Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2020, 16:45   #21
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik vrees dat jij behoort tot een v.d. NL bleitertypes.
Oh ja? Ik vroeg anders gewoon naar recht en rede. Jij blijkt dat te vrezen. Althans, dat zijn je eigen woorden. Vrees niet Maria. Ik ben gekomen om u te bezwangeren met een virus van God. Gij zijt uitverkoren onder de vrouwen.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 16:48   #22
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Oh ja? Ik vroeg anders gewoon naar recht en rede. Jij blijkt dat te vrezen. Althans, dat zijn je eigen woorden. Vrees niet Maria. Ik ben gekomen om u te bezwangeren met een virus van God. Gij zijt uitverkoren onder de vrouwen.
Mijn eigen woorden ???
Maria: jij leest de bijbel ???
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2020, 17:02   #23
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn eigen woorden ???
Maria: jij leest de bijbel ???
Je schreef: "Ik vrees ...."
Zo te zien ken jij de bijbel. Dat had ik dan goed ingeschat. En dan ben je opgevoed om ja en amen te zeggen. Maar dat zijn mijn zaken niet. Je begrijpt wel, ik spot daarmee als dat geloof en zijn reflexen de rede in de weg staat.
Oud 7 april 2020, 05:38   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onlangs: een koppel dat ostentatief z'n voeten veegde aan de coronaregels: voor EEUWIG VERBANNEN UIT DE STAD !!!
Ik zou daar mijzelf uit verbannen, uit zo een dictatoriaal gedoe. Maar 't is hier op een week of zo tijd van 't zelfde geweest.

En negen kansen op de tien om iets te doen dat voor niks zal gediend hebben...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 05:46   #25
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is helemaal niet vastgesteld wat het besmettingsrisico is als mensen elkaar passeren. Nederland heeft 300 kilometer strand. Er zijn alternatieven. Parkeerplaatsen kunnen ook voor 60% gesloten worden. Men kan reguleren en doseren. Alleen auto's toelaten met een bepaalde reeks kentekens.

De zomer staat voor de deur. Gaat men dit nog 9 maanden zo volhouden? Nee, natuurlijk niet. Dat leidt tot gewelddadig verzet. Wie het niet vertrouwt op straat die blijft maar thuis. Wat is anders democratie?
Sommige mensen, zoals u, moeten tegen zichzelf beschermd worden.
Meer moet je daar niet achter zoeken.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2020, 05:49   #26
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Ze zijn bijzonder streng in Signapore. Stom voorbeeld, kauwgum...
Het is er verboden en wie toch betrapt wordt, riskeert zelfs gevangenisstraf.
Zouden ze hier ook beter verbieden.
Oud 7 april 2020, 05:49   #27
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat jij behoort tot een v.d. NL bleitertypes.
2
Oud 7 april 2020, 05:50   #28
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt. Er was een tijdje terug een video van handhavers op de Haagse merk. Ca 0,6 km2. De mensen stonden bij enkele kramen te dicht op elkaar. Niks gereguleerd daar en dan roept een kwibus: "stop de verkoop"? en de hele markt wordt ontruimd. Desnoods komt de ME er aan te pas. Domheid om trots op te zijn. Niks reguleren en dan machtsvertoon als het niet naar de zin gaat van Jan met de pet.
Ik begrijp hier vooral uit dat ze een bepaalde vrijheid niet aankonden en er dus opgetreden moest worden.
Oud 7 april 2020, 05:51   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Sommige mensen, zoals u, moeten tegen zichzelf beschermd worden.
Meer moet je daar niet achter zoeken.
Ha, "mensen tegen zichzelf beschermen" is ook wat de Inquisitie toepaste he. Het was voor uw zielegoed dat ge op de brandstapel moest. Om U te lauteren door het goddelijke vuur.

Mensen moeten niet tegen zichzelf beschermd worden. Dat is het meest fundamentele van de vrijheid. Doen ze dingen die zelf-destructief zijn, dan vernietigen ze zichzelf, en zo hoort het. Dat geeft dan een voordeel aan zij die zo een domme dingen niet doen.

Als je dommeriken tegen zichzelf beschermt, dan neem je het voordeel van de slimmeriken weg.

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 april 2020 om 05:52.
Oud 7 april 2020, 05:54   #30
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ha, "mensen tegen zichzelf beschermen" is ook wat de Inquisitie toepaste he. Het was voor uw zielegoed dat ge op de brandstapel moest. Om U te lauteren door het goddelijke vuur.

Mensen moeten niet tegen zichzelf beschermd worden. Dat is het meest fundamentele van de vrijheid. Doen ze dingen die zelf-destructief zijn, dan vernietigen ze zichzelf, en zo hoort het. Dat geeft dan een voordeel aan zij die zo een domme dingen niet doen.

Als je dommeriken tegen zichzelf beschermt, dan neem je het voordeel van de slimmeriken weg.
Als die domme mensen dan alleen zelf de gevolgen zouden moeten dragen, dan had je een punt.
Oud 8 april 2020, 09:02   #31
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard Zweden : geen vrijheidsberoving

https://www.nu.nl/280049/video/zweed...tml?redirect=1

Video.
Nu.nl laat zien dat de Zweden een andere kijk hebben op de corona-epidemie. Je kan het niet stoppen, dus dan maar een beetje aanpassen. Maar geen dwangmaatregelen.

Het werkt.
Oud 8 april 2020, 09:47   #32
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://www.nu.nl/280049/video/zweed...tml?redirect=1

Video.
Nu.nl laat zien dat de Zweden een andere kijk hebben op de corona-epidemie. Je kan het niet stoppen, dus dan maar een beetje aanpassen. Maar geen dwangmaatregelen.

Het werkt.
40% van de werkenden gaat gewoon elke dag naar het werk. Zijn daar nieuwe besmettingshaarden ontstaan? Nog niet gebleken. Een ander percentage werkt 1 of 2 dagen per week thuis. Heeft geen zin.

Wie thuis zit is gedwongen door de overheid. Onrechtmatig.

https://nos.nl/artikel/2329795-coron...-het-werk.html

Lariekoek RIVM. 6% van de zorgverleners met griepklachten hebben corona. Ze blijken meestal niet besmet te zijn op het werk, maar in de thuissituatie. Volgens het RIVM zegt dit wat over besmetting van medisch personeel. Oh ja? Maar mr van Dissel van het RIVM zet het niet af tegen het totaal aantal mensen in de medische sector. Dan zal blijken dat in die sector het laagste percentage besmettingen aanwezig is. - NOS
Oud 8 april 2020, 10:12   #33
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Als die domme mensen dan alleen zelf de gevolgen zouden moeten dragen, dan had je een punt.
Dat is dan toch ook zo. Domme mensen kunnen alleen mensen besmetten die OOK de regeltjes overtreden he. (of zouden de regeltjes niet werken tegen besmetting misschien ?)
Oud 8 april 2020, 12:42   #34
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard Ik kom u redden. Luister naar mij.

De politie heeft geen goed imago in bepaalde wijken van Rotterdam. Daarom gaan ze er in groepjes binnen om een buurtwerker rugdekking te geven als deze besluit om op te treden tegen "samenscholing". Dat verhoogt natuurlijk de pret.

NU.NL --- Een agent die gisteravond een groep aansprak omdat zij te dicht op elkaar stonden in de Bellamystraat in Rotterdam, is door de groep mishandeld. De hulpverlener is geschopt en gebeten. Een 30-jarige Rotterdammer is aangehouden en zit vast op verdenking van mishandeling en poging tot doodslag.

De hulpverlener was niet alleen. Andere aanwezige agenten zagen zichzelf genoodzaakt om de wapenstok te gebruiken om een agressieve man af te weren die op hen afkwam. De verdachte man kon uiteindelijk worden aangehouden na het gebruik van pepperspray.

Het korps spreekt van een onacceptabele situatie. "Geweld tegen hulpverleners kan niet door de beugel. Het incident had een behoorlijke impact op agenten. Meer aanhoudingen worden niet uitgesloten."

Poging tot doodslag. Ach, Jezus is vermoord toen hij optrad om het klootjesvolk te redden. Wat wil je dan?

Laatst gewijzigd door Piero : 8 april 2020 om 12:43.
Oud 8 april 2020, 13:31   #35
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is dan toch ook zo. Domme mensen kunnen alleen mensen besmetten die OOK de regeltjes overtreden he. (of zouden de regeltjes niet werken tegen besmetting misschien ?)
Klopt niet geheel

Stom voorbeeld morgen is er een test voor iedereen en kan iedereen perfect weten of hij/zij besmet is...verplicht testen is een maatregel.
Er komt bovenop een maatregel die oplegt indien ge besmet hebt een maskerke te benutten.
Niet besmetten _ tenminste als ge al die experts moogt geloven _ hebben dat niet nodig...en het zou ook niet veel helpen
Als er nu een domme is die geen masker wilt opzetten terwijl hij/zij weet besmet te zijn of zelfs de moeite niet troost dat te achterhalen en wat gaat rondlopen kan hij/zij perfect anderen besmetten die de regels wel respecteren.
Dus uwen OOK gaat niet op
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 13:35   #36
Kaal
Minister-President

Standaard

Ik merk dat er twee verschillende houdingen zijn tov de corona-maatregelen in dit land. Een eerste groep vind die te verregaand en/of niet nodig. Een tweede groep juicht die net toe en vraagt soms dat er harder wordt opgetreden. Die twee standpunten vind je ook in deze draad terug.

Persoonlijk vind ik dat de regering een ongeziene economische ravage aan het aanrichten is door maatregelen toe te passen waarvan men helemaal niet weet of ze wel efficient zijn om die fameuze curve af te vlakken.

Andere landen zoals Zweden en Zuid-Korea hebben het helemaal anders aangepakt. Er zijn ook landen als nederland en Duitsland die ook voor isolatie kiezen maar dan wel veel selectiever dan wij. Het is dus niet zo dat dit de enige oplossing was. Pas later, als alles voorbij en wij als belastingsbetalers de rekening gaan gepresenteerd krijgen, zullen we definitief weten of dit wel de juiste keuzes waren.

Mijn punt is deze post is enkel dit : ik vertrouw die mensen niet. Die experts, die politici. Hoe vaak hebben ze in het verleden geen fouten gemaakt ? Verkiezingsresultaten aan hun laars gelapt, de feiten verdraaid, de werkelijkheid ontkent ("alles gaat goed"), corruptie weggemoffeld ? Dit is dezelfde politieke klasse die veel te dure helikopters met de verkeerde motor koopt, de para's naar Rwanda stuurt zonder munitie voor hun pantservoertuigen, Dutroux en de verkracher van Julie van Espen hebben laten begaan, enz, enz, enz.

"We zijn klaar" verkondigde Maggie terwijl we geen mondmaskers of testkits ahdden, de vluchten uit China gewoon doorgingen en geen enkele vakantieganger uit Italië werd gecontroleerd.

Als diezelfde mensen mij nu komen vertellen dat het noodzakelijk is om de privé-sector te vernietigen en onze rechten en vrijheden in de diepvrieskast te steken (inclusief nota bene het recht op verkiezingen want die krijg je dus niet meer, die verkiezingen, dat hebben ze zomaar voor jou besloten) dan stel ik mij kritisch op, ja. Dat is onze verdomde plicht als burger in een democratie.

Ik ben geen egoïstische bleiter. Ik hou me aan de maatregelen. Maar ik ben hoe langer hoe meer in colère omdat een groepje klungelaars met belhamers in een proceleinenwinkel losgelaten werden. De factuur is niet voor hen, maar voor jij en ik. En die riskeert heel duur en heel zuur te zijn.

Ik hoop dat ik ongelijk heb.

Laatst gewijzigd door Kaal : 8 april 2020 om 13:37.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 13:39   #37
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Klopt niet geheel

Stom voorbeeld morgen is er een test voor iedereen en kan iedereen perfect weten of hij/zij besmet is...verplicht testen is een maatregel.
Er komt bovenop een maatregel die oplegt indien ge besmet hebt een maskerke te benutten.
Goed zot. Die moeten thuis blijven, punt.

Citaat:
Niet besmetten _ tenminste als ge al die experts moogt geloven _ hebben dat niet nodig...en het zou ook niet veel helpen
Verzorgers dus ook niet

Experts die dat zeggen, liegen gewoon.

Citaat:
Als er nu een domme is die geen masker wilt opzetten terwijl hij/zij weet besmet te zijn of zelfs de moeite niet troost dat te achterhalen en wat gaat rondlopen kan hij/zij perfect anderen besmetten die de regels wel respecteren.
Dus uwen OOK gaat niet op
Dat zijn nu de regels niet. De regels zijn nu symmetrisch voor gezonden en zieken. Als die regels werken, ttz, "ge wordt niet ziek als ge ze volgt" (en als ge wel ziek wordt dienen ze tot niks he), en ge volgt die, dan zijn het enkel overtreders die elkaar besmetten, he.

Maar neem nu zelfs maar uw voorbeeld. Het foutje is natuurlijk "en voor gezonden helpt dat niet". Als gezonden ook een masker op zetten, dan ZIET ge die ene kwiebus die er geen op heeft. Of die nu ziek is of niet heeft geen belang, DIE gast is een overtreder. Het volstaat dus van uit die zijn buurt te blijven, en klaar is kees, he.

Als "gezonden" geen maskers opzetten, dan kan die "overtreder" zich daar tussen mengen. Gezonden hebben dan geen enkele bescherming.

Dat is exact wat men georganiseerd heeft in de eerste helft van maart trouwens. "maar nee ge hebt gene corona" "mercie menier doctoor"

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 april 2020 om 13:43.
Oud 8 april 2020, 13:42   #38
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Ik merk dat er twee verschillende houdingen zijn tov de corona-maatregelen in dit land. Een eerste groep vind die te verregaand en/of niet nodig. Een tweede groep juicht die net toe en vraagt soms dat er harder wordt opgetreden. Die twee standpunten vind je ook in deze draad terug.

Persoonlijk vind ik dat de regering een ongeziene economische ravage aan het aanrichten is door maatregelen toe te passen waarvan men helemaal niet weet of ze wel efficient zijn om die fameuze curve af te vlakken.
... op langere termijn.

DAT is gans het punt. Men neemt drastische maatregelen waarvan men in de verste verte geen idee van heeft in welke mate die op lange termijn iets uithalen - behalve dan de zekerheid dat ze een economische ramp veroorzaken.

Mocht men maatregelen hebben die een maand of zo inspanning vragen, maar dan is het probleem opgelost, daar valt over te discuteren. Maar maatregelen nemen waarvan men totaal niet weet of ze het probleem zelfs maar in principe kunnen oplossen, maar die wel met grote zekerheid een economische ramp veroorzaken, dat is totaal van de pot gerukt.
Oud 8 april 2020, 13:45   #39
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
omdat een groepje klungelaars met belhamers in een proceleinenwinkel losgelaten werden. De factuur is niet voor hen, maar voor jij en ik. En die riskeert heel duur en heel zuur te zijn.
Ik kan dat niet beter zeggen.
Oud 8 april 2020, 14:09   #40
regor
Partijlid

Standaard

Citaat:
Kan de overheid mensen van hun vrijheden beroven zonder eerst de noodtoestand uit te roepen? Wegen naar natuurgebieden en strand afsluiten, mensen vragen zich te legitimeren en naar het doel van hun reis? De man in het gele pak bij de afzetting gaf mij als verklaring: Mensen die hier niet thuis horen komen er niet in." - moeten een vilawiijkje passeren om op de parkeerplaats bij de duinen/strand te komen. Zo ver is het nu al. "Mensen die hier niet thuis horen." Dat bepaalde de burgemeester zomaar. Het strand was vrijwel verlaten. Ik hoorde er niet thuis, maar was te voet en ging via wat wandelpaden naar het strand. Het weer was prachtig en ik was a-sociaal. Gaat dat in Vlaanderen ook zo aan de kust?
In het belang van de volksgezondheid worden er maatregelen genomen.
Dat het ernstig is, dat bewijzen de doden iedere dag.
Is het niet beter zich aan de regels te houden, tot het probleem achter de rug is. Het hangt van de gewilligheid van de bevolking af, hoelang het nog zal duren. Om nu te spreken van vrijheidsberoving is toch sterk overdreven.
Gedurende de oorlog was het strand ook verboden. Toen werd je niet vriendelijk verzocht om weg te gaan. Dat was er vrijheidsberoving.
regor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be