Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2020, 23:28   #421
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Moest her een Morco in een blok in Anderlecht geweest zijn, dan zou er helemaal geen huiszoeking of FAVV agent in de buurt gekomen zijn.
Er zijn echte misdaden met echte slachtoffers, lichamelijk en materieel die justitie maar laat doen.
Voor die kat wordt bijna de noodtoestand uitgeroepen.
En dan is men verwonderd dat burgers die discrepantie zien ?
Ga eerst eens wat echte misdadigers uit hun kot halen en hun verdiende straf geven.
Nee een katje zoeken in een villawijk is veiliger.
Dat zou ik nog durven betwijfelen ik zou het alvast niet met de blote hand vangen, als je weet dat hondsdolheid fataal is. één beet of krab en je bent er geweest

Eigenlijk brengt me dat op een idee, alle steunbetuigers verplichten om na een uiteenzetting over het virus, met wat sprekende beelden, die kat vast te nemen als ze terug opduikt. Benieuwd hoeveel van die die het nu allemaal niet erg vinden er dan nog zullen zijn om deel te nemen aan de Russische roulette.

Laatst gewijzigd door spherelike : 16 mei 2020 om 23:37.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2020, 23:41   #422
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moest her een Morco in een blok in Anderlecht geweest zijn, dan zou er helemaal geen huiszoeking of FAVV agent in de buurt gekomen zijn.
Er zijn echte misdaden met echte slachtoffers, lichamelijk en materieel die justitie maar laat doen.
Voor die kat wordt bijna de noodtoestand uitgeroepen.
En dan is men verwonderd dat burgers die discrepantie zien ?
Ga eerst eens wat echte misdadigers uit hun kot halen en hun verdiende straf geven.
Nee een katje zoeken in een villawijk is veiliger.
Vreemde redenering. Omdat een Marokkaan uit Anderlecht de wet overtreedt, mag iemand uit Stabroek dat blijkbaar ook...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2020, 23:47   #423
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Dat zou ik nog durven betwijfelen ik zou het alvast niet met de blote hand vangen, als je weet dat hondsdolheid fataal is. één beet of krab en je bent er geweest

Eigenlijk brengt me dat op een idee, alle steunbetuigers verplichten om na een uiteenzetting over het virus, met wat sprekende beelden, die kat vast te nemen als ze terug opduikt. Benieuwd hoeveel van die die het nu allemaal niet erg vinden er dan nog zullen zijn om deel te nemen aan de Russische roulette.

De kat kan in België niet in quarantaine want te gevaarlijk.
Maar als ze 3 maand in quarantaine in rabiesland Peru (waar blijkbaar 1 kat op 6 hondsdol is, gezien de vergelijking met RR) dan mag ze vrolijk fluitend naar hier komen.

Héél dit verhaal barst van onlogica en tegenstrijdigheden.
Kat kan in veilig land Begië niet in quarantaine, maar mag afkomen als ze in het --onveilig -- land van origine, in quarantaine geweest is.
Zou jij je niet geruster voelen als het katbeest hier 3 maand in q. gezeten zou hebben dan in Peru ? Ik wel.

En dan is er het buitensporig machtsvertoon. Terwijl men als gevolg van Corona misdaadbendes vrijlaat, zet men man en macht in om die kat te vinden die, zonder corona, hier zelfs nog niet zou zijn. Want ze heeft halsoverkop Peru moeten verlaten. Zo ongeveer als die Brussels bendes die halsoverkop weer het gevang mochten verlaten.

Maar om op uw vraag te antwoorden, ja die kat zou bij mij in quarantaine mogen komen, gezien ze ingeënt is tegen hondsdolheid.
Jij moet dan wel die Brusselse jeugdbendes opvangen die vrijgelaten zijn. Fair deal.
Oud 17 mei 2020, 00:11   #424
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

De kat kan in België niet in quarantaine want te gevaarlijk.
Maar als ze 3 maand in quarantaine in rabiesland Peru (waar blijkbaar 1 kat op 6 hondsdol is, gezien de vergelijking met RR) dan mag ze vrolijk fluitend naar hier komen.

Héél dit verhaal barst van onlogica en tegenstrijdigheden.
Kat kan in veilig land Begië niet in quarantaine, maar mag afkomen als ze in het --onveilig -- land van origine, in quarantaine geweest is.
Zou jij je niet geruster voelen als het katbeest hier 3 maand in q. gezeten zou hebben dan in Peru ? Ik wel.

En dan is er het buitensporig machtsvertoon. Terwijl men als gevolg van Corona misdaadbendes vrijlaat, zet men man en macht in om die kat te vinden die, zonder corona, hier zelfs nog niet zou zijn. Want ze heeft halsoverkop Peru moeten verlaten. Zo ongeveer als die Brussels bendes die halsoverkop weer het gevang mochten verlaten.

Maar om op uw vraag te antwoorden, ja die kat zou bij mij in quarantaine mogen komen, gezien ze ingeënt is tegen hondsdolheid.
Jij moet dan wel die Brusselse jeugdbendes opvangen die vrijgelaten zijn. Fair deal.
quarantaine in dat land zou onbetrouwbaar zijn, maar de kwaliteit van vaccinaties in dat zelfde land vertrouwd u blindelings. Beiden zijn echter afhankelijk van de ethiek van de dierenartsen ter plekke.
Waardeloze argumenten dus

Of gij en ik ons geruster voelen, dat zal wel, maar dat doet er weinig toe, het gaat over de mensen die tijdens het transport risico lopen. Aangezien NIET bekend is hoe ze het beestje binnengesmokkeld heeft, denk ik aan personeel die de eventuele bench behandelen. IK denk ook aan eventuele medepassagiers en cabinepersoneel als die kat mee was in handbagage, en probeer mij nu niet wijs te maken dat dat beest de hele vlucht van peru naar hier in een tas gezeten heeft, want dat zou pas dierenmishandeling zijn. Besluit er zijn ook nog mensen en diensten die verder kunnen kijken dan een lief en schattig poesje en haar egoïstisch en onverantwoordelijk baasje

En met uw link naar Brusselse bandieten geeft u zelf het gebrek aan argumenten in deze zaak aan. Tactiek: dit is niet erg want er zijn erger dingen.

Laatst gewijzigd door spherelike : 17 mei 2020 om 00:26.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2020, 00:26   #425
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
quarantaine in dat land zou onbetrouwbaar zijn, maar de kwaliteit van vaccinaties in dat zelfde land vertrouwd u blindelings. Beiden zijn echter afhankelijk van de ethiek van de dierenartsen ter plekke.
Waardeloze argumenten dus

En met uw link naar Brusselse bandieten geeft u zelf het gebrek aan argumenten in deze zaak aan. Tactiek: dit is niet erg want er zijn erger dingen.
Nee, jij trekt je kak in. Ik neem je uitdaging aan (easy), maar jij wil precies liever geen verantwoordelijkheid nemen om een Brusselse jeugbende bij jou in quarantaine te zetten. Begrijpelijk. En daar zit het hem nu juist. Waar moet justitie politie zich op richten ?

Als ouwe zak heb ik over de jaren geleerd dat in veel gevallen, als men komt voor een moeilijk, quasi onoplosbaar probleem, men dat soms probeer op te lossen door zelf een nieuw, gemakkelijk op te lossen probleem te creëren en zich daar mee bezig te houden.

Dat is wat hier gebeurt met kat Lee. Zet maar in op die stomme burgers en hun katje, en zo kunnen we de echte problemen weer even uitstellen. Spijtig genoeg is dat niet zo goed gelukt dit keer, en was het maneuver té duidelijk voor het publiek.

Er zijn prioriteiten. Een meisje kan gebrabd worden door een illegaal ingevoerd dier met hondsdolheid. (Hoeveel zijn er zo ? We kennen kat Lee, maar die honderd andere illegaal ingevoerde honden uit Marokko of vanwaarook, on s'en fout, want die hebben zelfs geen papieren en bestaan dus niet.)
Een meisje kan ook ontvoerd, misbruikt, mishandeld of in de prostitutie gedwongen worden door misdadige bendes.
Even opzoeken welk het meest voorkomt misschien.
Wil jij de wet streng toepassen, zonder compromissen ? Dan wel overal, ja, te beginnen met misdaden met echte slachtioffers.

Laatst gewijzigd door Zucht : 17 mei 2020 om 00:36.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2020, 00:30   #426
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Indien die kat straks een reeks mensen, waaronder veel kinderen, in het ziekenhuis legt met hondsdolheid, een ziekte die dodelijk is, dan was het hier weer gejank dat "de belziek niet werkt ! ontslag van de ambtenaren en de minister !"

Nu neemt het FAVV zijn verantwoordelijkheid en is het ook niet goed omdat het gaat over een "lief poesje". Asielzoekers mogen uiteraard verzuipen.

Wat een extreme hypocrisie.
Hier in onze contreien heerst een nogal selectieve verontwaardiging als het over dierenliefde gaat.

Dierenliefde is hier vooral een katten en hondenliefde. Het leed van de duizenden andere dieren willen we liever niet weten of zien. Miljoenen dieren worden gekweekt in de meest ellendige omstandigheden gewoon om onze barbecue te vullen.
Van al die lieve meisjes aan dat gerechtshof staan er waarschijnlijk s'avonds een hele boel hun buik te vullen met pensen en spek van mishandelde dieren. Ribbetjes en een kippenboutje het smaakt hun allemaal. Als je daar iets over zou zeggen is de tuin te klein....en al zeker als ze twee glazen wijn ophebben.
De mens is een zeer hypocriet wezentje.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2020, 00:34   #427
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat een gezeik over 1 kat terwijl er hier iedere dag een paar tienduizend dieren worden afgemaakt gewoon om op de barbecue te leggen.
En dan hebben we het nog even niet over het lijden dat de ze dieren hebben ondergaan alvorens uit hun miserabel bestaan te worden verlost

Dieren kunnen ons geen barst schelen maar honden en katten zijn hier heilig.

Selectieve verontwaardiging van hypocriete mensen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 mei 2020 om 00:35.
Oud 17 mei 2020, 00:34   #428
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nee, jij trekt je kak in.
Er zijn prioriteiten. Een meisje kan gebrabd worden door een illegaal ingevoerd dier met hondsdolheid. (Hoeveel zijn er zo ? We kennen kat Lee, maar die honderd andere illegaal ingevoerde honden uit Marokko of vanwaarook, on s'en fout, want die hebben zelfs geen papieren en bestaan dus niet.)
Een meisje kan ook ontvoerd, misbruikt, mishandeld of in de prostitutie gedwongen worden door misdadige bendes.
Even opzoeken welk het meest voorkomt misschien.
Wil jij de wet streng toepassen, zonder compromissen ? Dan wel overal, ja, te beginnen met misdaden met echte slachtioffers.
U blijft uw tactiek toepassen :

dit is niet erg want er zijn er nog anderen (waar het by the wayy wel grondig mis is gegaan met een paar honden uit Marokko)

Dit niet erg want deze kat is bekend en zoveel anderen niet

Dit is niet erg want er zijn ook meisjes die de vreselijkste dingen moeten ondergaan

Deze inbreuk moet niet bestraft worden want er zijn veel andere en ergere inbreuken

Besluit, niet argumenteren op grond van de zaak, maar door naar erger dingen te verwijzen proberen deze inbreuk te minimaliseren
Oud 17 mei 2020, 00:37   #429
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Heel stoer hoor jongen. Je kan ze klaarmaken met uw Bulgaarse negerinnensaus.
.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 mei 2020 om 00:48.
Oud 17 mei 2020, 00:40   #430
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Mensen die dieren haten haten ook mensen.
Jij bent dus vegetariër ? Of je bent zo een dierenvriend zolang het over katten en honden gaat ?
Oud 17 mei 2020, 00:41   #431
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat een gezeik over 1 kat terwijl er hier iedere dag een paar tienduizend dieren worden afgemaakt gewoon om op de barbecue te leggen.
En dan hebben we het nog even niet over het lijden dat de ze dieren hebben ondergaan alvorens uit hun miserabel bestaan te worden verlost

Dieren kunnen ons geen barst schelen maar honden en katten zijn hier heilig.

Selectieve verontwaardiging van hypocriete mensen.
Inderdaad

Ik verwacht binnenkort de jaarlijkse obligate draad over schapen slachten.
Ondertussen kookt men schelp en schaaldieren levend en laat men vissen stikken, kookt men zijderupsen en maalt men levende insecten en daar maakt men niet veel woorden aan vuil.
Oud 17 mei 2020, 00:41   #432
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Amai, ....dat is gewoon een meisje met haar hart op de juiste plaats.
Volgens wat ik lees is ze niet echt onbezonnen aan dit verhaal begonnen.
Als de boel zo onduidelijk is uitgelegd dat je met alle goede wil geen juiste weg kan bewandelen is zij zeker niet in de fout gegaan.
Zou dat meisje ook zo een probleem hebben met die duizenden dieren die alle dagen worden afgemaakt om te eindigen op de barbecues ?
Oud 17 mei 2020, 00:44   #433
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik weet niet hoe het nu zit in Europa maar ik weet van vroeger dat veel Franse dierenwinkels in België kwamen inkopen en dan vervolgens smokkelden om de quarantaine te ontlopen. Daar ging veel dood.
Oud 17 mei 2020, 00:44   #434
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U blijft uw tactiek toepassen :

dit is niet erg want er zijn er nog anderen (waar het by the wayy wel grondig mis is gegaan met een paar honden uit Marokko)

Dit niet erg want deze kat is bekend en zoveel anderen niet

Dit is niet erg want er zijn ook meisjes die de vreselijkste dingen moeten ondergaan

Deze inbreuk moet niet bestraft worden want er zijn veel andere en ergere inbreuken

Besluit, niet argumenteren op grond van de zaak, maar door naar erger dingen te verwijzen proberen deze inbreuk te minimaliseren
Ik minimaliseer de inbreuk niet, ik breng hem naar hetzelfde niveau als gewelddelicten die door justitie en politie niet bestraft worden.
Als deze kat gevonden en gedood wordt, mogen we dan verwachten dat vanaf dan ook al de misdaden met slachtoiffers, even streng en effectief bestraft worden ?
Of blijven dat faits divers ?
Oud 17 mei 2020, 00:45   #435
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad

Ik verwacht binnenkort de jaarlijkse obligate draad over schapen slachten.
Ondertussen kookt men schelp en schaaldieren levend en laat men vissen stikken, kookt men zijderupsen en maalt men levende insecten en daar maakt men niet veel woorden aan vuil.
Hypocrieten ten top.
Varkens zijn bijvoorbeeld zeer intelligente dieren. Die dieren zitten opgesloten in hokken waar ze zich niet kunnen draaien of keren. Verschrikkelijke omstandigheden net als kippen in legbatterijen ....
Ga dat eens zeggen aan al die dierenliefhebbers die vandaag hun vlees zijn gaan kopen voor de barbecue van morgen.
Oud 17 mei 2020, 00:47   #436
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hypocrieten ten top.
Varkens zijn bijvoorbeeld zeer intelligente dieren. Die dieren zitten opgesloten in hokken waar ze zich niet kunnen draaien of keren. Verschrikkelijke omstandigheden net als kippen in legbatterijen ....
Ga dat eens zeggen aan al die dierenliefhebbers die vandaag hun vlees zijn gaan kopen voor de barbecue van morgen.
Maar het is belangrijker dat FAVV achter het katje gaat dan hier iets aan te doen.
Oud 17 mei 2020, 00:47   #437
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe wereldvreemd kan je zijn. Heb je ooit al eens ineen kippen-, varken- of runderboerderij geweest? Wantoestanden en dierenmishandeling zijn er schering en inslag.
Wel ik ben het weer 100 % met je eens. Wij worden nog dikke vrienden
Oud 17 mei 2020, 00:48   #438
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe wereldvreemd kan je zijn. Heb je ooit al eens ineen kippen-, varken- of runderboerderij geweest? Wantoestanden en dierenmishandeling zijn er schering en inslag.
Maar geen FAVV of politie te zien.
Ze hebben het te druk om een kat uit Peru te vinden.
Oud 17 mei 2020, 00:50   #439
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik minimaliseer de inbreuk niet, ik breng hem naar hetzelfde niveau als gewelddelicten die door justitie en politie niet bestraft worden.
Als deze kat gevonden en gedood wordt, mogen we dan verwachten dat vanaf dan ook al de misdaden met slachtoiffers, even streng en effectief bestraft worden ?
Of blijven dat faits divers ?
Alleen al het feit, dat u iets waar FAVV verantwoordelijk voor is linkt aan dingen waar de POLITIE/JUSTITIE voor verantwoordelijk is, is al absurd.

Mocht u zich afvragen of FAVV in volgende gevallen van illegale import van dieren zich gelijkaardig zal gedragen, dan zou u een redelijke vraag hebben, waarop u het antwoord eigenlijk al weet.
Oud 17 mei 2020, 00:56   #440
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen al het feit, dat u iets waar FAVV verantwoordelijk voor is linkt aan dingen waar de POLITIE/JUSTITIE voor verantwoordelijk is, is al absurd.

Mocht u zich afvragen of FAVV in volgende gevallen van illegale import van dieren zich gelijkaardig zal gedragen, dan zou u een redelijke vraag hebben, waarop u het antwoord eigenlijk al weet.
U volgt de actualiteit niet goed. FAVV heeft een aanklacht ingediend met een gevraagde dwangsom van 5000 € per uur voor de oplevering van de kat.
Wanneer heeft FAVV zo'n hoge dwangsom gevraagd voor misbruiken in dierenkwekerijen of illegale import of om het even welke voorbeelden je hier al aangehaald hebt ?

En u keurt dus blijkbaar de willekeur van justitie goed, behalve in dit éne geval waar streng en zonder genade opgetreden moet worden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be