![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je begrijpt dus dat het statement "Belgie heeft drie nationale talen" geen enkele betekenis heeft.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
btw wat gij een frans haar noemt zal wel wat meer geweest zijn hé Ge doet nu precies alsof bv een Leterme dat perfect kon buiten een paar tongvallen Citaat:
We hebben het helemaal niet over andere hoogwaardigheidsbekleders...we hadden het over de premier Anders dienen we het kunnen van een Kris Peeters, Jan Jambon en Alexander de Croo als vice-president enz. enz. ook op de korrel te nemen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat wist ik al lang en toevallig spreek ik ze alle drie. België, Vlaanderen, Wallonië, Brussel en Duitstalig gebied hebben voor mij evenveel of even weinig betekenis als Patagonië en toch ben ik ook zeer tevreden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naast de kwestie omdat het enkel ging over haar Nederlands en over niks anders
Dus niet over dat ge haar kop niet hebben ( we zijn met twee btw), en niet over het geen hieronder volgt Citaat:
Best eens duidelijk maken over wat ge het hier precies hebt. (Ik heb je dat al eens gevraag in een ander topic) Volgens mij gaat het over het extra dat dient te gaan naar de eu voor die begroting op orde te krijgen nadat GB is weggevallen Is het niet ? Vertel me eens precies waar ze hier verkeerd gedaan heeft zonder te vervallen in complottheorieën ed Citaat:
Ah nu ben ik mee..... De 'green deal' bedoel je ? Ja wat is er mee ? Is Vlaanderen weer kwaad omdat het netto niet veel gaat opbrengen voor hun ? Ze zouden verdomme blij moeten zijn. Weer zo'n compleet van de pot gerukt voorbeeld. Da's een fonds waarvan de intentie reeds vanaf het begin vastlag ...wat heeft Wilmès daar mee te maken en in welke mate hoeft ze dan rekening te houden met wat een nva zit te stoken ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu met de moderne middelen, en toch stijgend leerniveau, aanvaard ik niet meer dat iemand met zo'n hoge positie de bevolking niet deftig kan aanspreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U heeft het over de taal van de meerderheid van de bevolking. Stel u eens voor dat men Spanje zou toespreken in het Catalaans en gebroken Spaans? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarmee is toch alles gezegd... alles wat heel zwaar doorweegt in Vlaanderen is van de pot gerukt en daar moet over gezwegen worden... Nu nog dubbel zwijgen omdat het coronavirus er is en dat moet maken dat de Vlamingen nog meer hun mond houden, zwijgen en braaf betalen... Maar wat een voorbeeld van vredelievendheid is onze praha toch... Laatst gewijzigd door marie daenen : 30 maart 2020 om 15:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tweede dikke fout... Wat de Vlamingen willen, afdoen als gestook van de NVa.... Zodat de grote collaborerende Vlaamse media zou kunnen doen alsof het niet om de Vlamingen in het algemeen maar om een opgehitste menigte door de NVa zou gaan en daarmee natuurlijk de grote francofonie de pap in de mond geeft om hem als de regelrechte duivel voor te stellen waarmee het natuurlijk overkomt als normaal dat een fatsoenlijk mens, lees ecolo, PS, geen akkoorden wil maken met die extremisten... Maar Praha is wel verdraagzaam... enfin dat wordt hem door de grote media toch ingeblazen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Niet alleen voor Walen blijkbaar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het aantal speelt dan geen rol Citaat:
Het Castiliaans is daar de officiële taal ... de andere 5 zijn 'officieel' voor die autonome gemeenschappen Laatst gewijzigd door praha : 30 maart 2020 om 16:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar komen regelmatig Vlamingen aan het woord... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ging over jou hé en wat een Engelsman aan compliment zou over hebben voor ons Vlamingen die Engels spreken Maar nogmaals ik zei behoudens uitzonderingen. Voor al wat ik weet zijt gij wel een linguist Engels, spreekt ook vloeiend Duits, Spaans, noties van Kantonees en meer van dat schoons Wat ik maar wil zeggen. Men denkt vaak dat men een taal goed spreekt maar het is de andere zijde die ergens zal merken dat het maar sus en zo zal zijn. Daarenboven komt dan nog dat een Vlaming het gemiddeld er niet zo slecht afbrengt net omwille van het feit dat een Vlaming zich steeds ergens moet aanpassen omdat je met Nederlands nergens terecht kan. Bij Fransen, Engelsen en Duitsers ligt dat anders...die hebben nog zoiets van : dat van ons is een wereldtaal |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest ik eens de schoolmeester uithangen en in jouw post # 105 al de fouten er uit halen, ik zou toch goed voor jou, net onder een getal met 2 cijfers uitkomen. Laatst gewijzigd door Boduo : 30 maart 2020 om 16:46. |
|
![]() |
![]() |