Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2020, 19:31   #1041
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Deel de cijfers van België nu door 2, en we zitten op het niveau van Zwitserland, .....
Eh nee. Dan zijn we nog steeds 5e. Met een gigantische extra doden/capita op de vele landen die wel goed hebben gereageerd.

We hadden alleen al vandaag 10 x zoveel doden als Zwitserland.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 11 april 2020 om 19:31.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2020, 19:38   #1042
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Eh nee. Dan zijn we nog steeds 5e. Met een gigantische extra doden/capita op de vele landen die wel goed hebben gereageerd.

We hadden alleen al vandaag 10 x zoveel doden als Zwitserland.

Te danken helaas aan de besparingen van de Vlaamse regering.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2020, 19:43   #1043
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Te danken helaas aan de besparingen van de Vlaamse regering.
Nee.

Weinig mee te maken. De sterfte in Belgie is bijna perfect verdeeld over de taalgebieden.

Er zijn landen die veel meer hebben bespaard op gezondheidszorg maar die half februari als een gek reagentia voor tests en beschermend materiaal zijn gaan inkopen.

Het verhaal van Belgie is vooral het verhaal van incompetentie, apathie, wartaal van "experts" en te laat reageren op de gebeurtenissen.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2020, 19:58   #1044
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee.

Weinig mee te maken. De sterfte in Belgie is bijna perfect verdeeld over de taalgebieden.

Er zijn landen die veel meer hebben bespaard op gezondheidszorg maar die half februari als een gek reagentia voor tests en beschermend materiaal zijn gaan inkopen.

Het verhaal van Belgie is vooral het verhaal van incompetentie, apathie, wartaal van "experts" en te laat reageren op de gebeurtenissen.
Ik denk eerder dat jij nu weer wartaal aan het uitkramen bent.
België was één van de eerste landen in Europa die maatregelen genomen heeft. Man toch, informeer je mss eens want je blijft maar onzin uitkramen.
Oud 11 april 2020, 20:07   #1045
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee.

Weinig mee te maken. De sterfte in Belgie is bijna perfect verdeeld over de taalgebieden
.

Ook zij zullen bespaard hebben op de rusthuizen en zorgcentra. Onderbemand, te weinig geneeskundig materiaal, vroege besmetting door het niet naleven van de regels, en dan heeft men prijs.

Bovendien ligt de algemene en niet aflatende besmetting ook aan ons. Als ik de krant weer lees hoe nonchalant mensen door de straten wandelen, dan zijn we nog niet van de epidemie af.

Op de eerste dag van het verlengd paasweekend kregen verschillende politiezones in Vlaanderen heel wat meldingen binnen over het niet naleven van de coronamaatregelen. Met het mooie weer kwamen Vlamingen massaal naar buiten, waardoor de regels van ‘social distancing’ niet meer gerespecteerd werden. Daarnaast werd er ook meer melding gemaakt van andere overtredingen.
(HLN, vandaag)
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2020, 21:16   #1046
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee.

Ach komaan, gun Oosten toch zijn politieke recuperatie. Er is nog leven na corona hoor.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2020, 21:21   #1047
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk eerder dat jij nu weer wartaal aan het uitkramen bent.
België was één van de eerste landen in Europa die maatregelen genomen heeft. Man toch, informeer je mss eens want je blijft maar onzin uitkramen.
Helaas ( of dank ? ) zat dat ding hier al veel vroeger als aanvankelijk gedacht.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2020, 21:35   #1048
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ook zij zullen bespaard hebben op de rusthuizen en zorgcentra. Onderbemand, te weinig geneeskundig materiaal, vroege besmetting door het niet naleven van de regels, en dan heeft men prijs.

Bovendien ligt de algemene en niet aflatende besmetting ook aan ons. Als ik de krant weer lees hoe nonchalant mensen door de straten wandelen, dan zijn we nog niet van de epidemie af.

Op de eerste dag van het verlengd paasweekend kregen verschillende politiezones in Vlaanderen heel wat meldingen binnen over het niet naleven van de coronamaatregelen. Met het mooie weer kwamen Vlamingen massaal naar buiten, waardoor de regels van ‘social distancing’ niet meer gerespecteerd werden. Daarnaast werd er ook meer melding gemaakt van andere overtredingen.
(HLN, vandaag)
Ik geef het nog 2 weken en niemand gaat het nog respecteren. Wetten omzeilen is altijd al de favoriete hobby geweest van Belgen.
Men is in dit land altijd heel streng geweest als het gaat om futiliteiten maar zware ernstige feiten worden steeds geminimaliseerd.
Nu nog blijk je om onrechtstreeks mensen te vermoorden er met 250 euro vanaf te komen.
Een oude hippie die in normale tijden een jointje rookt op een bank zal meer moeten betalen en nog een hoop gezeik er bovenop.

Zodoende zijn we nog voor minimum een jaartje of meer vertrokken. Het zij zo.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 april 2020 om 21:38.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2020, 21:45   #1049
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik geef het nog 2 weken en niemand gaat het nog respecteren. Wetten omzeilen is altijd al de favoriete hobby geweest van Belgen.
Men is in dit land altijd heel streng geweest als het gaat om futiliteiten maar zware ernstige feiten worden steeds geminimaliseerd.
Nu nog blijk je om onrechtstreeks mensen te vermoorden er met 250 euro vanaf te komen.
Een oude hippie die in normale tijden een jointje rookt op een bank zal meer moeten betalen en nog een hoop gezeik er bovenop.

Op TV sprak men van 2 jaar.
Met vallen en opstaan.
Maar de bevolking begint het moe te worden, zeker met het mooiere weer van de laatste dagen.
Oud 11 april 2020, 21:51   #1050
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:

Dat betekent dus dat de mensen dit virus niet zo serieus nemen. Het is dan ook geen ebola he, maar een virus dat jonge gezonde mensen nauwelijks schade berokkent. Laat die nu toch eens leven zoals het hoort!
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2020, 21:53   #1051
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op TV sprak men van 2 jaar.
Met vallen en opstaan.
Maar de bevolking begint het moe te worden, zeker met het mooiere weer van de laatste dagen.
awel ik 'hoop' het ergens
Na een week of twee gaan we dan een piekje zien waar er werkelijk sprake zal zijn van triage en ongekend aantal doden...en gaat die discipline wel vanzel terug komen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2020, 21:58   #1052
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Na een week of twee gaan we dan een piekje zien waar er werkelijk sprake zal zijn van triage en ongekend aantal doden...en gaat die discipline wel vanzel terug komen
nog tachtigduizend mensen te gaan in de vernietigingskampen aka rusthuizen, we zijn nov even zoet dus
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2020, 22:23   #1053
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik er moet van denken.
Tot nu toe is men heel mild geweest met het uitdelen van boetes.
Er is wel duidelijk gemaakt geweest aan de bevolking dat een tweede boete serieuze gevolgen kan hebben maar ik denk niet dat er al veel mensen het zover gebracht hebben op een paar uitzonderingen na mss.
Het volk, de gedupeerden/bedrijven, krijgen ook steun van onze regering waar ze maar kunnen.

Ik denk dat we ergens naar een compromis moeten gaan tussen wat de mensen & de economie nog kunnen hebben enerzijds en de volksgezondheid anderzijds.
Anders houdt niemand dit 2 jaar uit.
Oud 11 april 2020, 22:26   #1054
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Dat betekent dus dat de mensen dit virus niet zo serieus nemen. Het is dan ook geen ebola he, maar een virus dat jonge gezonde mensen nauwelijks schade berokkent. Laat die nu toch eens leven zoals het hoort!
Moest ik zo redeneren, dan moet ik mijn beide ouders waar ik momenteel voor zorg zomaar opgeven ?
Is het dat wat je wil zeggen ?

Leven uw ouders nog ?

Laatst gewijzigd door kojak : 11 april 2020 om 22:27.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2020, 22:26   #1055
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Anders houdt niemand dit 2 jaar uit.
Ik ben anders van zin om minstens 1 jaar enkel buiten te komen voor werk en boodschappen. En doktersbezoeken.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2020, 22:28   #1056
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik ben anders van zin om minstens 1 jaar enkel buiten te komen voor werk en boodschappen. En doktersbezoeken.
Dat zou ik geen jaar volhouden en dat geef ik gerust toe.
Oud 11 april 2020, 22:44   #1057
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tip:
wil je iets positiefs horen & zien: TV 4 "Corona 2020" 's Avonds rond 23 u.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2020, 22:47   #1058
Tavek
Banneling

Standaard

De situatie is uit de hand aan het lopen.

En het is niet de fout van de regering.

Het is de fout van de Belg. De Belg, die zich niet aan de regels kan houden. De Belg die zich nu opeen pakt in de Aldi's en andere supermarkten. De Belg die nu zijn kinderen dropt bij zijn ouders. De Belg die nu massaal op straat komt en in parken bijeen komt.

Ik heb gisteren voor het lokaal jeugdhuis een dozijn jongeren bijeen gezien, roken, drinken. Normaal geen problemen mee, maar nu is dat enorm onverantwoord. Bij mijn ouders op straat is er een bejaard gezin dat al een maand lang de kleinkinderen (van twee gezinnen) opvangt. Bij een ander, verpleegster in een rusthuis, komt iedere dag de moeder opletten op de kinderen. Omdat de man het niet alleen kan.

Het duurt te lang en de Belg kan zich niet bedwingen.

Ik verwacht een forse piek over een week in de nieuwe gevallen en een twee weken later in de dodentallen.

En nu niet zagen dat 'het de regering is'. Het is de bevolking zelf.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2020, 22:49   #1059
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Het is nu al zover.

Bomma en Bompa gaan het mogen ontgelden.

Helaas.
Oud 11 april 2020, 22:50   #1060
Tavek
Banneling

Standaard

En de vraag is:

Moeten we nu echt gaan evolueren naar een verklikkersmaatschappij ?

Ik zou dat wel graag willen, die mensen doortelefoneren, maarbon..waar zijn we dan mee bezig ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be