![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2581 |
|
Banneling
|
In 2016 waren de peilingen vrij nauwkeurig.
Clinton heeft de popular gewonnen met > 3 miljoen stemmen. En dat is wat de peilingen ook aangaven. Maar de president wordt verkozen met Electoral Votes en we hebben in 3 staten zeer kleine winsten voor Trump gehad.... Daarom, de peilingen zijn correct, maar ze zijn een slechte graadmeter voor winst of verlies. |
|
|
|
|
|
#2582 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
"Hillary Clinton has an 85% chance to win." https://www.nytimes.com/interactive/...-forecast.html |
|
|
|
|
|
|
#2583 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2584 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 6 mei 2020 om 07:58. |
|
|
|
|
|
|
#2585 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Nee, dat is niet het doel van de peilingen, mensenlief toch... Zijn peilingen nu ook al voor de kar gespannen van Soros, Rotschild, deep state, NWO... Bach, soms is het doel van handelingen gewoon effectief het doel zoals de persoon/entiteit die de handeling stelt, in dit geval, inzicht krijgen in verwacht stemgedrag van de kiezer. Er is heus niet ALTIJD een "verborgen agenda".
|
|
|
|
#2586 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#2587 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik herinner me ook dat de polls destijds het onwaarschijnlijk achten dat Trump zou winnen, maar niet onmogelijk. Dat is zo met probabiliteiten natuurlijk...
|
|
|
|
#2588 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Hier de methode: https://www.economist.com/united-sta...istinct-groups Gebruikt multilevel regression and poststratification. Pretty cool.
|
|
|
|
#2589 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Modellen gebaseerd op peilingen, maar inderdaad, modellen zijn nog corrupter dan peilingen.
Dat zien we in die corona shit ook waar modellen 500.000 doden voorspelden in de UK en 4 miljoen doden in de VS. Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 6 mei 2020 om 09:19. |
|
|
|
|
|
#2590 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het lijkt me logisch dat je campagnes aanpast volgens die peilingen in de hoop dat je die kan ombuigen, dat lijkt me geen verborgen agenda. |
|
|
|
|
|
|
#2591 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Hmm, ik las de post van Bach als dat de peilingen zelf een verborgen doel hadden. Misschien las ik het verkeerd. Zou ik nu iets te snel oordelen dat Bach steeds verborgen agenda's ziet? In dat geval, mijn excuses Bach! Kan je ophelderen Bach?
|
|
|
|
#2592 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Met die gemanipuleerde peilingen kun je ook een reactie proberen los te weken bij de bevolking, bijvoorbeeld aantonen dat de ene kant kansloos is en daardoor mensen overtuigd om niet te gaan stemmen. Zoiets? |
|
|
|
|
|
|
#2593 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#2594 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Trump zegt allemaal slimme dingen
"Trump defends coronavirus team phaseout: ‘We can’t keep our country closed for the next 5 years’" https://youtu.be/mxqrecDVGCI |
|
|
|
|
|
#2595 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
#2596 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Zet dit alles samen en het wordt begrijpbaar waarom mensen die Fox kijken of CNN kijken op basis van peilingen andere indrukken krijgen van het stemgedrag van mensen. Er zijn dus nog wel meer verklaringen mogelijk dan een 'het is een conspiracy theorie' hysterie. Je hebt mensen met conspiracy theorieën en dan heb je mensen die overal conspiracy theorieën zien. Zijn ze niet in hetzelfde bedje ziek? |
|
|
|
|
|
|
#2597 |
|
|
Dat ook. Die analyses worden intern gemaakt. Een belangrijke aanvulling. Ik focusde me in mijn opmerking op hoe media enquêtes gebruiken.
Laatst gewijzigd door Bach : 12 mei 2020 om 08:16. |
|
|
|
|
|
#2598 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2599 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2600 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik heb een andere hypothese: Peilingen zijn redelijk objectief en kunnen een objectief beeld geven, uiteraard rekening houdend met methdologische beperkingen. Als je bereid bent wat te zoeken, dan vind je die ook. Wat media (en eender wie eigenlijk) doen, is cherry-picking. Dus, als er een peiling is die zegt dat Trump populair is, dan zal Fox dat uitgebreid berichten. Is er een peiling die zegt dat Trump onpopulair is, dan zal CNN dat uitvoerig berichten. Dat is een verschil met het manipuleren van de peiling zelf om een zekere narrative to onderbouwen. Dat betekent ook dat er niks gemanipuleerd is met de peilingen zelf. Je kan los door de framing kijken en naar de data zelf gaan om uw eigen beeld te vormen. Ja kan dan concluderen dat ene of gene peiling al dan niet beter is owv verschil in methode etc. etc. Zo bijvoorbeeld verzamelt deze website alle peilingen, van alle strekkingen (Rasmussen tot Monmouth, tot Ipsos: https://projects.fivethirtyeight.com...s/?cid=rrpromo Inclusief methode voor verwerking etc. zodat iedereen zelf kan oordelen of de peiling en verwerkingsmethode ok is of niet. Wat denk je, is dat -Occam's razor gewijs- geen logischere hypothese Bach?
|
|