Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2020, 22:32   #221
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Hou er in ieder geval al maar rekening mee dat de huurprijzen vandaag nog uiterst laag zijn en dat ze binnen niet al te lange tijd enorm zullen stijgen en niet alleen hier in België maar zo wat overal.

Laatst gewijzigd door Garry : 29 maart 2020 om 22:34.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2020, 23:02   #222
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Hier in Wallonië zul je ook nog wel her of der zo een afgelegen stal kunnen kopen aan dergelijke prijzen en ook in Frankrijk in van die achtergestelde regio's vind ge van die verlaten bouwvallige koten aan prijzen zoals 75000 euro.

Er was eens een Nederlander die in Zwitserland in een benzinestation ging reclameren omdat men daar een Euro moest betalen voor naar het toilet te gaan.

Daar kan ik in Nederland vier keer voor naar het toilet gaan sprak hij

Hij kreeg als antwoord, " Ga dan in Nederland naar het toilet".

Voor alles telt de regel vraag en aanbod.
Als je kost wat kost daar wil gaan wonen waar er relatief weinig aanbod is en veel vraag, dan zul je daar mee moeten leren leven dat de huurprijzen daar fors hoger zijn omdat ook de koopprijzen daar fors hoger zullen liggen. En dan zul je prioriteiten moet leren stellen wat minder van dit en wat minder van dat om die huur te kunnen betalen.

Laatst gewijzigd door Garry : 29 maart 2020 om 23:06.
Oud 29 maart 2020, 23:10   #223
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Hier in Wallonië zul je ook nog wel her of der zo een afgelegen stal kunnen kopen aan dergelijke prijzen en ook in Frankrijk in van die achtergestelde regio's vind ge van die verlaten bouwvallige koten aan prijzen zoals 75000 euro.

Er was eens een Nederlander die in Zwitserland in een benzinestation ging reclameren omdat men daar een Euro moest betalen voor naar het toilet te gaan.

Daar kan ik in Nederland vier keer voor naar het toilet gaan sprak hij

Hij kreeg als antwoord, " Ga dan in Nederland naar het toilet".

Voor alles telt de regel vraag en aanbod.
Als je kost wat kost daar wil gaan wonen waar er relatief weinig aanbod is en veel vraag, dan zul daar mee moeten leren leven dat de huurprijzen daar fors hoger zijn omdat ook de koopprijzen daar fors hoger zullen liggen.
Er speelt wel veel meer mee dan simpele logica.

Maar de wetgeving is politiek zo georiënteerd dat het in de kaart van de vastgoed speelt.
Daar zit het geld, de architectuur die verweven zit met het bestuur.
Zelfs gehuwd.

Voor u garry zou het feitelijk weinig uitmaken of u nu duur of goedkoop kunt opkopen.
Procentueel zou je er zelfs beter uitkomen mocht het allen wat goedkoper uitkomen.
En de economie zou 25 of meer % een boost krijgen.
Oud 30 maart 2020, 06:38   #224
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er speelt wel veel meer mee dan simpele logica.

Maar de wetgeving is politiek zo georiënteerd dat het in de kaart van de vastgoed speelt.
Daar zit het geld, de architectuur die verweven zit met het bestuur.
Zelfs gehuwd.

Voor u garry zou het feitelijk weinig uitmaken of u nu duur of goedkoop kunt opkopen.
Procentueel zou je er zelfs beter uitkomen mocht het allen wat goedkoper uitkomen.
En de economie zou 25 of meer % een boost krijgen.
Nee, de wet is zo politiek georiënteerd dat ze in de kaart van de zo gezegde zwakkere uit de maatschappij speelt zonder er rekening mee te houden dat die zo gezegde minder bedeelde dikwijls zelf aan de oorzaak liggen dat ze tot de minder bedeelde behoren.

Zelfde geldt voor de zo gezegde kans armen en voor misdadigers waar hun advocaten steevast beroep voor doen op het medeleven van de rechtbank wegens, " een slechte jeugd gehad."

Weet ge wie er een slechte jeugd gehad hebben?

Mijn ouders en mijn grootouder die de oorlog of zelfs twee oorlogen mee gemaakt hebben en waar van hun generatie velen op hun 12de al moeten gaan werken en dat zijn lang niet allemaal misdadigers geworden hoor.

Iedereen krijgt hier in België kansen en wat ge er met doet hangt van de persoon zelf af en wat het resultaat wordt heb je voor het overgrote deel zelf in handen.

Ik was op school een dromer, het interesseerde me allemaal geen zak wat die bosaap voor de klas stond te prediken. Ik was nooit mee met de les en menige leraar heb ik weten zeggen," Wat er van jou moet voortkomen is mij een raadsel".

Op de oudercontacten kregen mijn ouders steeds te horen," Hij zou een van de beste kunnen zijn van de klas maar hij wil niet". Huiswerk noch lessen leren waren aan mij besteed. Maar iedere vlieg in de klas had ik gezien en bestudeerd.

Maar nu zou ik eigenlijk wel eens willen weten hoever al die leraren het geschopt hebben die destijds gezegd hebben, "Wat er van jou moet voort komen is mij een raadsel". Ik ben er van overtuigt dat de meeste van hen nog niet eens tot aan mijn hielen reikten toen ze de zelfde leeftijd hadden als die dat ik had of heb. Maar ik had wel geen mooie ingekaderde oorkonde op mijn bureel hangen.

Iedereen krijgt kansen maar ge moet ze grijpen wanneer ze je pad kruisen.

Ik kocht lang geleden, toen ik een frisse dertiger was, een groot totaal onderkomen oude stadsresidentie waar men vroeger met de koets binnen reed om binnen uit te stappen. Die was gelegen in een achteropgeraakte straat en stond al meer dan 20 jaar leeg, geen mens die ze wou.

Ze was 3 bouwlagen hoog met daarboven een mansarde verdiep waarvan de plafonds nog 3 m hoog waren, met daar boven een zolder zo groot als een klein concertzaaltje en daarboven twee scheerzolders, en eenmaal dat je beneden binnen kwam en je keek omhoog kon je door de verdiepen en het dak heen de vogels zien vliegen. Er zaten minstens 100 duiven binnen.

Ik heb dat voor een habbekrats gekocht en compleet gerenoveerd zodoende dat het uiteindelijk het mooiste pand in de brede omgeving was en een aantal jaar later voor onnoemelijk veel keren duurder verkocht.

Maar toen het in de zomer mooi weer was en dat ik samen met mijn vrouw van 5 uur 's ochtends drie verdiepen hoog op de stelling bezig waren verklaarden de buren ons voor zot,

" Wij gaan met de hond wandelen hoor, zottekes", werd er geroepen.

Maar toen ik het een paar jaar later voor massa's veel geld verkocht dan was het van,

"ja, maar jullie hebben gemakkelijk praten, als ik dat geld had zou ik.... ".

Voor zou ik en had, geeft de boer niets.

Daarna kocht ik een, in iets betere staat verkerende, klein kasteeltje met 20 kamers, 6 duizend m² parktuin en met koetsierswoning en paardenstallen, wat ik ook, naast mijn andere bedrijvigheden gerenoveerd heb en waarin ik 20 jaar lang gewoond heb.

Ge moet kansen zien en durven te nemen en niet te lui zijn om de dingen aan te pakken.

Laatst gewijzigd door Garry : 30 maart 2020 om 06:57.
Oud 30 maart 2020, 16:06   #225
stevensterk
Lokaal Raadslid

stevensterk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn ouders en mijn grootouder die de oorlog of zelfs twee oorlogen mee gemaakt hebben en waar van hun generatie velen op hun 12de al moeten gaan werken en dat zijn lang niet allemaal misdadigers geworden hoor..
Zeer juist, zij wisten wat werken was en dus gaven hun kinderen, de boomers, een goed betaalde job zelfs zonder diploma of ervaring en normaal geprijsd vastgoed. Zij hadden een wereld gecreerd waar hard werken loont, waar kansen bestaan voor zij die bereid zijn hun handen uit de mouwen te steken.

Boomers hebben alles veranderd. Zij eisen meer (jaren ervaring/schoon diploma vaak beide), betalen minder loon en vragen veel meer geld voor huur en of de koop van een woning. Iemand die u volledig leven perfect zou naspelen vandaag zal nooit te nimmer uitmonden met 7 appartmenten in oostende. Gewoon de waarde van al dat vastgoed alleen stijgt al met zo'n 50 000 to 80 000 euro per jaar, ge hebt zelfs geen huurders nodig als je geen krediet hebt.

Ge blijft prediken over de waarde van hard werken en "niet lui zijn" en zo veel slimmer zijn dan uw buurvrouw. Maar hard werken levert simpel weg niet zoveel meer op.

Laatst gewijzigd door stevensterk : 30 maart 2020 om 16:23.
stevensterk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2020, 16:35   #226
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stevensterk Bekijk bericht
Zeer juist, zij wisten wat werken was en dus gaven hun kinderen, de boomers, een goed betaalde job zelfs zonder diploma of ervaring en normaal geprijsd vastgoed. Zij hadden een wereld gecreerd waar hard werken loont, waar kansen bestaan voor zij die bereid zijn hun handen uit de mouwen te steken.

Boomers hebben alles veranderd. Zij eisen meer (jaren ervaring/schoon diploma vaak beide), betalen minder loon en vragen veel meer geld voor huur en of de koop van een woning. Iemand die u volledig leven perfect zou naspelen vandaag zal nooit te nimmer uitmonden met 7 appartmenten in oostende. Gewoon de waarde van al dat vastgoed alleen stijgt al met zo'n 50 000 to 80 000 euro per jaar, ge hebt zelfs geen huurders nodig als je geen krediet hebt.

Ge blijft prediken over de waarde van hard werken en "niet lui zijn" en zo veel slimmer zijn dan uw buurvrouw. Maar hard werken levert simpel weg niet zoveel meer op.
In plaats van te zagen, zoek u een rijk lief als je er zelf niet wil voor werken.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2020, 16:59   #227
stevensterk
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
In plaats van te zagen, zoek u een rijk lief als je er zelf niet wil voor werken.
De dementie gaat al ver zie ik, is al niet meer in staat om te lezen.
Oud 30 maart 2020, 17:57   #228
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
De dementie gaat al ver zie ik, is al niet meer in staat om te lezen.
Toch heeft Schobbejak een sterk punt.
Oud 30 maart 2020, 19:41   #229
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In elk geval zijn de tijden teveel veranderd om nog te vergelijken met vroeger.
Oud 30 maart 2020, 19:51   #230
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

verstandig werken wel. Er zijn nog kansen genoeg maar ge moet wel uw ogen open houden en niet bang zijn van uw handen uit de mouwen te steken. Kansen zien en kansen grijpen.
Oud 30 maart 2020, 20:09   #231
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In elk geval zijn de tijden teveel veranderd om nog te vergelijken met vroeger.
Tot daar ga ik gedeeltelijk mee in je verhaal.

Wij, zeventigers, hebben de tijd mee gemaakt dat ze bij wijze van spreken op iedere hoek van de straat stonden te bedelen om bij hun te komen werken. Tot daar heb je gelijk, dat is vandaag niet meer het zelfde. Maar wat wel nog altijd het zelfde is , is dat ge van werken alleen niet rijk zult komen, van doen werken wel en van durven, de mogelijkheden die er je pat kruisen zien, herkennen , aandurven en vooral niet bang zijn om je er op te gooien.

Hier aan de kust ken ik iemand, hier heel bekend, die in bouwcontainers handelt.

Die doet, samen me zijn vrouw en hun volwassen kinderen niet anders dan containers gemengd bouwafval laten brengen tegen een dik tarief en telkens er een container aankomt duiken ze er met zijn allen in en beginnen te sorteren en de gesorteerde containers gaan weg tegen een laag tarief. Hij is hier algemeen goed gekend en heeft de gewoonte van zijn geld onder zijn pet te steken. Zwart als roet al je ze tegen komt maar overvloed van geld. En dat is wel in deze tijd he, dus zeg , niet dat dat niet meer mogelijk is van met hard werken iets te bereiken. maar door voor een baas te gaan werken gaat ge niet rijk worden, zoveel is zeker.

Maar zoals dat gezin met die containers, zo ken ik er maar één, maar van diegene die er hun neus voor zullen op halen, daarvan ken ik er wel honderd, maar die honderd daarvan heeft de meerderheid dan ook geen nagel om mee aan zijn gat te krabben.

Laatst gewijzigd door Garry : 30 maart 2020 om 20:22.
Oud 30 maart 2020, 20:34   #232
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

IS DAT PRETTIG WERK? CONTAINERS BOUWAFVAL SORTEREN ?

Nee, waarschijnlijk niet maar 30 cm dikke duivenstront van de vloeren en schouwmantels opkuisen, dat was ook geen prettig werk, maar het heeft wel geloond.

Of dacht ge dat ik in dat warm weer niet liever naar de linker oever was een pint gaan drinken.

En dan durft Mambo hier te beweren dat verhuurders niet werken. Huurders vriend, DIE werken niet.

Laatst gewijzigd door Garry : 30 maart 2020 om 20:39.
Oud 30 maart 2020, 21:18   #233
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
IS DAT PRETTIG WERK? CONTAINERS BOUWAFVAL SORTEREN ?

Nee, waarschijnlijk niet maar 30 cm dikke duivenstront van de vloeren en schouwmantels opkuisen, dat was ook geen prettig werk, maar het heeft wel geloond.

Of dacht ge dat ik in dat warm weer niet liever naar de linker oever was een pint gaan drinken.

En dan durft Mambo hier te beweren dat verhuurders niet werken. Huurders vriend, DIE werken niet.
Zeg me niet dat je nog werkt he.
Oud 30 maart 2020, 22:23   #234
stevensterk
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
verstandig werken wel. Er zijn nog kansen genoeg maar ge moet wel uw ogen open houden en niet bang zijn van uw handen uit de mouwen te steken. Kansen zien en kansen grijpen.
Wel als "verstandig werken" dan toch zoveel opbrengt en het verhuren van huizen dan toch zo zwaar werk is. Waarom houdt u zich dan nog bezig met vastgoed? Waarom bent u niet momenteel bezig met het huidige gat in de markt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Toch heeft Schobbejak een sterk punt.
Ben best bereid te geloven dat het gezellig is in het bejaarden tehuis.

Laatst gewijzigd door stevensterk : 30 maart 2020 om 22:29.
Oud 31 maart 2020, 07:03   #235
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg me niet dat je nog werkt he.
Toch wel, ik ben momenteel nog bezig met de renovatie van een appartement en het aller laatste staat klaar om aan te beginnen. Daar woonde tot voor kort een slechtziende die al daar woonde van toe het gebouw gezet is. Een renovatie dringt zich daar dan ook op.
Oud 31 maart 2020, 07:08   #236
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel als "verstandig werken" dan toch zoveel opbrengt en het verhuren van huizen dan toch zo zwaar werk is. Waarom houdt u zich dan nog bezig met vastgoed? Waarom bent u niet momenteel bezig met het huidige gat in de markt?

Zoals ik al eerder heb aangehaald, vastgoed is welliswaar log maar blijft op termijn nog altijd de veiligste belegging met inderdaad aan huur ten overstaan van de kosten een zeer laag rendement. Maar door renovatie zit er meer rendement in de waarde verhoging van het goed.
Oud 31 maart 2020, 07:14   #237
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En renoveren, ook al is het soms een zware bezigheid, is nog altijd veel interessanter dan ergens in een ouderlingentehuis met een mousse bal naar een medebewoner te zitten smijten om de tijd te doden.

Laatst gewijzigd door Garry : 31 maart 2020 om 07:15.
Oud 31 maart 2020, 08:31   #238
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En renoveren, ook al is het soms een zware bezigheid, is nog altijd veel interessanter dan ergens in een ouderlingentehuis met een mousse bal naar een medebewoner te zitten smijten om de tijd te doden.
Renoveren is fun. Een jaar of drie geleden hebben die van ons en ikzelf tien maand ongeveer elk weekend opnieuw aan ons laatste appartement gaan werken. Verven, behangen, parket leggen.....dikke fun als je dan het resultaat ziet en te horen krijgt dat, met 5k€ verwerkt materiaal, het nu 60k€ meer waard is dan toen we het kochten.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 10:15   #239
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Renoveren is fun. Een jaar of drie geleden hebben die van ons en ikzelf tien maand ongeveer elk weekend opnieuw aan ons laatste appartement gaan werken. Verven, behangen, parket leggen.....dikke fun als je dan het resultaat ziet en te horen krijgt dat, met 5k€ verwerkt materiaal, het nu 60k€ meer waard is dan toen we het kochten.
Jamaar Skobelev, onze sterkesteven heeft geen €500 per maand over om een langzaamaan renovatie te doen. Laat staan dat er 1 bonafide bank is die een hypotheek wil verstrekken voor iets groter dan een studentenkamer of tiny house.
Daarom dat ie(zij?) nu aan't zeuren is voor gratis woningen.

Weet ge wat. Ik heb het al in andere draden voorgestelt. Iedere "Belg" heeft gewoon recht op bescherming tegen de elementen, en voldoende voeding om te leven, alswel basis medische zorg. Maar da's wel in ruil voor elke vorm van uitkering in de vorm van geld.
Hoe dat te doen. Simpel. Voor elke Belg zet de overheid 15m³ aan "tiny appartement". Bouwstijl "Sovjet Kubisme". Daar mag je gratis in wonen. Als basis is het een opklapbed en wegklaptafel/vouwstoel,en een gootsteentje. Voeding. 3 keer per dag mag je een bord halal/kosjer/veganistische brij halen bij een geautomatiseerde keuken. Ook het bord en lepel zijn eetbaar.
Ergo, van mij mag iemand "gratis" leven in België, als die "goedgekeurde Belg is".
Oud 31 maart 2020, 10:23   #240
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet er wat voor doen want het komt niet uit de lucht gevallen. Maar het zijn steeds opnieuw de mensen die weinig of geen ambitie hebben die benijden als de andere de vruchten plukken van hun inzet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be