Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2020, 16:37   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Mensen die in armoede leven hebben niks te verliezen en laten zich maar al te graag op sleeptouw nemen door die machtswellustelingen.
Waar komt het wereldwijd terrorisme vandaan?
Vertel iemand die niks heeft (en ook nooit iets te verwachten heeft) dat er een hemel wacht en die stapt al fluitend met een bommengordel Zaventem binnen.
Armoede is wel degelijk de brandstof voor oorlog.
Die bommengasten van Zaventem waren niet arm.
Die zelfmoordpiloten van 9/11 waren niet arm.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2020, 16:44   #42
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De EU heeft nu 450 miljard vrijgemaakt voor steun.

De Nederlanders zitten nu te glorifieren dat ze er 50 miljard afgekregen hebben.
En die zouden we gratis moeten verzorgen en een universitaire opleiding geven?
450.000.000.000 € OK
Er zal véél meer nodig zijn dan GELD.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2020, 16:45   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Eerst die activiteiten openen waar een besmetting door het corona-virus het minst negatieve gevolgen heeft: onderwijs (van kleuter, lager, middelbaar naar hoger in fasen). Winkels idem dito van klein naar groter. Open lucht zaken, parken, stranden, bossen eerst vrijmaken. Gesloten ruimtes (bioscopen, café's e.d.m.) van klein naar groot openen enz... De kleine zelfstandige ondernemingen niet vergeten, die horen grotendeels in de 1ste fase.

NB In Zweden zijn scholen, winkels en café's open gebleven.
Klein detail, maar ja hallo,
een meubelwinkel die zou zeggen: max 1 klant per 100 m² ..
een tuincentrum dat zou zeggen: max 1 klant per 50 m² ..
lijkt mij veiliger te zijn dan een winkeltje van hoogstens 20 m².

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2020, 16:45   #44
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kleine (nou ja, kleine ..) details die onthullen wat de ergste hypothese zou kunnen worden:

https://www.tijd.be/ondernemen/lucht...lC-DCmbAXQuvfU

Brussels Airlines valt in mei zonder cash
De meeste luchtvaartmaatschappijen gaan in 2020 failliet gaan, zoveel is te verwachten. Nadien gaan de vliegtuigconstructeurs failliet gaan en hun toeleveringsbedrijven.

Het gros van de toeristische sector gaat failliet. Het gros van de spectakel nijverheid gaat failliet.

Waarschijnlijk binnen enkele maanden.

Een goed stuk van de horeca zal de sleutel onder de deur schuiven.

Aan hoeveel van de Europese economie hebben we dan al de genadeslag gegeven ? Werkloosheden van, kweenie, 25-35% of zo ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 april 2020 om 16:49.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2020, 16:47   #45
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De media stelt voor dat iedereen gered kan worden als er maar voldoende capaciteit is in de IC en voldoende beademingstoestellen.
IC kan maar 1 op 2 patienten redden, en dan nog na "selectie". In de UK en Italie. Maw, dat is bijna de moeite niet. We doen dit alles om "voldoende IC capaciteit te hebben", en dat geeft grotendeels doden en verminkten als resultaat.
Oud 11 april 2020, 16:50   #46
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De EU (zijn voorlopers) is opgericht om dergelijke zaken te vermijden. Het heeft ons al 75 jaar zonder miserie opgeleverd.

Hopelijk blijven de positief denkende mensen de overhand houden.

En, overigens: shame on Nederland.

Belastingsparadijs spelen, dodencijfers manipuleren en dan de moraalridder komen uithangen.
Er zijn Nederlanders die zich op Twitter al vrolijk maken over een soort D-Markzone met o.a. de Nederlandse gulden in de korf aangesloten munten. Zuid-Europa dan zijn eigen boontjes mogen doppen. Die snullen schijnen wel te vergeten dat Duitsland één van de grootste (zo niet dé grootste) schuldeiser is van Zuid-Europa: ze zullen sowieso de weerbots voelen van de economische catastrofe die in Zuid-Europa staat te gebeuren.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2020, 16:53   #47
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
IC kan maar 1 op 2 patienten redden, en dan nog na "selectie". In de UK en Italie. Maw, dat is bijna de moeite niet. We doen dit alles om "voldoende IC capaciteit te hebben", en dat geeft grotendeels doden en verminkten als resultaat.
Ik weet dat dit voor u een quasi onmogelijke denkoefening is, maar stel dat iemand uit uw familie het virus heeft en zeer snel achteruit gaat: zou jij niet gaan voor de 50% op IC?
Wat zou je zeggen, tegen je vrouw of je kinderen?
"Voor die 50% rij ik niet tot het ziekenhuis..., ga boven maar rustig creperen"
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2020, 16:53   #48
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie zegde ook weer "De levenden zullen de doden benijden" ?
Oud 11 april 2020, 16:54   #49
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik weet dat dit voor u een quasi onmogelijke denkoefening is, maar stel dat iemand uit uw familie het virus heeft en zeer snel achteruit gaat: zou jij niet gaan voor de 50% op IC?
Als het een oude persoon is, nee. Als het iemand is die jonger is, waarschijnlijk wel.

Citaat:
Wat zou je zeggen, tegen je vrouw of je kinderen?
"Voor die 50% rij ik niet tot het ziekenhuis..., ga boven maar rustig creperen"
Tegen mijn vrouw of kinderen niet. Tegen mijn ma wel.

Daarentegen, denk je dat de maatschappij mij daar 100 miljard of zo voor zou geven ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 april 2020 om 16:55.
Oud 11 april 2020, 16:58   #50
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
We zijn al 10 jaar volop geld aan het drukken, en de inflatie blijft laag. Beter nog, deflatie is een reeel risico nu.

De Weimar republiek is niet de EU, dat is duidelijk.

(Het is trouwens bijzonder bizar dat de inflatie niet aanwakkert....wat mij doet vermoeden dat al die schuldopkooprogrammas en liquiditeit gewoon niet tot in de reeele economie geraken...)
Ik vermoed dat die verregaande loskoppeling tussen de financiële wereld en de reële economie de kern is van alle problemen nu. Corona is gewoon de trigger om het kaartenhuis weer eens te laten instorten.
Oud 11 april 2020, 17:00   #51
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Corona is gewoon de trigger om het kaartenhuis weer eens te laten instorten.
Corona BELEID beschadigt vooral de echte economie. Die waar mensen dingen produceren, en die waar mensen zaken willen bekomen. Op een bijzonder irreversiebele en dwangmatige manier.

Door mensen te beletten van dingen aan te bieden, en door mensen te beletten van dingen te consumeren, op een schaal die nog nooit tevoren werd toegepast.

NOG NOOIT heeft men zulke zware aanslag op de echte economie gepleegd, in gans de geschiedenis van de mensheid. Nog nooit zijn op zulke grote schaal belemmeringen geweest om diensten aan te bieden, en om diensten mogen te consumeren. En VOORAL in de vrije-tijdsindustrie, die de kern van onze welvaart vormde. Maar ook bij vele andere sectoren, zoals bouw, knutselen, en ga zo maar door. Men heeft op een grove manier het knipmes gezet in het weefsel dat onze maatschappij liet functioneren.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 april 2020 om 17:04.
Oud 11 april 2020, 17:03   #52
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als het een oude persoon is, nee. Als het iemand is die jonger is, waarschijnlijk wel.

Daarentegen, denk je dat de maatschappij mij daar 100 miljard of zo voor zou geven ?
Tegen je ma wel: PROFICIAT !
100 milj. wééral geld.
Ben jij een geldwolf ?
Oud 11 april 2020, 17:04   #53
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Je hebt zo'n geschifte en inconsequente denkbeelden...
Daar is eigenlijk geen beginnen aan.
Oud 11 april 2020, 17:06   #54
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt zo'n geschifte en inconsequente denkbeelden...
Daar is eigenlijk geen beginnen aan.
Wat is daar inconsequent aan ?

Men is 100den miljarden welvaart (echte economie) omzeep aan het helpen. Men zegt dat men dat moet doen omdat ik anders mijn vrouw of kind niet naar IC kan brengen.

Zou men dat in andere omstandigheden ook doen, 100den miljarden opofferen opdat ik mijn vrouw of kind naar IC zou kunnen brengen ?
Oud 11 april 2020, 17:10   #55
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn ter wereld drie grote blokken die als ze willen op zichzelf kunnen bestaan: de USA, China en de EU.

Het grote probleem met de EU is dat het nog geen federatie is maar een confederatie. De USA had dat probleem in het begin ook.
De EU is België in het groot. Kan zoiets goed draaien?
Oud 11 april 2020, 17:13   #56
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Corona BELEID beschadigt vooral de echte economie. Die waar mensen dingen produceren, en die waar mensen zaken willen bekomen. Op een bijzonder irreversiebele en dwangmatige manier.

Door mensen te beletten van dingen aan te bieden, en door mensen te beletten van dingen te consumeren, op een schaal die nog nooit tevoren werd toegepast.

NOG NOOIT heeft men zulke zware aanslag op de echte economie gepleegd, in gans de geschiedenis van de mensheid. Nog nooit zijn op zulke grote schaal belemmeringen geweest om diensten aan te bieden, en om diensten mogen te consumeren. En VOORAL in de vrije-tijdsindustrie, die de kern van onze welvaart vormde. Maar ook bij vele andere sectoren, zoals bouw, knutselen, en ga zo maar door. Men heeft op een grove manier het knipmes gezet in het weefsel dat onze maatschappij liet functioneren.
Dat is toch positief, een beschadigde economie?
Hoe slechter de economie, hoe meer armoede > hoe meer armoede > hoe meer slechte & ongezonde leefgewoontes > meer doden. Hoe meer geweld > meer doden. Hoe slechter de economie > hoe minder inkomsten voor de overheid.
Dat is toch uw ultieme fantasie?
Oud 11 april 2020, 17:15   #57
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is toch uw ultieme fantasie?
Voor anderen natuurlijk. Ik wil veel doden bij anderen zodat ik / wij meer Lebensraum hebben.

Welk nut zou het hebben om zelf eraan te gaan en Lebensraum aan anderen te geven ? Totaal zinloos.

Uw eigen ondergang organiseren is toch idioot.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 april 2020 om 17:15.
Oud 11 april 2020, 20:45   #58
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die bommengasten van Zaventem waren niet arm.
Die zelfmoordpiloten van 9/11 waren niet arm.
Wie zegt dat?
Het materiaal dat iemand je voor een bepaald doel toestopt bepaalt niet of je arm of rijk bent en helemaal niet of je je leven nog de moeite waard vind.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2020, 20:51   #59
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Dat is toch positief, een beschadigde economie?
Hoe minder rommel men maakt dat zowat elk jaar aan vervanging toe is hoe beter toch?
Is economie niet de vijand van moeder aarde?
Oud 11 april 2020, 20:57   #60
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Zou men dat in andere omstandigheden ook doen, 100den miljarden opofferen opdat ik mijn vrouw of kind naar IC zou kunnen brengen ?
Uw kind of vrouw? Daar trekt beleid zich niks van aan.
Dit keer luistert het onheil niet naar macht of geld. Dit keer raakt het onheil ook de 'groten' der aarde en daarvoor wil men 100den miljarden opofferen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be