Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 april 2020, 20:31   #21
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ah bon. Was dat niet de islam.... ()
Neen, de Islam van de 21ste eeuw is de Islam van de 7de eeuw.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2020, 20:56   #22
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Je bent een beetje zielig Hoomer.

De meeste jongeren werken harder en langer dan jullie ooit gedaan hebben.

Boomers zijn opgegroeid in een tijd waarin werk in overvloed was, de eisen die gesteld werden aan sollicitanten beperkt waren tot twee handen hebben en kunnen praten & basisvoorzieningen betaalbaar en bereikbaar waren.

Wil ik de levenskwaliteit van mijn ouders halen (A2 en A3 af, geen hogere studies, bedienden) moet ik al een master diploma hebben en een kaderfunctie.

Ik vind dus dat je een stukje projectie doet. Jullie waren de enorm verwende generatie. De luie generatie die enorm vroeg op pensioen ging en vooral op de poef leefde (100 % staatsschuld) en zich enorm veel onbetaalbare voorrechten toe eigende.

En nu komt mekkeren dat de millenials er genoeg van hebben. Faut le faire, de schaamteloosheid voorbij.
Wie is er zielig Tavek? Ben je nu aan het wenen, ga je mij nu laten sterven uit wraak omdat wij de generatie zijn waarvoor alles nieuw was. Het gaat hier over het feit dat jullie je ouders en grootouders willen laten sterven om jullie eigen velletje te redden, jullie moesten je schamen.
De voordelen die wij hadden verdwijnen in het niets tegenover jullie, vaderschapsverlof, zwangerschapsverlof, opvoedingsverlof, baaldagen en ga zo maar verder. Wij hadden geen drie auto's voor de deur staan, wij gingen niet 3 a 4 keer per jaar op vakantie wij moesten werken Tavek. Wij kregen geen ontslagvergoeding gelijk aan drie jaar loon of zo, nee Tavek, links jongen drijft op de jaloersheid van hun aanhangers naar iedereen die het beter heeft, nogmaals nu blijkt dat jullie zelfs je ouders en grootouders willen opofferen. Broekschijters.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2020, 21:07   #23
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Het valt me op dat er nooit melding gemaakt is dat de klanten van café "de vettigen teen" of die van "bij zatte bees" allemaal besmet zijn, nee het valt op dat het steeds rusthuizen zijn die met massale besmetting te kampen hebben.
Misschien omdat de cafegangers alleen naar het toilet kunnen gaan?
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2020, 21:40   #24
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mehbooba Bekijk bericht
Trololo?
No no no
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2020, 21:41   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Frontlines ....hadden de Frontlines al eens een paar jaar eerder in gang geschoten dan hadden ze tenminste iets om mee te schieten.

Dat virus is zo oud of de straat.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2020, 21:55   #26
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mehbooba Bekijk bericht
Is dat het officiële standpunt van de minister van... werkgelegenheid?

Want anders begrijp ik ook ook niet waarover al dit gezaag gaat. Veel jonge mensen doen nu hun job, staan in de frontlinie in de zorg, doen vrijwilligerswerk dat 65_plussers uit angst niet meer doen, worden ziek en sterven ook zelfs en dan nog krijgen ze zure verwijten van oude corona patiënten.
Hoewel ik als verpleegster met kinderen wel 10x zou nadenken om me zo af te peigeren. Je man en nageslacht hebben ook niet zoveel aan een dode echtgenote/moeder.

Maar uw geweten speelt op en u kan er niet mee om. Er moet immers een reden zijn dat we wraak willen nemen.
Ik wens u veel psychologische hulp en een spoedig herstel toe...
Niet rond de pot draaien aub. Het gaat hier over het feit dat voor een boel linkse bewindslieden en hun aanhang van ja knikkende idioten de oudere mensen 65+ verzorging zou moeten geweigerd worden ten voordelen van de jongere generatie.
Dus kortom, laat je grootouders en je ouders maar creveren aan corona. D
ie groep mensen die hebben wel 45 jaar hard gewerkt en afgedragen voor hun oude dag maar we geven hun centjes liever aan nieuwkomers die voor "ons pensioen" komen werken in plaats van onze gepensioneerden te belonen voor hun noest arbeid en goede zorg voor hun kinderen en kleinkinderen.
Ik heb eerbied voor die grijze haren, mijn kloten ook ja denken ze dan.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2020, 22:04   #27
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Amerikanen zijn er veel beter tegen bestand als er doden vallen. Hier ontstaat er een rush op wc-papier als nog maar blijkt dat er doden kunnen vallen.
Daar beginnen ze al met hun wc-papier naar de winkels terug te gaan om refunds te vragen. Helaas:

https://www.businessinsider.com/cost...true&r=US&IR=T
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2020, 22:15   #28
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Niet rond de pot draaien aub. Het gaat hier over het feit dat voor een boel linkse bewindslieden en hun aanhang van ja knikkende idioten de oudere mensen 65+ verzorging zou moeten geweigerd worden ten voordelen van de jongere generatie.
Dus kortom, laat je grootouders en je ouders maar creveren aan corona. D
ie groep mensen die hebben wel 45 jaar hard gewerkt en afgedragen voor hun oude dag maar we geven hun centjes liever aan nieuwkomers die voor "ons pensioen" komen werken in plaats van onze gepensioneerden te belonen voor hun noest arbeid en goede zorg voor hun kinderen en kleinkinderen.
Ik heb eerbied voor die grijze haren, mijn kloten ook ja denken ze dan.
Dus ge ziet liever uw kinderen en kleinkinderen sterven dan zelf te moeten gaan?
Trouwens links? Het gaat hier om de woorden van een Amerikaanse republikein.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 5 april 2020 om 22:19.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2020, 22:36   #29
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Dus ge ziet liever uw kinderen en kleinkinderen sterven dan zelf te moeten gaan?
Trouwens links? Het gaat hier om de woorden van een Amerikaanse republikein.
Nee hoor het gaat over meerdere linkse/groene/communisten die zulks opperen. Ik wil alleen maar eens kijken wie hier akkoord gaat met de stelling "de ouderen opofferen".

Volgens mij moet men zorgen dat er beademingstoestellen genoeg zijn, zo moeilijk zijn die niet te maken maar ze zullen er niet zijn zolang onze gekende zakkenvullers er niets aan verdienen, idem voor mondmaskers.
Men zou allang plaatsen moeten inrichten als noodhospitalen om IEDEREEN te kunnen opvangen.

En btw natuurlijk zou ik mijn kinderen of kleinkinderen niet laten sterven, het gaat er gewoon over dat eens zo een idee geopperd is de werkelijkheid of uitvoering niet ver af is.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2020, 22:56   #30
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Wie is er zielig Tavek? Ben je nu aan het wenen, ga je mij nu laten sterven uit wraak omdat wij de generatie zijn waarvoor alles nieuw was. Het gaat hier over het feit dat jullie je ouders en grootouders willen laten sterven om jullie eigen velletje te redden, jullie moesten je schamen.
De voordelen die wij hadden verdwijnen in het niets tegenover jullie, vaderschapsverlof, zwangerschapsverlof, opvoedingsverlof, baaldagen en ga zo maar verder. Wij hadden geen drie auto's voor de deur staan, wij gingen niet 3 a 4 keer per jaar op vakantie wij moesten werken Tavek. Wij kregen geen ontslagvergoeding gelijk aan drie jaar loon of zo, nee Tavek, links jongen drijft op de jaloersheid van hun aanhangers naar iedereen die het beter heeft, nogmaals nu blijkt dat jullie zelfs je ouders en grootouders willen opofferen. Broekschijters.
Wat een zever hoomer.

Vertel eens, hoe groot is uw huis ? Met dat zwembad ?
Hoeveel hebt ge verdiend met het verkopen van lappen grond die door inflatie en schaarste massas waard zijn geworden (=de bron van rijkdom van de boomer, niet hard werken) ?
Op welke leeftijd zijt ge op pensioen gegaan ?

Meneer zit hele verhalen te vertellen over reizen in Marokko en verder, en durft ons te beschuldigen van "veel reizen". Alweer: faut te faire, het is te merken dat het geheugenverlies blijkbaar vroeg intreedt bij boomers.

Ge had geen vaderschapsverlof en dergelijke. Big deal, ge had een vrouw die kon thuisblijven.

En nu doet ge alsof ge dat allemaal hebt "verdiend". Tis in uw schoot gevallen. Meer niet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2020, 22:57   #31
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Niet rond de pot draaien aub. Het gaat hier over het feit dat voor een boel linkse bewindslieden en hun aanhang van ja knikkende idioten de oudere mensen 65+ verzorging zou moeten geweigerd worden ten voordelen van de jongere generatie.
Dus kortom, laat je grootouders en je ouders maar creveren aan corona. D
ie groep mensen die hebben wel 45 jaar hard gewerkt en afgedragen voor hun oude dag maar we geven hun centjes liever aan nieuwkomers die voor "ons pensioen" komen werken in plaats van onze gepensioneerden te belonen voor hun noest arbeid en goede zorg voor hun kinderen en kleinkinderen.
Ik heb eerbied voor die grijze haren, mijn kloten ook ja denken ze dan.
45 jaar, lol.

Je bedoelt 32, de werkelijke carriere van een boomer.

Laatst gewijzigd door Tavek : 5 april 2020 om 22:57.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2020, 23:19   #32
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Zilverfonds? Rechts?
Dacht het niet.
Een doos vol met schulden steken en dan denken dat je daarmee later de pensioenen kan betalen kan enkel uit de koker van een linkse komen.

De schulden zijn er vanzelf gekomen en zullen vanzelf weg gaan zei ooit een linkse.

Laatst gewijzigd door daiwa : 5 april 2020 om 23:23.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2020, 23:30   #33
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Mocht de jeugd eens een paar tientallen jaren terug kunnen leven zouden ze wellicht het heel anders gedaan hebben.

Maar wat en hoe?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2020, 23:57   #34
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Nu hoor je iedereen klagen dat ze alle 2 moeten werken om rond te komen.

Maar mochten ze nu leven zoals wij vroeger, kan vrouwtje gerust weer thuis blijven.

Enig nadeel zou zijn dat hun comfort ook niet groter zou zijn dan het onze destijds.

En dat is de jeugd hun probleem. Hun luxe comfort zone is basic geworden.
Daarom werken ze met 2.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 6 april 2020 om 00:00.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 00:08   #35
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
45 jaar, lol.

Je bedoelt 32, de werkelijke carriere van een boomer.
Mijn vader is een boomer. Heeft 45 jaar gewerkt. En nu?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 00:21   #36
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Het aanzicht van inteelt...
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 07:58   #37
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wat een zever hoomer.

Vertel eens, hoe groot is uw huis ? Met dat zwembad ?
Hoeveel hebt ge verdiend met het verkopen van lappen grond die door inflatie en schaarste massas waard zijn geworden (=de bron van rijkdom van de boomer, niet hard werken) ?
Op welke leeftijd zijt ge op pensioen gegaan ?

Meneer zit hele verhalen te vertellen over reizen in Marokko en verder, en durft ons te beschuldigen van "veel reizen". Alweer: faut te faire, het is te merken dat het geheugenverlies blijkbaar vroeg intreedt bij boomers.

Ge had geen vaderschapsverlof en dergelijke. Big deal, ge had een vrouw die kon thuisblijven.

En nu doet ge alsof ge dat allemaal hebt "verdiend". Tis in uw schoot gevallen. Meer niet.
Ja Tavek dat is waar ik heb in mijn leven veel geluk gehad, financieel althans, maar dat neemt niet weg dat men de bejaarde mensen plots als last gaat beschouwen alhoewel deze heel hun leven hun bijdragen hebben betaald. Dat men deze mensen hun geld heeft verbrast aan allerlei waanzinnige projecten door de regering uitgevonden is niet echt hun schuld, en nu het gaat van; niet meer reanimeren tot aan de waanzinnige bedragen die men moet betalen om uw laatste dagen in een rusthuis te kunnen doorbrengen (de meesten moeten hun huisje verkopen), het gaat over de plannen om hen hulp te ontzeggen ten voordelen van nietsnutten/jongeren in plaats extra opvang te creëren, in plaats van bedrijven die de voorzieningen hebben te verplichten om extra beademingstoestellen en/of mondmaskers te fabriceren en ga zo maar door.

En over mijn pensioen, ik ben met twee van mijn kinderen de mogelijkheid aan het bekijken om na de corona crisis een boerderij om te bouwen tot taverne restaurant met in de schuur een feestzaal. Ik ben van mening dat rust roest.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 6 april 2020 om 08:03.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 08:01   #38
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Mijn vader is een boomer. Heeft 45 jaar gewerkt. En nu?
De meeste boomers hoor, behalve de zelfstandigen die met veel geluk op hun 55 binnen waren en eigenlijk een minieme kost voor de maatschappij waren en zijn.
Er waren sectoren waar men vroeger pensioneerde, de koolmijnen bv en de ambtenaren die hun ziekteverlof !!!! konden opsparen.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 08:10   #39
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Frontlines ....hadden de Frontlines al eens een paar jaar eerder in gang geschoten dan hadden ze tenminste iets om mee te schieten.

Dat virus is zo oud of de straat.
Bill Gates had de komst van dergelijk virus al in 2015 aangekondigd, niemand die toen naar hem luisterde.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 08:13   #40
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Nu hoor je iedereen klagen dat ze alle 2 moeten werken om rond te komen.

Maar mochten ze nu leven zoals wij vroeger, kan vrouwtje gerust weer thuis blijven.

Enig nadeel zou zijn dat hun comfort ook niet groter zou zijn dan het onze destijds.

En dat is de jeugd hun probleem. Hun luxe comfort zone is basic geworden.
Daarom werken ze met 2.
Maar uiteraard. Om erbij te horen heeft een gezin minstens een groot eigen huis nodig die opgevuld moet worden met eindeloos veel nutteloze en goedkope , hoofdzakelijk in China geproduceerde brol. Twee auto's voor de deur, één of hoogstens twee kinderen en één of meerdere honden en katten.

Het zijn trouwens altijd dezelfde mensen die in dergelijke situaties in de problemen komen hoor.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be