Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2020, 14:47   #681
Aenigma
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dat hangt van het dier en de persoon af. Een huisdier kan voor iemand veel meer betekenen dan een onbekende mens. Stel ik heb een hond of een kat. Wat zou me dan het meeste raken, mijn kat of hond die geëuthanaseerd wordt of een veroordeelde crimineel die bv in de US een spuitje krijgt?
hmmm ik weet al wat ik zou kiezen en zal dan toch mijn hond niet zijn in dat geval.

maar in het geval van het katje regels zijn regels en het blijft een potentieel groot gevaar

Laatst gewijzigd door Aenigma : 19 mei 2020 om 14:51.
Aenigma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2020, 19:02   #682
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Wat dus ook verwerpelijk is zijn deze mensen: een dier adopteren om het als ze het beu zijn terug naar het asiel te brengen:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200519_04965485

Citaat:

Dierenopvangcentrum Folyfoot in het West-Vlaamse Waregem stopt met de adoptie van honden. “We zijn het beu dat mensen een hond adopteren enkel en alleen omdat ze zich eenzaam voelen in deze lockdown”, zegt uitbater Jurgen Naert aan VRT NEWS. “Soms vragen ze zelfs of ze de hond na de lockdown mogen terugbrengen. De schaamte voorbij.”

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 19 mei 2020 om 19:03.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2020, 19:22   #683
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Toen ik klein was werden kattenjongen tegen de muur gesmeten, in een emmer water versmoord of zelfs levend in een rap gegraven put gestoken. Dat was een andere periode.
Dat was nuchtere zakelijkheid.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2020, 19:25   #684
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
De rat die ik levend vang wordt steevast een paar km verder in het open veld weer losgelaten.
Dan is die na 1 dag weer terug.
Oud 19 mei 2020, 19:32   #685
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
U vergat nog: en doen 'baba' in uw juist opgefriste tuin.

Zoals ik al eerder schreef zijn het de véle zwerfkatten, die van einde ende verre gekomen zijn die vuilaards zijn en ziektes met zich meebrengen.

...
De kat waarover het hier gaat was óók een stratier.
Oud 19 mei 2020, 21:18   #686
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dan is die na 1 dag weer terug.
'k laat ze wel niet zien waar we naartoe rijden hé. En bij het uitzetten spel ik ze nogmaals de les van niet terug te komen of ik laat de katten los.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 19 mei 2020 om 21:19.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2020, 21:23   #687
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Een (ter dood) veroordeelde crimineel heeft bewezen dat het een beest is en mogen we dus op dezelfde manier afslachten als alle andere dieren. Tot zover kan ik je volgen.

Maar het is niet omdat 1 mens (of gezin) zich aan een hond hecht dat die hond zijn leven evenveel waard wordt als dat van een mens ook niet he.

Persoonlijk heb ik zelfs geen problemen met foie gras of pak nu jagen voor de sport. Dieren hebben geen ziel.
Jagers geen probleem zegt u? Zat en gewapend? Lijkt me echt geen goede combinatie. Was het een noodzakelijke verplaatsing?

Forêt de Soignes : deux chasseurs ivres ont abattu 11 oies dont 7 petits

https://www.rtbf.be/info/regions/bru...FEu6jzhsy0w6Gc

Laatst gewijzigd door Skobelev : 19 mei 2020 om 21:25.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2020, 21:30   #688
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Daarnet Dirk Draulans op Terzake die gehakt van deze mensen en ook Ben Weyts maakte. In een context van een pandemie die ontstaan is door één vleermuis die één mens besmet heeft met Corona en vervolgens de hele wereld in vlam heeft gezet, gaat dit mens even een straatkat binnensmokkelen uit een regio waar nog hondsdolheid heerst, notabene in een regio als Vlaanderen waar reeds meer dan 2 miljoen katten leven en dat terwijl we er 50 jaar gedaan om hondsdolheid hier uit te roeien. Het virus heeft een mortaliteit van 100%. "Onbegrijpelijk", "hallucinant" waren de woorden die vielen. Ben Weyts werd ook volkomen terecht tot op de grond afgebrand.

"Schoenmaker blijf bij uw leest", is hier van toepassing. Teveel domme mensen op deze planeet.
Oud 20 mei 2020, 01:51   #689
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Daarnet Dirk Draulans op Terzake die gehakt van deze mensen en ook Ben Weyts maakte. In een context van een pandemie die ontstaan is door één vleermuis die één mens besmet heeft met Corona en vervolgens de hele wereld in vlam heeft gezet, gaat dit mens even een straatkat binnensmokkelen uit een regio waar nog hondsdolheid heerst, notabene in een regio als Vlaanderen waar reeds meer dan 2 miljoen katten leven en dat terwijl we er 50 jaar gedaan om hondsdolheid hier uit te roeien. Het virus heeft een mortaliteit van 100%. "Onbegrijpelijk", "hallucinant" waren de woorden die vielen. Ben Weyts werd ook volkomen terecht tot op de grond afgebrand.

"Schoenmaker blijf bij uw leest", is hier van toepassing. Teveel domme mensen op deze planeet.
1. Ben Weyts heeft een kans gemist om te zwijgen.

2. Nadat hij die kans heeft laten voorbijgaan is hij er dan ook nog eens niet in geslaagd om de juiste partij te steunen.

3. De domheid van die man kent werkelijk geen grenzen. Tis eigenlijk te triestig om er nog mee te lachen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 03:11   #690
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat dus ook verwerpelijk is zijn deze mensen: een dier adopteren om het als ze het beu zijn terug naar het asiel te brengen:
Mattheus 7:1-3
Oud 20 mei 2020, 05:58   #691
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht

Dus met dat beest op de brandstapel en snel
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 06:10   #692
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Wat is in hemelsnaam de essentie van deze discussie?

Dat katje is potentieel gevaarlijk voor de volksgezondheid. Waarom zou je risico's nemen?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 06:20   #693
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
1. Ben Weyts heeft een kans gemist om te zwijgen.

2. Nadat hij die kans heeft laten voorbijgaan is hij er dan ook nog eens niet in geslaagd om de juiste partij te steunen.

3. De domheid van die man kent werkelijk geen grenzen. Tis eigenlijk te triestig om er nog mee te lachen.
En toch blijft men in zijn eigen partij in die man geloven. Het is een beangstigende gedachte, maar hij is verantwoordelijk voor het departement onderwijs.
Iemand met zo een deficiënt beoordelingsvermogen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht

...Ben, de beste minister van onderwijs sinds mensenheugenis.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 06:25   #694
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
een beangstigende gedachte
Onderwijs heeft Het Licht van Damme en Pascal Smet overleeft, het zal Ben Weyts ook wel overleven.
Oud 20 mei 2020, 06:26   #695
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dat katje is potentieel gevaarlijk voor de volksgezondheid. Waarom zou je risico's nemen?
We leven niet meer in een wereld van logica, maar in die van de virtue-signalling.
Oud 20 mei 2020, 06:27   #696
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En toch blijft men in zijn eigen partij in die man geloven. Het is een beangstigende gedachte, maar hij is verantwoordelijk voor het departement onderwijs.
Iemand met zo een deficiënt beoordelingsvermogen...
In het vlaamsche land der blinden is éénoog koning
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 07:46   #697
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat is in hemelsnaam de essentie van deze discussie?
-Dat 9/10 katten eigenaars ongeziene egoïsten zijn waarbij alles en iedereen moet wijken voor hun katje, ten koste van alles en iedereen.

-Dat vele mensen gewoon dom zijn en niet in staat zijn de juiste beslissingen te nemen of keuzes te maken. Meestal ingegeven door gebrek aan kennis. Als je ergens niets over weet, dan zwijg je beter.

Citaat:
Dat is de objectieve en logische analyse en conclusie.
Oud 20 mei 2020, 07:53   #698
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

gans deze toestand is wraakroepend

een wichtje gaat wat op avontuur in peru en komt terug met een potentiële atoombom

om te beginnen wat moet dat daar gaan doen?

zo ver gaan om dan toch terug te komen

dat dier meenemen en dan maar met dierenvrienden hun hart spelen

schande

dat ze haar samen met de kat terugschrikken voorgoed
Oud 20 mei 2020, 09:06   #699
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Toen ik klein was werden kattenjongen tegen de muur gesmeten, in een emmer water versmoord of zelfs levend in een rap gegraven put gestoken. Dat was een andere periode.
Mijn moeder zag er op toe, bij ons thuis en verder bij buren en familie, dat ze eerst zo pijnloos en kort als mogelijk verdoofd werden.

Ik ken een hondenkweekster die het teveel aan pasgeboren puppies (die ze dus denkt moeilijk te kunnen verkopen) euthanaseert door ze in een plastic zak te steken, tesamen met wat watten gedrenkt in ether. Haar dierenarts adviseerde deze wijze van euthanasie.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2020, 09:08   #700
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ben Weyts vergiste zich zwaar op sanitair vlak.
Maar of hij er, als minister van dierenwelzijn, electoraal voordeel mee gehaald heeft: ik ben daar zeker van.

Eat dust belgicisten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be