![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk men schat dat 10% van de Belgische bevolking besmet zou zijn of geweest is. Men schat dat 25% van de verzorgers in rusthuizen besmettelijk is. Het zal dan niet van die wielertoerist afhangen he. Veel erger is als die verzorgster de vrouw is van een arts die met corona patienten werkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik probeer totaal afstand te doen van mijn eigen situatie, want ikzelf zou het plezant vinden dat dit nog 3 of 4 maanden zo blijft. Het is gewoon zalig. Alleen zou ik wel graag: 1) gaan fietsen 2) naar knutselwinkels gaan of dingen kunnen bestellen, want ik zou wat dingen in huis willen knutselen. Maar voor de rest is deze lockdown een zegen, voor mij en voor mijn twee kinderen, en ook voor mijn vrouw. Wij hebben nog nooit zo een plezant gezinsleven gehad. Wij genieten volop van de tuin. Mijn kleinste leert veel meer met mijn vrouw en mij dan hij ooit op zijn kramikkige school zou leren. Wat MIJ betreft mag dit maanden duren. Maar ik denk dat wij dan zullen wakker worden in een wereld die in puin ligt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker van ?
Ik niet.
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik niet "gerust" kan zijn als ik het gehad heb, dan is "wachten op een vaccin" totaal zinloos. Dan zitten we in deze lockdown voor eeuwig en drie dagen. Lockdown die trouwens niet eens doet wat hij zou moeten doen, namelijk het aantal besmettingen omlaag halen. Deze lockdown houdt het aantal besmettingen constant.
Maar als ik het gehad heb, en het nog eens opdoe, op dezelfde manier, is dat dus ook geen probleem he. Bij mij was het zoals griep, intenser maar korter. En nadien 2 weken totaal futloos, maar geen koorts meer. En nog anderhalve maand wat hoesten (maar dat ben ik gewoon, ik heb dat ook na een gewone verkoudheid, ik doe daar altijd bronchitis mee op nadien). |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge begrijpt toch de totale idiocie van die gouverneur he.
Als "een kleine minderheid" zich niet aan de regels houdt, dan kan dat ONMOGELIJK voor een "langere lockdown" zorgen, tenzij die niet werkt. Immers kan die "kleine minderheid" R onmogelijk serieus veranderen. Je moet namelijk de R "zonder die minderheid" gewoon wegen met de "kleine minderheid * R0". Stel dat die kleine minderheid 1% is. Stel dat R0 5 is. Stel dat de gangbare R_lock gelijk is aan 0.7. Wat gaat die kleine minderheid dan doen ? R_lock gelijk maken aan 0.75. Het is raar dat men zich trouwens lastig maakt over "een kleine minderheid" want we doen al dit voor "een piepkleine minderheid" namelijk die die dood zullen gaan. Tenslotte: het "gevaar" volgens die gouverneur is dus niet de ziekte, maar wel 'de maatregelen', namelijk "nog langer in een lockdown zitten". Maw, wat die man daar in 2 zinnen zegt, illustreert het totale gebrek aan de minste logica in gans deze affaire. Laatst gewijzigd door patrickve : 13 april 2020 om 06:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Eigenlijk een prachtig scenario. Geschreven en verfilmd in Amerika. (zelfs een serie van genaakt in Vlaanderen). Zo prachtig dat niemand de mogelijk overweegt dat we hier te maken hebben met Wereld oorlog III. Een briljant idee, feilloos uitgevoerd door de grote winnaar China. Zeer weinig eigen schade. een paar duizend doden op een bevolking van 1,4 miljard is peanuts, Zeer grote mankracht schade aan de vijand die een volledige economische ontwrichting tegemoet gaat. In de hand gewerkt door incompetente regeringen die niet in staat zijn om de nodige maatregelen te nemen om de schade te beperken en maar wat aanmodderen. Eigenlijk zijn al hun maatregelen dweilen met de kraan open. Men wacht gewoon tot er een vaccin op de markt komt om de zaak op te lossen. Maar de kans is groot dat er tegen die tijd niets meer is om op te lossen.
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wie had kunnen denken dat we ZO een stevig stel bavianen in elk westers land hadden ? Het is verdorie die onnozelaar van een Trump die nog het slimste is in deze... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Europees Commissaris
|
![]() Kolonies waren handig om goedkoop aan grondstoffen te raken die je in het moederland kon verwerken en verkopen. Zelf werken om producten te verkopen aan andere landen waarvan de economie is ingestort is, zacht uitgedrukt, geen economisch optimale strategie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of ze slim genoeg zijn maar in hun plaats had ik geprofiteerd van de super lage beursprijzen om goedkoop westerse aandelen te hamsteren en zo een vinger in de pap te krijgen.
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk gewoon eens naar wat ze nu al in handen hebben bij ons en waar ze binnenkort ook iets in de pap te brokken gaan krijgen. China is op dat punt een groot gevaar voor het Westen, veel groter dan het migratieprobleem wat mij betreft. Alleen valt het minder goed op. Het sluipt binnen en als we het zien is het meestal al te laat. In de rapte een link. Van 3 jaar geleden: https://www.hln.be/nieuws/buitenland...ssen~ae82b970/
![]() |
![]() |
#116 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: