Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Bekijk resultaten enquête: Elke Volvo vanaf nu begrensd op 180 km/u. Dat is een goede zaak.
Neen. De bestuurder dient zelf verantwoord om te gaan met zijn wagen. 9 50,00%
Ja. Het is veiliger om een max. snelheid in te bouwen. 9 50,00%
Aantal stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 mei 2020, 08:04   #1
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard Elke Volvo vanaf nu begrensd op 180 km/u

bron: https://www.autonieuws.be/nieuws/538...sd-op-180-km-u

Citaat:
De topsnelheid van alle modellen van Volvo is vanaf nu begrensd tot 180 km/u. Ook levert Volvo elke nieuwe auto voortaan standaard met een Care Key. Beide stappen maken deel uit van Volvo’s visie op veiligheid dat beschrijft hoe Volvo ernaar streeft dat er niemand meer om het leven komt of zwaargewond raakt in een nieuwe Volvo.
Op zich valt er wat over te zeggen...

Nergens (behalve hier en daar in Duitsland - ook al is dat fel aan het minderen) mag je amper sneller dan 130 km/u. Enkel in Italië(? - althans volgens Wikipedia) kan je wel tot 150 km/u; al staat daar dan wel een voetnoot bij: " De maximumsnelheid van 150 km/u geldt op autosnelwegen met minimaal 2×3 rijstroken. Bij snelheden boven 135 km/u is men echter niet (volledig) verzekerd."

Kortom, doorgaans zou dat geen storende factor mogen zijn, gezien de gemiddelde max. snelheid doorgaans 120/130 km/u is.

Toch lees ik, dat hierover heel veel protest is gekomen.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 08:11   #2
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Toch, vind ik dat common sense dient te primeren.
Door technologie (de machine) al te veel verantwoordelijkheid te geven, krijg je een vals gevoel van veiligheid vrees ik. Akkoord, het is de bestuurder zelf die er nog steeds moet over waken dat hij niet sneller gaat dan toegelaten; maar toch...

Ergens geef je m.i. met dit soort beperking het 'valse' idee, dat je in elk geval, dan toch niet sneller kan dan 180 km/u. En dat dat wel meevalt op een rustige woensdagavond op de snelweg.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 08:26   #3
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
bron: https://www.autonieuws.be/nieuws/538...sd-op-180-km-u



Op zich valt er wat over te zeggen...

Nergens (behalve hier en daar in Duitsland - ook al is dat fel aan het minderen) mag je amper sneller dan 130 km/u. Enkel in Italië(? - althans volgens Wikipedia) kan je wel tot 150 km/u; al staat daar dan wel een voetnoot bij: " De maximumsnelheid van 150 km/u geldt op autosnelwegen met minimaal 2×3 rijstroken. Bij snelheden boven 135 km/u is men echter niet (volledig) verzekerd."

Kortom, doorgaans zou dat geen storende factor mogen zijn, gezien de gemiddelde max. snelheid doorgaans 120/130 km/u is.

Toch lees ik, dat hierover heel veel protest is gekomen.
Strak plan.

Je koopt een zware Volvo en je bent onderweg op de Duitse Autobahn.
Tot je verbijstering wordt je ingehaald door een Fiat 500 Abarth, en je kan er geen zak tegen ondernemen.

In Duitsland zal dat zware gevolgen hebben voor Volvo.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 21 mei 2020 om 08:27.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 08:32   #4
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Strak plan.

Je koopt een zware Volvo en je bent onderweg op de Duitse Autobahn.
Tot je verbijstering wordt je ingehaald door een Fiat 500 Abarth, en je kan er geen zak tegen ondernemen.

In Duitsland zal dat zware gevolgen hebben voor Volvo.
Ja, voor Duitsland kan dat inderdaad wel gevolgen hebben.
Wat je voorbeeld betreft: Stel je dat soort reclamefilmpjes maar voor. En neem het maar iemand kwalijk ...
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 08:47   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Stel voor je koopt een Ferrari en je wordt in het fileverkeer ingehaald door een Trabantje en je kunt er geen zak aan veranderen.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 08:53   #6
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Ik weet het niet. Ik hou mij goed aan de snelheidsbeperkingen en 180 heb ik met de nieuwe auto zelfs nog niet gedaan. Hoogstens een keer 160 op de lege autostrade.

Het gaat echter weinig uithalen. Binnen de kortste keren zijn er kits op de markt om dat te omzeilen. Dus de hardleersen gaan toch harder rijden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 10:24   #7
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Stel voor je koopt een Ferrari en je wordt in het fileverkeer ingehaald door een Trabantje en je kunt er geen zak aan veranderen.
Dat is pas een vergelijking.

Ik ben helemaal tot inkeer gekomen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 10:40   #8
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Strak plan.

Je koopt een zware Volvo en je bent onderweg op de Duitse Autobahn.
Tot je verbijstering wordt je ingehaald door een Fiat 500 Abarth, en je kan er geen zak tegen ondernemen.

In Duitsland zal dat zware gevolgen hebben voor Volvo.
Moet je iets ondernemen als iemand sneller wil rijden dan jij? Raar...
Welke idioot koopt er nu een auto om sneller te kunnen rijden dan een ander...(retorische vraag)
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 21 mei 2020 om 10:42.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 11:19   #9
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Moet je iets ondernemen als iemand sneller wil rijden dan jij? Raar...
Welke idioot koopt er nu een auto om sneller te kunnen rijden dan een ander...(retorische vraag)
Voor de Duitse markt is dat één van de criteria ja, wist u dit niet ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 11:29   #10
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
bron: https://www.autonieuws.be/nieuws/538...sd-op-180-km-u



Op zich valt er wat over te zeggen...

Nergens (behalve hier en daar in Duitsland - ook al is dat fel aan het minderen) mag je amper sneller dan 130 km/u. Enkel in Italië(? - althans volgens Wikipedia) kan je wel tot 150 km/u; al staat daar dan wel een voetnoot bij: " De maximumsnelheid van 150 km/u geldt op autosnelwegen met minimaal 2×3 rijstroken. Bij snelheden boven 135 km/u is men echter niet (volledig) verzekerd."

Kortom, doorgaans zou dat geen storende factor mogen zijn, gezien de gemiddelde max. snelheid doorgaans 120/130 km/u is.

Toch lees ik, dat hierover heel veel protest is gekomen.
Tja, het is natuurlijk veiliger om tegen 180 tegen ne boom te vliegen dan tegen 200.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 11:29   #11
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Voor de Duitse markt is dat één van de criteria ja, wist u dit niet ?
Je antwoordt naast mijn opmerking met een sneer. (niet anders verwacht eigenlijk)
Dus is de Duitse automarkt voor idioten?
Elke markt biedt trouwens auto's aan voor mensen met een klein pietje en een groot ego.
dus nog eens:
Citaat:
Moet je iets ondernemen als iemand sneller wil rijden dan jij?
Want dat suggereer je.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 21 mei 2020 om 11:32.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 11:33   #12
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Je antwoordt naast mijn opmerking met een sneer. (niet anders verwacht eigenlijk)
Dus is de Duitse automarkt voor idioten?
Elke markt biedt auto's aan voor mensen met een klein pietje en een groot ego.
dus nog eens:

Want dat suggereer je.
Het is wel een verkoopsargument daar. Wie wil er dan nog een snelle, dure BMW, Mercedes of Porsche kopen?

En die topsnelheid? De meeste mensen buiten Duitsland rijden nooit 180 of meer, maar als je een auto koopt met 200 pk dan verwacht je toch dat hij een stuk boven de 200 gaat.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 21 mei 2020 om 11:36.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 11:34   #13
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Je antwoordt naast mijn opmerking met een sneer. (niet anders verwacht eigenlijk)
Dus is de Duitse automarkt voor idioten?
Elke markt biedt auto's aan voor mensen met een klein pietje en een groot ego.
dus nog eens:

Want dat suggereer je.
Ik suggereer helemaal niets, en ik geef ook geen sneer.

Mijn punt is dat de Duitser snel mag rijden, legaal.

Daar worden de auto's nog gebruikt waarvoor ze gemaakt worden.
Tegelijk is de hele Duitse markt een testveld voor de constructeurs. Die kunnen zich immers niet permitteren dat hun wagen het niet zouden volhouden of niet veilig zouden zijn bij hoge snelheden.

De dag dat er daar een snelheidsbeperking komt zal de kwaliteit van de grote Duitse merken achteruitboeren.

Dat was mijn punt.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 11:36   #14
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is wel een verkoopsargument daar. Wie wil er dan nog een snelle, dure BMW, Mercedes of Porsche kopen?
Inderdaad. Het verkoopt. Volvo mikt er duidelijk niet op.
Automerk en -type in functie van zelfprofilering.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 21 mei 2020 om 11:37.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 11:37   #15
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Inderdaad. Het verkoopt. Volvo mikt er duidelijk niet op.
Ze zouden zich wel in de voet kunnen schieten. Het huidige imago van Volvo leunt sterk tegen dat van Audi en BMW aan.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 11:43   #16
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik suggereer helemaal niets, en ik geef ook geen sneer.

Mijn punt is dat de Duitser snel mag rijden, legaal.

Daar worden de auto's nog gebruikt waarvoor ze gemaakt worden.
Tegelijk is de hele Duitse markt een testveld voor de constructeurs. Die kunnen zich immers niet permitteren dat hun wagen het niet zouden volhouden of niet veilig zouden zijn bij hoge snelheden.

De dag dat er daar een snelheidsbeperking komt zal de kwaliteit van de grote Duitse merken achteruitboeren.

Dat was mijn punt.
Dat klinkt beter.
Maar dat Duitse auto's -per definitie- beter van kwaliteit zijn, heb ik heel anders aan den lijve ervaren en vele anderen met mij. Ik rij niet in een Duitse auto, en kan niettegenstaande vlot mee met de Duitse rijstijl en mijn auto ook trouwens.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 11:43   #17
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard Moraal van het verhaal.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Voor de Duitse markt is dat één van de criteria ja, wist u dit niet ?
Een muis en nen muilezel wandelden door de woestijn.
Plot viel de muis in een gat.
"Niet erg", zei de muilezel, "ik ga boven dat gat staan, laat mijn geval zakken, jij grijpt het vast en ik trek je dan zo uit dat gat."

Zo gezegd, zo gedaan en ze wandelden verder, tot de muilezel plots in een gat viel. Hij kon er niet alleen uit.

"Niet erg", zei de muis, ik ga hier even verder mijne Volvo halen en trek je dan zo uit dat gat."

Zo gezegd, zo gedaan, de muis kwam met zijne Volvo, maakte een koord aan den trekhaak en trok zo de muilezel uit het gat.



Moraal van het verhaal: "Iemand met ne ferme piet heeft gene Volvo nodig".


PS: Dit grapje werkt ook met Mercedes, BMW, ...
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 11:46   #18
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Dat klinkt beter.
Maar dat Duitse auto's -per definitie- beter van kwaliteit zijn, heb ik heel anders aan den lijve ervaren en vele anderen met mij. Ik rij niet in een Duitse auto, en kan niettegenstaande vlot mee met de Duitse rijstijl en mijn auto ook trouwens.
De Duitse Grünlichkeit heeft ondertussen al nen ferme deuk gekregen.

Ook zij bouwen Chinese brol in hun wagens.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 11:51   #19
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ze zouden zich wel in de voet kunnen schieten. Het huidige imago van Volvo leunt sterk tegen dat van Audi en BMW aan.
Als je in Duitsland rijdt zijn de echte 'rasers' niet vaak de Volvo's.
Volvo wil zich vooral profileren als veilige wagens. Of ze in hun eigen voet zullen schieten valt nog te bezien. Ook in Duitsland gaan meer en meer stemmen op voor een vaste maximumsnelheid. In de praktijk bestaat die al op een groot gedeelte van hun 'autobahnen'.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 11:55   #20
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De Duitse Grünlichkeit heeft ondertussen al nen ferme deuk gekregen.

Ook zij bouwen Chinese brol in hun wagens.
Mijn slechtste auto ooit was een Volkswagen Golf.
Ik ken iemand die zijn VW weggedaan heeft van miserie en een Koreaan heeft gekocht waar hij heel tevreden van is.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be