![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had daarstraks de naam Barkentijn van Nieuwpoort-Bad laten vallen.
Daar heeft toen een artikel van in de krant gestaan met tekst en uitleg bij. Alle details stonden daar nu ook niet in, maar wel wat ik her net kwam te vernoemen. Ook vrijwilligers die over de nodige talenten beschikken kunnen in aanmerking komen. Moet ergens in de week van 9 maart geweest zijn, want ik was toen nog maar pas aan de zee.
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, die afgezakte zonnebril gaat het eens vertellen.....
Man,man,mijn schoonzoon én mijn schoondochter zitten beide wat dat betreft aan het front..... En dan komt een clown eens zijn mening spuien als hét recept dat nodig is om het virus eens even te gaan stabiliseren.... Misschien kan pipo eens zélf het voorbeeld geven door in hoogst eigen persoon de barricades gaan bekruipen om het virus te gaan bevechten... Maar....dat zal dan wel té veel gevraagd zijn zeker... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Alstublief. ![]() '....Koksijde, De Panne en Nieuwpoort slaan de handen in elkaar om ziekenhuiscapaciteit te verhogen. Burgemeesters Bram Degrieck (De Panne), Marc Vanden Bussche (Koksijde) en Geert Vanden Broucke (Nieuwpoort) anticiperen op een mogelijk scenario waarbij het aantal bedden in AZ West Veurne niet meer toereikend zou zijn als het aantal coronapatiënten zou stijgen. Samen kunnen ze zo’n 300 bedden vrijmaken voor nazorg. “Samen hebben wij de taak op ons genomen opdat de zorgsector zo goed mogelijk zou kunnen inzetten op zorgverstrekking. Concreet heeft De Panne contacten gelegd met de private uitbater Vulpia voor het gloednieuwe woonzorgcentrum Duinenzee. Daar zijn nog maar enkele van de 60 bedden bezet. We zijn de uitbater dankbaar voor zijn constructieve instelling. Ook met Villa Rozerood en wzc Sint-Bernardus zijn er contacten gelegd, ook daar zijn noodopvangmogelijkheden, met onder andere mobiele units.” AZ West coördineert “Nieuwpoort deed een bevraging bij de hotels, revalidatiecentrum Ter Duinen en de vakantiecentra”, zegt burgemeester Geert Vanden Broucke. “Op basis van de capaciteit en snelle beschikbaarheid werd voor Nieuwpoort beslist om Ter Duinen als schakelcentrum in te zetten voor 30 bedden. Die staan onmiddellijk ter beschikking omdat de instelling beschikt over het nodige medische materiaal en personeel. Ook vakantiecentrum De Barkentijn werd weerhouden met 62 bedden en staat ter beschikking zodra het nodige materiaal en logistiek ter plaatse zijn. Er wordt ook bekeken hoe dit bemand kan worden. Alle vakantiecentra, hotels en Ter Duinen waren meteen heel bereidwillig.” “Ook hotel Domein Westhoek toonde zich onmiddellijk bereid”, vult burgemeester Marc Vanden Bussche aan. “Dat betekent dat Koksijde daar een 90-tal bedden kan aanbieden. We volgen de situatie nauwlettend op, en er is een uitstekende samenspraak met hoofdarts Herwig Vollon van AZ West Veurne en huisartsenkring IJzerstreek & Westkust. AZ West coördineert. We zullen samen met onze drie gemeenten de kosten delen. Die zullen na de crisis worden verrekend volgens een verdeelsleutel.” (MVO) bron: Krant van West-Vlaanderen...' Das nu 2 keer na elkaar dat je jezelf nu in je hemd zet. Doe zo voort. Je bent goed bezig ! ![]() ps: een meer gedetaileerd artikel staat in Het Nieuwsblad.
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() corona parcs
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die zijn met uw hele verkondigde shit niets... Zij staan in de vuurlijn.... En waar staat gij.... ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 3 april 2020 om 23:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Lef, dat heb je wel. En pech ook, want ik ben net terug van Nieuwpoort-bad en logeerde in hotel Sandeshoved. Ook gecontacteerd geweest trouwens. Een hotel dat ik heel goed ken. Ik ga er ook al meer dan 10 jaar, 3 x per jaar. 't is ook daar dat ik het allemaal vernomen heb. Barkentijn ligt ook op den dijk op amper 200 meter van het hotel. Das nu dus den derde keer dat ge u zelf in uw hemd zet. Goe bezig. ![]()
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 3 april 2020 om 23:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hartelijk bedankt om mij die nuances duidelijk te maken wat u betreft... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Graag de posting én de zin waar ik dat ergens gezegd zou hebben want dit pik ik niet meer. Als een persoonlijke belediging kan dit wel tellen me dunkt. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 4 april 2020 om 00:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U bent niet oud genoeg,jammer toch aangezien u blijkbaar niets geeft om mijn schoonkinderen ,en nog minder om mijn kleinkinderen... So be it man.... Ik had u hoger ingeschat,doch helaas ,een universitair diploma compenseert nog altijd niet wat men verstaat onder medeleven... Ik beklaag u...doch ik wens u,uw vrouw ,kinderen en de rest van uw famillie het allerbeste toe... Alhoewel ik begrijp dat dit medeleven niet wederzijds is... Nou ja... ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 4 april 2020 om 00:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die hele uitleg over extra bedden vrijmaken in hotels, vakantieparken ed is nog steeds geen antwoord op waar al dat extra zorgpersoneel vandaan moet komen.
Hadden die kustgemeenten-burgemeesters daar misschien ook 'n antwoord op, of stond dat meer uitgebreid in de Vlomse gazet? Graag link en/of citaat.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() De medische component van Defensie telt 1700 militairen. Daar zullen wel verplegers, "medics", artsen, apothekers, ziekenhuislogistiekers, enzo...tussen zitten veronderstel ik die ingezet kunnen worden indien er een tekort is ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gedrukt exemplaar van ergens rond 14 maart. Mss kan je het wel vinden via Google. Maar dan wel 9/10 bij het regionaal nieuws van de Westhoek. ![]()
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 4 april 2020 om 00:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe ze te werk zouden gaan dat stond er ook bij. Eerst zouden ze worden onderzocht worden in een ziekenhuis om de ernst in te kunnen schatten. Mensen die een goede kans maken om het zelf te kunnen uitzweten zouden naar zo'n opvangplaats kunnen gaan. Een tweede groep zouden mensen zijn uit ziekenhuizen die door het ergste heen zijn en nog verdere revalidatie nodig hebben. Wat medische zorgen betreft mss best vergelijkbaar met een home. Daar heb je ook alleen maar de basis. Wordt het te erg, dan moet er ook een arts langskomen. Een betere vergelijking kan ik niet maken. In een home heb je verplegend personeel maar dat zijn niet noodzakelijk verplegers hé, toch niet die die we kennen uit de ziekenhuizen. Hoe of welk diploma / opleiding ze daar hebben, dat weet ik nu ook niet.
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men heeft me verteld dat dit gemakkelijker is dan dat men de ziekenhuizen moet verplaatsen. Ik weet niet of dat laatste waar is, ik heb het maar van horen zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er één ding duidelijk geworden is in deze coronatijd is het wel dat we te dicht bevolkt zijn.
Zeker in de grote steden is dat een groot probleem. Dichtbevolkt en heel kleine gezinnen zorgen er voor dat we opeengeplakt zitten. |
![]() |
![]() |