Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2020, 17:55   #2481
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wel, wel, wel, patrick verandert van idee t.o.v. vroegere stellingen.
Hoe komt dat ?

Nee, ik verander niet. Ik zeg nog altijd dat Van Ranst aan het zeveren was toen hij stelde dat maskers gezonde mensen niet beschermen. Uiteraard beschermen die gezonde mensen. Het is zo dat als zieken maskers dragen, dat uiteraard ook werkt, dat zegt Van Ranst wel, maar dat is de standaard functie van een chirurgisch masker. Als zieken een masker dragen, helpt dat. Als gezonden een masker dragen, helpt dat OOK (Van Ranst ontkende dat). Als beiden een masker dragen, is dat nog beter.

Wat ik zeg is: als je een bescherming wil met zo min mogelijk maskers te gebruiken, en er is 1 zieke in een groep van 100, dan is het beste om enkel die zieke een masker aan te doen, dat kost U maar 1 masker.

Je hebt ongeveer hetzelfde effect door de gezonden een masker doen te dragen, maar dan heb je er 99 nodig.

En wat het beste is, is dat iedereen er een draagt, maar dat kost U 100 maskers.

Maw, als je er goedkoop van af wil, en elk masker zo nuttig mogelijk wil gebruiken, laat je enkel de zieken er een dragen, gewoon omdat er minder zieken rondlopen, en je zo minder maskers nodig hebt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2020, 18:32   #2482
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, ik verander niet. Ik zeg nog altijd dat Van Ranst aan het zeveren was toen hij stelde dat maskers gezonde mensen niet beschermen. Uiteraard beschermen die gezonde mensen. Het is zo dat als zieken maskers dragen, dat uiteraard ook werkt, dat zegt Van Ranst wel, maar dat is de standaard functie van een chirurgisch masker. Als zieken een masker dragen, helpt dat. Als gezonden een masker dragen, helpt dat OOK (Van Ranst ontkende dat). Als beiden een masker dragen, is dat nog beter.

Wat ik zeg is: als je een bescherming wil met zo min mogelijk maskers te gebruiken, en er is 1 zieke in een groep van 100, dan is het beste om enkel die zieke een masker aan te doen, dat kost U maar 1 masker.

Je hebt ongeveer hetzelfde effect door de gezonden een masker doen te dragen, maar dan heb je er 99 nodig.

En wat het beste is, is dat iedereen er een draagt, maar dat kost U 100 maskers.

Maw, als je er goedkoop van af wil, en elk masker zo nuttig mogelijk wil gebruiken, laat je enkel de zieken er een dragen, gewoon omdat er minder zieken rondlopen, en je zo minder maskers nodig hebt.
"Het is beter dat zowel de zieke als de besmetbare een masker dragen"
Dat komt van jou, niet van Van Ranst.
"Dat kost u 100 maskers"
Weet u hoeveel miljarden € de Vlamingen op allerlei spaarboekjes hebben op allerlei banken ??
100 €
Pfff.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2020, 18:40   #2483
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Het is beter dat zowel de zieke als de besmetbare een masker dragen"
Dat komt van jou, niet van Van Ranst.
Inderdaad, en dat is wat ik hier altijd gezegd heb. Dat is dan ook juist. Ik ben trouwens niet de enige. Het is ook op mijn job een officieel statement: de verschillende niveaus van bescherming:

1) zieke draag masker
2) besmetbare draagt masker
3) afstand tussen zieke en besmette

In die volgorde, en cumulatief, ttz, een maatregel vervangt de andere niet, maar elke maatregel verkleint de kans op overdracht. Maar 1 is belangrijker dan 2 die belangrijker is dan 3.

Citaat:
"Dat kost u 100 maskers"
Ja, daarom is men daarover gaan liegen, omdat men die 100 maskers niet had. Die Euro's hadden geen belang, want de maskers waren er niet, dus moest men liegen of opbiechten.
Oud 16 mei 2020, 18:43   #2484
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, en dat is wat ik hier altijd gezegd heb. Dat is dan ook juist. Ik ben trouwens niet de enige. Het is ook op mijn job een officieel statement: de verschillende niveaus van bescherming:

1) zieke draag masker

In die volgorde, en cumulatief, ttz, een maatregel vervangt de andere niet, maar elke maatregel verkleint de kans op overdracht. Maar 1 is belangrijker dan 2 die belangrijker is dan 3.

Ja, daarom is men daarover gaan liegen, omdat men die 100 maskers niet had. Die Euro's hadden geen belang, want de maskers waren er niet, dus moest men liegen of opbiechten.
Zelfs nu hebben de Vlamingen nog altijd enorme sommen op allerlei "spaarboekjes"
Dus... 100 € ?
Oud 16 mei 2020, 19:35   #2485
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) zieke draag masker

EENS
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2020, 19:40   #2486
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Kun je, of wil je niet lezen?
Wat is de waarde van eender welke hoeveelheid geld, als er niks voor te koop staat?
100 €. Dat heb je toch ook gelezen ?
Oud 16 mei 2020, 20:40   #2487
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
100 €. Dat heb je toch ook gelezen ?
Nee.
0.
Als de bakker zijn brood heeft uitverkocht mag je met je 2,25 € staan zwaaien wat je wil.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2020, 20:48   #2488
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kun je, of wil je niet lezen?
Wat is de waarde van eender welke hoeveelheid geld, als er niks voor te koop staat?
Sorry, ik begon niet over 100 €.
Oud 16 mei 2020, 20:49   #2489
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee.
0.
Als de bakker zijn brood heeft uitverkocht mag je met je 2,25 € staan zwaaien wat je wil.
Et alors ???

( Bij ons kost een bruin broodje 1,9 €)

Laatst gewijzigd door Boduo : 16 mei 2020 om 20:50.
Oud 16 mei 2020, 21:44   #2490
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet helemaal. De gemiddelde resterende levensverwachting van de corona dode is 10 jaar ongeveer.
Het is niet omdat 80 het gemiddelde is van de totale bevolking dat dit ook zo is voor de mensen van 65+. De gemiddelde leeftijd van de 65+ is ongeveer 75 jaar.
De levensverwachting van een 75 jarige is 12,5 jaar
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2020, 21:55   #2491
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Het is niet omdat 80 het gemiddelde is van de totale bevolking dat dit ook zo is voor de mensen van 65+. De gemiddelde leeftijd van de 65+ is ongeveer 75 jaar.
Dát is interessant !!!
Dankjewel sbe !
Oud 16 mei 2020, 22:00   #2492
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Kan kloppen.
Met uitzondering van de systemen die hun lucht van buiten op grotere hoogte halen en geen circulatieluchtverplaatsingen tussen mensen veroorzaken.

Airco's zijn dan ook de grootste ziekteverwekkers die er bestaan.
Verluchting zonder circulatieverplaatsing dat bestaat niet. Je kan niet ventileren zonder lucht te verplaatsen. Er zijn wel verschillende technieken met verschillende snelheden van de luchtverplaatsing.

Airco's kan men evengoed uitrusten met filters om de lucht te reinigen.
Oud 16 mei 2020, 22:01   #2493
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We weten nu dat 70% van de corona doden mensen zijn uit woonzorgcentra en die hebben een gemiddelde levensverwachting van 2 jaar, dat trekt de boel wel sterk omlaag.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2020, 22:23   #2494
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
We weten nu dat 70% van de corona doden mensen zijn uit woonzorgcentra en die hebben een gemiddelde levensverwachting van 2 jaar, dat trekt de boel wel sterk omlaag.
Waarom zou dat?
Deze mensen zitten al in cijfers en bepalen al mee wat de gemiddelde leeftijd is.
Oud 16 mei 2020, 22:30   #2495
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou dat?
Deze mensen zitten al in cijfers en bepalen al mee wat de gemiddelde leeftijd is.
Gemiddelde leeftijd ja, het gaat hier echter over de gemiddelde levensverwachting.

As bewoners van woonzorgcentra zo oververtegenwoordigd zijn in de corona cijfers (70%) dan hebben ze ook een evenredig grotere invloed op de gemiddelde levensverwachting van de corona doden. Idem met de 30% resterenden, die hebben meestal ook onderliggende problemen en dat trekt de gemiddelde levensverwachting wederom omlaag. Het is meer dan leeftijd alleen om de levensverwachting af te meten.

Als de gemiddelde levensverwachting van die 30% 5 jaar zou zijn dan is het algemeen gemiddelde 2,9 jaar. Als het 10 jaar is dan is het gemiddelde 4,4 jaar maar dat lijkt me aan de erg hoge kant.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 16 mei 2020 om 22:42.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2020, 23:12   #2496
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Gemiddelde leeftijd ja, het gaat hier echter over de gemiddelde levensverwachting.

As bewoners van woonzorgcentra zo oververtegenwoordigd zijn in de corona cijfers (70%) dan hebben ze ook een evenredig grotere invloed op de gemiddelde levensverwachting van de corona doden. Idem met de 30% resterenden, die hebben meestal ook onderliggende problemen en dat trekt de gemiddelde levensverwachting wederom omlaag. Het is meer dan leeftijd alleen om de levensverwachting af te meten.

Als de gemiddelde levensverwachting van die 30% 5 jaar zou zijn dan is het algemeen gemiddelde 2,9 jaar. Als het 10 jaar is dan is het gemiddelde 4,4 jaar maar dat lijkt me aan de erg hoge kant.

.
Nogmaals die mensen zitten al in de cijfers van de globale levensverwachting. De WZC'ers zijn trouwens maar 5 of 6% van de populatie 65+, zoveel invloed hebben die niet.
Vanaf 1994 is de levensverwachting van een 80 jarige gestegen van 7,69 naar 9,30 jaar. Er zijn maar 5 jaar dat de levensverwachting gedaald is en dat is dan max 0,2 jaar in 2015.
Oud 17 mei 2020, 04:59   #2497
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard DE flater van gezond verstand, dat is het!

Ogen-wijd-openend & tenenkrullend.
De allergrootste expressie van de allergrootste bemoeizieke schoonmoeder emotie.
De verantwoordelijke overheden (meervoud!) in Belgenland hebben:

1. incompetent en paniekerig gereageerd op de uitbraak van dit virus, om te beginnen.
2. amateuristisch gecommuniceerd met kinderachtig gebruik van beschikbare middelen, als tussendoortje.
3. een hoogtepunt van tegenstrijdigheden verheven tot nieuwe vorm van surrealisme, als vis noch vlees hoofdgerecht .
4. regelneverij tot op Kama Sutra -(moeilijk gaat ook!)- niveau gebracht, als dessert zonder slagroom.

-Burpen nadien verplicht en in een even verplicht masker.-
(En de bende idioten doet het nog ook allemaal, braafjes als ze zijn. HA!)

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 17 mei 2020 om 05:05.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2020, 05:22   #2498
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry, ik begon niet over 100 €.
Toch wel. Ik heb nergens "100 Euro" gezegd, ik heb "100 maskers" gezegd.

En wat Erw zegt is juist: als je geen maskers hebt, dan heeft de fictieve prijs ervan geen belang: er zijn er geen.

Kijk, hoeveel zou je willen betalen voor een dosis vaccin tegen corona deze namiddag ? 10 Euro ? 100 Euro ? 50 000 Euro ? 1 miljoen Euro ?
Heeft geen belang want er is er geen.
Oud 17 mei 2020, 05:25   #2499
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Door die mensen preventief te executeren hadden we het aantal corona doden dus door 3 kunnen delen
Oud 17 mei 2020, 05:27   #2500
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ogen-wijd-openend & tenenkrullend.
De allergrootste expressie van de allergrootste bemoeizieke schoonmoeder emotie.
De verantwoordelijke overheden (meervoud!) in Belgenland hebben:

1. incompetent en paniekerig gereageerd op de uitbraak van dit virus, om te beginnen.
2. amateuristisch gecommuniceerd met kinderachtig gebruik van beschikbare middelen, als tussendoortje.
3. een hoogtepunt van tegenstrijdigheden verheven tot nieuwe vorm van surrealisme, als vis noch vlees hoofdgerecht .
4. regelneverij tot op Kama Sutra -(moeilijk gaat ook!)- niveau gebracht, als dessert zonder slagroom.

-Burpen nadien verplicht en in een even verplicht masker.-
(En de bende idioten doet het nog ook allemaal, braafjes als ze zijn. HA!)
Inderdaad, maar het excuus is dat het in Frankrijk even gek is hoor. Anders, maar even gek. OK, wat hier minder het geval is, zijn van die zotte detail regels, zoals "je mag 4 mensen ontvangen, altijd dezelfde" en dergelijke. Maar er zijn nu stranden geopend waar je enkel mag vertoeven als je in beweging blijft, je mag niet stilstaan Anders, maar even gek.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be