![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als gezonde mensen elkaar ontmoeten is daar geen enkel probleem. Het is als er zieken bij gezonden komen dat er een probleem is. Het is dus wel grappig om te horen dat niet iedereen een masker zou moeten dragen (dat zou zelfs "gevaarlijk" zijn), enkel maar de "zieken", maar dat wel alle gezonden weg van elkaar moeten blijven en een boete krijgen. Het is bijzonder grappig dat het mensen verboden wordt om zich gaan op te sluiten in hun tweede verblijf aan de kust bijvoorbeeld, maar wel alle dagen naar de winkel mogen gaan in hun dorp. Allemaal totaal nutteloze pestregeltjes. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 april 2020 om 11:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch nog wat opgezocht over corona en overgewicht en het zou inderdaad kunnen:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...rona~b5041703/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar maak ik mij dus allang niet meer druk over. De economie zal zelfs veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De regels dat mensen niet naar hun tweede verblijf mogen komt trouwens van een provincie-gouverneur. Die is bang dat de ziekenhuizen in zijn provincie gaan oversteld worden met zieken en de druk niet zouden aankunnen. En zinloze regel die enorme economische schade veroorzaakt in zijn provincie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoelang denk je dat het gaat duren voor men de uitgaven aan tijdelijke werkloosheid, premies voor inkomsten verlies en alle andere maatregelen gaat terug betaald hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#428 |
Europees Commissaris
|
![]() En ondertussen vervoert het leger corona-patiënten uit Limburg naar Oost- en West-Vlaanderen omdat de ziekenhuizen in die provincies nog zo veel reserve-capaciteit hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat was nochtans veel eenvoudiger opgelost: ziekenhuizen behandelen geen covid-19 patienten, punt. Een beetje zoals een verzekering niet tussenkomt in het geval van een natuurramp, omdat ze dat niet aankan. Je kan zeggen: wij hebben een gezondheidssysteem dat niet dient voor epidemieen van die schaal, punt. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 april 2020 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de meeste onder ons hebben wel een moeder of vader, of zijn door de leeftijd zelf in die categorie terecht gekomen waardoor zel zelf risico lopen. Ik vermoed dus dat men de juiste keuze heeft gemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En leegstaande tweede verblijven om de minder erge gevallen in op te bergen in quarantaine. Die moeten maar aangeslagen worden door de staat he. Alle elementaire vrijheden en rechtszekerheid is toch al weg, dus eigendomsrecht kan er ook aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet. Ik ben er niet zeker van dat ik het gehad heb. Ik denk het wel, maar zeker weet ik het niet. En als ik het niet gehad heb, sta ik er heel slecht voor, met al 2 maanden hoesten en bronchitis. Het is gewoon een kwestie van vrijheid boven al die kleine probleempjes te verheffen, meer niet.
Ik heb trouwens al geschreven welke voorzorgen ik allemaal neem als ik mijn boodschappen ga halen in de drive. Ik ben enkel maar buiten geweest met mijn auto om boodschappen aan de drive gaan te halen, ik vertik het van in een warenhuis binnen te gaan, veel te veel besmettingen mogelijk. Zolang dat een eigen keuze is, vind ik dat goed. Als het opgelegd is, is dat verkeerd. Liefst van al zou ik de enige zijn die geisoleerd zit, en gans de rest van Frankrijk grote rave parties houd en zichzelf ziek maakt. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 april 2020 om 11:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zou mij maar weinig doen, eerlijk gezegd. Misschien een fles champagne ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 3 april 2020 om 11:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vind het alvast een volledig foute keuze.
![]() |
![]() |
#439 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Raar fenomeen. Is dat iets Vlaams ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn schoonma, da's iets anders, die is gekwiekst en raar maar waar, ik zou er ondersteboven van zijn. Maar die heeft zichzelf opgesloten in haar appartement waar niemand binnen komt. Wij bestellen voor haar haar boodschappen op het internet (zij woont op 500 km van bij ons), die gebracht worden door een leverancier die dat voor de voordeur neerzet, aanbelt, en vertrekt. Dus veel riskeert ze niet, nu we haar diets gemaakt hebben van absoluut niemand gaan te zien en niemand binnen te laten. En dat is voor alle slimme ouderen zo. Hoe rapper die epidemie voorbij is, hoe beter zij beschermd zijn, en hoe langer men dit laat duren hoe gevaarlijker het voor hen wordt (minder verschil met de anderen). |
|
![]() |
![]() |