![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() Wat me al sinds het begin van de lockdown stoort is het ontbreken van een exit strategie. Als je zo een ingrijpende maatregel neemt verwacht ik toch ook dat je een plan hebt om de lockdown terug op te heffen.
Stilletjes aan moet, zelfs bij onze regering, toch doordringen dat de huidige situatie economisch onhoudbaar is. Het dagelijkse bombardement met nieuwsberichten over het aantal doden, zonder vermelding van het "normaal" aantal doden, maakt het niet makkelijk om de bevolking terug aan het werk, aan het consumeren, te krijgen. Wat ik wil weten is hoe de regering denkt uit deze zelf gegraven put te geraken. Wachten ze op redding door een werkend medicijn? In Italië zijn ze blijkbaar gestart met het toedienen van hydroxychloroquine in een vroege fase van de ziekte.https://www.trustnodes.com/2020/03/2...oxychloroquine |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Westen lost problemen op als kikkers. Als je aan een kikker vraagt een moeras te ontginnen breekt hij de dijken open om het water te laten wegstromen. In China en Rusland hebben ze plannen tot 10, 20 en 30 jaar. Hier willen ze alles overeind houden, de verworven rechten honoreren, individuele rechten respecteren, de overheid vergoedingen laten betalen omdat ze trage wegen niet toegankelijk maakt, herstellen naar de situatie van voor de crisis; kortom hier wil men problemen oplossen door het probleem te verergeren.
Een concreet voorbeeld van het probleem te trachten oplossen door het te verergeren zijn de subsidies en door overheid gefinancierde tijdelijke werkloosheid van sectoren die tijdens de crisis passé composé zijn. Ook na de crisis zullen sectoren als de toeristische luchtvaart, de ski-vakanties naar Tirol, de massatoerismeplaatsen, de wereldfestivals en Manneke Pis niet gloriëren als voorheen. Wegens gebrek aan visie zal het Westen, Zuid- en Centraal Amerika en Afrika gedomineerd worden door China met Rusland als hun bondgenoot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als de plutocraten de hele economie zullen hebben doorgeschoven naar de superrijken, mag het herstel er komen. De beurzen moeten nog veel dalen, de middenstand moet failliet, de overheid nog meer opgekocht worden door (in het krijt staan bij) de high finance.
Als het doel van deze crisis eenmaal is bereikt, mogen de slaven weer de galeien op.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ondertussen weten we hoe dit afgelopen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Een exit strategie is leuk mocht je het ziekteverloop volledig kennen en we de effecten van de lockdown op voorhand kunnen inschatten.
Dit is moeilijk. Men moet dit dag per dag bekijken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Partijlid
|
![]() Dat is één van de problemen, men weet heeft volgens mij geen zicht op het echte verloop wegens zo goed als geen testen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
..en hoe zou jij het doen, ViveLaBelgique ? Alles dat het nu even niet haalt over kop laten gaan en voormalige werknemers aan hun lot overlaten ten einde wat te besparen ? Het getuigt net van een ongelofelijke kortzichtigheid dat ge enkel redeneert in minder centen uit te geven met in het achterhoofd dat het barre tijden gaan worden. Met centen in een spaarpot zijt ge niks...ge moet die aanwenden om het zaakje weer zo snel als kan on tracks te krijgen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er worden schuldigen gezocht in plaats van te zoeken naar oplossingen. Ik stel voor dat je eens een paar voorstellen doet. Ik denk sowieso dat eender welke maatregel er moet op gericht zijn zo weinig mogelijk nieuwe besmetting te bekomen. Ik geef een voorbeeld: Men zou de resturants opnieuw kunnen open laten met volgende beperkingen: 1. Een maximum aantal tafels per m2 2. Enkel gezinsgenoten aan één tafel 3. Strikte regels voor hygiëne. Zo moet het toilet na elk bezoek door het personeel van het restaurant ontsmet worden. Het afruimen van de tafel moet op een manier gebeuren die kruisbesmetting tegen gaat. Enz... Die regels kunnen nu opgesteld worden zodat restaurants de tijd krijgen om hun infrastructuur aan te passen. Het is daaraan voldoen of gesloten blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Ik vermoed dat het zo gaat gaan, JimmyB.
Idem ditto voor gewone winkels: beperkt aantal volk binnen, verplicht handschoentjes voorzien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie 2 oplossingen:
1. Massaal testen & 'besmette clusters' verplicht in quarantaine. 2. Iedereen mondkapje in openbaar, no exceptions. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu ik denk niet dat ze de laatste zullen zijn, we hebben massa evenementen zoals de festivals, of het voetbal en zo, dit zal het allerlaatste zijn. Ik zie deze zomer geen Gentse feesten of iets dergelijks plaatsvinden . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De Belgische e-commerce was altijd al een ramp. Nu kan ik vanalles bestellen bij Belgische winkels en ik heb het sneller dan ernaar toe te gaan. Mss is dit wel de redding van de Belgische e-commerce. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zou niet naar een festival gaan waar iedereen mondkapjes draagt, ik blijf gewoon thuis. |
|
![]() |
![]() |