Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2020, 10:18   #1
Glennos1
Provinciaal Statenlid

Standaard Onderwijsbonden zijn tegen verlengen schooljaar

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...iode~ae2869c3/

Wel persoonlijk denk ik dat het belangrijk is dat onze jeugd zijn diplomas en leerstof nog steeds tijdig kan ophalen. Dus ik zou niet weten wat er zo erg is aan een schooljaar verlengen als bijna alle studenten en leerlingen nu gewoon thuiszitten.

Ergens vindt ik het zelfs een vorm van egoisme dat ze niets willen toegeven aan hun verlof, dat de jeugd een leerachterstand, minder diploma's en minder gediplomeerde mensen aan de economie verschijnen zal hen worst wezen.

Stel u voor dat ze nu in de ziekenhuizen zouden staken uit schrik om zelf besmet te worden.
Glennos1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2020, 10:24   #2
Another Jack
Banneling

Standaard

Wat anderen in hun verlof doen zijn mijn zaken niet, maar mijn verlof start op 1 juli.
Minister Weyts heeft geen invloed op het arbeidsreglement dat ik getekend heb.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2020, 10:27   #3
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wat anderen in hun verlof doen zijn mijn zaken niet, maar mijn verlof start op 1 juli.
Heb ik al niet gezegd dat de Belgische ziekte ook ons Vlamingen heeft aangetast... maar hoe kan dat anders in dit dood en doodziek land???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2020, 10:30   #4
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen;9302493[B
]Heb ik al niet gezegd dat de Belgische ziekte[/b] ook ons Vlamingen heeft aangetast... maar hoe kan dat anders in dit dood en doodziek land???
Dagelijks, al 7 jaar ondertussen.
Oud 18 april 2020, 10:31   #5
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 Bekijk bericht
Wel persoonlijk denk ik dat het belangrijk is dat onze jeugd zijn diplomas en leerstof nog steeds tijdig kan ophalen. Dus ik zou niet weten wat er zo erg is aan een schooljaar verlengen als bijna alle studenten en leerlingen nu gewoon thuiszitten.
Kijk, men gaat ook de spectakels die niet opgevoerd zijn, allemaal in ijltempo doorvoeren nadien he. Dat is gewoon verloren. Meer is daar niet aan.

De lessen van nu zijn ook gewoon verloren. Maar is dat erg ? Hoe lang duurt een leer ervaring niet voor een leerling ? 12 jaar als hij van het middelbaar afstudeert, 17 jaar of zo als hij een master doet. Gaat men daar echt een verschil merken van een half jaar geen les ?

Die die thuis zitten, kunnen leren he. Mijne kleine die in het vierde studiejaar zit, heeft op een maand thuis zitten meer geleerd dan op zijn onnozel school waar er nooit iets gedaan wordt.

Het is misschien het einde van de school als men ontdekt hoe nutteloos die is in vergelijking met thuis leren.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2020, 10:33   #6
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, men gaat ook de spectakels die niet opgevoerd zijn, allemaal in ijltempo doorvoeren nadien he. Dat is gewoon verloren. Meer is daar niet aan.

De lessen van nu zijn ook gewoon verloren. Maar is dat erg ? Hoe lang duurt een leer ervaring niet voor een leerling ? 12 jaar als hij van het middelbaar afstudeert, 17 jaar of zo als hij een master doet. Gaat men daar echt een verschil merken van een half jaar geen les ?

Die die thuis zitten, kunnen leren he. Mijne kleine die in het vierde studiejaar zit, heeft op een maand thuis zitten meer geleerd dan op zijn onnozel school waar er nooit iets gedaan wordt.

Het is misschien het einde van de school als men ontdekt hoe nutteloos die is in vergelijking met thuis leren.
In België is er leerplicht, geen onderwijsplicht.
Iedereen die dat wenst, mag zijn kinderen onderwijs geven.
Dat kan inderdaad zeer succesvol zijn, ik ken persoonlijk veel succesverhalen...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 18 april 2020 om 10:34.
Oud 18 april 2020, 10:34   #7
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 Bekijk bericht
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...iode~ae2869c3/

Ergens vindt ik het zelfs een vorm van egoisme dat ze niets willen toegeven aan hun verlof, dat de jeugd een leerachterstand, minder diploma's en minder gediplomeerde mensen aan de economie verschijnen zal hen worst wezen.

Stel u voor dat ze nu in de ziekenhuizen zouden staken uit schrik om zelf besmet te worden.
En de jeugd die een kamp gepland hebben?
Of gaan we die sector ook naar de kloten helpen?

Laatst gewijzigd door reservespeler : 18 april 2020 om 10:34.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2020, 10:36   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Groot gelijk.

Ik heb het meestal niet hoog op met het onderwijzend personeel.
Maar als ik nu zie wat sommige leerkrachten nu presteren om de leerlingen, die het nodig hebben, toch nog het één en ander bij te brengen ...
Oud 18 april 2020, 10:37   #9
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kan inderdaad zeer succesvol zijn, ik ken persoonlijk veel succesverhalen...
Het is geen verwijt aan de school hoor. (in mijn geval nu wel, ik begrijp niet dat ze ZO IDIOOT zijn in de school waar mijne kleine gaat, en ik heb het niet over de kinderen: als je die lessen ziet vol fouten en idiocie KUNNEN die kinderen niet veel bijleren)

Het is helemaal anders om aan een groep iets diets te maken, en aan 1 persoon. Maar dat laatste kan inderdaad ongelofelijk efficient zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2020, 10:38   #10
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat besef zou wel eens een goede stok achter de deur kunnen zijn wanneer de vakbonden niet willen inbinden en van het hele verhaal een regelrechte 'stop de ouderwetse school' met duizenden en duizenden ontslagen zouden maken...
Maar ja, die duizenden en duizenden ontslagen zullen waarschijnlijk de hele maatschappij ontwrichten, terwijl het met de vakbonden alleen maar om een stille en geleidelijk aan, dood zal gaan...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2020, 10:38   #11
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken ook verschillende succesverhalen.
Ik ken ook een verhaal waar het misgelopen is.
Oud 18 april 2020, 10:39   #12
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is geen verwijt aan de school hoor. (in mijn geval nu wel, ik begrijp niet dat ze ZO IDIOOT zijn in de school waar mijne kleine gaat, en ik heb het niet over de kinderen: als je die lessen ziet vol fouten en idiocie KUNNEN die kinderen niet veel bijleren)

Het is helemaal anders om aan een groep iets diets te maken, en aan 1 persoon. Maar dat laatste kan inderdaad ongelofelijk efficient zijn.
In een klas, waar het niveau ongeveer hetzelfde is, kan er veel, heel veel bijgebracht worden aan ieder kind.

Helaas ...
Oud 18 april 2020, 10:41   #13
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dat besef zou wel eens een goede stok achter de deur kunnen zijn wanneer de vakbonden niet willen inbinden en van het hele verhaal een regelrechte 'stop de ouderwetse school' met duizenden en duizenden ontslagen zouden maken...
Maar ja, die duizenden en duizenden ontslagen zullen waarschijnlijk de hele maatschappij ontwrichten, terwijl het met de vakbonden alleen maar om een stille en geleidelijk aan, dood zal gaan...
Niet iedere ouder is in staat z'n kind zelf op te voeden en zelf lessen te geven.
Oud 18 april 2020, 10:42   #14
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
En de jeugd die een kamp gepland hebben?
Of gaan we die sector ook naar de kloten helpen?
Ja, hoe zit dat eigenlijk met al die kampen?
Heb jij daar al inschrijvingen voor, of wachten al die verenigingen nog met hun plannen?
Oud 18 april 2020, 10:57   #15
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dagelijks, al 7 jaar ondertussen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2020, 11:29   #16
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard Onderwijsvakboungden reageren furieus op voorstel Weyts

Weyts stelde voor het schooljaar een beetje te verlengen (echt maar een stukje in juli) teneinde de opgelopen achterstand toch een beetje tevkunnen goedmaken.

No passeran echter voor de staakbonden.

Het argument : de leerkrachten hebben ook al moeten werken tijdens deze paasvakantie om nieuwe leerstof te kunnen aanreiken vanaf komende maandag

Aan zo'n werkschuw tuig dient onze jeugd dan een voorbeeld te nemen...

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200418_04926650
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2020, 11:37   #17
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

de helden
Oud 18 april 2020, 11:39   #18
Another Jack
Banneling

Standaard

dubbele draad...
Oud 18 april 2020, 11:40   #19
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

wat een helden zijn het
Oud 18 april 2020, 11:42   #20
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge zijt statutair, de overheid kan in princiepe uw arbeidsvoorwaarden eenzijdig veranderen. Mijn vrouw heeft dat ook vlaggen als ambtenaar. Het ontbreken van een contract is hier een nadeel.

Ik heb een flashback naar 3-4 jaar geleden dat we deze discussie nog eens hebben gehad.

Nugoed, van mij moogt ge uw verlof hebben. Ik ga zelf wel mijn zoon bijspijkeren in de zomer.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be