![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon onderwerping aan eender wie er zegt dat hij baas is.
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overleving, plantrekkerij. Die levensstijl heeft geen plaats voor daadkrachtig chauvinisme, behoudens wat verbaal borstkas trommelgeroffel van enkele groepen. Vandaar ook dat hatelijk gedrag bij sommigen. Uit levenslange frustratie. Persoonlijk heb ik daar tijd noch goesting voor. Carpe Diem, daarmee heb ik het voldoende druk. Maar als anderen wensen te ijveren met hart en ziel voor een zelfstandig Vlonders: mij niet gelaten. Zolang dat mij niet ambeteert: doen. Mijn gedacht, he!
![]() |
![]() |
#403 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#404 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijna alle huidige problemen beginnen bij een (totaal) gebrek aan enige vorm van discipline. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We gaan nu beginnen aan onze aperitief. (Hoe laat is het nu bij jullie ?) Gezondheid ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#406 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al de zever over confederalisme en dergelijke meer is enkel uitstel van executie voor Belgie. [/mijn gedacht]
![]() |
![]() |
![]() |
#408 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar zelfs dan nog is mijn punt dat de gekozen "strategie" gewoon een paniek reactie is, een soort van group think tussen die paar beslissers in de wereld die dus gemakkelijk (ongelofelijk gemakkelijk) de meest elementaire vrijheden van een miljard mensen met de voeten treden, en VERDER NIET WETEN HOE HUN STRATEGIE VERDER GAAT. Maw, de totale vrijheidsberoving van 95% van de bevolking, en de economische ramp voor 95% van de bevolking, die allemaal moet dienen om die 5% te laten overleven, is niet eens een garantie dat die 5% het zullen halen. Er is immers geen echt pad om die 5% te redden. Tenzij, altijd tenzij, men een middel vindt tussen nu en binnen een maand of zo dat serieus kan helpen. Niet uitgesloten. Maar waarom heeft men dat middel dan niet "gevonden" tussen januari en midden maart ? Waarom moet men eerst wachten tot de epidemie er is om BEGINNEN TE ZOEKEN ? We zullen nu eens zien in China, nu ze ginder hun lockdown opheffen, hoe het verder gaat. Zelfs met draconische maatregelen denk ik dat het ginder weer van de grond zal komen, maar goed, we zien wel. Citaat:
Citaat:
De epidemie laten overwaaien, en de lijken nadien opstoken, is de eenvoudigste manier om hierop te reageren, manier die: - de minste economische schade veroorzaakt - alle vrijheid laat bestaan - het snelste deze nare situatie achter zich laat Wat zou je meer willen ? Dat is toch veruit het meest wenselijke ? Want wat de overheid doet is: - de economie een ongelofelijk zware klap geven - de meest elementaire vrijheden opschorten - dit maanden / jaren doen duren - en uiteindelijk waarschijnlijk evenveel of veel meer doden veroorzaken, zij het meer gespreid in de tijd. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#410 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
“Within their mandate, the EU Member States are ready to do whatever it takes to preserve the coronavirus. And believe me, it will be enough.”
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 24 maart 2020 om 13:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#412 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Uw logica klinkt hard maar ik kan er niets tegenin brengen, dus moet ik het wel met uw conclusies eens zijn...
![]() |
![]() |
#413 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Na het begin van deze draad te hebben gelezen, konden we al anticiperen op de rest, niet? Ik vrees dat ik er nog wat hardere logica aan toe kan voegen, deins er nog wat voor terug.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#414 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan net zo goed 15% zijn Vergeet niet niks doen of onmogelijkheid om iets te doen wegens overbelasting hé is optie 1 Men komt nu ergens ( maar dat moet nog blijken ) rond die 7% als Italië zo bezig blijft Citaat:
Ik geef het er maar bij als ander theoretisch uiterste Citaat:
Citaat:
Steek het in de formule -> minder doden dus in optie 3 Het sop de kolen niet waard zult gij denken maar daar blijft het dan ook bij wat ge hieronder dus doet : Citaat:
Een 'leugentje' voor bestwil dus ? Ge had gewoon moeten zeggen dat gij dat niet zag zitten : de sop de kolen niet waard Citaat:
[quote] Dat is perfect identiek aan het vorige geval. Uw gezondheidssysteem kan slechts een kleine fractie van de NODIGE zieken verzorgen per tijdseenheid. Al de anderen (tenzij je de 4 jaar of zo uitzweet in confinement) zullen dus de "natuurlijke CFR" ondergaan waarvan jij beweert dat het 7% is. Laten we de cijfers nemen: 7% zonder verzorging, 1% met verzorging, curve platstrijken = 4 jaar nodig. Maw, als je je regels gedurende tijd T toepast, dan kan je (T * capaciteit van zorgensysteem) aantal mensen verzorgen en hun CFR dus rond de 1% of 2% krijgen. Voor de rest van de bevolking zal het dan 7% zijn. (T * capaciteit zorgensysteem) kan dus de fractie (T / 4 jaar) van de nodige zieken behandelen. Maw, de gemiddelde CFR zal dan zijn: (T / 4 jaar) * 1% + (1 - T/4jaar)*7%. T = 2 maanden => 6.75% T = 1 jaar => 5.5% T = 2 jaar => 4% [quote] Klopt niet hé Die 7% is het getal dat we erop gekleefd hebben als je het niet meer aankunt en je medische capaciteit gaat gewoon volledig ten onder ( -> Italië) of aan wilt ( jouw 2 maanden het op z'n beloop laten) In weze zijt ge hier gewoon een berekenigske met concrete tijd aan maken voor optie 3 Dank je voor de moeite maar dat had ik al gedaan in symbolen...ik heb er enkel geen specifieke tijd opgekleefd Citaat:
In feite zeg je : ja dat klopt die verfijning maar dat interesseert me geen kloten want dat is de sop de kolen niet waard Juist ? Het is pas als die fractie significant wordt (dus na 1 of 2 jaar) dat je een serieus effect hiervan ziet. Onder de veronderstelling van het "uitsmeren van de piek". Citaat:
DUS het klopt niet wat je zei in het begin dat er geen tussenoplossing zou zijn ER is gewoonweg geen enkele oplossing voor jou dan kiezen voor B van meet af omdat ge uw belang 100% legt in de schaal van het economische Dat mag je hoor Mogen wij anders ? Misschien per directe democratie even een stemming houden ? |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gij ging uit van het principe dat de vrijheid er moet zijn besmettingsronde rond te kunnen lopen en dat anderen die daar lopen dan ook maar op besmettingsronde waren. Da's dus welbewuste overweging ( althans hypothetisch want de meesten zullen niet weten dat ze besmet zijn en dus op besmettingsronde zijn ) om het risico buiten het normale voor andere parkbezoekers drastisch naar boven te krikken ... net gelijk gij de vrijheid zou opeisen om 300 km/h te mogen racen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kwam net te stellen dat _ondanks dat het gemiddeld gaat over iets minder risicovolle personen ... en dan nog je wilt niet weten _ dat als ge daarvoor kiest zij wel de eersten zullen zijn die uit de boot gaan vallen van een overbelaste capaciteit Dus neem dat gerust wat hoger Citaat:
En btw over 6 jaar ( de extra lange weg dus) zijn die oudjes al lang overleden aan ouderdom hé en de nieuwe lading die arriveert in het rusthuis hebben het al eens gehad wegens daarvoor niet in isolement ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#417 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn altijd besmettelijke ziektes die de ronde doen, als ik onderstaande cijfers interpoleer zijn er jaarlijks 6600 doden in België puur van besmettelijke ziektes. Dan mag je nooit meer rond lopen, waar zet je die grens? Waar de media die grens plaatst zo blijkt nu.
https://jamanetwork.com/journals/jam...article/768249 Edit: besmettelijke ziektes zijn zelfs de hoofd doodsoorzaak in de wereld. https://www.bcm.edu/departments/mole...tious-diseases Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 24 maart 2020 om 13:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen privileges ...gelijk behandelen gelijk elke werknemer Eerste twee maanden ligt dat op z'n gat wegens iedereen ziek daarna 2% minder maar die kunnen we wel missen Citaat:
Gij wou zo nodig getallen plakken in het begin 7 is een getal dat gevallen is. We weten daar bijzonder weinig van ge kunt enkel in termen van de op ic opgenomen personen in een capaciteit die het aankan als een steekproef van het % dat zal opgenomen worden als heel de populatie besmet geraakt en zien hoeveel er daar van dood gaan Een systeem in faling en het niet eens duidelijk wie er normaal naar ic moest en wie niet Citaat:
Die 7% of wat het ook zal zijn is in een scenario dat het systeem volledig faalt of ge het nalaat ze op te nemen Okay die bejaarden zullen steeds oververtegenwoordigd zijn maar ook ene van 20 zonder complicaties die toch naar ic moet gaat het niet halen wegens geen ic voorhanden Ge gaat dus respectievelijk meer 'actieven' hebben die gaan sterven hé dan in een systeem waar ge steeds de beste zorgen kunt geven |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#419 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |