![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie softdrugs gebruikt, doet misschien ook niemand kwaad. Verlies ik daarom het recht om softdrugs op allerlei gronden af te keuren? Ik heb nog nooit last gehad van een drugsgebruiker, maar betekent dat dan dat ik drugs dan hoor goed te keuren? Er worden hier denkpatronen ontwikkeld die verre van logisch en coherent zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#323 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat bedoelt met "onnozel doen"? Dat is wel de argumentatie die uiteindelijk ook door de rechters werd gevolgd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Immers, de waarheid zijnde dat we allemaal eigenlijk vijanden van elkaar zijn, is dat een onhoorbare waarheid voor een maatschappij. Als je die fundamentele waarheid dus moet onderdrukken, moet je daar een ganse propagatie van leugens voor doordrukken: dat geheel van leugens heet "de fundamentele sokkel van de maatschappij in kwestie". Zonder leugens, geen gemeenschap, geen maatschappij. Die is onverbiddelijk gesteund op een leugen en een illusie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de morele maatstaf van "A" is "moord is verkeerd", en de morele maatstaf van "B" is "moord moet aangemoedigd worden", dan spreekt het vanzelf dat een aanhanger van A, die van B verwerpelijk vind, en andersom, he. Omdat morele maatstaven precies meten (volgens zichzelf) wat moreel aanvaardbaar, en wat moreel verwerpelijk is, is het ONMOGELIJK om anderman's morele maatstaven te aanvaarden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, los daarvan vind ik dat een bakker wel het recht moet hebben om het weigeren de taart in kwestie te bakken. Het getuigt opnieuw van de onverdraagzaamheid en het bekrompen wereldbeeld van de meeste gelovigen, maar ik vind niet dat er een wettelijke verplichting moet zijn een bepaalde taart te bakken. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 18 mei 2020 om 12:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Erotische boekjes vergelijken met taarten is dus een (bewust) valse vergelijking.
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?” — Jeremy Clarkson Laatst gewijzigd door Travis Bickle : 18 mei 2020 om 20:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alweer een stelling zonder enige argumentatie. Waar moge dan wel de valsheid in de vergelijking zitten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Speciaal voor u.
![]() |
![]() |
#334 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een boekwinkel biedt een bepaald assortiment aan van boeken, die iedereen mag kopen in zijn winkel. Heeft de boekhandelaar iets niet in voorraad kunt u het bestellen. Dat is niet te vergelijken met een bakker die niet aan iedereen verkoopt maar enkel aan wie in overeenstemming is met zijn persoonlijke opvattingen over bijvoorbeeld de seksuele geaardheid van een klant. Dat is discriminatie, al oeverloos vaak hier besproken maar u blijft maar bezig...u zet bewust discussies op het verkeerde been! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarbij men zich opstelt als inquisitie, met eindeloze ondervragingen maar inhoudelijk steeds vragen van anderen ontwijken of met niets zeggende antwoorden parkeren? Zorgt die " volheid van het Christendom" voor warme, begripsvolle en empathische mensen of voor gefrustreerde betweters die iedereen vervelen met hun fanatisme en in wezen haatdragend, bang en onwetend zijn omdat kennis hun overtuiging mogelijk in vraag zou kunnen stellen? Eens over nadenken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U hebt echter al meermaals aangegeven dat u religie het liefst wil terugdringen tot de beslotenheid van de huiskamer. U zou niets liever willen dan gelovige burgers het recht ontzeggen om hun geloof een rol te laten spelen op het openbaar en politiek domein. De onverdraagzaamheid zit bij mensen die juist anderen in die uiting willen beperken. En jammer genoeg moet ik dan concluderen dat u in zicht komt. Ik hoop me natuurlijk te vergissen, maar er is hier al zoveel van uw hand gepasseerd dat me toch bijzonder pessimistisch stemt. Uit allerlei berichten blijkt een bijna viscerale haat tegen geloof en gelovigen, een haat die - mocht men u loslaten - echt zou omslaan in dwang en onverdraagzaamheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom haast u zich trouwens om op mijn berichten op dit forum te reageren als die volgens u toch zo vervelen? Negeren lijkt me dan de beste boodschap. Toch moet ik keer op keer vaststellen dat u bijna met ongekende graagte erop ingaat. Uw vrijheid en mij niet gelaten natuurlijk, maar denkt u dat uw handelswijze op dit forum niet in tegenspraak is met wat u hierboven schetst? Daar lijkt het in ieder geval heel sterk op... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |