![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2521 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Filter hoeft geen 100% te zijn, hij moet alleen de virussen tegenhouden. Maar wat weet ik daarvan, heb ook maar twintig jaar ervaring in de bouw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2522 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2523 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2524 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2525 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat is ook de correcte methode om met corona om te gaan, de Chinezen hebben het uiteindelijk door. Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 17 mei 2020 om 11:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2526 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2527 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er was 1 rode leidraad door gans dit "beleid": de verzorgingssector promoten. En geen wonder, want politici hebben de verzorgingssector de de facto leiding gegeven. Wat absoluut diende te gebeuren, was "verzorgers" centraal stellen,en dat is dan ook gebeurd. Dat was het ENIGE concrete doel dat deze maatregelen hadden. En ja, daarvoor moest de economie naar de knoppen, en daarvoor moesten de ouderen opgeofferd worden. Dat was de prijs die betaald moest worden om van verzorgers helden te maken, maar de verzorgende sector vond dat een koopje. Ze willen zelfs meer van 't zelfde, ook al begint men te morren. Het spreekt vanzelf dat "ouderen afzonderen en de rest gewoon normaal laten doen, en de epidemie ondergaan" geen optie was voor de verzorgende sector, die dan "overbelast en grotendeels nutteloos" zou gebleken zijn. DAT was het schrikbeeld dat bevochten diende te worden, en daarom werden al die maatregelen getroffen. NIET om "ouderen te beschermen". In tegendeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2528 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2529 |
Banneling
|
![]() Laat mij dan de algebra zien. Het enige wat je tot nu gedaan heb is veronderstellingen de wereld in sturen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2530 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk moet je dan wel ver rijden voor je boodschappen, is er geen goed hospitaal in de buurt, en woon je ver van familie en vrienden. Elk voordeel heb zn nadeel. Maar nee, die mensen willen alles, ten koste van anderen. Mensen als Jantje zou ik als beleidsmaker zoveel mogelijk kloten, bvb. degene die vlak bij Zaventem een huis kopen omdat het goedkoper is en dan klagen over vliegtuigen. Ik zou een gigantische windmolen laten bouwen in de achtertuin van Jantje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2531 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2532 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2533 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elke epidemie stopt als groepsimmuniteit bereikt wordt. Maar het concept groepsimmuniteit is complexer dan men denkt. Het is niet dezelfde in elke groep. Het is niet dezelfde naargelang het gedrag, en de weersomstandigheden. En het is hoogstwaarschijnlijk niet blijvend. Ik vond mensen die zelf met schrik thuis zaten, en buren die een lockdown feestje gaven, gingen verklikken, bij de allerdomste oenen. Het zou immers een VOORDEEL zijn als al die buren ziek werden terwijl jij veilig thuis zit: nadien weet je dan dat je het zeker niet van de buur meer zal kunnen betrappen, eens die uitgeziekt is ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2534 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2535 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is er daar dan gebeurd dat er nergens elders in de wereld is gebeurd ? Hoe is het ginder gestopt ? Trouwens, de Wuhan lockdown was wel radikaler dan de onze, maar toch: het verloop is identiek aan het onze, en plots, precies na 1 maand, vallen de cijfers als stenen naar de grond en is het voorbij ? Volgens mij hebben de Chinese overheden gesnapt dat het beter was om daar verder niks meer over te zeggen. Uiteindelijk hebben de meeste mensen er gewoon een "griep" of een "verkoudheid" van, en zijn de zware gevallen niet zo heel talrijk. Ik weet niet hoe ze het gedaan hebben. Maar het verloop is ginder overal begonnen zoals bij ons, en "ploef", het was weg. Wij zitten na 2 maanden lockdown nog altijd aan een heel langzaam dalende helling, en het aantal nieuwe zieken is nog niet eens 10 keer kleiner dan op het hoogtepunt in de tweede helft van maart. En niet alleen in Belgie. Overal waar men lock downs heeft toegepast. Dat totale verschil in verloop laat mij perplex. Iets klopt niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2536 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2537 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jantje is op rust, het maakt hem dus niet veel of men mag en kan gaan werken of niet. Mij geld ligt er alle maanden. En wat kan Jantje het verkeer schelen, ik woon zeer afgelegen. En als Jantje het hier beu is dan verhuist die wel naar Afrika. Och ja, de familie van Jantje woont op zijn jongste zoon na, allemaal meer dan 30km van Jantje weg. Heeft Jantje het minste last van hen. Maar we zullen dit zien als een persoonlijke aanval omdat je nergens je gelijk kan halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2538 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
5 of 6% van de populatie 65+ is een WZC bewoner 73% van de corona doden is een WZC bewoner, zie link onderaan Dat is geen geavanceerde algebra, de gemiddelde levensverwachting zal bij de corona dode dus veel lager zijn. Omdat we moeten wachten op de effectieve sterfcijfers bij WZC bewoners weten we nog niet of die WZC levensverwachting 1 maand of 1 jaar zou zijn, 2 jaar is het huidige maximum gemiddelde. Als ik 2 jaar zou nemen dan zouden alle WZC's gestorven zijn, met 1 jaar de helft, maar laten we toch 1 jaar nemen. 73% van 9000 aan gemiddeld 1 jaar is 6570 27% van 9000 aan gemiddeld 5 jaar is 12150 samen 18720 / 9000 = 2,08 jaar gemiddelde levensverwachting van een corona dode. 73% van 9000 aan gemiddeld 1 jaar is 6570 27% van 9000 aan gemiddeld 10 jaar is 24300 samen 30870 / 9000 = 3,43 jaar gemiddelde levensverwachting van een corona dode. Omdat corona de zwakste van onze maatschappij treft kun je niet de hoogste levensverwachtingen nemen, velen hebben kanker, longproblemen enzovoort. het gemiddelde ligt waarschijnlijk nog veel lager dan die 2-3 jaar maar dat gaan we pas kunnen uitrekenen eind dit jaar of volgend jaar. Als ze alle data openbaar maken. Als blijkt dat we geen oversterfte gehad hebben op het einde van dit jaar dan was de gemiddelde levensverwachting van een corona dode 6 maanden. https://www.hln.be/nieuws/binnenland...trum~a3e8dd27/ . Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 17 mei 2020 om 12:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2539 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het komt niet alleen jou, maar heel de maatschappij veel beter uit. Men had nooit de maatschappij en/of de economie mogen stil leggen, was nergens voor nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2540 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |