![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Handel is een weg tot vrede. Wie de handel wil stoppen vraagt om oorlog. China gaat zich niet nog eens een eeuw der vernedering laten aansmeren. Stop die waanzin beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
China bouwt kunstmatige stukken China in dat "meer". De benaming Zuid-Chinese zee betekent niet dat die zee van China is, net zomin als dat de benaming "golf van Mexico" betekent dat die golf van Mexico is (of de Perzische golf van Iran, de golf van Bengalen van Bangladesh,...). Echt een enorm slechte kaart trouwens. Wie geeft er nu Antarctica en een enorm stuk oceaan (allemaal lege ruimte dus) zo'n centrale plaats? Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 15 mei 2020 om 16:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Dr VS construeren een gordel met raketten die China maritiem zou kunnen opsluiten (in theorie) achter de eilandenring. Het is niet China dat dat doet voor de kust van de VS he. Maar toch is China 'de agressor' vanuit een mijns inziens achterhaalde wereldvisie met westerse voorrechten. Alleen dringt die realiteit nog niet echt door bij iedereen. De westerling zou zich wat meer de vraag naar reciprociteit dienen te stellen. Laatst gewijzigd door Bach : 15 mei 2020 om 17:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Bij mijn weten ook. Ze zijn ook niet meer van de jongste.
Laatst gewijzigd door Bach : 15 mei 2020 om 17:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie dus niet onmiddellijk een verband tussen de bestaande wereldkaarten en dat "beu zijn van het Amerikaanse imperialisme". Wel eerder verband houdend met de kijk van China naar de wereld. Volgens mij is dat inderdaad wel een onderschat gegeven in het Westen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze bouwen geen eilanden voor de kust van de VS maar wel bijvoorbeeld voor die van de Filipijnen, Vietnam. Of tellen de Filipijnen en Vietnam niet? Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 15 mei 2020 om 17:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Natuurlijk tellen die landen. En als de Filipijnen zeggen er niet zo'n zaak van te willen maken van die eilanden (waarvoor niemand verdreven werd itt VS veroverde eilanden in de stille oceasn bv) die China bouwt poogt de VS daar een stokje voor te steken. Dit omdat het doel verdeel en heers is, en niet het creëren van een akkoord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vermits 70% van de landoppervlakte boven de evenaar ligt en 90% (!) van de wereldbevolking boven de evenaar leeft, is er eerlijk gezegd ook weinig reden om de evenaar in het midden te leggen.
Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 15 mei 2020 om 17:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vietnam kan toch niet echt lachen met het gedrag van China in de Zuid-Chinese zee. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 15 mei 2020 om 17:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Je zou denken dat landkaarten zoveel mogelijk aan een fysieke realiteit dienen te beantwoorden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld. China wordt verweten zich slecht te gedragen in Afrika. Maar China voert wel wel geen bombardementen uit. Vandaag las ik nog over de 'colateral damage' door de vele VS bombarderen in .... Somalië dit jaar. Niet de moeite voor onze media om te vermelden. Maar China dat handel drijft in Afrika ..ho maar..ja dat zijn de stouterikken. Het twee maten twee gewichten discours ook in Europa is pijnlijk om aanhoren als je wat geïnformeerd bent buiten de main stream media om. En je merkt dat men zelfs de eigen propaganda begint te geloven. Politici en veiligheidsdiensten zelfs. Dat is niet alleen gevaarlijk. Dat is immens dom. Dat bedrog werkt als een boemerang. Enfin. Men is een put voor zichzelf aan het graven....vol overtuiging. Ik wil ervoor waarschuwen. Laatst gewijzigd door Bach : 15 mei 2020 om 22:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Staatssecretaris
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
|
![]() Citaat:
Het Midden Koninkrijk vernedert ons door hun onbetrouwbare, vuile en klungelende houding zoals hierboven reeds meermaals aangehaald: - overspoeling van voordeligere namaakgoederen van middelmatige tot slechte hoedanigheid - bespieding - overnames - geen moeite tot vermindering van de vervuiling In 1839 werd in de Tijgermond (= Bocca Tigris, Fumun, Humen) een Britse lading heulsap (Latijn: opium) vernietigd en nog striktere handelsvoorwaarden hieromtrent afgekondigd. Dit gaf aanleiding tot een oorlog tussen het Groot-Brittenland en het Midden Koninkrijk. De hele wereld is nu met hun Kroonziekte besmet. Hierdoor is onze levenshoedanigheid en landhuishoudkunde ernstig verminderd. We kunnen dit toch niet ongemoeid laten? Daarom zal het Midden Koninkrijk nu boeten en meer bepaal een verdrag onder de neus geschoven worden. Dit verdrag zal zonder morren of oorlog getekend worden. Allen tegen één! - De hierboven afgebeelde gebiedsafstand en verbod tot wedervereniging - zeer hoge invoerrechten op alle goederen - afbraak kernwapens en leger afslanken - ontzetting uit de Veiligheidsraad - verbod tot bespieding en buitenlandse overnames - buitenlandse vertegenwoordigers in hun onderzoeksinstellingen - (verhoogde) inzet voor een betere leefomgeving - wereldwijd nieuw erkende benamingen: "Midden Koninkrijk" (= "Mittleres Königreich" = "Middle Kingdom" = "Royaume Centrale" = ...) en "Pekingen" (niet: "Beijing" of "Peking") - wereldwijde verontschuldiging voor de verspreiding van de Kroonziekte en de Spaanse Griep Hoogachtend |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Staatssecretaris
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
|
![]() Geachte heer
Bij dezen geef ik aan nooit naar het Midden Koninkrijk (Sina) geweest te zijn. Waarom zou ik? Ik heb daar niets verloren! Verre vliegtuigreizen zijn te vermijden omwille van de vervuiling die hierdoor veroorzaakt wordt, gevaarlijk toestanden en besmettelijke ziekten aldaar, oplichting, enz. Ik kan hier eerlijk als volwassen man zeggen nooit naar het buitenland geweest te zijn. Noord-Nederland en de streek van Duinkerke-Rijsel is wat mij betreft geen buitenland. Toch werd ik in mijn kinderjaren onder lichte dwang op reis meegenomen naar Kantelberg en Parijs. De eerste besmette mens in ons land, wat de Kroonziekte betreft, was iemand die net uit het Midden Koninkrijk terug gereisd was om een vrouwtje te bezoeken. Zoals u wellicht wel weet is de verhouding man-vrouw sinds het eenkindbeleid scheef gegroeid. Daarom is het zoeken naar een vrouwtje als westerling aldaar niet gewenst. Hoogachtend |
![]() |
![]() |