Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
|
Discussietools |
10 mei 2020, 18:47 | #21 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.823
|
|
10 mei 2020, 18:48 | #22 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.823
|
|
10 mei 2020, 18:49 | #23 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.823
|
|
10 mei 2020, 18:53 | #24 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.823
|
|
10 mei 2020, 18:59 | #25 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.823
|
|
10 mei 2020, 19:03 | #26 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.823
|
Citaat:
|
|
10 mei 2020, 19:05 | #27 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.823
|
Citaat:
|
|
10 mei 2020, 19:08 | #28 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.823
|
Citaat:
Amaai, er is wel verschil tussen de theorie & de praktijk. |
|
10 mei 2020, 19:21 | #29 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.662
|
yep....
Overigens .....binnenkort .....ooit?...(moest eigenlijk al verleden jaar zijn maar kom....details) verwacht onze Luchtcomponent zijn eerste exemplaren A-400... Dat ze,na al die jaren knutselen en toch reeds tientallen leveringen (met erg....euhm...gemixte.....reacties) maar zorgen dat deze Europese paradepaardjes van het militaire luchttransport van den eerste keer GOED zijn. Ze gaan de "hercs" vervangen en het mag gezegd,de vervanger daarvan zal mogen in GROTE schoenen staan.... Laatst gewijzigd door kelt : 10 mei 2020 om 19:22. |
10 mei 2020, 19:21 | #30 |
Secretaris-Generaal VN
|
Neen, daarom dat lasers als wapen om mensen blind te maken in een "not done" deal gegoten zijn.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
10 mei 2020, 19:22 | #31 |
Secretaris-Generaal VN
|
Tja, dat we in België weer een decade achterlopen, maakt mijn uitspraak niet verkeert.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
10 mei 2020, 19:23 | #32 |
Secretaris-Generaal VN
|
Stall, verlies aan lift door te lage luchtsnelheid over de vleugel.
Voor de simpele zielen onder ons, te traag vliegen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
10 mei 2020, 23:36 | #33 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
|
11 mei 2020, 03:32 | #34 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.846
|
En als uw Pitots bevroren zijn zijt ge vet met grafiekjes over lift en angles of attack.
Om niet te stallen vertrouw ik dan meer iemand die weet en aanvoelt wat vliegen in 't echt betekent dan iemand die vertrouwd is met grafiekjes en keyboard - joysticks en terwijl zelf van de toogkruk in de pilotenbar dondert wegens Overloading en problemen met Weight & Balance. Teveel jonge piloten vandaag met gebrek aan ervaring meestal door kostprijs en druk van overhand. En terugbetaling van hun leningen voor de opleiding. Niet noodzakelijk hun eigen fout alleen dus. Ik denk maar luidop, he.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". |
11 mei 2020, 07:15 | #35 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
|
Inderdaad, de twee (verschillende) stall oorzaken.
Oplossing voor een stall: de knuppel naar voren duwen en (bijkomstig) vol gas geven, en hopen dat ge hoogte genoeg hebt ! (*) Ik heb een maat-piloot die zo in 't ziekenhuis gekomen is, want hij heeft dat als reflex toegepast toen hij leerde delta-vliegen. Werkt daar stukken minder goed zoals hij ondervonden heeft (met een delta gaat ge vooral niet pikeren, zeker niet als ge nog geen 100 meter hoogte hebt, maar gaat ge in "parachute mode" ; pikeren doet zeer). (*) werkt niet bij een stall in duikvlucht... daar zit ge diep in de shit. Laatst gewijzigd door patrickve : 11 mei 2020 om 07:16. |
11 mei 2020, 08:58 | #36 |
Minister-President
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
|
De jaren 1960 revisited
__________________
Fortuna favet fortibus |
11 mei 2020, 08:59 | #37 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
Maar als ge een vliegtuig ontwerpt zal het toch met dit soort data gebeuren, zeker in de initiele fase. En in tegenstelling tot wat u denkt: de wisunde en de fysica hierachter liegt niet. |
|
11 mei 2020, 09:06 | #38 | |
Minister-President
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
|
Citaat:
Had je 100% geschreven dan was ik 100% akkoord.
__________________
Fortuna favet fortibus |
|
11 mei 2020, 09:08 | #39 | |
Minister-President
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
|
Citaat:
__________________
Fortuna favet fortibus |
|
11 mei 2020, 09:08 | #40 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.662
|
Bij sommigen zou het er op gelijken ja....
"Gelukkig" is de werkelijkheid een mix .. Eerlijk gezegd is zowat al het wapentuig dat aan een straaljager hangt(kanonmunitie en ijzeren bommen zijn nog de enige uitzonderingen) al als "drone" te beschouwen... De moeilijkheid van "drones" is niet het bouwen van een afstandsbediend vliegtuig(je) dat zijn radiosignalen desnoods van satellieten krijgt.Zelfs niet het kunnen verzenden van camerabeelden "realtime" naar een container aan de andere kant van de wereld. De moeilijkheid is de drones voldoende "intelligentie" mee te geven zodat ze voor steeds meer zaken niet meer "naar moeke moeten bellen" EN die te kunnen laten samenwerken met andere,bvb bemande assets op een (voor mensen-) vlotte manier... Dat is,vermoed ik,waar de F-35,het vliegende communicatiecentrum passend in een wereldwijd uitgerold systeem (ok,toegegeven,gedomineerd en gecontroleerd door de Amerikanen),een groot voordeel van bij de start meegekregen heeft waar andere toestellen (die ,als straaljager beschouwd misschien "beter" zijn) een SERIEUZE achterstand op hebben..... DIt is vermoedelijk wat ook de Luftwaffe weer zou willen.....in plaats van met incompatibele "speciallekes" te moeten rondvliegen.... |