![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ongeveer hetzelfde. De lockdown was een maand te laat. En denkt u dat de medewerkers van de rusthuizen, assistentiewoningen en dergelijke allemaal in steriele pakken rondlopen?
![]() |
#462 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#463 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#464 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals het er nu uitziet, gaan ook die niets meer kunnen ophoesten.
![]() |
#465 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#466 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#467 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#468 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt, en na het hoesten is het op nietwaar.
![]() |
#469 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Frankrijk wordt het ook toegepast hoor, ik heb het al gezegd, mijn schoonbroer is directeur-generaal van een netwerk van verzorgingsinstellingen (gehandicapten vooral, ook ouderen), in den Elzas. Hij heeft veel van zijn instellingen die zwaar geinfecteerd zijn, en men hospitaliseert niemand daar. Ze blijven in hun instelling, en gaan daar genezen of sterven. In sommige van zijn instellingen is de contaminatie graad tot 70%. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu krijg je een thermodynamisch evenwicht waar gans de bevolking op ongeveer gelijke manier ziek zal worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#472 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou de pers daarover berichten? Politiek gekrakeel is toch veel interessanter en levert minder gezeik op.
![]() |
#474 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Uit zedelijkheid neem ik aan. Maar wees gerust, de meesten gaan het overleven. Zelfs boven de 90 jaar zijn er nog 4 op 5 die het overleven. Zijn instellingen zijn meer op gehandicapten toegespitst dan op bejaarden. Veel mentale gehandicapten, met bovenop enorm veel medische problemen. Dat zijn veel te moeilijke gevallen om in deze tijden in een ziekenhuis op te nemen, want die vragen in normale omstandigheden al veel aandacht en verzorging. Niemand wordt gehospitaliseerd. Ze krijgen natuurlijk wel verzorging in het tehuis, voor zolang dat kan werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Er waren vorige maand al geleden berichten uit Spanje dat gestorven rusthuisbewoner in hun bed waren achtergelaten maar nu zou de pers plots "zedelijk" zijn geworden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#476 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Binnen mijn familie is er ooit iemand geweest die op de vraag of hij bang was voor de dood, het antwoord gaf; Nee, niet echt, ik heb geleefd en nu ben ik oud en ziek, eigenlijk tijd om plaats te maken voor jonge gezonde mensen. En ik ben er zeker van dat ze het mij maar 1 keer kunnen lappen om dood te gaan. De man is 5 jaar geleden aan longkanker overleden om 78 jarige leeftijd. Ook ik ben niet bang voor de dood, wie bang is voor de dood heeft niet geleefd en is eigenlijk bang voor het leven. Laatst gewijzigd door Jantje : 3 april 2020 om 17:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#477 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vraag me af, als we het aantal geredde levensjaren beschouwen, en we beschouwen dan de mindere investeringen in (ik zeg maar wat) kankeronderzoek, RMI-toestellen, opleiding voor verplegend personeel etc, of het aantal verloren levensjaren hoger of lager ligt.
RHAAAA, is dat één zin? Oké, ik begin opnieuw. Door de lockdown trachten we levens(jaren) te redden. Door de lockdown hebben we minder productiviteit en minder inkomsten. Door die verminderde inkomsten kunnen we minder investeren in de gezondheidszorg (toestellen, onderzoek, opleiding, gebouwen en onderhoud van gebouwen etc). Daardoor gaan er in de toekomt meer levensjaren verloren. Hebben we nù meer of minder levesnjaren gered, dan dat we er later gaan verliezen? Is er uberhaupt iemand die dat weet? Ook even verduidelijken dat ik het in levensjaren stel. Indien we nu een 87 jarige redden, redden we wat? 3 levensjaren. Als we daardoor later een 30-jarige bouwvakker verliezen, die van een stelling is gevallen, die we met extra apparatuur wel hadden kunnen redden, verliezen we 60 levensjaren. Is d?*t ergens berekend geweest?
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 3 april 2020 om 17:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welnu, deze lockdown gaat VEEL EN VEEL duurder zijn per gewonnen levensjaar van de "verzorgden". Vooral als de meeste 'geredden' ouderen zijn. Stel dat deze lockdown Belgie 40 miljard zou kosten. ('t zal meer zijn). Dat wil zeggen dat dat pas verantwoord is als ge daar dus 1 miljoen levensjaren mee kunt "kopen". Als mensen gemiddeld nog 20 jaar gaan leven als ze dus door die lockdown "gered" werden, dan moeten er dus minstens 50 000 levens "gered" geweest zijn van dien aard, alvorens dit "verantwoord" was. Het is dus pas als we 50 000 doden vermeden hebben bij mensen die nog 20 jaar tegoed hadden, dat dit een goeie beslissing is geweest. Men moet dus het vooruitzicht hebben om 50 000 mensenlevens te redden, alvorens te beslissen tot deze actie. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 april 2020 om 19:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#479 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#480 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De Triage is in Belgie al gestart — alleen noemt men dat "blijf in de rusthuis". Dat is ook bewezen door de oud vrouwtje die vrijwillig uit intensive care is vervangen door een jongere. Vrijwillige triage = triage |
|
![]() |
![]() |