Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 mei 2020, 07:54   #1
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.393
Standaard Ouderen in 'coronavirus' tijden

Opbouwende kritiek en alternatief.

De schade bij ouderen buiten die 10.000 doden is enorm.

Verleden vrijdag een uitstap gedaan naar de kust.
Met de NMBS, uit voorzorg een ticket 1 klas genomen en wat blijkt er was meer volk in eerste.
In alle leergierigheid opnieuw met Jan en alleman gesproken.
Een treinbegeleidster die verteld hoe bang haar ouders waren en zo goed als niet meer buitenkwamen.
Een zorgsecretaresse die graag te tweede verblijven later had zien komen. Nu al aanschuiven aan de groot warenhuizen het kan dus alleen maar erger worden.
Politie bij aankomst en vertrek met een familie met kinderen die aan boord van de trein moesten blijven terug naar huis.
De grote vaststelling was met een senior die voor het CORONAVIRUS zeer goed te voet was en die elke dag zijn koffie kwam drinken.
Welke nu uit de supermarkt kwam. De man was niet te herkennen, praktisch geen haar meer op zijn hoofd en had problemen met het stappen.
Kan je mij helpen de straat over te steken , wat gebeurde, kun je mij nog helpen tot dat aan die muur dan heb ik steun.
Iets om niet goed van te zijn.
Ouderen zijn dus bang van buiten te komen en besmet te worden.
Zij vinden dat de jeugd roekeloos is met hen.
Geen afstand in gesloten ruimte.

Daarom dit voorbeeld vanuit Spanje:

Tijdens een lockdown gelijk aan 0
.
Alle gesloten ruimtes en openbaar vervoer zijn mondmaskers verplicht.

En met een verdere verdeling van de dag om de ouderen een veilig gevoel te geven.

Van 06.00u tot 10.00u uitsluitend voor van 14 jaar t/m 70 jaar.
Van 10.00u tot 12.00u van 70 jaar en handicap
Van 12.00u tot 19.00u van jonger dan 14 jaar
Van 19.00u tot 20.00u van 70 jaar en handicap
Van 20.00u tot 23.00u van 14 jaar t/m 70 jaar

Waarom is dat bij ons niet mogelijk geweest?

Of vinden jullie het overbodig om de ouderen een veilig gevoel te geven en ze er op aansturen om naar buiten te komen voor hun eigen goed?

Waren onze publiek omroepen geen paleizen gevuld met politieke benoeming dan had deze misschien wel de inspiratie kunnen hebben/krijgen om daar uitzendingen met publiek over te maken/brengen.

Allemaal gemiste kansen van algemeen belang..

PS

Het is wel positief dat premier Wilmès nu zelf op het terrein gaat om zelf vast te stellen hoe de situatie echt is.
Verslag krijgen van de volksgezondheid of van de virologen zonder psycholoog aan boord heeft haar niet geholpen.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 08:46   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Dus, als ik je goed begrijp is het systeem in Spanje beter voor de ouderen omdat <14 en >70 op afzonderlijke uren op straat komen.
Zou kunnen.
Weet dat je in Spanje om 10, 11 uur 's avonds nog eten kan vinden in een winkel.
In de namiddag is het siësta, ideaal om de kindjes buiten te laten, de oudjes slapen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 09:14   #3
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Opbouwende kritiek en alternatief.

De schade bij ouderen buiten die 10.000 doden is enorm.

Verleden vrijdag een uitstap gedaan naar de kust.
Met de NMBS, uit voorzorg een ticket 1 klas genomen en wat blijkt er was meer volk in eerste.
In alle leergierigheid opnieuw met Jan en alleman gesproken.
Een treinbegeleidster die verteld hoe bang haar ouders waren en zo goed als niet meer buitenkwamen.
Een zorgsecretaresse die graag te tweede verblijven later had zien komen. Nu al aanschuiven aan de groot warenhuizen het kan dus alleen maar erger worden.
Politie bij aankomst en vertrek met een familie met kinderen die aan boord van de trein moesten blijven terug naar huis.
De grote vaststelling was met een senior die voor het CORONAVIRUS zeer goed te voet was en die elke dag zijn koffie kwam drinken.
Welke nu uit de supermarkt kwam. De man was niet te herkennen, praktisch geen haar meer op zijn hoofd en had problemen met het stappen.
Kan je mij helpen de straat over te steken , wat gebeurde, kun je mij nog helpen tot dat aan die muur dan heb ik steun.
Iets om niet goed van te zijn.
Ouderen zijn dus bang van buiten te komen en besmet te worden.
Zij vinden dat de jeugd roekeloos is met hen.
Geen afstand in gesloten ruimte.

Daarom dit voorbeeld vanuit Spanje:

Tijdens een lockdown gelijk aan 0
.
Alle gesloten ruimtes en openbaar vervoer zijn mondmaskers verplicht.

En met een verdere verdeling van de dag om de ouderen een veilig gevoel te geven.

Van 06.00u tot 10.00u uitsluitend voor van 14 jaar t/m 70 jaar.
Van 10.00u tot 12.00u van 70 jaar en handicap
Van 12.00u tot 19.00u van jonger dan 14 jaar
Van 19.00u tot 20.00u van 70 jaar en handicap
Van 20.00u tot 23.00u van 14 jaar t/m 70 jaar

Waarom is dat bij ons niet mogelijk geweest?

Of vinden jullie het overbodig om de ouderen een veilig gevoel te geven en ze er op aansturen om naar buiten te komen voor hun eigen goed?

Waren onze publiek omroepen geen paleizen gevuld met politieke benoeming dan had deze misschien wel de inspiratie kunnen hebben/krijgen om daar uitzendingen met publiek over te maken/brengen.

Allemaal gemiste kansen van algemeen belang..

PS

Het is wel positief dat premier Wilmès nu zelf op het terrein gaat om zelf vast te stellen hoe de situatie echt is.
Verslag krijgen van de volksgezondheid of van de virologen zonder psycholoog aan boord heeft haar niet geholpen.
Ik ben gestopt met werken om vrij te zijn, niet om nog meer regels opgeegd te krijgen.

Als de oude dwazen bang zijn, moeten ze maar in hun kot blijven, niemand die hen verplicht om deel te nemen aan het maatschappelijke leven.
Hun vrijheid stopt daar waar die van de jongeren begint.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 09:44   #4
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik ben gestopt met werken om vrij te zijn, niet om nog meer regels opgeegd te krijgen.

Als de oude dwazen bang zijn, moeten ze maar in hun kot blijven, niemand die hen verplicht om deel te nemen aan het maatschappelijke leven.
Hun vrijheid stopt daar waar die van de jongeren begint.
Proficiat !
Zijn jouw ouders ook bij die oude dwazen ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 09:49   #5
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dus, als ik je goed begrijp is het systeem in Spanje beter voor de ouderen omdat <14 en >70 op afzonderlijke uren op straat komen.
Zou kunnen.
Weet dat je in Spanje om 10, 11 uur 's avonds nog eten kan vinden in een winkel.
In de namiddag is het siësta, ideaal om de kindjes buiten te laten, de oudjes slapen.

Het grote eigen gelijk mag in zo een gebeuren nooit tellen.

Men gaat best naar iedereen luisteren.

Van de Overheden gesproken, zolang er maar een initiatief komt.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 09:49   #6
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Proficiat !
Zijn jouw ouders ook bij die oude dwazen ?
Ze kunnen moeilijk jonger zijn dan hij, he? Duh.



Maar er zit meer dan een grond van waarheid in zijn schrijfsel...
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 09:51   #7
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik ben gestopt met werken om vrij te zijn, niet om nog meer regels opgeegd te krijgen.

Als de oude dwazen bang zijn, moeten ze maar in hun kot blijven, niemand die hen verplicht om deel te nemen aan het maatschappelijke leven.
Hun vrijheid stopt daar waar die van de jongeren begint.

Dit is een moedige uitspraak die ook een vrije mening is.

Maar zien hoe anderen daarover denken?

Dat is namelijk de bedoeling van elk onderwerp!
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 09:52   #8
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Proficiat !
Zijn jouw ouders ook bij die oude dwazen ?
Er bestaan ook mensen die hun ouders verloren zijn of in ruzie zijn.

Vanwaar?
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 09:54   #9
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ze kunnen moeilijk jonger zijn dan hij, he? Duh.



Maar er zit meer dan een grond van waarheid in zijn schrijfsel...

Kan jij ons die 'waarheid' even doorlichten.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 10:04   #10
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Proficiat !
Zijn jouw ouders ook bij die oude dwazen ?
Ach, mijn ouders zijn al jaren dood, mijn kinderen hebben hen zelfs amper gekend

Maar ik behoor zelf tot risicogroep.

Begin maart 2020 een hartoperatie ondergaan.
En ik ben +60.
Maar hier zijn het vooral de oudere die alle regels aan hun laars lappen.

Die laten zich niet opsluiten voor een beestje dat ze niet kunnen zien of een ziekte die bij hun in het bejaarden te huis opgesloten leeftijdgenoten woed.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 10:10   #11
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Kan jij ons die 'waarheid' even doorlichten.
Waarom zou hij dat doen.

Als jij niet kan vatten wat de tekst

" jou vrijheid stopt waar de mijn begint"

inhoud, dan ben je gewoon een meeloper zonder eigen mening en zonder eigen inzicht.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 10:26   #12
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Het grote eigen gelijk mag in zo een gebeuren nooit tellen.

Men gaat best naar iedereen luisteren.

Van de Overheden gesproken, zolang er maar een initiatief komt.
Raspoutine,
Ik behoor niet tot de categorie mensen die vindt dat een overheid alle verantwoordelijkheidszin bij een mens moet wegnemen om tot een oplossing te komen.
Een overheid mag best beroep doen op enig besef voor verantwoordelijkheid bij de bevolking, dus ook bij de ouderen.
Wie oud is heeft twee mogelijkheden:
-primo: je blijft thuis;
-secundo: als je op straat komt zorg je dat je niet kan besmet worden.
Vergelijk de zuiderlingen niet met het noorden.
Als je tot een risicogroep behoort, zorg dan in de eerste plaats voor jezelf, in plaats van alle verantwoordelijkheid naar de overheid te schuiven.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 25 mei 2020 om 10:29.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 10:47   #13
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Opbouwende kritiek en alternatief.

De schade bij ouderen buiten die 10.000 doden is enorm.

Verleden vrijdag een uitstap gedaan naar de kust.
Met de NMBS, uit voorzorg een ticket 1 klas genomen en wat blijkt er was meer volk in eerste.
In alle leergierigheid opnieuw met Jan en alleman gesproken.
Een treinbegeleidster die verteld hoe bang haar ouders waren en zo goed als niet meer buitenkwamen.
Een zorgsecretaresse die graag te tweede verblijven later had zien komen. Nu al aanschuiven aan de groot warenhuizen het kan dus alleen maar erger worden.
Politie bij aankomst en vertrek met een familie met kinderen die aan boord van de trein moesten blijven terug naar huis.
De grote vaststelling was met een senior die voor het CORONAVIRUS zeer goed te voet was en die elke dag zijn koffie kwam drinken.
Welke nu uit de supermarkt kwam. De man was niet te herkennen, praktisch geen haar meer op zijn hoofd en had problemen met het stappen.
Kan je mij helpen de straat over te steken , wat gebeurde, kun je mij nog helpen tot dat aan die muur dan heb ik steun.
Iets om niet goed van te zijn.
Ouderen zijn dus bang van buiten te komen en besmet te worden.
Zij vinden dat de jeugd roekeloos is met hen.
Geen afstand in gesloten ruimte.

Daarom dit voorbeeld vanuit Spanje:

Tijdens een lockdown gelijk aan 0
.
Alle gesloten ruimtes en openbaar vervoer zijn mondmaskers verplicht.

En met een verdere verdeling van de dag om de ouderen een veilig gevoel te geven.

Van 06.00u tot 10.00u uitsluitend voor van 14 jaar t/m 70 jaar.
Van 10.00u tot 12.00u van 70 jaar en handicap
Van 12.00u tot 19.00u van jonger dan 14 jaar
Van 19.00u tot 20.00u van 70 jaar en handicap
Van 20.00u tot 23.00u van 14 jaar t/m 70 jaar

Waarom is dat bij ons niet mogelijk geweest?

Of vinden jullie het overbodig om de ouderen een veilig gevoel te geven en ze er op aansturen om naar buiten te komen voor hun eigen goed?

Waren onze publiek omroepen geen paleizen gevuld met politieke benoeming dan had deze misschien wel de inspiratie kunnen hebben/krijgen om daar uitzendingen met publiek over te maken/brengen.

Allemaal gemiste kansen van algemeen belang..

PS

Het is wel positief dat premier Wilmès nu zelf op het terrein gaat om zelf vast te stellen hoe de situatie echt is.
Verslag krijgen van de volksgezondheid of van de virologen zonder psycholoog aan boord heeft haar niet geholpen.
Laten wij het niet dramatiseren want aan de kust is het meestal de oudere garde die op pad is, fietsen, wandelen, naar winkel/warenhuizen lopen.

Neem ik als voorbeeld de asielcentragemeente Koksijde.

Parking aan het warenhuis CarreF/Brico een bonte verzameling van de knapste en duurste wagens/SUV's die te krijgen zijn.

Wie stappen daar in: ouderen.

De treinen waarvoor ik al wel eens halt moest houden aan een spoorwegovergang die reden gewoon leeg in de meeste gevallen.

Toch gaat mijn respect uit naar die mensen die problemen hebben in Corona-tijden.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 11:43   #14
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ach, mijn ouders zijn al jaren dood, mijn kinderen hebben hen zelfs amper gekend

Maar ik behoor zelf tot risicogroep.

Begin maart 2020 een hartoperatie ondergaan.
En ik ben +60.
Maar hier zijn het vooral de oudere die alle regels aan hun laars lappen.

Die laten zich niet opsluiten voor een beestje dat ze niet kunnen zien of een ziekte die bij hun in het bejaarden te huis opgesloten leeftijdgenoten woed.
Ik merk dat als jongere zelf ook op binnen mijn kennissenkring. Er is wel enig enthousiasme bij vele jongeren om de maatregels na te leven, wat ikzelf niet doe (ik bepaal mijn eigen veiligheid wel) en wat ik ook niet snap dat ze dat zomaar toelaten. Onze generatie is lam geslagen door het internet ...

Het is enigszins contradictorisch want jongere mensen lopen nagenoeg geen risico wanneer ze dit virus oplopen.

Maar ik zie het verzet tegen de maskers, de vrijheidsberoving, de looplijnen en stipjes op de openbare weg, … toch vooral van de rijpere generaties komen. Gelukkig dat toch niet iedereen daarin meegaat.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 11:55   #15
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Maar ik zie het verzet tegen de maskers, de vrijheidsberoving, de looplijnen en stipjes op de openbare weg, … toch vooral van de rijpere generaties komen. Gelukkig dat toch niet iedereen daarin meegaat.
Zoek het niet te ver.
Misschien wat cru gezegd. Ouderen hebben het moeilijker om zich aan nieuwe situaties aan te passen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 11:59   #16
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Zoek het niet te ver.
Misschien wat cru gezegd. Ouderen hebben het moeilijker om zich aan nieuwe situaties aan te passen.
Ja, misschien wel een goed punt.

Anderzijds zijn velen die ik ken behoorlijk categoriek. Waar een mondmasker wordt geëist, daar komen ze bijvoorbeeld niet meer. Of ze gaan nooit meer naar zee omdat ze nu niet welkom zijn, etc … Ik vind dat eigenlijk geen slechte houding. Iedereen moet de regels volgen, maar ze kunnen je niet ten allen tijde verplichten om deel te nemen aan het spel.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 12:08   #17
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Bij de jaggers zie je een arrogantie tov de maatregelingen, bij de bejaarden zie je toch de angst weerspiegelen, die blijven nog wel even in hun kot.
Ik hou mij aan de regels uit RESPECT voor anderen, niet omdat ik een slaafje ben van overheden...dat ik in de zorg werk speelt daarin zeker een rol
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 13:49   #18
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ja, misschien wel een goed punt.

Anderzijds zijn velen die ik ken behoorlijk categoriek. Waar een mondmasker wordt geëist, daar komen ze bijvoorbeeld niet meer. Of ze gaan nooit meer naar zee omdat ze nu niet welkom zijn, etc … Ik vind dat eigenlijk geen slechte houding. Iedereen moet de regels volgen, maar ze kunnen je niet ten allen tijde verplichten om deel te nemen aan het spel.
Het is geen spel.
Met mijn beperkte kennis over virussen en Co kom ik tot de volgende eenvoudige vaststelling (of conclusie):
1. Hoe ouder je bent hoe kwetsbaarder;
2. Jongeren zijn dus minder kwetsbaar op zich, maar kunnen kunnen wel de kwetsbaren besmetten.
Moesten jongeren in een afzonderlijke wereld leven, dan was er geen probleem. Punt is dat die wereld niet bestaat.
Ik spreek niet graag over gevoelens van anderen. Toch begrijp ik dat de jongere, mindere kwetsbare, zich wat geviseerd "voelt", als die binnen moeten blijven om de kwetsbaren te beschermen.
Je kan toch moeilijk alle ouderen opsluiten terwijl het jong geweld z'n goesting doet. Klinkt utopisch maar niet werkbaar, en zeker niet maakbaar of geloofwaardig.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 25 mei 2020 om 13:51.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 13:52   #19
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Er bestaan ook mensen die hun ouders verloren zijn of in ruzie zijn.

Vanwaar?
(Mijn vader & grootvader zijn gemitrailleerd in 1944 toen de oorlog hier bijna gedaan was.)
Mijn moeder is 91 geworden.

Vandaar.

Laatst gewijzigd door Boduo : 25 mei 2020 om 13:52.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 13:56   #20
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

[QUOTE=Jantje;9341121]Ach, mijn ouders zijn al jaren dood, mijn kinderen hebben hen zelfs amper gekend

Maar ik behoor zelf tot risicogroep.

Begin maart 2020 een hartoperatie ondergaan.
En ik ben +60.
Maar hier zijn het vooral de oudere die alle regels aan hun laars lappen.

Die laten zich niet opsluiten voor een beestje dat ze niet kunnen zien of een ziekte die bij hun in het bejaarden te huis opgesloten leeftijdgenoten woed.[/quote]
__________________________________________________ __________________________________________________ __________________
Hier bij ons lapt bijna niemand de regels aan z'n laars.
Alles is relatief.

Laatst gewijzigd door Boduo : 25 mei 2020 om 13:57.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be