![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#781 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#782 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#783 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#784 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Skobelev : 9 april 2020 om 13:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#785 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bijzonder intelligente mensen zijn dat, als je het mij vraagt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#786 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het idee dat "gezichtsiritatie" dus contaminatie zou bevorderen door een masker te dragen is identiek voor gezondheidswerkers en anderen (ze hebben dezelfde soorten gezichten). Het idee dat het een vals gevoel van veiligheid zou geven is idioot, want dat is dan toepasbaar op ELKE veiligheidsmaatregel, natuurlijk, zoals autogordels aandoen (joepie, nu mag ik door het rode licht rijden). En je geeft ook niet aan waarom het niet heel zinvol zou zijn om zieke mensen die DENKEN dat ze gezond zijn (de enige bron van epidemie bijna) geen masker laten te dragen. Het is ongelofelijk hoe een intelligent persoon als jij die evidente zaken zonder blozen naast zich neer kan leggen om een paar gezagsargumenten van enkele instanties dwaas na te praten. Want er zijn evenveel *omgekeerde* gezagsargumenten, en vooral: studies ter zake die die evidenties trouwens onderschrijven. Het is zelfs ongelofelijk hoe men gaat kronkelen om dingen uit te vinden om toch maar die gezagsargumenten die geen enkele basis hebben, behalve dan "geen rush op de maskers voor onze verzorgers veroorzaken !!", enige schijn van geloofwaardigheid te geven. Welke "irritaties" die maskers ook mogen veroorzaken (denk je dat dat geen verzorgend personeel irriteert ?), als zij voor besmettingen zouden zorgen, zouden die besmettingen ZEKER plaats vinden ZONDER die maskers he. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#787 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#788 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je social distancing en lock down hebt, kom je niet dicht genoeg in de buurt bij elkaar. Ik ben afgelopen week niet binnen 5-10 meter geweest van een niet-gezinslid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#789 |
Banneling
|
![]() Neen patrickve, besmettingen die overgedragen worden via handen en oppervlakken, daar heb je er meer van bij mondmaskers : ge gaat meer aan uw gezicht zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#790 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, inderdaad. Maar er zijn bovendien studies dat zulke maskers ook helpen bij het beschermen van de drager. En daarom dragen verzorgers die in afdelingen die vol covid-19 patienten liggen. Omdat er niet genoeg FFP2 maskers zijn, behelpen ze zich met chirurgische maskers. Nochtans kunnen zij hun patienten niet infecteren he, die zijn het al.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#791 |
Banneling
|
![]() Draag je trouwens een masker ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#792 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In tegendeel. Als ge een masker draagt (en ook een bril) dan ga je juist NIET MEER onbewust in uw neus peuteren of eens uw vinger in uw mond steken, want daar zit nu een masker voor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#793 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In ben een keer naar een winkel geweest want er waren geen eieren meer in de drive. Ja, daar ben ik heen gegaan met een FFP1 masker dat ik heb (uit mijn voorraad knutselgerief) en met plastieken wegwerphandschoenen.
Aangedaan in de auto voor ik uitstapte, uitgedaan en in een plastiekzak gestoken in de auto alvorens te vertrekken. De handschoenen heb ik aangehouden tot thuis. Het masker opzij gelegd. 2 weken later kan dat weer gebruikt worden he. De handschoenen weggegooid. Verpakking van de eieren ontsmet. Handen gewassen. 3/4 van de mensen hadden daar trouwens maskers aan. De jongen van 14 jaar die mij de eieren gegeven heeft, niet. Maar ik herhaal het, deze discussie is steriel: *alle verzorgers dragen maskers, ook chirurgische maskers wegens gebrek aan FFP2 maskers* in sterk contaminerende omgeving. Die doen dat duidelijk niet om anderen te beschermen, maar om zichzelf te beschermen he. Als het niet zou werken zouden die de eerste dag al ziek geworden zijn. (ze zullen het worden, maar met vertraging, dank zij die maskers). We hebben hier gewoon een paar officiële instanties die verkondigen dat de wereld plat is, en er zijn een hele boel intelligente mensen die hen daarop blindelings napraten. Dat fenomeen is ongehoord ! Laatst gewijzigd door patrickve : 9 april 2020 om 15:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#794 |
Europees Commissaris
|
![]() Heel wat zorgverleners rapporteren dat het dragen van een mondmasker inderdaad "helpt" - patiënten en bezoekers (de weinigen die nog toegelaten worden) hebben meer respect voor, en houden meer afstand van, zorgverleners die een mondmasker dragen. Dus kunnen de zorgverleners gemakkelijker en veiliger hun job doen.
Laatst gewijzigd door gertc : 9 april 2020 om 15:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#795 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Denk je een verpleger in met zo een masker en een groot kapmes ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 9 april 2020 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#796 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij spreekt dan ook deels als praktisch uitvoerend coördinator en communicator van de corona-missie, zeg maar En dat is nu net wat hem ergens verweten wordt hé dat hij dat niet expliciet zo stelt maar het laat overkomen als viroloog experten-mening |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#797 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beiden zijn waar...je gaat ook meer prutsen en doen vanwege dat ding. Dát op zich zou al een uitgebreide studie waard zijn. Maar weet ge ....volgens mij hebben virologen etc daar al enige notie van |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#798 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#799 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, op uw telefoon tokkelen met plastieken handschoenen is moeilijk. Het herinnert U eraan dat ge voorzichtig moet zijn. Gewoon naakte handen geeft U een gevoel van normaliteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#800 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, en daar hebben ze dus publicaties over geschreven. En die zeggen dat maskers effectief werken voor het publiek. Omdat ze dus metingen hebben gedaan. Niet zomaar iets uitgevonden op TV.
Laatst gewijzigd door patrickve : 9 april 2020 om 15:36. |
![]() |
![]() |