Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 april 2020, 22:09   #161
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Nog 5 overlopers Jack.
Als de lockdown nog wat langer duurt met Wilmès aan het roer ,

zullen we 50 overlopers hebben voor een onafhankelijk Vlaanderen.
Ik weet het.
Nog even wachten hè, Witte...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2020, 22:29   #162
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Nog 5 overlopers Jack.
Als de lockdown nog wat langer duurt met Wilmès aan het roer ,

zullen we 50 overlopers hebben voor een onafhankelijk Vlaanderen.
We wachten nog even, Witte. Mijn indruk is eerder dat duizenden burgers intussen wat anders aan hun hoofd hebben dan een staat stichten. Op het moment dat er een pandemie door de wereld raast wil dat soort kwesties al eens tot zijn reële microscopische proporties herleid worden.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2020, 22:31   #163
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik hoorde meneer Jambon vandaag in het gesproken dagblad trouwens nog met volle overtuiging de beslissingen van de federale regering verdedigen. Aan de zijde van de commie Van Ranst.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 25 april 2020 om 22:31.
Oud 25 april 2020, 22:31   #164
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
We wachten nog even, Witte. Mijn indruk is eerder dat duizenden burgers intussen wat anders aan hun hoofd hebben dan een staat stichten. Op het moment dat er een pandemie door de wereld raast wil dat soort kwesties al eens tot zijn reële microscopische proporties herleid worden.
Belgie is gered.

Alleszins tot wanneer duidelijk wordt hoeveel de rekening is en wie er gaat betalen.
Oud 25 april 2020, 22:35   #165
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoorde meneer Jambon vandaag in het gesproken dagblad trouwens nog met volle overtuiging de beslissingen van de federale regering verdedigen. Aan de zijde van de commie Van Ranst.
Was dat in dezelfde uitzending waarin Geens kwam vertellen dat iedereen een filter krijgt waar hij zelf een masker mee moet maken?

Iedereen krijgt een filter om een masker te maken +- een maand nadat het dragen ervan verplicht wordt op het openbaar vervoer...

...

Gaat wat zijn die volgende verkiezing.
Oud 25 april 2020, 22:37   #166
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Was dat in dezelfde uitzending waarin Geens kwam vertellen dat iedereen een filter krijgt waar hij zelf een masker mee moet maken?

Iedereen krijgt een filter om een masker te maken +- een maand nadat het dragen ervan verplicht wordt op het openbaar vervoer...

...

Als je een brommer koopt, ga je dan ook wachten tot de regering je een helm opstuurt?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Oud 25 april 2020, 22:47   #167
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je een brommer koopt, ga je dan ook wachten tot de regering je een helm opstuurt?
Heeft de regering dan beslist dat je hoe dan ook een brommer moet kopen.....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2020, 22:48   #168
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

...

Ja ,er gaat er eentje dik in zijn handen wrijven...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2020, 23:05   #169
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...

Volgens Jan Jambon krijg ik een mondmasker met twee filters.

Ik vertrouw als gedomicilieerde Vlaming op mijn minister president.

Go Jan!
Oud 26 april 2020, 00:14   #170
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Volgens Jan Jambon krijg ik een mondmasker met twee filters.

Ik vertrouw als gedomicilieerde Vlaming op mijn minister president.

Go Jan!
Als de corona crisis voorbij is.
Oud 26 april 2020, 00:53   #171
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Inwoners van het Vlaams gewest zijn Vlamingen. Nederlandstalige inwoners van Brussel zijn Brusselse Vlamingen.
Juist ja, dat maakt mij een Hong Kong Chinees en jou een Vlaamse pispaal, omdat bomen nu eenmaal zijn om tegen te pissen, Quercus?

Rare logica, die Vlondereirs!
Oud 26 april 2020, 07:03   #172
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je "pandemie" is op cijfervlak niet anders dan een ander griepjaar - het enige dat door de wereld raast is de terreur - vrijheidsinperkingen en economische sabotage uitgaande van de centrale planning, datzelfde tuig dat elke 4 jaar je een lijstje bollekes onder de neus schuift als carte blanches.

Urbanus:
“Soms heb ik het idee dat wij in Vlaanderen de roetpieten zijn die met de zware zak sleuren, terwijl Sinterklaas in Wallonië zit en maar cadeaus blijft uitdelen. Natuurlijk stemt iedereen in Wallonië dan voor Sinterklaas. […] Maar in plaats van ons af en toe eens te bedanken, krijgen wij, Vlamingen, het verwijt dat we een bende nazi’s zijn”

Bovenstaande geldt evenzeer voor het geheel van overheden dat nu als een wereldmonsterkartel van centrale planning ageert, waar hun centrale banken elkaars munt kopen/verkopen (currency swaps) om koerseffecten door spaarders/speculanten te limiteren. Geografische grenzen als die tussen Vlaanderen en Wallonie worden irrelevanter met meer "MOET VAN EUROPA" en nog grootschaliger centralisatie.
Federal Reserve, ECB, Bank Of England, Peoples Bank of China, enz selecteren de roetpieten niet op basis van grenzen maar op basis van waar ze als Sinterklazen aanhang willen ronselen.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2020, 10:08   #173
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als uw domicilie in Wallonië is dan zijt ge een Waalse.
Dat klopt. Zoals alle Franstaligen én Limburgers die in Vlaanderen wonen Vlamingen zijn. Maar dat past duidelijk niet in jullie raam.
Hoe zou dat komen?
Oud 26 april 2020, 10:24   #174
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Veel mensen zijn voor die splitsing, nog meer zijn er tegen.
Nog meer mensen zijn voor een volwaardige slagvaardige regering, op elk niveau (*). Maar dat lukt dus moeilijk.

(*) niet omwille van het niveau, maar omwille van elk domein van ons openbaar leven dat gemanaged en gerund moet worden.
Een aantal van zo'n domeinen hebben al lang geleden - en sedertdien zelfs ononderbroken - aanleiding gegeven tot de Vlaamse Beweging.
Bijkomend zijn daar moeilijkheden bij gekomen, door de krakkemikkerige versnippering van bevoegdheden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2020, 10:26   #175
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bart Van Antwerpen wil geen referenda over zo’n zaken.
Mochten de belgicistische partijtjes nog maar een vaag idee hebben dat een referendum in hun voordeel zou uitdraaien, het zou georganiseerd worden nog voor bij terug op bezoek mogen bij onze familie en vrienden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 26 april 2020, 10:28   #176
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat klopt. Zoals alle Franstaligen én Limburgers die in Vlaanderen wonen Vlamingen zijn. Maar dat past duidelijk niet in jullie raam.
Hoe zou dat komen?

Als je gaat goochelen met containerbegrippen zoals 'jullie' dan maak je onvermijdelijk fouten.

Uiteraard is een franstalige Belg die in Vlaanderen woont een Vlaming.
En even juist is dat een nederlandstalige Belgische die in regio Durbuy woont een Waalse is.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2020, 10:29   #177
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach dat is toch geen argument.
Zelfs al sta je voor belangrijke beslissingen in je leven, toch moet je tegelijk zorgen dat je 's avonds al spullen in huis hebt om morgenvroeg te ontbijten.

Oud 26 april 2020, 10:41   #178
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mochten de belgicistische partijtjes nog maar een vaag idee hebben dat een referendum in hun voordeel zou uitdraaien, het zou georganiseerd worden nog voor bij terug op bezoek mogen bij onze familie en vrienden.
Ik denk juist het omgekeerde. Partijen zoals de NVA beseffen maar al te goed dat, indien men nu een referendum houdt over de splitising, dat de kans zeer klein is dat de NVA het zou halen en dat een meerderheid in onze contreien zou stemmen voor een splitsing. Daarom zwijgt de NVA er ook over. Trouwens zelfs in de NVA of bij de mensen die op deze partij gestemd hebben, is belange niet iedereen voor de splitsing.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2020, 10:46   #179
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als de dreiging van splitsing zich beperkt tot een kluchtzanger als Urbanus, fantasten die al sinds mei 2019 zitten te wachten op mythische 'overlopers' of N-VA'ers die doen alsof ze niet weten dat het belangrijkste doel van hun G.L. is om in de federale regering te raken dan hoeft er niemand zich zorgen te maken.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2020, 10:48   #180
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik denk juist het omgekeerde. Partijen zoals de NVA beseffen maar al te goed dat, indien men nu een referendum houdt over de splitising, dat de kans zeer klein is dat de NVA het zou halen en dat een meerderheid in onze contreien zou stemmen voor een splitsing. Daarom zwijgt de NVA er ook over. Trouwens zelfs in de NVA of bij de mensen die op deze partij gestemd hebben, is belange niet iedereen voor de splitsing.
Dus wat? Je wil dat aan elke kiezer op voorhand gevraagd wordt of ze akkoord zijn met het programma van een partij?

Ik dacht dat dit net de bedoeling was van de verkiezingen...

...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be