![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() verdomme dat had ik nog niet gezien
![]() Het was aanvankelijk 6 tot 9 jaar om nu af te zwakken naar 2 of minder ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
of je begrijpt de bedoeling niet omdat je misschien NIETS weet over wat er (eer)gisteren & vandaag gebeurt in Kroatiê. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#464 |
Banneling
|
![]() Voortschrijdend inzicht, landing op 2 maand is in zicht, wat het ook zo ongeveer zal worden : eind mei. begin juni, de kusthoreca moet zich nog niet veel zorgen maken als ze handschoentjes dragen en mondmaskers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ramzan Kadirov toont alweer welk gidsland Tsjetjsenie altijd al was en nog steeds is : https://twitter.com/evangershkovich/...69420389355520 Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 24 maart 2020 om 20:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#466 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik bedoelde echter dat dit virus niet natuurlijk ontstaan en opzettelijk in omloop gebracht is, en dat high finance, vroeger la haute finance genoemd, daar zijn redenen voor heeft. De vrijheidsberoving is weliswaar op het virus gericht, maar eerst is het virus verspreid om de machthebbers zowel van serieuze redenen als van voorwendsels te voorzien om ons onze vrijheid af te pakken.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 24 maart 2020 om 20:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een stigma, een brandmerk dat aan een bepaald persoon, groep personen of zaak wordt gekoppeld???? Ver gezocht of toch niet? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 24 maart 2020 om 20:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat bijna iedereen dat zal denken, spreekt vanzelf.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#470 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() bon, ik zal bijten. Welke wetenschappelijke aanwijzingen hebt ge die u overtuigd hebben dat dit een menselijk gemaakt virus is?
mag via PB ook, als ge dat liever hebt.
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” Laatst gewijzigd door morte-vivante : 24 maart 2020 om 20:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#471 |
Banneling
|
![]() Niet in deze draad aub....die conspiracy theorien graag in een andere draad
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#472 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#473 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ten eerste is het allesbehalve zeker dat je het gehad hebt. Ten 2de kun je onmogelijk statistische conclusies trekken uit 1 geval. Je zou mss na verloop lessen kunnen trekken uit Zuid Korea omdat ze daar zeer veel testen maar dan ben je nog niet zeker, de ene populatie is de andere niet. Het enige dat we momenteel met zekerheid kunnen vaststellen is dat het aantal opnames piekte op 21 maart met iets boven de de 300 per dag en dat dit ongeveer om de 3 dagen een verdubbeling is. Zonder maatregelen zouden we nu spreken van 3000 opnames en binnen 30 dagen over 3.000.000 opnames, wat uiteraard niet kan want we kunnen dit niet aan. Als we nemen dat het dubbele daarvan ernstig ziek is, dan zitten we na 30 dagen met 6.000.000 ernstige zieken. Ja er zullen er zijn met milde symptomen maar hoeveel en hoe mild? Niemand die het weet, behalve jij mss omdat je denkt data je het gehad hebt. En dan denk jij dat die situatie geen massale impact op de economie zal hebben? Want je mag niet vergeten, de economie gaat nu in lockdown maar op een gecontroleerde manier. Men geeft prioriteit aan de voedselketen en andere noodzakelijke behoeftes. Als je de boel laat gaan is de kans zeer groot dat de economie ook in lockdown gaat maar ongecontroleerd. Ik mag er niet aan denken wat daar de gevolgen van zouden kunnen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#476 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat was een onnozele regel die het natuurlijk maakte dat het virus zich onbeperkt kon verspreiden zonder officieel opgemerkt te worden. Maar goed, zoals je zegt, ik heb geen zekerheid. De kans dat ik het gehad heb is echter vrij groot, en als ik die symptomen NU zou hebben, zou men quasi zonder test besluiten dat ik het heb. Dixit twee dokters waarmee ik gesproken heb. De definitie van de ziekte is immers veranderd op 11 maart. Citaat:
Citaat:
Er zijn veel en veel meer mensen ziek van covid-19 dan al die cijfers aangeven, en er zijn veel en veel meer mensen niet ernstig ziek van covid-19 dan al die cijfers aangeven. Vooral bij de actieven. Men is geschokt dat er soms ook mensen van middelbare leeftijd, of een paar jongeren sterven. Maar dat is een PIEPKLEINE FRACTIE van het aantal mensen van die leeftijdsklasse die (licht) ziek geworden zijn. Onder de 50 jaar is de kans dat ge eraan sterft rond de 0.4% of zo, en dan nog, dat zijn Chinese cijfers die waarschijnlijk ook niet alle "lichte" gevallen meerekenen, en dus overschat zijn. Zij die het licht meemaken, hebben iets dat vergelijkbaar is met een griep. Een echte griep. Of anderen (jongeren), zelfs vergelijkbaar met een verkoudheid. Citaat:
![]() Het gaat natuurlijk plafonneren als 60% van de mensen immuun zijn. Er gaan dus nooit 3 000 000 opnames zijn, want dat zou willen zeggen dat er iets van een 60 miljoen Belgen ziek zijn, in de algemene aanname dat ongeveer 5% van de zieken opgenomen moeten worden. Sire, er zijn niet genoeg belgen. Maar uiteraard heb je gelijk dat er 300 000 opnames zouden moeten zijn. WE GAAN DIE TOCH HEBBEN. Alleen, gespreid over 6 jaar of zo. Citaat:
Je wil maar niet snappen dat voor de overgrote meerderheid van de mensen en zeker van de actieve bevolking, deze ziekte gewoon maar zoals griep is of minder erg, he. Nochtans is dat een medisch feit. Het ENIGE verschil met normale griep is dat het kleine percentage ernstige gevallen wel 10 keer hoger ligt dan met normale griep, en vooral bij ouderen. Het is dat kleine percentage, dat niettemin op de bevolking een redelijk groot aantal mensen vertegenwoordigt waar onze gezondheidszorg niet op voorzien is, die het probleem vormt, en dat is het ENIGE probleem met covid-19. Voor veruit de meeste mensen is dit een ongevaarlijke ziekte, maar voor 10 keer meer mensen dan bij griep, loopt het verkeerd af. Meer is daar niet aan. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 maart 2020 om 07:56. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#477 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat jij zegt is equivalent aan "ik dacht dat jij een bloeddorstige generaal was, en nu ben je niet tevreden met het bevel dat elke soldaat zijn kameraad moet doodschieten". Nee, een bloeddorstige generaal wil de soldaten van de vijand laten doodschieten, niet zijn eigen soldaten. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 maart 2020 om 08:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je weet heel goed waar die verschillende jaren vandaan komen: - "flattening the curve" met huidige maximale capaciteit die opgekrikt wordt ==> van de orde van 6 jaar. Dat was nochtans HET argument voor een lockdown: we gaan die piek platstrijken, zodat onze (bestaande) gezondheidszorg iedereen kan verzorgen. - "versoepelen van de lockdown maatregelen" begint mogelijk te worden als we 1/3 van de nodige zieken gemaakt hebben, dus ja, rond de 2 jaar, omdat de R_0 dan op significante wijze naar omlaag begint te gaan. De niet-berekende verhaaltjes plaatsen dat allemaal op "binnen een maand of zo". Sommigen zeggen "binnen een maand kunnen we de regels versoepelen want het aantal mensen die genezen zijn en nu immuun zijn vermindert de propagatie". Nee, niet onder de hypothese dat de gezondheidszorg niet overbelast werd. Die toestand bereik je niet "binnen een maand" maar "binnen 2 jaar". Dus de overdrijvingen zijn niet aan mijn kant (ik reken gewoon uit wanneer het punt bereikt wordt waarvan MEN BEWEERT DAT HET HET DOEL IS). De overdrijvingen zijn aan de kant van de mensen die argumenten zonder rekenwerk naar voren schuiven om de lockdown te verschonen. Dus, nog eens: - mocht het argument "flattening the curve" toegepast worden zoals men zegt dat men het wil toepassen: ==> 6 jaar of zo. - mocht men zeggen "genoeg herd immunity zonder gezondheidszorg te overbelasten zodat we de maatregelen kunnen versoepelen" ==> 2 jaar of zo. Maw, al die argumenten zijn bull shit. Want natuurlijk kunnen we dat geen 6 jaar, geen 2 jaar of zelfs geen 4 maanden volhouden. Het enige goeie argument voor een lockdown is: "verdomme we lagen te slapen zoals het een goeie politieke overheid betaamt, we waren bezig met onze kleine machtsspelletjes, en ook al hadden we sinds januari iets kunnen doen, we lapten onze botten aan onze verantwoordelijkheid als bestuurder. Nu zijn we totaal overrompeld, en we weten niet wat te doen, maar misschien vinden we iets dat werkt, en waar we een maand of 2 geleden al hadden kunnen naar zoeken. Zoniet is dit een dwaze stoot, maar ik moet nu, als politicus, doen alsof ik bestuur, dus ga ik U opsluiten in uw kot tot er inspiratie komt". Laatst gewijzigd door patrickve : 25 maart 2020 om 08:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#479 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor alle mensen die de rekenkunde van de basisschool meester zijn, maar mijn argumenten niet willen slikken, zal ik een paar vragen stellen over de uitgangspunten.
1) Denkt men dat men het corona virus door die lockdown zal kunnen laten VERDWIJNEN van deze planeet (of van zijn land) zoals dat met SARS is gebeurd ? (ik ga ervan uit van niet, dat het nu al zodanig verspreid is, dat men onmogelijk tot een punt kan komen waarbij de laatste transmissie heeft plaatsgehad en nadien niemand meer besmet wordt) 2) denkt men dat, in een populatie waar veel minder dan 60% weerstand heeft, het virus niet meer kan voortplanten in normale omstandigheden (dus zonder lockdown of zo) ? Maw, dat als men daar, zeg maar, 5 clandestiene zieken in die bevolking plaatst, dat het virus toch niet zal voortplanten ? (ik ga ervan uit van niet, want we zijn in een vergelijkbare situatie dan als in januari/begin februari, met "een paar gevallen") Zij die dat denken, zouden daar eens stevige argumenten voor moeten geven. Natuurlijk, en ik zeg dat er altijd bij, als we een geneesmiddel vinden dat de ernstige gevallen minder ernstig maakt, dan zijn we "thuis". Maar dat verandert niks aan het bovenstaande. Het enige dat artificieel de resistentie kan verhogen, is een vaccin, dat we pas in 2021 mogen verwachten. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 maart 2020 om 08:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#480 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- Het cijferke 2 of 4 maanden vol te houden is ook koffiedik kijken Nog even en we zijn een maand verder - een lockdown hoeft geen volledige economische lockdown te betekenen dat zien we nu ook reeds - ge hebt verschillende tussenwegen Zie China Dat er een limiet opzit dat is duidelijk en is nooit ontkend door geen enkele poster Het (onze opmerkingen) gaat erover dat gij geen enkele vorm restrictie van je eigen handel/wandel en geen enkele gradatie in economische stap terug wilt 'betalen' |
|
![]() |
![]() |