![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2461 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oversterfte, ja, maar van wie? Van 90 en 80 jarigen die al verzwakt waren voor het overgrote deel en waarschijnlijk toch eind volgend jaar niet gingen halen.
Natuurlijk uitzonderingen van 50'ers en zelfs jonger die de regel bevestigen. Bij de min 45 jarigen, waar ik toe behoor, was geen sprake van oversterfte. Dus als we puur egoïstisch redeneren (zoals Els Ampe) gewoon de boel weer opengooien en "de oude zakken" moeten maar thuisblijven en zich beschermen. Patrickve, was gij geen voorstander van een keiharde maatschappij waarin het ieder voor zich was? Voor mensen als U, die zich toch niets aantrekken van de medemens, wil ik niet langer binnen blijven. Ik wil gaan dansen, op cafe gaan, naar het bordeel gaan, op restaurant, en als ik mn grootmoeder ga bezoeken neem ik wel de nodige voorzorgsmaatregelen. Dan, en enkel dan, zal ik een mondkapje dragen. Niet op de trein, of de bus, laat staan op straat. Ik wil terug het vliegtuig kunnen nemen naar waar in de wereld ik wil. Ik wil mij kunnen amuseren, en als ik dat rot virus krijg zal ik hoogstwaarschijnlijk enkele dagen buitenstrijd zijn en er dan weer bovenop zijn. (mijn groottante van 98 die al 25 jaar in een rolstoel zit heeft het overleefd, dan zal ik ook wel overleven, heb al cholera overleefd...) In die redenering zou ik zeggen laat de 50 plussers van thuis uit werken, en de immuniteit laten werken bij de jongeren. Dat ik dat toch niet allemaal doe, en voor enige voorzichtigheid pleit, is omdat niet alle 50 plussers even cynisch zijn als U, en uit solidariteit met hen. Maar het is duidelijk dat men meer rekening zal moeten houden met de jongeren. Die zitten niet graag in hun kot, hebben dikwijls geen tuin, en willen echt leven. Een balans tussen veiligheid (voor de 50 plussers), leven en economie. Nu is die balans zwaar aan het overslaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2462 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op grote schaal testen en traceren is de boodschap. Zoals in Oost-Azië. Korea en China hebben hun industrie al in februari verplicht op grote schaal testmateriaal te produceren, mondmaskers, en de hele medische industrie is er nu bezig met vaccins en geneesmiddelen om corona klein te krijgen. Dankzij een app op je telefoon weet de overheid exact waar je was, met wie je in contact stond. Deze app is verplicht. (ja, tijdelijke beperking van de privacy, liever dat dan lockdown sorry hoor) In die landen worden steden massaal getest (op een week tijd de 9 miljoen inwoners van Wuhan bvb.), niet een keer maar verschillende keren. IS dat duur? Ja, maar maar een fractie van de gigantische schade die die lockdown veroorzaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2463 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar nee, de eerste terugdraaiïng van de lockdown was 4 weken geleden.
De gevolgen zouden dus al te zien moeten zijn. We mogen natuurlijk niet vergeten dat het voor de oudjes nog steeds verboden is om op café te gaan kaarten. Eens dat terug word toegestaan zouden we wel een stijging kunnen krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2464 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maurice de hond legt uit waarom we beter gewoon even de ramen open kunnen zetten en het ventilatiesysteem uit https://www.youtube.com/watch?v=yKqnvvJBb5c https://www.youtube.com/watch?v=EfV9PQB5ql4 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2465 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2466 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Studie Harvard: ‘Komende 2 jaar nog 7 tot 8 lockdowns nodig’
![]()
![]() |
#2467 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2468 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2469 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() https://www.parool.nl› wereld › stu... Laatst gewijzigd door Piero : 16 mei 2020 om 14:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2470 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2471 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2472 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sterker, als je nu nog in ruimtes gaat zitten die op een centraal ventilatiesysteem zijn aangesloten , neem je een groot risico. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2473 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2474 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met uitzondering van de systemen die hun lucht van buiten op grotere hoogte halen en geen circulatieluchtverplaatsingen tussen mensen veroorzaken. Airco's zijn dan ook de grootste ziekteverwekkers die er bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2475 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Corona zie je niet als je er niet over praat. Het lijkt voor de meeste mensen zodanig op griep, dat als men U zegt dat het griep is, je het onderscheid niet kan maken. Het gaat slecht voor 10 keer meer mensen dan bij griep, maar dat is in absolute cijfers nog altijd weinig: in je directe omgeving zijn er zo misschien maar 2 of 3. Daar ga je niet direct om flippen, als men U zegt dat alles in orde is. Maar het is gewoon niet mogelijk dat de Chinezen hetzelfde niet meegemaakt hebben dan wij. Alleen hebben ze daar niet van 's morgens tot 's avonds de maatschappij mee getorpedeerd. En de Wuhan gevangenis is zo "erg" geweest dat niemand anders zin had in hetzelfde, dus dan maar liever ziek worden en zwijgen he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2476 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2477 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Om je zelf te schermen moet je betere beschermingsmiddelen gebruiken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2478 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het feit dat jongeren zo egoistisch NIET ziek wilden worden is een veel groter gevaar voor de ouderen. Daardoor blijft dat virus maar aanwezig. De lock down was er voor de jongeren he. De ouderen, die gingen wel vanzelf thuis blijven als ze schrik hadden. En ik zou denken dat als je oud bent, je zelf mag beslissen wat je doet met je leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2479 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen: als er weinig zieken zijn, is een masker per zieke genoeg om iedereen wat beter te beschermen. Als enkel de gezonden maskers dragen, moet je er veel meer aanwenden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2480 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe komt dat ? ![]() |
|
![]() |
![]() |