Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2020, 11:00   #421
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Zelfs vandaag met de huidige cijfers van zieken en doden, negeren sommige nog steeds de beschermingsmaatregelen.
Waarvan velen nutteloos zijn trouwens...

Als gezonde mensen elkaar ontmoeten is daar geen enkel probleem. Het is als er zieken bij gezonden komen dat er een probleem is.

Het is dus wel grappig om te horen dat niet iedereen een masker zou moeten dragen (dat zou zelfs "gevaarlijk" zijn), enkel maar de "zieken", maar dat wel alle gezonden weg van elkaar moeten blijven en een boete krijgen.

Het is bijzonder grappig dat het mensen verboden wordt om zich gaan op te sluiten in hun tweede verblijf aan de kust bijvoorbeeld, maar wel alle dagen naar de winkel mogen gaan in hun dorp.

Allemaal totaal nutteloze pestregeltjes.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 april 2020 om 11:02.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2020, 11:01   #422
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Toch nog wat opgezocht over corona en overgewicht en het zou inderdaad kunnen:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...rona~b5041703/
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2020, 11:05   #423
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Denk je niet dat de economische schade iets groter zal zijn dan de door u geclaimde kostenbesparing van de gezondheidszorg?
De economische schade is nu al niet meer te herstellen binnen 4 generaties.
Daar maak ik mij dus allang niet meer druk over.
De economie zal zelfs veranderen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2020, 11:08   #424
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De economische schade is nu al niet meer te herstellen binnen 4 generaties.
Daar maak ik mij dus allang niet meer druk over.
De economie zal zelfs veranderen.
Niet overdrijven he jongen. Er zal veel veranderen maar economische schade voor vier generaties ver...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2020, 11:13   #425
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Als gezonde mensen elkaar ontmoeten is daar geen enkel probleem. Het is als er zieken bij gezonden komen dat er een probleem is.

Het is dus wel grappig om te horen dat niet iedereen een masker zou moeten dragen (dat zou zelfs "gevaarlijk" zijn), enkel maar de "zieken", maar dat wel alle gezonden weg van elkaar moeten blijven en een boete krijgen.

Het is bijzonder grappig dat het mensen verboden wordt om zich gaan op te sluiten in hun tweede verblijf aan de kust bijvoorbeeld, maar wel alle dagen naar de winkel mogen gaan in hun dorp.

Niet alle regels zijn nutteloos.

De regels dat mensen niet naar hun tweede verblijf mogen komt trouwens van een provincie-gouverneur.
Die is bang dat de ziekenhuizen in zijn provincie gaan oversteld worden met zieken en de druk niet zouden aankunnen.
En zinloze regel die enorme economische schade veroorzaakt in zijn provincie.
Oud 3 april 2020, 11:15   #426
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet overdrijven he jongen. Er zal veel veranderen maar economische schade voor vier generaties ver...
Hoelang denk je dat het gaat duren voor men de uitgaven aan tijdelijke werkloosheid, premies voor inkomsten verlies en alle andere maatregelen gaat terug betaald hebben?
Oud 3 april 2020, 11:16   #427
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb het trouwens over economische schade, niet over werkgelegenheid.
Oud 3 april 2020, 11:47   #428
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Die is bang dat de ziekenhuizen in zijn provincie gaan oversteld worden met zieken en de druk niet zouden aankunnen.
En ondertussen vervoert het leger corona-patiënten uit Limburg naar Oost- en West-Vlaanderen omdat de ziekenhuizen in die provincies nog zo veel reserve-capaciteit hebben.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2020, 11:48   #429
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hmm, daar is dan weinig van te merken.

Politici volgen vooral het pad om hun zakken te vullen.
Het gros van de politici is niet goed.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2020, 11:48   #430
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar is dat gewenste effect gewenst ?

Het "gewenste effect" was blijkbaar "de dokters niet in verlegenheid brengen". Ik weet niet of dat zo gewenst is, dat effect, als je daarnaast alle ongewenste effecten ziet (tenzij die ook gewenst waren).

Als het gewenste effect zou geweest zijn: "grootste comfort en welvaart voor de meerderheid" bijvoorbeeld, dan is wat er nu gebeurt, alles behalve gewenst.
Hoofddoel was een overrompeling van de ziekenhuizen te vermijden en taferelen waar mensen op gangpaden lagen te sterven te vermijden. Dat is derde wereld achtig.
Oud 3 april 2020, 11:49   #431
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het gros van de politici is niet goed.
Is normaal. Als je een systeem hebt dat enkel praatjesmakers en leugenaars promoveert, dan krijg je op het einde uiteraard praatjesmakers en leugenaars.
Oud 3 april 2020, 11:49   #432
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoofddoel was een overrompeling van de ziekenhuizen te vermijden en taferelen waar mensen op gangpaden lagen te sterven te vermijden. Dat is derde wereld achtig.
Het was dus puur een kwestie van imago he

Dat was nochtans veel eenvoudiger opgelost: ziekenhuizen behandelen geen covid-19 patienten, punt. Een beetje zoals een verzekering niet tussenkomt in het geval van een natuurramp, omdat ze dat niet aankan.

Je kan zeggen: wij hebben een gezondheidssysteem dat niet dient voor epidemieen van die schaal, punt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 april 2020 om 11:50.
Oud 3 april 2020, 11:50   #433
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge wilt dus zeggen dat al die economische schade er was voor ocharme 5000 doden ??? Terwijl er in Belgie elk jaar 100 000 doden of zo zijn ? Voor nog geen 5% fluctuatie op het aantal doden (dat waarschijnlijk voor een deel in mindering komt van die volgend jaar of zo) schieten we een torpedo in onze vrijheden, onze economische welvaart en ons sociaal leven ?

En welke gaat nu het aantal doden zijn ten gevolge van de economische tsunami die op de wereld werd losgelaten door onze politici met "gewenst effect" ?
Als mijn moeder en vader het risico lopen van geveld te worden, interesseert me die economische schade maar matig.

En de meeste onder ons hebben wel een moeder of vader, of zijn door de leeftijd zelf in die categorie terecht gekomen waardoor zel zelf risico lopen.

Ik vermoed dus dat men de juiste keuze heeft gemaakt.
Oud 3 april 2020, 11:51   #434
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Tis te merken dat ge uzelf immuun voelt.
Oud 3 april 2020, 11:52   #435
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
En ondertussen vervoert het leger corona-patiënten uit Limburg naar Oost- en West-Vlaanderen omdat de ziekenhuizen in die provincies nog zo veel reserve-capaciteit hebben.
En leegstaande tweede verblijven om de minder erge gevallen in op te bergen in quarantaine. Die moeten maar aangeslagen worden door de staat he. Alle elementaire vrijheden en rechtszekerheid is toch al weg, dus eigendomsrecht kan er ook aan.
Oud 3 april 2020, 11:53   #436
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tis te merken dat ge uzelf immuun voelt.
Helemaal niet. Ik ben er niet zeker van dat ik het gehad heb. Ik denk het wel, maar zeker weet ik het niet. En als ik het niet gehad heb, sta ik er heel slecht voor, met al 2 maanden hoesten en bronchitis. Het is gewoon een kwestie van vrijheid boven al die kleine probleempjes te verheffen, meer niet.

Ik heb trouwens al geschreven welke voorzorgen ik allemaal neem als ik mijn boodschappen ga halen in de drive. Ik ben enkel maar buiten geweest met mijn auto om boodschappen aan de drive gaan te halen, ik vertik het van in een warenhuis binnen te gaan, veel te veel besmettingen mogelijk. Zolang dat een eigen keuze is, vind ik dat goed. Als het opgelegd is, is dat verkeerd.

Liefst van al zou ik de enige zijn die geisoleerd zit, en gans de rest van Frankrijk grote rave parties houd en zichzelf ziek maakt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 april 2020 om 11:55.
Oud 3 april 2020, 11:56   #437
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als mijn moeder en vader het risico lopen van geveld te worden, interesseert me die economische schade maar matig.
Meent ge dat ?

Zou mij maar weinig doen, eerlijk gezegd. Misschien een fles champagne

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 april 2020 om 11:58.
Oud 3 april 2020, 12:05   #438
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Uw ouders zullen wel geveld worden. is het niet door covid-19, is het wel door iets anders. Al was het maar gewone slijtage.

Citaat:
En de meeste onder ons hebben wel een moeder of vader, of zijn door de leeftijd zelf in die categorie terecht gekomen waardoor ze zelf risico lopen.
Yep, u spreekt over mensen zoals ik. Grijze haren, onderliggende gezondheidsproblemen, en een vader die aan't aftellen is.
Citaat:
Ik vermoed dus dat men de juiste keuze heeft gemaakt.
Ik weet dat de juistheid van de keuze afhangt van wat iemand wil.

Ik vind het alvast een volledig foute keuze.
Oud 3 april 2020, 12:13   #439
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Uw ouders zullen wel geveld worden. is het niet door covid-19, is het wel door iets anders. Al was het maar gewone slijtage.

Yep, u spreekt over mensen zoals ik. Grijze haren, onderliggende gezondheidsproblemen, en een vader die aan't aftellen is.

Ik weet dat de juistheid van de keuze afhangt van wat iemand wil.

Ik vind het alvast een volledig foute keuze.
Zoveel volk hier die hun naaste of zichzelf dood wensen.

Raar fenomeen. Is dat iets Vlaams ?
Oud 3 april 2020, 12:19   #440
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoveel volk hier die hun naaste of zichzelf dood wensen.

Raar fenomeen. Is dat iets Vlaams ?
Ik geef toe een beetje te overdrijven. Ik wens mijn ma niet speciaal dood. Maar ik verwacht het wel. Mijn pa is allang gestorven. Daar ben ik enkele weken niet goed van geweest, maar ik verwachtte dat ook en voor hem was het beter. Die had, na verschillende hersenbloedingen, toch maar het leven van een geranium op het einde, dat heeft nog een jaar geduurd of zo. Mijn ma is er iets beter aan toe, maar niet veel. Elke dag is zoals de vorige. Ze is grotendeels haar tijdsbesef kwijt. Ik ga haar eens opzoeken om de twee of drie jaar of zo.

Mijn schoonma, da's iets anders, die is gekwiekst en raar maar waar, ik zou er ondersteboven van zijn.

Maar die heeft zichzelf opgesloten in haar appartement waar niemand binnen komt. Wij bestellen voor haar haar boodschappen op het internet (zij woont op 500 km van bij ons), die gebracht worden door een leverancier die dat voor de voordeur neerzet, aanbelt, en vertrekt.

Dus veel riskeert ze niet, nu we haar diets gemaakt hebben van absoluut niemand gaan te zien en niemand binnen te laten.

En dat is voor alle slimme ouderen zo. Hoe rapper die epidemie voorbij is, hoe beter zij beschermd zijn, en hoe langer men dit laat duren hoe gevaarlijker het voor hen wordt (minder verschil met de anderen).
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be