![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1381 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() stroent en geld
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1382 |
Staatssecretaris
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
|
![]() Geachte heer Domper
Wat is uw mening omtrent de bevolking wonende in de zuid-oosterse hoek van de gouw West-Vlaanderen met de gemeenten Anzegem, Avelgem, Deerlijk, Waregem en verder ook Ruislede? De volkstaal aldaar is gekenmerkt door zware tweeklanken zoals "taid" (tijd), "hois" (huis), "kaa(w)d" (koud) en "douk" (doek) (in stede van West-Vlaams "tied", "huus", "koed" en "doek"). Verder neigt hun volkstaal eerder naar het Oost-Vlaams. Wat met de bevolking uit de West-Vlaamse stad Tielt die "drei" (drie)en "'kragen" (krijgen) zegt (in stede van West-Vlaams "drie(ë)" en "kriegen") zoals in de Oost-Vlaamse stad Deinze? Wat met de bevolking van het Oost-Vlaamse gemeente "'t Getrouwe Maldegem" die veel eerder een West-Vlaamse tongval spreekt? In afwachting tot een wel gegrond antwoord. Hoogachtend |
![]() |
![]() |
![]() |
#1383 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1384 |
Banneling
|
![]() Domper...
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Another Jack : 17 mei 2020 om 20:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1385 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De initialen van Koenaard Depuydt zijn KD.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1386 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1387 |
Banneling
|
![]() "Domper"
Waarm is niemand daar ooit eerder op gekomen? ![]() Laatst gewijzigd door Another Jack : 17 mei 2020 om 20:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1388 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarm....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1389 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Een domper op de feestvreugde ..."
![]() |
![]() |
#1390 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bickytje toch...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1391 |
Staatssecretaris
|
![]() U bent echt een onbeleefd mannetje om op deze wijze onze wondermooie taal zo met lelijke Engelse woorden te bevuilen.
Beter ware: Wie ben(t) u/jij in hemelsnaam? Daar het niet mogelijk is om de vraag op een deftige wijze te beantwoorden, neem ik aan dat u ofwel goed onder de invloed bent van (een) bepaalde middeltje(s) ofwel laagbegaafd/taalkundig onwetend bent. Minachtend |
![]() |
![]() |
![]() |
#1392 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
West-Vlamingen maken liedjes over skeutelvlees. Er is veel pedofilie en incest. Ook seks met dieren op de boerderij. Ze petanquen met geharde ballen stront. Gaan over lijken voor geld. Spreken overal hun lelijk, boertig taaltje. Zelfs in het buitenland. Vermoorden mensen om hun erfenis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1393 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
'Kak en toestanden' passen meer bij u. Laatst gewijzigd door Another Jack : 17 mei 2020 om 20:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1394 |
Banneling
|
![]() Serieus nu,
Welke normale man gaat nu achter zijn PC zitten om ganse avonden alleen maar over "kak" en "Bulgaarse saus" eindeloos te zitten leuteren? Laatst gewijzigd door Another Jack : 17 mei 2020 om 20:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1395 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke normale man zit er nu te blijten over zijn initialen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1396 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Mijn vraag ging meer bepaald over een deel van de bevolking in West-Vlaanderen die eerder Oost-Vlaams spreekt en omgekeerd. Het lijkt erop dat u niet veel of bijna niets afweet van het rijke aanbod inzake Nederlandse streektalen. Welke tongval spreekt u als ik vragen mag? Eigenaardige onderwerpen komen ook voor in Brabantse, Limburgse of niet-Nederlandstalige liedjes. Daar is niets mee. Uw opmerking hieromtrent bewijst uw enge kijk op de wereld. Kind -en dierenminnaars, bloedschande, geldzucht en moord komen jammer genoeg ook en zelfs veel meer elders voor. Dit is een onwettig bewijsgrond om West-Vlamingen te beledigen. "Petanquen" is een balspel uit Zuid-Vrankrijk. Het woord is stellig on-Nederlands. Het West-Vlaams heeft de oude klankstand van het Nederlands bewaart. Als men terug in de tijd zou kunnen gaan, zou men kunnen waarnemen dat in de West-Vlaams hatende stad Gent eeuwen geleden eveneens een West-Vlaams klinkende tongval gesproken werd. Het begrip "West-Vlaanderen" (= Flandre occidentale, Westflandern) is zelfs nogal "nieuw" ontstaan sinds 1815 bij de oprichting van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden als voortvloeisel uit het voormalig Vrankrijkse afdeling Leie (= Département de la Lys). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1397 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Doet me eraan denken, eigenlijk moet dat mens gewoon een permban krijgen... Ik heb hier inderdaad al veel te lang gebleit... Laatst gewijzigd door Another Jack : 17 mei 2020 om 20:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1398 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw geschiedenisles van het West-Vlaams interesseert mij geen zak. De hoogdravendheid en arrogantie waarmee u mij aanspreekt, zegt genoeg. U bewijst net mijn punt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1399 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wat boeit er u wel? Uitwerpselen, geslachtsgemeenschap en verslavende middelen zoals een korte kijk op uw berichten laat uitschijnen? Wat een zielig leven! Net u moet het afgeven op de westerse Vlamingen. Dit is te gek voor woorden. Benijdt u ze stiekem ofzo? Wat uw woordspeling "Koenaars" betreft, hebt u het nog niet gezien welke vermomming echt achter mijn naam schuilt? Blijkbaar niet! Maar dit zal u ook geen reet boeien. Zo gebruik ik nogmaals een woordje uit uw enge kinderlijke leefwereld. Heel jammer hier voor de (westerse) Vlamingen om zo'n dwaas mens te ontmoeten. Ik zal bij dezen mijn hoogdravende en verwaande houding opbergen. Veel geluk ermee! Vaarwel Laatst gewijzigd door Koenaard Depuydt : 17 mei 2020 om 21:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1400 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |