebben ( al dan niet gekoppeld met een mentaliteit om extra dwars te liggen)
Als dat toevallig Turken zijn dan is nogal wiedes dat het zich om grotere getale samenhokkers zal gaan

Ik heb mijn buurman sinds mensenheugenis al niet meer gezien... een Turk
Die blijft netjes binnen en de laatste keer (voor de maatregelen) dat de dochter op bezoek kwam droeg die een mondmasker.
Net iets verder woont een Marokkaan die zie ge niet zonder mondmasker en handschoenen buiten komen al is het maar voor iets uit zijn eigen wagen te halen.
Schuin over mij woont ook een Marokkaans gezin (denkelijke iets Berbers ? 2de generatie ? ) zie je amper of nooit maar nemen geen extra voorzorgen
Nog iets verder een autochtoon die zeker als risicogeval kan bezien worden ... met een je m'en fous mentaliteit

Ge kunt daar geen lijn in trekken

Enkel kersverse nieuwkomers zonder enige kennis of mogelijkheid om zich deftig te informeren zie ik als groepen waarvan ge kunt zeggen dat ze er zich misschien als groep niet aan houden.

Mijnwerkers zoveelste generatie zijn onwaarschijnlijk..spreken soms beter Nederlands dan de gemiddelde poster hier
Oud 22 maart 2020, 21:47   #156
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent grappig. Het betreffende artikel niet lezen maar wel willen meepraten gelijk een grote
Dat artikel dient als aanleiding en heeft de waarheid niet in pacht ...wat van tel is is de OP en de discussie...de discussie heeft reeds uitgewezen dat het artikel niet door iedereen als autoriteit wordt aangenomen.

Mooie poging anders ...om slinks een drogreden te initiëren
Oud 22 maart 2020, 21:51   #157
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat artikel dient als aanleiding en heeft de waarheid niet in pacht ...wat van tel is is de OP en de discussie...de discussie heeft reeds uitgewezen dat het artikel niet door iedereen als autoriteit wordt aangenomen.

Mooie poging anders ...om slinks een drogreden te initiëren
Hou op jezelf verder belachelijk te maken

Uiteraard is de initiële boodschap van het ZOL en die Turkse Limburgse in deze ten zeerste relevant.
Oud 22 maart 2020, 21:56   #158
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Het zit diep ...
… en ik lees alleen maar drek.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 21:56   #159
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hou op jezelf verder belachelijk te maken

Uiteraard is de initiële boodschap van het ZOL en die Turkse Limburgse in deze ten zeerste relevant.
neen dat doe jij met het als autoriteit incluis de mening van Zuhal naar voren te schuiven en door je opponent het zwijgen te willen opleggen door een ad hominem.

Het discussiepunt, althans dacht ik.... en tevens jou ergernis, is dat die Turken zich vermeend niet of minder aan de opgelegde regels zou houden

Ik heb daar nog niet veel argumenten voor gezien
De cijferkes van het ZOL zeggen daar in feite weinig of niks over...dus blijft er alleen maar het vermoeden over
Oud 22 maart 2020, 21:59   #160
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat doet zelfs niks terzake als je mijn vraag affirmatief moet beantwoorden.

Of is het ZOL en die Turkse Limburgse ook aan het polariseren ?
Citaat:
OFFICIËLE MEDEDELING

De voorbije uren werd via sociale media het bericht verspreid dat een aanzienlijk deel van de corona COVID-19 patiënten die opgenomen zijn in het ZOL, van Turkse origine zijn.
Als ZOL kunnen we bevestigen dat er zich onder de opgenomen patiënten inderdaad verschillende mensen van de Turkse gemeenschap bevinden.
Het coronavirus maakt geen onderscheid, het treft brede lagen van de bevolking. Dat daar in het zorggebied van het ZOL ook mensen bij zijn met Turkse roots, is niet abnormaal en is zeker geen reden tot extra paniek.
Om verdere verspreiding van het virus te voorkomen kan iedereen zijn steentje bijdragen.
Het is belangrijk om je aan de richtlijnen en voorschriften te houden:

ZOL geeft gewoon een stand van zaken en aanbevelingen, die Zuhal knoopt daar dadelijk conclusies aan vast die ze niet kan hardmaken.
Ze is geen bruggenbouwer , ze kan alleen maar polariseren, maar ze is weer eens in de media geweest.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be