![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Lees ik dit goed ?:
"Gezinnen met kinderen tot 5 jaar mogen voortaan toch de auto nemen voor "recreatieve activiteiten", lees: naar het bos of park in de buurt gaan. Dat staat in de bijgestelde coronarichtlijnen van het federaal crisiscentrum." https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04...innen-met-jon/ En wat dan met alle 6-jarigen en oudere kinderen? Thuisblijven of wa ?
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ze hebben nu wel een mooi cadeau gekregen. Oostenrijk gaat een deel van hun maatregelen versoepelen. Ideaal om te kijken wat daar nu de gevolgen van gaan zijn, en dat zal heel welkom zijn voor de beslissingen die ook zij binnenkort gaan moeten nemen. Tot nu toe was het ook deels wat gissen & natte-vinger-werk. Zoiets hebben we nog nooit meegemaakt denk ik.
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die kunnen dat te voet, net zoals alle anderen het ook moeten doen. En niet alleen die kinderen tot 5 jaar komen in aanmerking, ook gehandicapten en ouderen. Een doelgroep voor wie het soms net iets te moeilijk was om er te geraken. Goeie zaak !
![]() |
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() Tja onze bekwame democratisch gekozen regering Wilmès die ons van onze fundamentele vrijheden berooft zal vinden dat wielen minder besmettelijk zijn.
Het lijkt wel of er ergens een PVDA marionet de regering viraal commandeert.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 6 april 2020 om 23:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
![]() Citaat:
Als je 10-15-20 km van een bos woont is het nogal moeilijk en zelfs onverantwoord, om oudere kinderen (vanaf 6 jaar) daar te voet of met de fiets naartoe te laten gaan. Daarom is die arbitraire 5-jaargrens een probleem voor gezinnen met nog oudere kinderen. Totaal idioot dus, alsof 1 of 2 oudere kinderen erbij ‘besmettingsgevaar' zouden veroorzaken. Citaat:
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen uit Brugge mogen zelfs niet meer naar Zee-Brugge gaan en dat is zo'n 15 km denk ik. Waar ik woon in Tervuren is het ongeveer 1 Km tot aan het park of 'den bos' In mijn straat wonen er zeker een stuk of 4 oudere mensen die die afstand met moeite of niet aankunnen. Ik denk wel dat je in elke stad, in een straal van max. 2 Km, wel ergens een stukje groen kan vinden hé. Dat is eigenlijk wat ze bedoelen dat je voor zo'n zaken ook je wagen mag gebruiken. Wat die oudere kinderen betreft, die mogen dan ook mee in dezelfde wagen want ze wonen onder hetzelfde dak. '...De regel geldt voor het hele gezin, ook al is maar één kind vijf jaar of jonger...'
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 7 april 2020 om 00:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||||
|
![]() Citaat:
Maar zie je, ik denk dit en jij denkt dat het 10 keer minder ver weg mag… Onduidelijkheid troef dus vanwege de regeringscommunicatie. Citaat:
Daarom dat mensen moeten kunnen kiezen om dan 10-20 km verder weg te rijden, om een bos of park te vinden waar ze ‘ongestoord’ door te veel volk kunnen wandelen. Citaat:
Citaat:
Hoe moet ik deze paragraaf dan begrijpen ?: "Verplaatsingen met de auto voor recreatieve activiteiten zijn toegestaan voor gezinnen met kinderen jonger dan en gelijk aan 5 jaar", staat te lezen op de website van het crisiscentrum. De regel geldt voor het hele gezin, ook al is maar één kind vijf jaar of jonger." Ofwel ‘kinderen jonger dan en gelijk aan 5 jaar’ ofwel ‘de regel geldt voor het hele gezin’, maar beide zinsdelen spreken elkaar tegen.
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu moet iemand mij toch eens uitleggen wat het maatschappelijk verkeerde is aan ziek worden door de regeltjes te overtreden (er is niet altijd een verband trouwens tussen regeltjes en ziek worden).
Als men ziek wordt door de regeltjes te overtreden, dan heeft men dat gedaan met andere mensen die de regeltjes overtreden. So what ? Als men dan niet naar een ziekenhuis kan omdat die al helemaal bezet zijn met zieken die ziek geworden zijn voor het verboden was, wat is dan het probleem ? Iedereen die nu ziek wordt, is gewoon ziek geworden omdat hij de regeltjes overtrad, nee ? Als je thuis blijft, kan je niet ziek worden he. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zondag zag ik op TV dat de politie mensen, die op een bank zaten, vroeg om op te staan. En ….. en het is / was verboden!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet je een doktersbriefje bijhebben waarop staat dat je het recht hebt om op een bank te zitten? Regels moeten duidelijk zijn, dat zijn deze duidelijk niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik moet zeggen dat ik sinds de lockdown met niemand meer (behalve mijn gezin) in contact gekomen ben. De inkopen doe ik aan een drive-in. Ik heb mijn boodschappen dus via internet gedaan, en bij de drive scan ik mijn telefoon, ga op een van de docking plaatsen staan waar ik alleen ben, doe mijn koffer open, ga in de auto zitten. Dan komt de bediende alles in mijn koffer laden terwijl ik in de auto zit. Die zegt mij wanneer die alles ingeladen heeft, en gaat weg. Ik ga alleen buiten, en sluit de koffer van mijn auto weer. Dan rijd ik weg. Thuis doe ik wegwerp handschoenen aan, laad alles af bij mij binnen, zet een dag of zo opzij wat niet bederfbaar is, en ontsmet alles wat bederfbaar is met een ontsmettingsmiddel, alvorens in frigo of diepvriezer te steken. Gooi handschoenen weg en was mijn handen. Vandaag ga ik dat voor de 5de keer doen. Andere "ontmoetingen": Amazon leveringen. Die zetten de doos af voor de poort van mijn oprit en bellen. Zij gaan weg, en ik neem de doos binnen (met handschoenen). Ik ontdoe (buiten) de buitenste kartonnen verpakking onmiddellijk en gooi die in de vuilbak. De inhoud leg ik opzij, en raak ik niet aan gedurende een dag of twee ; eventueel ontsmetten (een boek kan je niet ontsmetten natuurlijk). Dus, nee, ik kan eigenlijk moeilijk besmet worden (in de onwaarschijnlijke hypothese dat ik al niet immuun zou zijn, want ik denk dat ik het gehad heb, maar ben niet zeker). Als men dus "buiten" iedereen ziek maakt, is dat voor mij eerder een voordeel. Die leverancier van amazon, of die bediende van de drive-in mogen allemaal ziek zijn. Het idee is trouwens dat men daar van uit gaat. Maar ja, ik behoor niet tot die mensen die de maatschappij doen functioneren. Dat wel. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 april 2020 om 06:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als mensen, met voldoende afstand op een bankje zitten, gaan ze niet optreden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |