Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2020, 17:11   #341
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Voor de betweters.
De getuigenis van een zoon van een Turks Corona slachtoffer.

Voor Schoof de link.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200322_...ens-ik-niemand

Lees hier het artikel.

Lees het helemaal, zeker de forumbetweters.

GENK - De 74-jarige Ismet Onur uit Genk is vrijdagmorgen in het ziekenhuis van Genk overleden aan de gevolgen van het coronavirus. Dat zegt zijn zoon Erol Onur, die in Genk woont samen met zijn gezin.
“Vrijdagmorgen rond 9.00 uur kreeg ik telefoon van het ziekenhuis dat mijn vader overleden is”, vertelt hij. “We zijn er kapot van. Vorige week dinsdag werd hij opgenomen in het ziekenhuis. Hij voelde zich anders dan gewoonlijk. Hij maakte hoge koorts en kon plots minder goed ademen vertelde mijn mama. Woensdag heeft het ziekenhuis ons gebeld met de boodschap dat mijn vader besmet was met het coronavirus. Een paar dagen later, vrijdagmorgen, is hij eraan gestorven.”

LEES OOK. Grote ongerustheid bij Turkse gemeenschap na nieuws over meerdere besmettingen

“We zijn met acht thuis. Maar zes van mijn broers en zussen wonen in Turkije en een oudere zus van mij woont in Nederland. Mijn vader woonde samen met mijn moeder in Genk. Zij heeft hem donderdag nog even kunnen zien maar had zijn dood helemaal niet zien aankomen. Vrijdagmorgen kregen we het bericht van het ziekenhuis dat hij is gestorven. Zo’n trieste dood wens ik niemand. Ik voel mij vooral heel machteloos omdat ik niets kan doen en omdat we niet samen kunnen rouwen. Mijn vader lag op intensieve zorgen in het ziekenhuis en mocht zo goed als geen bezoek ontvangen. Hij is dus helemaal alleen gestorven. Dat maakt ons zo triest. Hij was een vader uit de duizend en een zorgzame echtgenoot. Hij was iedereen zijn vriend. Een zachte man met het hart op de juiste plaats. We gaan hem enorm missen.”

Blijf thuis!

Ismet’s zoon, Erol, roept de Turkse gemeenschap op om de coronamaatregelen strikt op te volgen.

“Ik merk dat de Turkse gemeenschap de maatregelen nog steeds niet serieus nemen. Nog steeds gaan mensen bij elkaar op bezoek en doen precies of er niets aan de hand is. Ze hokken nog steeds bij iemand thuis samen en denken dat het geen kwaad kan.

Ik denk niet dat de zoon een Vlaams Nationalist is.

Erger nog, er zijn er zelfs die er mee spotten. Wij zien nu van heel dichtbij welk gevolgen dat kan hebben. Dat ons lot in handen ligt van god, zoals moslims zeggen, is één zaak. Maar het is onze verantwoordelijkheid om ook acties te nemen en niet alles aan het lot over te laten. Mijn vader is dood, ik hoop met deze oproep om andere vaders en moeders hiermee te beschermen. We zijn nu aan het bekijken op welke manier we de begrafenis kunnen regelen”.

Ook Ismet’s buurman, Adem Tasdelen, is erg onder de indruk. “Ismet is al enige tijd mijn buurman. Hij was door iedereen geliefd. Ik wilde gaan condoleren maar de politie heeft ons dat verboden. Het is zo triestig dat Ismet geen waardig afscheid krijgt.”

Hier staan er een paar met hun pietje bloot.
Allereerst mijn medeleven voor die zoon die op zulk een gruwelijke wijze zijn vader heeft verloren. Mijn moeder leeft nu ook in vrijwel volstrekte isolatie en elke dag hou ik mijn vingers gekruist.

Ik denk wel dat er cultuurverschillen bestaan tss noordelijke en mediterrane volkeren. De laatsten klitten nog veel samen en het bij elkaar over de vloer komen en onverwacht eens binnen springen is daar nog steeds meer de regel. Daar waar dit in gewone omstandigheden voor sterke sociale contacten zorgt is het in de huidige situatie wel een handicap natuurlijk.

Ik merkte die cultuurverschillen al op van vroeg in mijn jeugd. De familie van mijn Vlaamse vader en Roemeense moeder waren totaal verschillend. Familiebezoekjes aan mijn vaders kant waren steeds stijve bedoeningen waar ik de tijd doodde met het lezen van stripverhalen. Aan mijn moeders kant heel hartelijk en warm en er werd constant gelachen. Maar nu in deze coronatijden moeten we eventjes de stijve uithangen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2020, 17:22   #342
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wat denk de Belgische overheid wel, "de Moskees" sluiten. De achterdeur is er ook nog hoor. Of de garage van de derde buurman links.

Vergelijk het maar dat Tiense café.
Zelfs de VRT zei op haar site dat er nog altijd moskees open zijn.
Volgens een imam is dat om de mensen te informeren.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2020, 17:23   #343
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Je bedoelt : Fascisten ?

Nee, facisten bestaan wel degelijk. Zij die graag aan face sitting doen.
Oud 23 maart 2020, 17:24   #344
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

In naam van political correctness moeten allochtonenwijken dan maar naar de hel gaan.
ze op hun fouten wijzen is immers racisme.

Citaat:
Eén van de jonge slachtoffers die het coronavirus gemaakt heeft, is een 39-jarige Brusselaar. Hij werd zo’n vier maanden geleden nog papa van een dochtertje. Dat meldt een goeie vriend in de Franstalige kranten van Sudpresse.
....
Ik woon zelf in Schaarbeek en ik kan u zeggen dat de maatregelen absoluut niet gerespecteerd worden. Kinderen spelen hier nog steeds op straat. En niet om te stigmatiseren - ik ben zelf van Marokkaanse origine - maar ik stel vast dat het vooral in deze buurten voorvalt waar mensen niet goed snappen dat binnen moeten blijven. Eerlijk, als we geen totaal uitgaansverbod installeren, zullen velen hun laars blijven lappen aan de regels.”
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200322_04898227
Oud 23 maart 2020, 17:40   #345
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Nee, facisten bestaan wel degelijk. Zij die graag aan face sitting doen.
En wat is face sitting ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2020, 17:43   #346
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
In naam van political correctness moeten allochtonenwijken dan maar naar de hel gaan.
ze op hun fouten wijzen is immers racisme.
...
Diplomatie is aan iemand uitleggen dat hij naar de hel gaat maar op zo'n manier dat hij er uiteindelijk naar verlangt !

Dus: eerst een paar diplomaten naartoe sturen.
Oud 23 maart 2020, 17:46   #347
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat is face sitting ?
Dat lijkt me wel iets voor u. ZO de gespeelde onschuld uithangen.
Oud 23 maart 2020, 18:25   #348
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dat lijkt me wel iets voor u. ZO de gespeelde onschuld uithangen.
Ik kan bij jou die indruk geven, maar daarom IS het nog niet zo.

Oud 23 maart 2020, 19:29   #349
dpg
Banneling

Standaard

https://www.tvl.be/nieuws/hoge-besme...eenschap-95320

Citaat:
Hoge besmettingsgraad Limburg te wijten aan hoger aantal tests en grens met Nederland, niet aan allochtone gemeenschap
Citaat:
Limburg blijft de zwaarst getroffen provincie als het aankomt op aantal bevestigde coronabesmettingen. Maar dat heeft niets te maken met de aanwezigheid van mensen van andere origine of met anderstaligen. Twee mogelijke verklaringen voor de hoge besmettingsgraad: er wordt meer getest in Limburg én onze provincie grenst aan Nederland
Vlaamsch nazionalisten wisten het weer eens beter, ze staan nu met hun kont bloot.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2020, 19:35   #350
dpg
Banneling

Standaard

10 van de 25 patienten zijn van Turkse afkomst, maar fake news was geloofwaardiger dan officiele mededelingen van ZOL Genk.

Zuhal Demir, ga u ergens anders prostitueren, bij de Turkse gemeenschap hebt ge het nu helemaal verkorven met uw leugens.
Oud 23 maart 2020, 19:41   #351
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Het gaat over het feit dat meer dan de helft van de opgenomen coronapatiënten in het ZOL van Turkse origine zijn. Feit dat bevestigd werd door Bart Somers.

Deepeegee sleurt er van alles bij om dit feit te laten ondersneeuwen. Het aantal besmettingen in de regio Sint-Truiden bijv. Hoe dit echter ook maar enigszins relevant is om het voormelde feit te ontkrachten is echter geenszins duidelijk.

Waarschijnlijk moet ook de besmettingsgraad in Bergamo nog de revue passeren...

Wat denk jij dat een verklaring zou kunnen zijn voor het feit dat meer dan de helft van de opgenomen coronapatiënten in het ZOL van Turkse origine zijn ?
Omdat ze niet voorzichtig genoeg zijn, of de maatregelen niet goed begrijpen.
Wat denkt u?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2020, 20:12   #352
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Omdat ze niet voorzichtig genoeg zijn, of de maatregelen niet goed begrijpen.
Wat denkt u?
Ja, zoiets, Rikske
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2020, 20:23   #353
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Nergens bewijs van, nergens bevestiging.

Je gaat gewoon af op fake news, Somers ook maar die heeft nog een goed doel voor ogen jullie niet.
Vergeet niet dat Somers de beste burgemeester ter wereld is. Die zal dus wel niet liegen hé. Bovendien is hij een notoir islam lover. Als zelfs hij al met een beschuldigende vinger wijst... En vergeet vooral post #344 niet te lezen.

Laatst gewijzigd door No Apologies : 23 maart 2020 om 20:29.
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2020, 20:24   #354
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan bij jou die indruk geven, maar daarom IS het nog niet zo.

Demper zal u graag inwijden in de geneugten van face sitting.
Oud 23 maart 2020, 20:28   #355
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Vergeet niet dat Somers de beste burgemeester ter wereld is. Die zal dus wel niet liegen hé. Bovendien is hij een notoir islam lover. Als zelfs hij al met een beschuldigende vinger wijst...

Somers kan ook beter zijn excsues aanbieden voor het verspreiden van fake news, hij heeft nog het excuus dat hij het goed meende.
Oud 23 maart 2020, 20:30   #356
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:

Somers kan ook beter zijn excsues aanbieden voor het verspreiden van fake news, hij heeft nog het excuus dat hij het goed meende.
Integendeel. Als islam lover staat hij boven alle verdenking.
Oud 23 maart 2020, 20:43   #357
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ook eigenaardig, men wordt in het ziekenhuis opgenomen doordat er meer tests afgenomen worden en de grens dichtbij is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2020, 20:45   #358
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Die Vlaamschen toch met hun niederlands.
Uitschot van het laagste soort is het!
Gelukkig hebben we nog nette mensen, zoals dpg.

Je merkt dat toch aan zijn respectvolle taalgebruik over de Vlaamschen en hun niederlands?
Als,ik mij niet vergis werd die "sch" in "Vlaamsch" en gelijksoortige termen formeel verlaten in 1947. We zouden daaruit kunnen concluderen dat deepeegeetje reeds een flink oud "peetje" moet zijn. Maar er is ook een andere mogelijkheid: dat diegene die hem als jonge Turk Nederlands heeft geleerd een zeer sterke nostalgie had naar vervlogen tijden. Een beetje zoals de grote Turkse leider Sultan Erdogan nostalgie heeft naar het Groot Turks Imperium.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2020, 20:54   #359
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Zelfs de VRT zei op haar site dat er nog altijd moskees open zijn.
Volgens een imam is dat om de mensen te informeren.
'k hoorde vandaag van iemand uit Aalst dat het "gebedshuis" in hun buurt ook nog steeds open is...islamieten.. Maar de buurt zwijgt uit angst voor represailles.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 23 maart 2020 om 20:56.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2020, 20:55   #360
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als,ik mij niet vergis werd die "sch" in "Vlaamsch" en gelijksoortige termen formeel verlaten in 1947. We zouden daaruit kunnen concluderen dat deepeegeetje reeds een flink oud "peetje" moet zijn. Maar er is ook een andere mogelijkheid: dat diegene die hem als jonge Turk Nederlands heeft geleerd een zeer sterke nostalgie had naar vervlogen tijden. Een beetje zoals de grote Turkse leider Sultan Erdogan nostalgie heeft naar het Groot Turks Imperium.
Die -sch is volgens mij een overblijfsel van zijn Duitse herkomst.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be