Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2020, 16:43   #661
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Sinds ze verleden week aan iedereen mogen verkocht worden liggen de supermarkten er vol van.
En wat zien we nu? (bijna) Niemand draagt ze op straat en in supermarkten. En dat terwijl de klagers ervoor van hun oren maakten dat ze geen maskers kregen.
correctie, sinds dat vorige week het marktaanbod de vraag opnieuw overstijgt...
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2020, 16:44   #662
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sinds ze verleden week aan iedereen mogen verkocht worden liggen de supermarkten er vol van.
En wat zien we nu? (bijna) Niemand draagt ze op straat en in supermarkten. En dat terwijl de klagers ervoor van hun oren maakten dat ze geen maskers kregen.
Wacht nog even en zelfs Van Ranst zal een masker in de VTM studio dragen.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2020, 16:46   #663
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
correctie, sinds dat vorige week het marktaanbod de vraag opnieuw overstijgt...
Neen, sinds ze mogen verkocht worden aan iedereen. Nu klagen de apothekers dat ze die van hen niet kwijtraken omdat de supermarkten ze ook mogen verkopen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2020, 16:47   #664
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, sinds ze mogen verkocht worden aan iedereen. Nu klagen de apothekers dat ze die van hen niet kwijtraken omdat de supermarkten ze ook mogen verkopen.
Ze hebben genoeg mensen afgezet met hun hoge prijzen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2020, 17:30   #665
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Andre zei enkele dagen geleden ook dat als het van hem afhing er een lockdown van een jaar moest zijn.
Het is juist dat op puur enkel en alleen epidemiologisch standpunt, dat 'de oplossing' is natuurlijk: eeuwige lock down.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2020, 06:17   #666
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben jij een huisarts of een risicogeval? Indien niet zal een verantwoordelijke apotheker gezegd hebben dat hij niet aan u verkocht (of diplomatisch dat hij er geen had).
Klopt niet helemaal.
Het was ook moeilijk voor verpleegkundigen om ze bij de aptheker te bekomen.
En medische risicogevallen kregen niets, je moest in de medische sector actief zijn.
Maar men kon vrij en zonder problemen FFP 2 en FFP3 maskers via internet bestellen bij elke doe het zelf handelaar.
En ze waren vaak sneller beschikbaar dan die bij de apotheker en een pak goedkoper.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2020, 06:34   #667
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Tussen eind maart en half april was er niets te koop.

Alle beschermmateriaal werd opgeëist door de regering en uitsluitend verdeeld

aan de tweede en derde lijn .
Klopt, er waren toen geen chirugische maskers meer te koop.
Niet omdat ze waren opgeëist door de regering, dat heeft ze dus net nagelaten, maar omdat de vraag het aanbod oversteeg.
Maar alle andere types mondmaskers waren vrij te koop op internet.
Er waren zelfs bedrijven die hun FFP2 en FFP3 voorraad terbeschikking stelde van de verzorgende dienstverlening.
Voorraad die nooit is aangesproken geweest door de overheden.
Waarvan er ook een deel terug te vinden was bij de technische diensten van gemeentes, provincie en gewesten.

En ik zou graag hebben dat je stopt met de wzc als eerste lijn van de medische dienstverlening te bestempelen, want die hebben niets te maken met de medische dienstverlening.

En wat ik in heel jou betoog mis, zijn de revalidatiecentra.
Want die kregen ook niks.
En die maken wel deel uit van de medische dienstverlening.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2020, 20:19   #668
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Aantal doden Belgie lijkt meer en meer onder controle

Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 21:07   #669
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We gaan dit weekend de 800 halen?

Oud 22 mei 2020, 22:12   #670
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ze hebben genoeg mensen afgezet met hun hoge prijzen.
Klopt. Een drietal weken geleden betaalde ik 1,50 voor een chirurgisch maskertje bij de apotheek.
Ze geven er wel een deskundige uitleg bij....bijvoorbeeld dat ik het tot 8 uur achter elkaar mocht dragen
Daarna wat laten uitwaaien in de zon. Ja ze zal beschaamd geweest zijn om me te zeggen dat ik dat maar 1 keer mocht dragen en ze daar 1,5 euro voor vroeg

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 mei 2020 om 22:12.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 22:57   #671
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Klopt. Een drietal weken geleden betaalde ik 1,50 voor een chirurgisch maskertje bij de apotheek.
Ze geven er wel een deskundige uitleg bij....bijvoorbeeld dat ik het tot 8 uur achter elkaar mocht dragen
Daarna wat laten uitwaaien in de zon. Ja ze zal beschaamd geweest zijn om me te zeggen dat ik dat maar 1 keer mocht dragen en ze daar 1,5 euro voor vroeg
Dat heb ik er toen ook voor betaald. Klopt.
Nu kan je ze kopen aan 1 euro in de warenhuizen, en de apothekers zijn er niet echt blij mee.
Voor een stuk te begrijpen want in de warenhuizen worden ze verkocht aan de kostprijs.
Maar de groep die er het meest van geprofiteerd hebben waren de on-line verkooppunten.
Wat die soms niet durfden te vragen voor een mondmaskertjes....
10 ... 20 euro voor ééntje.
Oud 23 mei 2020, 09:24   #672
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Wacht nog even en zelfs Van Ranst zal een masker in de VTM studio dragen.
Hij heeft hier wel een grote kans laten liggen. Hij had met een Belgische fabrikanten in zee moeten gaan en een lijn Van Ranst maskers moeten uitbrengen.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2020, 01:55   #673
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Iemand die ik ken ook weer 2 dodelijke bejaarden in woonzorgcentrum: Oorzaak: 90+ en hartproblemen. Coronatest negatief. Wél meegetelt in de statistieken.

Dat hebben ze speciaal voor Eberhard zijn screenshot gedaan.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2020, 09:06   #674
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Iemand die ik ken ook weer 2 dodelijke bejaarden in woonzorgcentrum: Oorzaak: 90+ en hartproblemen. Coronatest negatief. Wél meegetelt in de statistieken.

Dat hebben ze speciaal voor Eberhard zijn screenshot gedaan.
Gisteren nog zo ene gehoord, z'n vader was slechts 80 maar wel bedlegerig, kon niet meer lopen en het laatste jaar al 5-6 keren gehospitaliseerd voor longinfecties. En ja hoor, dood door Corona want hij testte positief.

Zelfs met een positieve test zijn dit geen corona doden, dat zijn makkelijk 80% van de doden. Die resterende 20% hadden ook haast allemaal complicaties dus de verloren jaren is erg laag, op het einde van het jaar gaan we de oversterfte zien en dat kan wel eens 0% zijn, zeker over 2 jaar.

Hoeveel levensjaren hebben we dan gered? Dat zouden de patienten zijn die door de piek niet geholpen zouden zijn. Corona afdelingen draaiden op halve kracht dus enkel bij een piek die meer dan dubbel zo hoog was gingen extra slachtoffers vallen, we praten dan over enkele honderden met gemiddeld 1-2 levensjaren te gaan.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 24 mei 2020 om 09:07.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2020, 18:54   #675
C854
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Hoeveel levensjaren hebben we dan gered? Dat zouden de patienten zijn die door de piek niet geholpen zouden zijn. Corona afdelingen draaiden op halve kracht dus enkel bij een piek die meer dan dubbel zo hoog was gingen extra slachtoffers vallen, we praten dan over enkele honderden met gemiddeld 1-2 levensjaren te gaan.
Zo binnen een klein decennium zal blijken dat, corona virus gepolitiseerd is geworden om paars-groen in het zadel te helpen en daarvoor zelfs enorm gat in de begroting aanvaard werd.

Het lachwekkende is dat N-VA lijdzaam moet toekijken hoe een incompetent kabinet met 38 zetels zomaar even enorme miljaren in de put rijdt. En als cadeau geen federale regeringsdeelname kan verzilveren.
Meer zelfs, de paars-groene as zal de rekening richting Vlaanderen sturen, Vlaanderen waarvan de jonge generatie inderdaad deze gigantische put zal kunnen oplossen, een put die volgens mij zelfs niet nodig was.
Lockdown zoals we ze gezien hebben, zal idem naderhand beoordeeld worden als de foute economische keuze omdat er te weinig economisch waardevolle mensenlevens gered zijn geworden. De jonge generatie heeft de oude generatie ahw gered.
C854 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2020, 19:11   #676
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C854 Bekijk bericht
Zo binnen een klein decennium zal blijken dat, corona virus gepolitiseerd is geworden om paars-groen in het zadel te helpen en daarvoor zelfs enorm gat in de begroting aanvaard werd.

Het lachwekkende is dat N-VA lijdzaam moet toekijken hoe een incompetent kabinet met 38 zetels zomaar even enorme miljaren in de put rijdt. En als cadeau geen federale regeringsdeelname kan verzilveren.
Meer zelfs, de paars-groene as zal de rekening richting Vlaanderen sturen, Vlaanderen waarvan de jonge generatie inderdaad deze gigantische put zal kunnen oplossen, een put die volgens mij zelfs niet nodig was.
Lockdown zoals we ze gezien hebben, zal idem naderhand beoordeeld worden als de foute economische keuze omdat er te weinig economisch waardevolle mensenlevens gered zijn geworden. De jonge generatie heeft de oude generatie ahw gered.
Je wil ook levens redden, het is niet alleen economisch.

Maar vanaf het begin waarschuwden welzijnsexperts ervoor dat we met de maatregelen veel meer levens opofferen dan dat we redden. De politiekers en virologen hechtten echter meer belang aan fake modellen die goochelden met 100.000 doden.

Ze zijn hier zwaar in de fout gegaan en het bloed is aan hun handen, vooral dan de virologen met hun oogkleppen aan en de stijve die ze kregen toen ze konden dicteren wat de plebs mogen doen in hun eigen huis.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 23:25   #677
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Belgie over de 800

Oud 25 mei 2020, 23:38   #678
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Je wil ook levens redden, het is niet alleen economisch.

Maar vanaf het begin waarschuwden welzijnsexperts ervoor dat we met de maatregelen veel meer levens opofferen dan dat we redden. De politiekers en virologen hechtten echter meer belang aan fake modellen die goochelden met 100.000 doden.

Ze zijn hier zwaar in de fout gegaan en het bloed is aan hun handen, vooral dan de virologen met hun oogkleppen aan en de stijve die ze kregen toen ze konden dicteren wat de plebs mogen doen in hun eigen huis.
In het begin hebben we idd rampscenario's te lezen gekregen, maar als je wat verder ging lezen had je meestal wel al snel door dat je dit alles wel met een korrel, of zelfs een pak zout mocht nemen.
Wat hebben ze bij ons nu concreet gezegd wat we mochten verwachten ?
Oud 26 mei 2020, 02:08   #679
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Wat hebben ze bij ons nu concreet gezegd wat we mochten verwachten ?
Dat we meer moesten oppassen voor de griep dan voor corona zei de huisviroloog van de VRT en VTM.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2020, 02:26   #680
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Efkes verduidelijken: Ik ben van Luxembourg

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 26 mei 2020 om 02:55.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be