Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2020, 07:44   #2641
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is imago. Trump koestert zijn imago van succesvol zakenman. Als hij een loser blijkt te zijn is het gezichtsverlies.
Ik denk dat er een ander imago dan dat van 'succesvol zakenman' is dat Trump koestert en hem meer stemmen oplevert. En dat is het imago van slachtoffer. Slachtoffer van de media. Slachtoffer van de deep state. Van de Dems. Van de FBI. Van Obama. Dat is een extentie van de strategie waarmee hij de verkiezingen won. De VS als slachtoffer van de migranten, slachtoffer van China. Enzovoort. De machtigste natie ter wereld. Ze zijn 'slachtoffer'. Zelfs van Iran. Men draait hiervoor dednoods de realiteit gewoon op zijn kop. Want als er in de relatie VS-Iran één van de twee slachtoffer is dan is het Iran wel. Het land wordt zelfs in Corona tijd door de VS verhinderd medicijnen te importeren.

Dat slachtofferschap sluit goed aan bij een deel van het kiespubliek. Het is een variant op de angststrategie. De VS was slachtoffer en Trump zou hen gaan bevrijden. De grote leider is slachtoffer die als een David vecht tegen de duistere Goliath krachten die hem omringen. Elke aanval op Trump maakt hem in feite sterker in de ogen van zijn kiezers alzo. Djimi verwees er ook naar hierboven.

Ondertussen, ongeacht de figuur aan de top, gaan de VS rustig verder met hun criminele buitenlandse politiek (grotendeels toegedekt met de mantel der liefde door onze media) die in feite heel de rest van de wereld tot slachtoffer maakt.

Kijk maar hoe de VS bv. nu weer zich gedragen in tijden van Corona met de ontwikkeling van een vaccin. De VS willen er een strijd van maken. Ze willen winnen en controle over een vaccin. De rest van de wereld poogt aan te sturen op samenwerking en uitwisseling van onderzoeksdata. Maar de rogue nation van onze tijd denkt niet aan volksgezondheid maar aan macht.

Laatst gewijzigd door Bach : 14 mei 2020 om 07:47.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2020, 07:49   #2642
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Daar gaat het over:

https://www.nytimes.com/2020/05/13/o...x-returns.html

Wat heeft hij te verbergen. Een Potus die zijn tax returns niet wil publiek maken.
Maakt niet uit. Trump is slachtoffer van de IRS ook.
Oud 14 mei 2020, 07:58   #2643
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
De democraten hebben meer dan genoeg stommelingen het veld in gestuurd. Ze schieten hagel wat dat betreft.

In combinatie met giga nieuws over Russiagate dat nu als sneeuw voor de zon is verdwenen verwordt de Democratische partij meer en meer tot een reus op lemen voeten. Groot maar kunnen niets van belang.

Het lijkt mij beter dat de Dems toegeven dat ze fout gegokt hebben en zichzelf opnieuw uitvinden. Laatste zal de elite van de Democratische partij nooit doen natuurlijk.
Dát was ik nog vergeten.... slachtoffer van Rusland. De democraten kunnen er ook wat van. In plaats van de verkiezingsnederlaag aan hun eigen falen te wijten bedenken ze een strategie om de aandacht af te leiden daarvan en tegelijk pogen Trump ten val te brengen. Dat is wat de FBI ondervraging van Flynn zo interessant maakt. De FBI toonde zich hier als een partij instrument van de Dems weten we nu. De naam 'Obamagate' gekozen door het Trump kamp is zo zot nog niet.

Laatst gewijzigd door Bach : 14 mei 2020 om 07:59.
Oud 14 mei 2020, 08:06   #2644
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

En waar zit Biden? Corona is de ideale tijd om wat leiderschapskwaliteiten te tonen. Ik denk dat ze hem echter op ijs gezet hebben en liefst zo weinig mogelijk publiek laten optreden in de hoop dat hij zo de verkiezingen overleeft. Daarna mag hij gerust verder denenteren.

Maar hoe beschermd dat Biden ook is door bevriende media....toch slaagt hij erin te falen keer op keer.

Nu bv

Citaat:
The bombshell list of more than a dozen officials who asked the US spy agency for information about Flynn between the 2016 election of President Donald Trump and his inauguration included President Barack Obama’s chief of staff, as well as Biden. It was a troubling disclosure for the candidate who has just denied any knowledge of the Flynn investigation, in a TV interview on Tuesday.
(Bron RT)

Laatst gewijzigd door Bach : 14 mei 2020 om 08:08.
Oud 14 mei 2020, 08:10   #2645
Voltian
Europees Commissaris

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Enquêtes kunnen gemanipuleerd worden via de methodologie en dat gebeurd ook. Niet systematisch echter. En niet steeds met de bedoeling het resultaat te beïnvloeden in een bepaalde richting gebaseerd op politieke belangen of invloed.
Akkoord!

Citaat:
Men zou vooral achterdochtig dienen te zijn mbt enquêtes en het gebruik van enquêtes door de media vlak vóór verkiezingen. Net zoals er voter fraude bestaat tijdens de verkiezingen bestaat er manipulatie van de publieke opinie vóór de verkiezingen om mensen te weerhouden te gaan stemmen of er toe aan te zetten in een bepaalde richting.
...te ontmaskeren als je de methode ontleedt. Elke peiling die FiveThirthyEight opneemt maakt duidelijk wat de methode is. Peilingen met slechte methode krijgen laag gewicht + correctie obv track record. Er moest dus al actief gefraudeerd worden.

Dus, de peiling van FiveThirthyEight (of beter, cluster van peilingen) is dan wel een objectieve en betrouwbare peiling. Ga je akkoord?

Laatst gewijzigd door Voltian : 14 mei 2020 om 08:13.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2020, 08:15   #2646
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Informeer u over de Flynn zaak eens buiten de 'liberal media'. De man werd in een val gelokt. De FBI deed hier aan politiek hoogstwaarschijnlijk met medeweten van Obama. Dat is de grotere 'misdaad' hier. Of geloofde u ook die nonsens dat Trump een soort van Russisch agent is?
Politco is blind liberal zeker?...

Ach ja, sommigen accepteren kritiekloos elke handeling van een overheid waar ze fan van zijn.
Oud 14 mei 2020, 08:21   #2647
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Akkoord!

...te ontmaskeren als je de methode ontleedt. Elke peiling die FiveThirthyEight opneemt maakt duidelijk wat de methode is. Peilingen met slechte methode krijgen laag gewicht + correctie obv track record. Er moest dus al actief gefraudeerd worden.

Dus, de peiling van FiveThirthyEight (of beter, cluster van peilingen) is dan wel een objectieve en betrouwbare peiling. Ga je akkoord?
Ik heb geen oodeel over FiveThirtyEight. Ik stel vast dat ze Biden een 6 procent lead geven over Trump al sinds 2019. Ik stelde eerder ook vast dat de grote meerderheid van de polls aangaven dat Clinton de verkiezingen ging winnen tegen Trump. Daar sta je dan met dat soort van meta onderzoeken'. Waar zat de systematische fout?
Oud 14 mei 2020, 08:22   #2648
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Politco is blind liberal zeker?...

Ach ja, sommigen accepteren kritiekloos elke handeling van een overheid waar ze fan van zijn.
En welke overheid mag dat dan wel zijn in dit geval?
Oud 14 mei 2020, 08:26   #2649
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb geen oodeel over FiveThirtyEight. Ik stel vast dat ze Biden een 6 procent lead geven over Trump al sinds 2019. Ik stelde eerder ook vast dat de grote meerderheid van de polls aangaven dat Clinton de verkiezingen ging winnen tegen Trump. Daar sta je dan met dat soort van meta onderzoeken'. Waar zat de systematische fout?
Ik ga dat niet nog eens uitleggen. Dat heeft te maken met probabiliteit. Als men voorspelt dat 95% zeker is dat X en 5% dat Y gebeurt, sluit dat niet uit dat niet X maar Y gebeurt.

Als Team Trump 2020 met dezelfde attitude naar de peilingen kijkt ("in 2016 zater ze er toch naast, dus waardeloos"), dan wint Biden ZEKER.
Oud 14 mei 2020, 08:32   #2650
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En welke overheid mag dat dan wel zijn in dit geval?
Mja, ik pas mijn uitspraak aan:

Ach ja, sommigen accepteren kritiekloos elke handeling, zolang ze maar niet mainstream is
Oud 14 mei 2020, 08:36   #2651
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga dat niet nog eens uitleggen. Dat heeft te maken met probabiliteit. Als men voorspelt dat 95% zeker is dat X en 5% dat Y gebeurt, sluit dat niet uit dat niet X maar Y gebeurt.

Als Team Trump 2020 met dezelfde attitude naar de peilingen kijkt ("in 2016 zater ze er toch naast, dus waardeloos"), dan wint Biden ZEKER.
In uit de hoogte doen zijn er weinigen die u overtreffen hier. Heeft u zich echter al eens afgevraagd uit wiens hand FiveThirtyEight eet? Disney. Waarvan meer dan een beweerd wordt dat het een anti Trump 'left learning empire' zou zijn.
Oud 14 mei 2020, 08:36   #2652
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

nee, misschien nog beter:

Ach ja, sommigen klasseren elke kritiek op een overheid die voor een keertje niet mainstream is, hoe dan ook als "butthurt & snowflake"
Oud 14 mei 2020, 08:37   #2653
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mja, ik pas mijn uitspraak aan:

Ach ja, sommigen accepteren kritiekloos elke handeling, zolang ze maar niet mainstream is
Dat noemde u eerder 'kak intrekken'
Oud 14 mei 2020, 08:37   #2654
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In uit de hoogte doen zijn er weinigen die u overtreffen hier. Heeft u zich echter al eens afgevraagd uit wiens hand FiveThirtyEight eet? Disney. Waarvan meer dan een beweerd wordt dat het een anti Trump 'left learning empire' zou zijn.
...en 't is gebeurd. FiveThirthyEight is "gecompromiteerd"

Zoooo voorspelbaar Bach!

Maar bon, ik hoop dat Team Trump op dezelfde manier als u naar de peilingen kijkt.
Oud 14 mei 2020, 08:39   #2655
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Waar moet een mens tegenwoordig nog objectief, zelf interpreteerbare nieuwsfeiten verzamelen...

Doorbraak? Infowars? Breitbart?

Kunt ge mij wat tips geven om uit mijn liberale bubbel te breken Bach?
Oud 14 mei 2020, 08:41   #2656
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee, misschien nog beter:

Ach ja, sommigen klasseren elke kritiek op een overheid die voor een keertje niet mainstream is, hoe dan ook als "butthurt & snowflake"
"Ach ja" zuchte de weetal "het gepeupel is zo dom" ondertussen dat hij weeral een foute conclusie trok.
Oud 14 mei 2020, 08:42   #2657
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
"Ach ja" zuchte de weetal "het gepeupel is zo dom" ondertussen dat hij weeral een foute conclusie trok.

Wie doet er hier het meest verwaand. 't Is een wedstrijdje.

Kom, we doen allebei flauw (ge hebt een punt), laten we terug ernstig spreken.
Oud 14 mei 2020, 08:43   #2658
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...en 't is gebeurd. FiveThirthyEight is "gecompromiteerd"

Zoooo voorspelbaar Bach!

Maar bon, ik hoop dat Team Trump op dezelfde manier als u naar de peilingen kijkt.
Heb ik niet gezegd. Ik vroeg of u zich dat al eens afgevraagd had. Nee dus. Echt....leer lezen. Je voert veldslagen tegen stromannen ontsproten uit je eigen vooroordelen.
Oud 14 mei 2020, 08:43   #2659
Voltian
Europees Commissaris

Standaard

Ernstig dus,

Informeren over Flynn, ok.

Je ik heb vooral Politico gelezen. Kunt ge mij een meer gebalanceerd (of tenminste tegenwicht) online linkje bezorgen? Misschien moet ik mijn mening bijstellen
Oud 14 mei 2020, 08:45   #2660
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wie doet er hier het meest verwaand. 't Is een wedstrijdje.

Kom, we doen allebei flauw (ge hebt een punt), laten we terug ernstig spreken.
Soms laat ik me eens gaan op de man en niet op de bal. Meestal nadat ik zelf wat op de man schoppen kreeg die ik onterecht vond. U verdient het wel vind ik.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be