![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() die vivanters, die zijn nog gemener als de blokkers, piano.
heimelijke ventjes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 2 maart 2005 om 19:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() En passant nog een nieuwe titel meegeven:
![]() [font=Verdana][size=2]Titel Geheime pers tijdens de Tweede Wereldoorlog Auteur Amsab-Ing en Soma Uitgeverij ISBN [/size][/font] [font=Verdana][size=1]Synopsis [font=Verdana][size=1]Naar aanleiding van de tentoonstelling Tegendruk verscheen een fraai geïllustreerde catalogus gerealiseerd door AMSAB-Isg en het Soma, met bijdragen van Bruno De Wever, Fabrice Maerten, Rudi Van Doorslaer, Lieven Saerens, Roel Vande Winkel, Jan Laplasse, Karolien Steen, Gert De Prins, Bert Boeckcx, An Renard en Martine Vermandere over ondermeer de sluikpers in België en in Antwerpen, het verzet in de publieke herinnering in Vlaanderen, de Antwerpse verzetspers, en de jodenvervolging, de officiële informatiemedia tijdens de Tweede Wereldoorlog. De catalogus kost 15 euro en kan besteld worden bij Amsab-Isg (tel 09/224 00 79) email Amsab.be 'Tegendruk. De geheime pers in de Tweede Wereldoorlog'. Een tentoonstelling van Amsab-ISG ism Stadsbibliotheek Antwerpen en Soma in Notebohmzaal, Stadsbibliotheek Antwerpen, Hendrik Conscienceplein 4, 2000 Antwerpen, 24 september 2004 -16 januari 2005. Alle info over de voorbije Tentoonstelling vind je HIER [/size][/font][/size][/font]
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 2 maart 2005 om 19:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() En volgens welke index staat je site zo hoog in de rankings? [/size][size=-1][/size] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#53 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ja games, met name een historisch spel. Een lid van onze mini-afdeling geschiedenis is zelfs hoogleraar aan de universiteit van Madrid en verschillende van onze programmeurs zijn master in computer science. Dus je kan moeilijk van grow up spreken. Maar het is geen spelletje wie de meeste pageviews heeft, maar ik wil er gewoon even op duiden dat je cijfertjes niet zo veel voorstellen. Dus gezien je antwoord en het niet geven van de ranking waarin je zo hoog staat besluit ik maar dat je me gelijk geeft. Ik spreek trouwens met kennis van zaken omdat ik professioneel actief ben in het webdesign milieu, wat kennelijk niet geldt voor jou. Laatst gewijzigd door instromaniac : 3 maart 2005 om 01:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben inderdaad geen webdesigner en ik hoop er ooit nog eentje onder de arm te kunnen nemen. Waarschijnlijk hebben echte webdesigers het te druk met game-sites te ontwerpen of veel geld te verdienen. Mij ging het om de historische inhoud en om een lancune op te vullen qua historische informatie in het Nederlands op het net. Daar ben ik al aardig in geslaagd.
![]() |
![]() |
#56 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Vraag eender wie die wat kent van het internet of die 480.000 pageviews op 400+ dagen goed zijn en ze zullen negatief antwoorden, zelfs voor een historische site. En ik heb helemaal geen kritiek op het werk dat je geleverd hebt, maar wel op hoe je hier met je pageviews loopt te zwaaien alsof ze zo de moeite waard zijn. En nog eens, volgens welke ranking staat je site zo hoog? Als je dan toch wil vergelijken met andere historische sites gebruik je inderdaad best een ranking, maar die moet dan wel zo veel mogelijk historische sites omvatten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Ander vergelijkingspunt is bv de website van het VB. Die behaalde naar eigen zeggen ruim 1 miljoen bezoekers (of pageviews?) over 2004. Niet na te gaan vermits de teller enkel voor henzelf zichtbaar is.
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 3 maart 2005 om 17:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Staatssecretaris
|
![]() Zeg slimme, hoeveel bezoeken je hebt staat in je statistieken:
186.177 op 422 dagen: http://www.belstat.be/viewstat.asp?UserID=thepiano Waaruit concludeer je dat het aantal bezoekers dan tussen 186.000 en 638.000 ligt? Hoe kan een persoon je site een halve, of een tiende keer bezoeken? M.a.w., zeker is dat het aantal bezoekers tussen de 1 en de 186.177 ligt. A.d.h.v. dit: http://www.onestat.com/aspx/reports....ReturnVisitors Heb je dus waarschijnlijk tamelijk veel bezoekers (dus tussen 100.000 en 186.177) maar keren er weinig terug. Als je dan ook nog eens naar de referrers kijkt heb je weinig rechtstreekse bezoeken (16.5% bezoeken), maar wel een grote hoop van Google (op WO2 termen). Ik denk dat je gewoon nogal gemakkelijk de termen pageview, bezoeker en bezoek door elkaar haalt, het zijn 3 totaal verschillende zaken: pageview: iedere keer iemand een pagina bekijkt (dus een half uurtje op dit forum en je hebt er al een hele hoop) bezoeker: gewoon een persoon die je site bezoekt bezoek: als er iemand je site bezoekt is dit een bezoek, het aantal pagina's die deze persoon bekijkt worden niet meegerekend. Als de persoon later terugkomt is dit een nieuw bezoek (dus niet hetzelfde als een bezoeker). En ook nog even opmerken dat bezoekers moeilijk te berekenen zijn. Hoe weet je dat het dezelfde persoon is die terugkomt? Dat doen ze met een cookie, maar je kan cookies verwijderen of weigeren, dus die zaken zijn in zekere zin zeer relatief. Dus logischerwijze: pageviews >= bezoeken >= bezoekers Dus in dat geval zou ik niet vergelijken met het VB, want hun pageviews zullen wel een stuk meer zijn dan die 1miljoen bezoekers (meestal is dat een veelvoud). En ik ben niet de moeilijke verstaander; jij doet gewoon een beetje koppig. Binnen enterainmentsites zijn er ook gradaties, en de mijne behoort tot de laagste regionen. We zijn nog lang niet klaar met het spel (nog een jaar werk), er valt niets te spelen, je kan enkel een stuk of 10 screenshots bekijken, niet meer, niet minder. Jij gaat uit van entertainment sites die wat te bieden hebben, maar het enige dat wij nu te bieden hebben zijn wat screenshots, wetenschappelijke artikels en een wekelijks berichtje omtrent updates. Als het spel klaar is en als het opkan tegen commerciële games zullen we natuurlijk wel veel bezoekers krijgen, maar nu is dat helemaal niet het geval. En als je geen weet hebt van rankings moet je ook niet komen stoefen dat je site bovenaan de top staat qua Nederlandstalige geschiedenissites, dan weet je het gewoon niet. En de sites die boven de jouwe staan in de belstat statistieken zijn op z'n minst lachwekkend te noemen qua kwaliteit en bezoekers vergeleken met andere sites in hetzelfde genre. Doet me denken aan die webawards e.d.. Ik zie soms sites die pronken met zo'n dingen of organisaties die deze uitdelen. Als ik hun criteria bekijk is dit nogal verre van professioneel. Zaken zoals Belstat en Webawards zijn allemaal goed en wel voor de kleine hobbyist, maar voor de rest hebben ze weinig waarde. En waarom ze pageviews gebruiken is om aan te tonen wie de meeste activiteit heeft. Een site met veel pageviews maar weinig bezoekers is dus zeer actief, een site met veel bezoekers en weinig pageviews zal niet bepaald goed zijn omdat de mensen er vlug weg zijn (bekijken minder pagina's). Dat heeft niets te maken met de index, zie de definities van pageviews, bezoeken en bezoekers hierboven. Laatst gewijzigd door instromaniac : 3 maart 2005 om 21:28. |
![]() |
![]() |