Politics.be Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Bekijk resultaten enquête: Elke Volvo vanaf nu begrensd op 180 km/u. Dat is een goede zaak.
Neen. De bestuurder dient zelf verantwoord om te gaan met zijn wagen. 9 50,00%
Ja. Het is veiliger om een max. snelheid in te bouwen. 9 50,00%
Aantal stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 mei 2020, 11:32   #81
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 41.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Verklaar u aub nader.
Ik had op de verkeerde gereageerd.
Meer moet je er niet achter zoeken.
__________________
Sorry dat ik me excuseer.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 11:33   #82
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 41.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Tegen 120km per uur had je een fractie meer tijd om te reageren toen je de spookrijder zag afkomen en de aanrijding.
Is dat zo?
Is dat wetenschappelijk bewezen?

Oorzakelijk verband moet aangetoond worden.

Van je had dit of je had dat houden ze niet in de rechtbank.
__________________
Sorry dat ik me excuseer.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 11:34   #83
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 41.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Tegen 120km per uur had je een fractie meer tijd om te reageren toen je de spookrijder zag afkomen en de aanrijding.
Als de persoon een half uur later vertrokken was ...


Jongens toch!
__________________
Sorry dat ik me excuseer.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 11:44   #84
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 61.918
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Die systemen bestaan al allemaal.
Ik vroeg wat je er van denkt, niet of ze al of niet al bestaan.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 11:55   #85
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Als de persoon een half uur later vertrokken was ...


Jongens toch!
Hoeveel meter leg je af tegen 120 km per uur en tegen 150 km per.

Draai en keer het zoveel je wilt, tegen een hogere snelheid is de tijd om te reageren tot aan de impact kleiner dan tegen een lagere snelheid.

Gereden snelheid maakt dus wel degelijk een verschil.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 12:02   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 167.939
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Uiteraard. Maar het ging in deze over het aspect 'max. snelheid'.
En in die context, deze laten afhangen van gps-signalen, is een stap in de richting van de zelfrijdende auto.
We zijn daar ver, heel ver vandaan. Het kernpunt blijft immers: de autonomie van de bestuurder. Dit bestaat zo goed als niet meer bij de zelfrijdende auto, tenzij de automobilist het systeem uitschakelt en de besturing overneemt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 12:04   #87
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 167.939
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Men kan door de bossen en velden gaan mountainbiken met een gemiddelde van 22 km/u en men kan als 75 jarige naar de bakker rechtdoor fietsen aan 12 km/u op een vlak fietspad het is allebei fietsen
U kan Marcel Proust lezen of Dag Allemaal. Het is in wezen hetzelfde het is lezen.
Dus 100 km/u met de wagen is nu toch weer "autorijden". Eerst niet, nu wel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 12:06   #88
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 167.939
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Hoeveel meter leg je af tegen 120 km per uur en tegen 150 km per.

Draai en keer het zoveel je wilt, tegen een hogere snelheid is de tijd om te reageren tot aan de impact kleiner dan tegen een lagere snelheid.

Gereden snelheid maakt dus wel degelijk een verschil.
Als men dit al ontkent, wil men eigenlijk geen intellectueel eerlijk debat. Iedereen weet immers dat hogere snelheid nu eenmaal grotere remafstand inhoudt. Hoe trager de snelheid hoe sneller er ook adequaat gereageerd kan worden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 14:31   #89
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 24.579
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dus 100 km/u met de wagen is nu toch weer "autorijden". Eerst niet, nu wel.
Je begrijpt het niet.Kan gebeuren.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 14:35   #90
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 24.579
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als men dit al ontkent, wil men eigenlijk geen intellectueel eerlijk debat. Iedereen weet immers dat hogere snelheid nu eenmaal grotere remafstand inhoudt. Hoe trager de snelheid hoe sneller er ook adequaat gereageerd kan worden.
Ook weer theorie. In praktijk kan de remafstand van voertuig tot voertuig heel erg verschillen Banden ophanging en het remsysteem kan heel erg anders zijn. Ook de reactietijd van de bestuurder speelt een grote rol. Vrouwen reageren doorgaans ( zeg wel gemiddeld) zelf iets trager dan mannen. Oudere mensen reageren doorgaans iets trager dan jonge mensen.Net als slechtzienden iets trager reageren dan de goedzienden.
Vraag dat maar aan boksers....sommigen hebben een veel betere vista dan anderen.
Jij legde hier toch ook ooit een ganse theorie uit dat de ene fiets niet de andere is ....

Uw auto zal veel veel meer meters nodig hebben dan de mijne om tot stilstand te komen.

Neem de 911 Carrera Cabriolet. In augustus 2013, toen de ADAC de meting deed, stond het zomerse model al na 31,3 meter stil vanaf een gereden snelheid van 100 km/h.
De slechtste auto uit de ADAC-test tot dusver is de Citroen Jumper Combi. Die heeft 47,8 meter nodig om vanaf 100 km/h tot stilstand te komen.

Dus zal die Porsche aan 150 vlugger stilstaan dan de Citroën aan 100 of toch ongeveer.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 mei 2020 om 14:46.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 16:02   #91
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 67.031
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ook weer theorie. In praktijk kan de remafstand van voertuig tot voertuig heel erg verschillen Banden ophanging en het remsysteem kan heel erg anders zijn. Ook de reactietijd van de bestuurder speelt een grote rol. Vrouwen reageren doorgaans ( zeg wel gemiddeld) zelf iets trager dan mannen. Oudere mensen reageren doorgaans iets trager dan jonge mensen.Net als slechtzienden iets trager reageren dan de goedzienden.
Vraag dat maar aan boksers....sommigen hebben een veel betere vista dan anderen.
Jij legde hier toch ook ooit een ganse theorie uit dat de ene fiets niet de andere is ....

Uw auto zal veel veel meer meters nodig hebben dan de mijne om tot stilstand te komen.

Neem de 911 Carrera Cabriolet. In augustus 2013, toen de ADAC de meting deed, stond het zomerse model al na 31,3 meter stil vanaf een gereden snelheid van 100 km/h.
De slechtste auto uit de ADAC-test tot dusver is de Citroen Jumper Combi. Die heeft 47,8 meter nodig om vanaf 100 km/h tot stilstand te komen.

Dus zal die Porsche aan 150 vlugger stilstaan dan de Citroën aan 100 of toch ongeveer.
Wat u vertelt is theorie.

Dodelijke verkeersongelukken gebeuren gegarandeerd zonder ADAC meting...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 22 mei 2020 om 16:03.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 16:34   #92
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 41.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Hoeveel meter leg je af tegen 120 km per uur en tegen 150 km per.

Draai en keer het zoveel je wilt, tegen een hogere snelheid is de tijd om te reageren tot aan de impact kleiner dan tegen een lagere snelheid.

Gereden snelheid maakt dus wel degelijk een verschil.
Dan gaan we toch allemaal stilstaan.
Probleem opgelost.


Jongens toch, voor sommigen kan het leven echt simpel zijn.
__________________
Sorry dat ik me excuseer.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 19:16   #93
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 30.049
Standaard

Het is als je met de regelmaat van de klok een autosnelweg doet wel duidelijk dat zij die met Volvo's rijden het snelheidsovertredingen maken van BMW heeft over genomen op huidig ogenblik.

Dus begrenzen die handel en niet op 180 maar op 140.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 19:37   #94
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 167.939
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ook weer theorie. In praktijk kan de remafstand van voertuig tot voertuig heel erg verschillen Banden ophanging en het remsysteem kan heel erg anders zijn. Ook de reactietijd van de bestuurder speelt een grote rol. Vrouwen reageren doorgaans ( zeg wel gemiddeld) zelf iets trager dan mannen. Oudere mensen reageren doorgaans iets trager dan jonge mensen.Net als slechtzienden iets trager reageren dan de goedzienden.
Vraag dat maar aan boksers....sommigen hebben een veel betere vista dan anderen.
Jij legde hier toch ook ooit een ganse theorie uit dat de ene fiets niet de andere is ....

Uw auto zal veel veel meer meters nodig hebben dan de mijne om tot stilstand te komen.

Neem de 911 Carrera Cabriolet. In augustus 2013, toen de ADAC de meting deed, stond het zomerse model al na 31,3 meter stil vanaf een gereden snelheid van 100 km/h.
De slechtste auto uit de ADAC-test tot dusver is de Citroen Jumper Combi. Die heeft 47,8 meter nodig om vanaf 100 km/h tot stilstand te komen.

Dus zal die Porsche aan 150 vlugger stilstaan dan de Citroën aan 100 of toch ongeveer.
Allemaal praat voor de vaak, want snelheid speelt nu eenmaal een rol in de remafstand net als de reactiesnelheid. Onmiskenbaar. Ook al hebben die andere elementen ook een invloed, snelheid valt niet te negeren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 20:03   #95
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Allemaal praat voor de vaak, want snelheid speelt nu eenmaal een rol in de remafstand net als de reactiesnelheid. Onmiskenbaar. Ook al hebben die andere elementen ook een invloed, snelheid valt niet te negeren.
Reactiesnelheid is iets dat aangeboren is, je kan er op oefenen maar niet echt wezenlijk verbeteren.

Kandidaat test-piloten in Lommel die op de highspeed banen willen komen moeten zo een reactietest doen, als je op het randje bent, dan kan je door de test dikwijls te doen, te oefenen misschien slagen.
Maar als je echt faalde, dan zal niks helpen, ook niet iedere dag oefenen en de test herhalen, het zit ingebakken in je systeem.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 20:08   #96
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 31.483
Standaard

Volvo is vanaf nu dus officieel een losermerk
__________________
EDUARD KHIL, TSAAR VAN DE TROLOLO
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 20:25   #97
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 24.579
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Reactiesnelheid is iets dat aangeboren is, je kan er op oefenen maar niet echt wezenlijk verbeteren.

Kandidaat test-piloten in Lommel die op de highspeed banen willen komen moeten zo een reactietest doen, als je op het randje bent, dan kan je door de test dikwijls te doen, te oefenen misschien slagen.
Maar als je echt faalde, dan zal niks helpen, ook niet iedere dag oefenen en de test herhalen, het zit ingebakken in je systeem.
Klopt. Is het verschil tussen een goede en een slechte bokser. De goede ontwijkt en ziet alles de andere ook maar ietsje te laat

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 mei 2020 om 20:25.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 20:26   #98
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 24.579
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Allemaal praat voor de vaak, want snelheid speelt nu eenmaal een rol in de remafstand net als de reactiesnelheid. Onmiskenbaar. Ook al hebben die andere elementen ook een invloed, snelheid valt niet te negeren.
Ik heb nergens beweerd dat snelheid geen rol speelt.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 mei 2020 om 20:26.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 20:27   #99
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 167.939
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Reactiesnelheid is iets dat aangeboren is, je kan er op oefenen maar niet echt wezenlijk verbeteren.

Kandidaat test-piloten in Lommel die op de highspeed banen willen komen moeten zo een reactietest doen, als je op het randje bent, dan kan je door de test dikwijls te doen, te oefenen misschien slagen.
Maar als je echt faalde, dan zal niks helpen, ook niet iedere dag oefenen en de test herhalen, het zit ingebakken in je systeem.
Wie beweert dat snelheid van het voertuig geen rol speelt, negeert gewoonweg de bevinden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 20:28   #100
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 167.939
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik heb nergens beweerd dat snelheid geen rol speelt.
Dan zijn we het eens dat snelheid een rol speelt en bijgevolg dat snelheidsbeperkingen hun nut hebben.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be