![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zijn en blijven een volkje met overwegend angsthazen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat zet zich normaal in NADAT men al een pneumonie heeft ontwikkeld. Dat die verpleegster dus zonder veel voorafgaande symptomen plots een hartfalen heeft door covid-19 is eigenaardig. Alles kan natuurlijk. Maar dit is niet hetzelfde profiel als deze (inderdaad gekende) effecten van covid-19 in sommige patienten: een "cytokine storm". Trouwens, het lijkt mij ook zo dat de BEHANDELING er een was om de ontsteking te bestrijden, met corticoiden. Als het om een infectie ging, zou het dodelijk geweest zijn om corticoiden toe te dienen, he. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 maart 2020 om 08:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als iemand je bedreigt met een revolver, dan is dat een doodsbedreiging. Als iemand naar je spuwt & zegt dat hij corona heeft, is dat een doodsbedreiging ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is wel dom van het erbij te zeggen. Dat bevestigt uw intenties. Proberen de andere discreet ziek te maken zonder dat hij het merkt, en al zijn collega's aansteekt, is toch veel efficienter zou ik denken. Maar ja, ge wilt ook fun hebben neem ik aan. Trouwens, het gros van de bevolking gaat TOCH ziek worden. Nu niet, binnen 2 maanden dan. Dus wat maakt dat eigenlijk uit ? Laatst gewijzigd door patrickve : 30 maart 2020 om 11:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe wéét je dat ? je zegde zelf dat je géén dokter bent. Mijn intenties ? Vanuit jouw allerindividueelste expressie van je allerindividueelsye emotie. Fun ? Die is voor jou. 2 maanden: glazen bolletje ??? Wij gaan nu aperitieven. Schol ! Laatst gewijzigd door Boduo : 30 maart 2020 om 11:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
SARS-COV2 dringt de cel binnen via binding met het angiotensin-converting enzyme 2 (ACE2). ACE2 komt tot expressie in een heel aantal cellen: epitheelcellen: mond- en neus (COVID19: verlies van smaak en geur) bovenste luchtwegen (COVID19: keelpijn) epitheelcellen van de longen (COVID19:secundair effect: ARDS, pneumonie) maag-darmkanaal: (COVID19 symptomen: misselijkheid, overgeven, diarree) andere organen waar ACE2 tot expressie komt: hartspier, nier, galblaas, testis. Elke cel waar ACE2 tot expressie komt is dus vatbaar voor infectie. Ook het hart. Ontstekingsreacties zijn secundaire reacties, en een reactie op weefselbeschadiging, in dit geval door een virale infectie. dus: Hartcellen worden geinfecteerd => lokale weefselbeschadiging => lokale ontstekingsreactie => -itis Meestal zijn die -itis van voorbijgaande aard, heel zeldzaam geeft dat acute problemen, en lijkt het dat de persoon "plots" verslechterd Natuurlijk wordt er behandeld met een ontstekingsremmer, ook al is de ontstekingsreactie een secundaire reactie. cytokinestormen zijn systemisch, en niet beperkt tot 1 orgaan, en leiden meestal tot anafylactische shock en het uitvallen van het ene na het andere orgaan. edit: zonder autopsieverslag kunnen we enkel maar speculeren
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” Laatst gewijzigd door morte-vivante : 30 maart 2020 om 12:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad, vrij logisch dan. Edit: ik heb blijkbaar de ganse tijd ACE2 en ACE verward. Inderdaad, ACE2 komt veel uitgebreider voor dan ACE dat, voor zover ik het begrijp, grotendeels in de longen voorkomt en volgens mij niet in het hart. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 maart 2020 om 12:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Aantal overledenen per miljoen inwoners per land op respectievelijk 20/03/2030 (eerste getal) en 30/03/2020 (tweede getal). De evolutie over 10 dagen.
Be 2 - 38 (+36); Nl 4 - 45 (+41); Fr 6 - 39 (+33); De 1 - 5 (+4); Gb 2 - 18 (+16); Es 16 - 141 (+125); It 56 - 178 (+122); Us 1 - 8 (+7); Au 0 - 1 (+1). Opmerkelijk is het lage cijfer van Australië (25 mln inwoners). Blijkbaar heeft de moeilijke toegang en het onmiddellijke sluiten van de grenzen effect gehad. Zou het lage cijfer van Duitsland liggen aan de verzorging?
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leeftijd: één van onze buren (+/- 50) is deze namiddag opgehaald door de 112.
Een onbedaarlijke hoest. De 112 mannen zagen er uit als een soort marsmannetjes. Brrr... Deze morgen zag m'n Heksie Perfeksie 2 jongeren, vlak naast elkaar al giechelend op straat... De flikken mogen die in de bak draaien ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 98 bijkomende coronadoden, waaronder meisje van 12 jaar.
Weer een bewijslevering dat het virus niemand spaart. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |