Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 mei 2020, 18:47   #21
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
we hadden beter B2's gekocht
Jijzelf zou die betalen ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2020, 18:48   #22
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Of een fatsoenlijk Europees toestel ontwikkeld met voldoende stealth en digitale capaciteiten.
2 !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2020, 18:49   #23
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tot ene het volledige EM spectrum waarover drones communiceren jamt.

Dan vallen ze uit de lucht. Rusland heeft dat reeds gedemonstreerd met Turkse drones boven Syrie.
2 !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2020, 18:53   #24
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Met die moderne fighters propvol soft zal het niet veel beter zijn. Straks hebben we nog een antieke Battlestar Galactica nodig.
Science fiction van 40 jaar geleden...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2020, 18:59   #25
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk dat je zo’n ding zonder software/electronica niet in de lucht houdt.
De sterkte van zo'n machine is de nooit geziene elektronika
De piloten zijn eigenlijk ingenieurs.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2020, 19:03   #26
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Te laat voor ons.

Misschien is er voor de Duitsers en de Fransen wel een mogelijkheid.Die hebben meer "dineros" om in de tussentijd verschillende soorten toestellen in dienst te houden.Mini-organisaties als onze Luchtcomponent hebben echt die mogelijkheid niet meer.33 of 34 toestellen ,allemaal van hetzelfde type....dat gaat nog.


Bon,
inderdaad is er een Frans/Duits project "gestart"(zo met computergrafiekjes en zo...) maar heb ik de indruk dat "de industrie" wacht op toezeggingen van orders van de Fransozen en de Moffen.Maar dit toestel kan waarschijnlijk pas geleverd worden zo.....ongeveer.....pakweg......tegen 2040,als vergelijkbare projecten als leidraad kunnen dienen.

Er is ook een Brits project van BAE-systems,waar blijkbaar het Zweedse Saab in mee gegaan is voor een komende "superjager"...

U ziet.....er zijn weer TWEE "Europese" projecten gestart,die dreigen,zoals de Rafale en de Typhoon,mekaar te beconcurreren voor de brokjes terwijl de Amerikanen de grootste hap zullen nemen.

En "de Amerikanen" kunnen NU bestelbonnetjes ontvangen voor levering BINNEN de 10 jaar.....dat is het verschil natuurlijk....


Overigens is het ook niet OF bemande toestellen OF drones.Zelfs onze Luchtcomponent is begonnen er een EN EN verhaal van te maken,op de eigen,kleine,schaal natuurlijk.

En weeral,inderdaad,GEEN Europese geloofwaardige drone beschikbaar (projecten genoeg hoor)...Het zullen er weer Amerikanen worden,de huidge zijn israeli's....Elders in de wereld heeft men al allerlei Chinese drones in operationeel gebruik......


Altijd te laat,veel te laat.....onze slaperige "Europese industrie"....
Bah, Airbus ook slaperig ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2020, 19:05   #27
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik snap niet echt wat je bedoelt hierboven.

Wat ik bedoel was tweeërlei: die moderne jagers (nooit zelf ervaring mee gehad -> is dus lekenpraat) worden in feite voor 90 % door electronica gevlogen.
Anderzijds (en die ervaring heb ik wel in de burgerluchtvaart) is de huidige jongere generatie van piloten anders opgeleid dan hun voorgangers.
Minder gevoel met het echte vliegen, meer bezig met hun keyboard en de joystick.

(De stall niet herkennen plus de joystick waren mede de hoofdoorzaak van de AF447 crash, niet de pitot tubes. -Toch voor zover ik mijn informatie, hoe onvolledig ook, kon beoordelen.)
De stall niet herkennen ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2020, 19:08   #28
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De meeste moderne jagers zijn onvliegbaar zonder ondersteuning van electronica. Te onstabiel, wat inherent is aan de wendbaarheid op zeer diverse snelheden.
Er zullen toppiloten zijn die zo'n jager met veel werk in de lucht kunnen houden voor een tijdje zonder de elektronische ondersteuning , maar dan gaat die piloot niet veel luchtgevecht voeren.

Wat betreft drones. Geharde elektronica en deftige programmatie die in het geval van verlies van contact bepaalde taken gaat uitvoeren tot er terug verbinding is.
Dulleme, dat doen sommige deftige hobby-dronebouwers al. Hele muziekstukken of vuurwerkvervangers programmeren. En dat kan puur op intertiesturing, omgevingsherkenning en nog een paar trukjes.
Vuurwerkvervangers : daar hebben ze ervaring mee in Brugge !!!
Amaai, er is wel verschil tussen de theorie & de praktijk.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2020, 19:21   #29
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Bah, Airbus ook slaperig ?
yep....

Overigens .....binnenkort .....ooit?...(moest eigenlijk al verleden jaar zijn maar kom....details) verwacht onze Luchtcomponent zijn eerste exemplaren A-400...

Dat ze,na al die jaren knutselen en toch reeds tientallen leveringen (met erg....euhm...gemixte.....reacties) maar zorgen dat deze Europese paradepaardjes van het militaire luchttransport van den eerste keer GOED zijn.

Ze gaan de "hercs" vervangen en het mag gezegd,de vervanger daarvan zal mogen in GROTE schoenen staan....

Laatst gewijzigd door kelt : 10 mei 2020 om 19:22.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2020, 19:21   #30
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.369
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
De electronica die een piloot gebruikt om te vliegen wordt niet gestuurd met radiosignalen zoals drones en zijn dus niet te... jammen...
Neen, daarom dat lasers als wapen om mensen blind te maken in een "not done" deal gegoten zijn.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2020, 19:22   #31
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.369
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Vuurwerkvervangers : daar hebben ze ervaring mee in Brugge !!!
Amaai, er is wel verschil tussen de theorie & de praktijk.

Tja, dat we in België weer een decade achterlopen, maakt mijn uitspraak niet verkeert.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2020, 19:23   #32
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.369
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De stall niet herkennen ???
Stall, verlies aan lift door te lage luchtsnelheid over de vleugel.

Voor de simpele zielen onder ons, te traag vliegen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2020, 23:36   #33
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Stall, verlies aan lift door te lage luchtsnelheid over de vleugel.

Voor de simpele zielen onder ons, te traag vliegen.
Te hoge angle of attack.



Te traag vliegen.

Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2020, 03:32   #34
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.622
Standaard

En als uw Pitots bevroren zijn zijt ge vet met grafiekjes over lift en angles of attack.

Om niet te stallen vertrouw ik dan meer iemand die weet en aanvoelt wat vliegen in 't echt betekent dan iemand die vertrouwd is met grafiekjes en keyboard - joysticks en terwijl zelf van de toogkruk in de pilotenbar dondert wegens Overloading en problemen met Weight & Balance.

Teveel jonge piloten vandaag met gebrek aan ervaring meestal door kostprijs en druk van overhand. En terugbetaling van hun leningen voor de opleiding. Niet noodzakelijk hun eigen fout alleen dus.
Ik denk maar luidop, he.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2020, 07:15   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Te hoge angle of attack.

Te traag vliegen.
Inderdaad, de twee (verschillende) stall oorzaken.

Oplossing voor een stall: de knuppel naar voren duwen en (bijkomstig) vol gas geven, en hopen dat ge hoogte genoeg hebt ! (*)

Ik heb een maat-piloot die zo in 't ziekenhuis gekomen is, want hij heeft dat als reflex toegepast toen hij leerde delta-vliegen. Werkt daar stukken minder goed zoals hij ondervonden heeft

(met een delta gaat ge vooral niet pikeren, zeker niet als ge nog geen 100 meter hoogte hebt, maar gaat ge in "parachute mode" ; pikeren doet zeer).

(*) werkt niet bij een stall in duikvlucht... daar zit ge diep in de shit.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 mei 2020 om 07:16.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2020, 08:58   #36
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk nog altijd dat de tijd van de bemande fighters voorbij is. We hadden beter luchtafweer en drones gekocht.
De jaren 1960 revisited
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2020, 08:59   #37
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
En als uw Pitots bevroren zijn zijt ge vet met grafiekjes over lift en angles of attack.

Om niet te stallen vertrouw ik dan meer iemand die weet en aanvoelt wat vliegen in 't echt betekent dan iemand die vertrouwd is met grafiekjes en keyboard - joysticks en terwijl zelf van de toogkruk in de pilotenbar dondert wegens Overloading en problemen met Weight & Balance.

Teveel jonge piloten vandaag met gebrek aan ervaring meestal door kostprijs en druk van overhand. En terugbetaling van hun leningen voor de opleiding. Niet noodzakelijk hun eigen fout alleen dus.
Ik denk maar luidop, he.
Ik vlieg niet mijn beste. Dat laat ik aan u over.

Maar als ge een vliegtuig ontwerpt zal het toch met dit soort data gebeuren, zeker in de initiele fase. En in tegenstelling tot wat u denkt: de wisunde en de fysica hierachter liegt niet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2020, 09:06   #38
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik snap niet echt wat je bedoelt hierboven.

Wat ik bedoel was tweeërlei: die moderne jagers (nooit zelf ervaring mee gehad -> is dus lekenpraat) worden in feite voor 90 % door electronica gevlogen.
Anderzijds (en die ervaring heb ik wel in de burgerluchtvaart) is de huidige jongere generatie van piloten anders opgeleid dan hun voorgangers.
Minder gevoel met het echte vliegen, meer bezig met hun keyboard en de joystick.

(De stall niet herkennen plus de joystick waren mede de hoofdoorzaak van de AF447 crash, niet de pitot tubes. -Toch voor zover ik mijn informatie, hoe onvolledig ook, kon beoordelen.)
90% akkoord.

Had je 100% geschreven dan was ik 100% akkoord.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2020, 09:08   #39
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
En als uw Pitots bevroren zijn zijt ge vet met grafiekjes over lift en angles of attack.

Om niet te stallen vertrouw ik dan meer iemand die weet en aanvoelt wat vliegen in 't echt betekent dan iemand die vertrouwd is met grafiekjes en keyboard - joysticks en terwijl zelf van de toogkruk in de pilotenbar dondert wegens Overloading en problemen met Weight & Balance.

Teveel jonge piloten vandaag met gebrek aan ervaring meestal door kostprijs en druk van overhand. En terugbetaling van hun leningen voor de opleiding. Niet noodzakelijk hun eigen fout alleen dus.
Ik denk maar luidop, he.
Akkoord. Opnieuw.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2020, 09:08   #40
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
De jaren 1960 revisited
Bij sommigen zou het er op gelijken ja....
"Gelukkig" is de werkelijkheid een mix ..

Eerlijk gezegd is zowat al het wapentuig dat aan een straaljager hangt(kanonmunitie en ijzeren bommen zijn nog de enige uitzonderingen) al als "drone" te beschouwen...

De moeilijkheid van "drones" is niet het bouwen van een afstandsbediend vliegtuig(je) dat zijn radiosignalen desnoods van satellieten krijgt.Zelfs niet het kunnen verzenden van camerabeelden "realtime" naar een container aan de andere kant van de wereld.

De moeilijkheid is de drones voldoende "intelligentie" mee te geven zodat ze voor steeds meer zaken niet meer "naar moeke moeten bellen" EN die te kunnen laten samenwerken met andere,bvb bemande assets op een (voor mensen-) vlotte manier...


Dat is,vermoed ik,waar de F-35,het vliegende communicatiecentrum passend in een wereldwijd uitgerold systeem (ok,toegegeven,gedomineerd en gecontroleerd door de Amerikanen),een groot voordeel van bij de start meegekregen heeft waar andere toestellen (die ,als straaljager beschouwd misschien "beter" zijn) een SERIEUZE achterstand op hebben.....


DIt is vermoedelijk wat ook de Luftwaffe weer zou willen.....in plaats van met incompatibele "speciallekes" te moeten rondvliegen....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be