Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2020, 15:14   #101
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb er moeite mee te denken dat de epidemie gedragen zou worden door besmettingen in open lucht, behalve dan aan een BBQ of zo.
Blijkbaar is Van Ranst het daarmee eens:
Citaat:
Mensen langs de kant van de weg, daar is niet veel gevaar bij
Als daar niet veel gevaar bij is, dan vraag ik me opnieuw af waar we eigenlijk mee bezig zijn??
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2020, 15:16   #102
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wel als die wielertoerist een vrouw heeft die werkt in een rusthuis....
Dan moet die vrouw getest worden en maatregelen nemen.

Kijk men schat dat 10% van de Belgische bevolking besmet zou zijn of geweest is. Men schat dat 25% van de verzorgers in rusthuizen besmettelijk is. Het zal dan niet van die wielertoerist afhangen he.

Veel erger is als die verzorgster de vrouw is van een arts die met corona patienten werkt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2020, 15:25   #103
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan moet die vrouw getest worden en maatregelen nemen.

Kijk men schat dat 10% van de Belgische bevolking besmet zou zijn of geweest is. Men schat dat 25% van de verzorgers in rusthuizen besmettelijk is. Het zal dan niet van die wielertoerist afhangen he.

Veel erger is als die verzorgster de vrouw is van een arts die met corona patienten werkt.
Ik val in herhaling, maart tis te merken dat ge het reeds hebt gehad.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2020, 15:38   #104
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik val in herhaling, maart tis te merken dat ge het reeds hebt gehad.
Het is tweesnijdend, dus denk ik niet dat mij dat beinvloedt. Als ik het gehad heb "ben ik gerust". Maar als ik het niet gehad heb, ben ik extra kwetsbaar (ik hoest nog altijd een beetje).

Ik probeer totaal afstand te doen van mijn eigen situatie, want ikzelf zou het plezant vinden dat dit nog 3 of 4 maanden zo blijft. Het is gewoon zalig. Alleen zou ik wel graag:

1) gaan fietsen

2) naar knutselwinkels gaan of dingen kunnen bestellen, want ik zou wat dingen in huis willen knutselen.

Maar voor de rest is deze lockdown een zegen, voor mij en voor mijn twee kinderen, en ook voor mijn vrouw. Wij hebben nog nooit zo een plezant gezinsleven gehad. Wij genieten volop van de tuin. Mijn kleinste leert veel meer met mijn vrouw en mij dan hij ooit op zijn kramikkige school zou leren.

Wat MIJ betreft mag dit maanden duren.

Maar ik denk dat wij dan zullen wakker worden in een wereld die in puin ligt.
Oud 12 april 2020, 20:01   #105
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
'Veel klachten over samenkomsten in tuin'

Op publieke plekken houden de mensen zich goed aan de coronamaatregelen, maar vooral bij mensen met een tuin stellen zich problemen. Dat blijkt uit een rondvraag van de West-Vlaamse politiekorpsen, heeft gouverneur Carl Decaluwé van West-Vlaanderen gezegd in Het journaal.

Het afgelopen weekend werden in de provincie meer dan 350 pv's uitgeschreven. Dat was vooral voor mensen die verzamelden in iemands tuin. "Een uur geleden hebben we nog een barbecue met dertig personen ontruimd", aldus de gouverneur. "Dat begrijp ik niet, na alle sensibilisering. Een kleine minderheid houdt zich niet aan de regels en gaat er misschien voor zorgen dat we voor een langere periode in lockdown zitten."
Ik hoop 30 keer 250 euro.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2020, 20:46   #106
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... Als ik het gehad heb "ben ik gerust". ...
Zeker van ?
Ik niet.
Oud 13 april 2020, 06:26   #107
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Zeker van ?
Ik niet.
Als ik niet "gerust" kan zijn als ik het gehad heb, dan is "wachten op een vaccin" totaal zinloos. Dan zitten we in deze lockdown voor eeuwig en drie dagen. Lockdown die trouwens niet eens doet wat hij zou moeten doen, namelijk het aantal besmettingen omlaag halen. Deze lockdown houdt het aantal besmettingen constant.

Maar als ik het gehad heb, en het nog eens opdoe, op dezelfde manier, is dat dus ook geen probleem he. Bij mij was het zoals griep, intenser maar korter. En nadien 2 weken totaal futloos, maar geen koorts meer. En nog anderhalve maand wat hoesten (maar dat ben ik gewoon, ik heb dat ook na een gewone verkoudheid, ik doe daar altijd bronchitis mee op nadien).
Oud 13 april 2020, 06:30   #108
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoop 30 keer 250 euro.
Ge begrijpt toch de totale idiocie van die gouverneur he.

Als "een kleine minderheid" zich niet aan de regels houdt, dan kan dat ONMOGELIJK voor een "langere lockdown" zorgen, tenzij die niet werkt. Immers kan die "kleine minderheid" R onmogelijk serieus veranderen. Je moet namelijk de R "zonder die minderheid" gewoon wegen met de "kleine minderheid * R0".

Stel dat die kleine minderheid 1% is. Stel dat R0 5 is. Stel dat de gangbare R_lock gelijk is aan 0.7. Wat gaat die kleine minderheid dan doen ? R_lock gelijk maken aan 0.75.

Het is raar dat men zich trouwens lastig maakt over "een kleine minderheid" want we doen al dit voor "een piepkleine minderheid" namelijk die die dood zullen gaan.

Tenslotte: het "gevaar" volgens die gouverneur is dus niet de ziekte, maar wel 'de maatregelen', namelijk "nog langer in een lockdown zitten".

Maw, wat die man daar in 2 zinnen zegt, illustreert het totale gebrek aan de minste logica in gans deze affaire.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 april 2020 om 06:33.
Oud 13 april 2020, 11:08   #109
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Eigenlijk een prachtig scenario. Geschreven en verfilmd in Amerika. (zelfs een serie van genaakt in Vlaanderen). Zo prachtig dat niemand de mogelijk overweegt dat we hier te maken hebben met Wereld oorlog III. Een briljant idee, feilloos uitgevoerd door de grote winnaar China. Zeer weinig eigen schade. een paar duizend doden op een bevolking van 1,4 miljard is peanuts, Zeer grote mankracht schade aan de vijand die een volledige economische ontwrichting tegemoet gaat. In de hand gewerkt door incompetente regeringen die niet in staat zijn om de nodige maatregelen te nemen om de schade te beperken en maar wat aanmodderen. Eigenlijk zijn al hun maatregelen dweilen met de kraan open. Men wacht gewoon tot er een vaccin op de markt komt om de zaak op te lossen. Maar de kans is groot dat er tegen die tijd niets meer is om op te lossen.
Oud 13 april 2020, 11:32   #110
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece Bekijk bericht
Eigenlijk een prachtig scenario. Geschreven en verfilmd in Amerika. (zelfs een serie van genaakt in Vlaanderen). Zo prachtig dat niemand de mogelijk overweegt dat we hier te maken hebben met Wereld oorlog III. Een briljant idee, feilloos uitgevoerd door de grote winnaar China. Zeer weinig eigen schade. een paar duizend doden op een bevolking van 1,4 miljard is peanuts, Zeer grote mankracht schade aan de vijand die een volledige economische ontwrichting tegemoet gaat. In de hand gewerkt door incompetente regeringen die niet in staat zijn om de nodige maatregelen te nemen om de schade te beperken en maar wat aanmodderen. Eigenlijk zijn al hun maatregelen dweilen met de kraan open. Men wacht gewoon tot er een vaccin op de markt komt om de zaak op te lossen. Maar de kans is groot dat er tegen die tijd niets meer is om op te lossen.
Tof, en wat wint China met het afmaken van hun afzetmarkten?
Oud 13 april 2020, 12:24   #111
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad staan de Chinezen vrij ver in AI simulaties. Ze zouden waarschijnlijk de group think van de politici in het westen prima hebben geanalyseerd

Wie had kunnen denken dat we ZO een stevig stel bavianen in elk westers land hadden ? Het is verdorie die onnozelaar van een Trump die nog het slimste is in deze...
Oud 13 april 2020, 12:24   #112
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Totale kolonisatie ? Zij hebben nu voldoende aan hun eigen afzetmarkten, maar hebben resources nodig.
Oud 13 april 2020, 12:46   #113
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Totale kolonisatie ? Zij hebben nu voldoende aan hun eigen afzetmarkten, maar hebben resources nodig.
Kolonies waren handig om goedkoop aan grondstoffen te raken die je in het moederland kon verwerken en verkopen. Zelf werken om producten te verkopen aan andere landen waarvan de economie is ingestort is, zacht uitgedrukt, geen economisch optimale strategie.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2020, 21:08   #114
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Eigenlijk hebben ze bewezen dat we ondertussen niet meer zonder hen kunnen.Wanneer zij niet leveren valt zowat gans onze industrie plat. Er is vrijwel geen enkel industrieel product waar niets van China in zit.
Ik weet niet of ze slim genoeg zijn maar in hun plaats had ik geprofiteerd van de super lage beursprijzen om goedkoop westerse aandelen te hamsteren en zo een vinger in de pap te krijgen.
Oud 13 april 2020, 21:17   #115
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk hebben ze bewezen dat we ondertussen niet meer zonder hen kunnen.Wanneer zij niet leveren valt zowat gans onze industrie plat. Er is vrijwel geen enkel industrieel product waar niets van China in zit.
Ik weet niet of ze slim genoeg zijn maar in hun plaats had ik geprofiteerd van de super lage beursprijzen om goedkoop westerse aandelen te hamsteren en zo een vinger in de pap te krijgen.
Daar zijn ze al jaren mee bezig.
Kijk gewoon eens naar wat ze nu al in handen hebben bij ons en waar ze binnenkort ook iets in de pap te brokken gaan krijgen.
China is op dat punt een groot gevaar voor het Westen, veel groter dan het migratieprobleem wat mij betreft. Alleen valt het minder goed op. Het sluipt binnen en als we het zien is het meestal al te laat.

In de rapte een link. Van 3 jaar geleden:
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...ssen~ae82b970/
Oud 14 april 2020, 03:43   #116
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Daar zijn ze al jaren mee bezig.
Kijk gewoon eens naar wat ze nu al in handen hebben bij ons en waar ze binnenkort ook iets in de pap te brokken gaan krijgen.
China is op dat punt een groot gevaar voor het Westen, veel groter dan het migratieprobleem wat mij betreft. Alleen valt het minder goed op. Het sluipt binnen en als we het zien is het meestal al te laat.

In de rapte een link. Van 3 jaar geleden:
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...ssen~ae82b970/
Dat klopt. Maar tot hiertoe hebben ze de volle prijs betaald. Nu kregen ze een korting van 20 tot 30%. Leuk meegenomen.
Oud 14 april 2020, 03:52   #117
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Kolonies waren handig om goedkoop aan grondstoffen te raken die je in het moederland kon verwerken en verkopen. Zelf werken om producten te verkopen aan andere landen waarvan de economie is ingestort is, zacht uitgedrukt, geen economisch optimale strategie.
Maar China werkt grotendeels, en hoe langer hoe meer, voor zichzelf hoor. Het is niet meer dat grote export land. Voor ons wel, maar wij zijn dan ook maar klein. China hangt niet af van ons voor zijn economie. Wij hangen wel af van hen. Wat zij doen met hun (proportioneel kleinere en kleinere) export is onze grondstoffen en zo kopen. Meer niet. Als ze die nu kunnen aanslaan, moeten ze ons zelfs niks meer verkopen, ze komen het gewoon halen.
Oud 14 april 2020, 10:29   #118
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar China werkt grotendeels, en hoe langer hoe meer, voor zichzelf hoor. Het is niet meer dat grote export land. Voor ons wel, maar wij zijn dan ook maar klein. China hangt niet af van ons voor zijn economie. Wij hangen wel af van hen. Wat zij doen met hun (proportioneel kleinere en kleinere) export is onze grondstoffen en zo kopen. Meer niet. Als ze die nu kunnen aanslaan, moeten ze ons zelfs niks meer verkopen, ze komen het gewoon halen.
En welke grondstoffen zouden ze dan komen halen? Ze hebben al half Afrika uitgekocht met concessies. Ze zijn volop bezig met Siberie te koloniseren. De enige reden dat ik dan kan bedenken waarom ze een virus doelbewust hebben laten verspreiden is om andere economieen uit te schakelen die eveneens resources nodig hebben. Lebensraum dus.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2020, 10:32   #119
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
En welke grondstoffen zouden ze dan komen halen? Ze hebben al half Afrika uitgekocht met concessies. Ze zijn volop bezig met Siberie te koloniseren. De enige reden dat ik dan kan bedenken waarom ze een virus doelbewust hebben laten verspreiden is om andere economieen uit te schakelen die eveneens resources nodig hebben. Lebensraum dus.
Dan hebben ze toch maar een flutvirusje losgelaten hoor.
Oud 14 april 2020, 10:33   #120
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
En welke grondstoffen zouden ze dan komen halen?
Limburgse steenkool en Stella Artois
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be