Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2020, 17:41   #2721
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Die lockdowns in de rest van de wereld waren vijgen na pasen, als het kalf al verdronken was.
Hier in België hadden we zelfs een oen van een marxist die ons op wintervakantie naar Italië stuurde.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 18:31   #2722
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Hoe verzin je het. Lockdown is ingegeven door angst en in navolging van China.
In Nederland zijn de scholen gesloten omdat onderwijsbonden dat eisten.
1) Ontkenning is geen argumentatie.
2) Vakbonden zijn door Roverheid gepriviligieerde organisaties van meelopers. Een deel dat elk jaar X uur werken kan nalaten met gelegaliseerde excuses.
Die eisen wat Roverheid wil dat ze eisen. Ze voeren het woord van hun broodheren.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 18:41   #2723
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat wil niets zeggen, want het leven is spotgoedkoop. Als je kijkt naar de levensstandaard doet het land het beter dan sommige EU lidstaten. Een metro ticket kost 20 cent(maar is gratis voor de meeste ambtenaren, veteranen, studenten, etc. ) huisvesting, onderwijs, gezondheidszorg zijn gratis , een halve liter lokaal lekker bier van het vat op restaurant kost 80 cent, een avondje cinema 1,5 euro. Daarom dat men goed rondkomt met een gemiddeld maandloon van 600 euro, en de restaurants, bars, cinemas, etc. vol zitten.
Zulke vergelijkingen op basis van selecties zijn typerend.
Op de Rooie VRT propaganda was dat vroeger (nu allicht ook nog, ik heb jaren terug tv abonnement opgezegd wegens geen tv meer maar propaganda) schering en inslag. In die en die contrei van de wereld verdienen ze X minder euro per dag, maar erbij vertellen dat de prijzen ook X minder zijn, laten ze voor de gewenste beeldvorming / "duiding" na.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 22 mei 2020 om 18:41.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 19:56   #2724
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
2) Vakbonden zijn door Roverheid gepriviligieerde organisaties van meelopers. Een deel dat elk jaar X uur werken kan nalaten met gelegaliseerde excuses.
Je schijnt de voordelen niet te snappen die het kan hebben om daarmee mee te doen, he. De Roverheid is slecht voor het volk, maar kan goed zijn als je mee kan stelen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2020, 07:31   #2725
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Al de vorderingen van de laatste jaren om de wegen te ontlasten en het fijn stof te verminderen voor niets geweest. Gigantische verliezen worden er gemaakt. Kunnen ze dan weer aangrijpen om te zeggen dat het openbaar vervoer geprivatiseerd moet worden.
Inderdaad, behalve dat dat nu niet geprivatiseerd zal kunnen worden: wie is nu zo dom om nog in zoiets te investeren ?

Alles waar "mensen samenkomen" heeft geen business plan meer. Dat heeft men nu bereikt. Niet dat het binnenkort niet meer zal toegelaten worden, maar men heeft onherstelbaar aangegeven dat zo een soort business met een willekeurige vingerknip van de overheid kan genekt worden, van de ene dag op de andere, voor gelijk welkek pietluttige "reden" en zonder enig bewijs dat die maatregel enig nut heeft. Het omgekeerde zal moeten gebeuren: de staat zal alle dingen moeten nationaliseren waar "mensen potentieel nog samenkomen", en als werknemers daar ambtenaren installeren. Met de slechte service en corruptie die daarbij hoort. Enkel nog staatscafes, staatsrestaurants, staatssportplekken, staatscampings, staatsvakantiecentra, staatsvervoer en ja hoor, staatsonderwijs.

Gezien de bijzonder slechte kwaliteit van dienst die zo een dingen in staatshanden zullen hebben, gaat men de keuze hebben: U oftewel verplichten om enkele dagen per week op staatscafe te gaan, of lege cafes te hebben met duimendraaiende ambtenaren.

Maar "spontaan samenkomen" is nu voorgoed gedaan. Dat is iets van het verleden.

Maar hey, we hebben toch vermeden dat een groot aantal twintigers en dertigers een snotvalling hebben opgedaan. We hebben niet belet dat een groot aantal ouderen dood is gegaan, maar dat is bijzaak. Het belangrijke was van te vermijden dat jongeren een beetje ziek werden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 mei 2020 om 07:34.
Oud 23 mei 2020, 09:16   #2726
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad, behalve dat dat nu niet geprivatiseerd zal kunnen worden: wie is nu zo dom om nog in zoiets te investeren ?

Alles waar "mensen samenkomen" heeft geen business plan meer. Dat heeft men nu bereikt. Niet dat het binnenkort niet meer zal toegelaten worden, maar men heeft onherstelbaar aangegeven dat zo een soort business met een willekeurige vingerknip van de overheid kan genekt worden, van de ene dag op de andere, voor gelijk welkek pietluttige "reden" en zonder enig bewijs dat die maatregel enig nut heeft. Het omgekeerde zal moeten gebeuren: de staat zal alle dingen moeten nationaliseren waar "mensen potentieel nog samenkomen", en als werknemers daar ambtenaren installeren. Met de slechte service en corruptie die daarbij hoort. Enkel nog staatscafes, staatsrestaurants, staatssportplekken, staatscampings, staatsvakantiecentra, staatsvervoer en ja hoor, staatsonderwijs.

Gezien de bijzonder slechte kwaliteit van dienst die zo een dingen in staatshanden zullen hebben, gaat men de keuze hebben: U oftewel verplichten om enkele dagen per week op staatscafe te gaan, of lege cafes te hebben met duimendraaiende ambtenaren.

Maar hey, we hebben toch vermeden dat een groot aantal twintigers en dertigers een snotvalling hebben opgedaan. We hebben niet belet dat een groot aantal ouderen dood is gegaan, maar dat is bijzaak. Het belangrijke was van te vermijden dat jongeren een beetje ziek werden.
Ik vind je te cynisch. Onze Westerse bevolking is veerkrachtig. Na een oorlog of een pestepidemie is men altijd vlug terug recht gekrabbeld. Kijk naar de beurzen. Nog een tweetal maanden kwakkelen en dan komen nieuwe initiatieven. En hopelijk ook een rechtvaardiger verdeling van de toegevoegde waarde.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2020, 09:50   #2727
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Ik vind je te cynisch. Onze Westerse bevolking is veerkrachtig. Na een oorlog of een pestepidemie is men altijd vlug terug recht gekrabbeld. Kijk naar de beurzen. Nog een tweetal maanden kwakkelen en dan komen nieuwe initiatieven. En hopelijk ook een rechtvaardiger verdeling van de toegevoegde waarde.
Natuurlijk, zijn argumenten houden geen steek. De mensen kunnen niet wachten om weer een terrasje te doen, een feest te organiseren, een pintje te gaan drinken enz...

Tegen volgende zomer zijn de eerste vaccins klaar en gaan we er weer stevig tegenaan.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2020, 12:33   #2728
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Typisch non-argument. Er is nog een wezenlijk verschil tussen het interpreteren van de getallen en het manipuleren ervan.
Denk je dat die interpretatie in westerse landen volledig apolitiek is of zo?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2020, 12:34   #2729
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Zulke vergelijkingen op basis van selecties zijn typerend.
Op de Rooie VRT propaganda was dat vroeger (nu allicht ook nog, ik heb jaren terug tv abonnement opgezegd wegens geen tv meer maar propaganda) schering en inslag. In die en die contrei van de wereld verdienen ze X minder euro per dag, maar erbij vertellen dat de prijzen ook X minder zijn, laten ze voor de gewenste beeldvorming / "duiding" na.
Je hoeft helemaal niet naar tv te kijken, op internet vind je alles over hoeveel mensen verdienen en hoeveel alles kost.

www.numbeo.com
Oud 23 mei 2020, 12:37   #2730
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het zal allemaal zon vaart niet lopen, de mensheid is creatief, er zal veel hoera de boeken dichtdoen maar weer nieuwe opendoen.
Daarenboven heb mij zeer goed geamuseerd in staatscafé's en staatsdiscotheken in Cuba 20 jaar geleden.
Oud 23 mei 2020, 12:50   #2731
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zal allemaal zon vaart niet lopen, de mensheid is creatief, er zal veel hoera de boeken dichtdoen maar weer nieuwe opendoen.
Waarschijnlijk wel ja. Maar elke zulke transformatie heet "een depressie". Nadien voert men dan een helende oorlog, en de nieuwe hoera boeken gaan open.

Citaat:
Daarenboven heb mij zeer goed geamuseerd in staatscafé's en staatsdiscotheken in Cuba 20 jaar geleden.

Juist, ja, Cuba. Inderdaad.
Oud 24 mei 2020, 01:16   #2732
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook als het wel rampzalig zal zijn voor de mensheid dan zullen volken en landen er wel weer bovenop komen. Plaats het maar in het historisch perspectief van de twintigste eeuw.
Gisteravond heb ik dat gedaan bij het kijken naar een documentaire op tv (Close up. NPO2. Zaterdag 23 mei, Charlotte Perriand [1903 Parijs - 1999 Parijs], pionier van de levenskunst). "Her research and interest in furniture design led her to collaborate with Le Corbusier and Pierre Jeanneret in the 1920s and 1930s. Frankrijk herstelde van WO1, de Spaanse griep en de grote depressie en er was grote armoede onder de bevolking van Parijs, en tbc. In 1940 vertrok ze op uitnodiging voor designwerk naar Japen, 2 dagen voor de inval van de Duitsers. In 1941 moest ze Japen ontvluchten en ging ze naar Indochina. In 1946 terug naar Parijs en daar heeft ze met Le Corbusier gewerkt aan de wederopbouw. 90 jaar oud begon ze nog aan nieuwe projecten. Uiteindelijk ging het haar om levenskunst in sober industrieel design. Niet om vermaak en afleiding als tijdverdrijf. Vrijheid is creatief zijn. Een lockdown verhindert dat niet.

Laatst gewijzigd door Piero : 24 mei 2020 om 01:18.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2020, 03:59   #2733
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ook als het wel rampzalig zal zijn voor de mensheid dan zullen volken en landen er wel weer bovenop komen. Plaats het maar in het historisch perspectief van de twintigste eeuw.
Uiteraard. Het gaat hem gewoon over onze generatie voor wie het feest gedaan is he. En eigenlijk heeft iets anders dan dat feest *voor ons* weinig belang, natuurlijk. Het was de reden van bestaan van de wereld.

Maar voor mij is het probleem niet zozeer dat er een "tegenslag is die we te boven moeten komen". Dat zou het geval geweest zijn van die epidemie zonder idiote maatschappij verscheurende maatregelen. Voor mij is het probleem eerder dat die maatregelen een versnelde Sovietisering (*) in de hand kunnen werken. En ja, dat is ook een tegenslag die men te boven komt. Maar die duurt wel enkele generaties.

(*) onder Sovietisering versta ik: het dwangmatig collectiviseren van Darwinistisch uiterst nadelige mutaties, die maken dat de individuele superioriteit verzopen wordt in het collectieve nadeel, iets wat enkel kan gecorrigeerd worden door eerst collectief te verzuipen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 mei 2020 om 03:59.
Oud 24 mei 2020, 07:03   #2734
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard. Het gaat hem gewoon over onze generatie voor wie het feest gedaan is he. En eigenlijk heeft iets anders dan dat feest *voor ons* weinig belang, natuurlijk. Het was de reden van bestaan van de wereld.

Maar voor mij is het probleem niet zozeer dat er een "tegenslag is die we te boven moeten komen". Dat zou het geval geweest zijn van die epidemie zonder idiote maatschappij verscheurende maatregelen. Voor mij is het probleem eerder dat die maatregelen een versnelde Sovietisering (*) in de hand kunnen werken. En ja, dat is ook een tegenslag die men te boven komt. Maar die duurt wel enkele generaties.

(*) onder Sovietisering versta ik: het dwangmatig collectiviseren van Darwinistisch uiterst nadelige mutaties, die maken dat de individuele superioriteit verzopen wordt in het collectieve nadeel, iets wat enkel kan gecorrigeerd worden door eerst collectief te verzuipen.
Ach, feesten?
Dat word door iedereen anders ingevuld.
Voor mij is het een feest als ik mij vrij kan verplaatsen naar waar ik wil.
Als ik zonder zorgen en zonder aanschuiven een winkel kan binnen duiken en kopen waar ik behoefte aan heb.

De huidige actieve bevolking staat te klagen en zagen dat ze moeten werken en opdraaien voor de schulden van de babyboomers.
Wel, vanaf nu mogen ze zwijgen.
Want hun kleinkinderen zullen mogen opdraaien voor de miljarden euro's schulden die zijn op enkele weken hebben laten ontstaan.
Arme millennials, arme Generatie X, zich zo laten verknechten en opsluiten, gewoon uit angst voor de dood van enkele overlevenden van de Stille Generatie en Babyboomers.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2020, 07:19   #2735
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ach, feesten?
Dat word door iedereen anders ingevuld.
Voor mij is het een feest als ik mij vrij kan verplaatsen naar waar ik wil.
Als ik zonder zorgen en zonder aanschuiven een winkel kan binnen duiken en kopen waar ik behoefte aan heb.
Dat bedoelde ik ook. Dat feest is gedaan.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 mei 2020 om 07:19.
Oud 24 mei 2020, 07:49   #2736
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Denk je dat die interpretatie in westerse landen volledig apolitiek is of zo?
Interpretatie van de getallen is één zaak, het is het bepalen en het het communiceren van de getallen dat telt en ik denk dat dit bij ons inderdaad apolitiek is.

Laat het ons anders stellen, bij ons wordt de politiek gedreven door de getallen, in Wit Rusland worden de getallen gedreven door de politiek.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2020, 08:13   #2737
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat bedoelde ik ook. Dat feest is gedaan.
Komt wel terug, de mens is niet gemaakt om zo te leven. Ik zie nu al een massa oudjes winkelen zonder mondmasker, een deel is panisch van angst, een ander is het al beu.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2020, 08:32   #2738
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Komt wel terug, de mens is niet gemaakt om zo te leven. Ik zie nu al een massa oudjes winkelen zonder mondmasker, een deel is panisch van angst, een ander is het al beu.
De meeste oudere lachen de maatregelen weg.
Vele van hen krijg je niet eens een mondmasker opgezet.
En bang voor het virus, veel van de +75ers begrijpen zelfs niets van heel het corona-circus.
De meeste van hen zijn net gewend om buiten te gaan wandelen als er ergens een ziekte heerst.
Zij begrijpen zelfs niet waarom gezonde jongeren stoppen met werken en zichzelf thuis opsluiten, terwijl de ziekte in de WZC heerst.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2020, 10:12   #2739
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Staat "onze generatie" dan niet op de schouders van de vorige generatie? Hebben wij niets geleerd van de geschiedenis? De maatregelen aangekondigd door de socialistische regering van Spanje, gisteren, doen vermoeden dat de geschiedenis zich niet zal herhalen.

Citaat:
Zie hierboven. Een extreem rechtse partij in Spanje protesteert momenteel vanuit de auto. En dat wordt toegestaan want het is ongevaarlijk. De autofabrieken ontslaan tienduizenden arbeiders. Spanje staat toerisme weer toe. "Onze generatie" kan dit jaar gewoon op vakantie voor een paar centen.

Citaat:
Borrelpraat.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2020, 13:49   #2740
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht

Tegen volgende zomer zijn de eerste vaccins klaar en gaan we er weer stevig tegenaan.
Welke zomer valt nog heel erg af te wachten. Het snelste vaccin dat men ooit heeft uitgevonden was na 4 jaar onderzoek en dat wordt algemeen gezien als een éénmalig record.

De gemiddelde periode is bijna 12 jaar. En voor de meeste ziekten is er nooit een vaccin.

De jonge mensen die ik de laatste tijd sporadisch ben tegengekomen scheten nog harder in hun broek als ik. Per ongeluk wou ik een jonge mens een hand geven ( was even onoplettend) ...die sprong 7 meter achterruit en ik heb me moeten excuseren.

De kans dat we de volgende decennia niet meer 'normaal' gaan kunnen leven is minstens even groot als wel.
Het zij zo ...niks aan te doen. Een saai leven is ook een leven.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 mei 2020 om 13:54.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be