Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2020, 18:47   #41
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dat zijn allemaal loze beweringen om zijn held Van Ranst uit de wind te zetten. Zijn supporters hopen samen met de VRT dat links hierdoor weer definitief op de kaart wordt gezet maar ze zijn de laatste peiling al vergeten: links gaat de dieperik in.
Inderdaad een half uur geleden was hij nog aan het beweren dat de foto fake was, of niet van die dag. En nu weet hij ineens dat de bus leeg was en aan het einde van de zijn rit. Wat trouwens het niet dragen van het mondmasker niet vergoelijkt, dat moet op voor het instappen tot na het uitstappen.

Moet een politieker zijn of advocaat maar waarschijnlijk beide om na 88 keer betrapt te worden op onzinnige uitspraken te blijven volhouden dat hij gelijk heeft.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 19:08   #42
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Inderdaad een half uur geleden was hij nog aan het beweren dat de foto fake was, of niet van die dag.
Heb je een bron, referentie ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 19:16   #43
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zijn allemaal loze beweringen om zijn held Van Ranst uit de wind te zetten. Zijn supporters hopen samen met de VRT dat links hierdoor weer definitief op de kaart wordt gezet maar ze zijn de laatste peiling al vergeten: links gaat de dieperik in.
Dieperik ?
PVDA is bijna even groot als Groen.
Rechts gaat vooruit:VB maar die zit in het cordon.
Rechts gaat achteruit: NVA maar die BLIJFT a-sociaal.
Het wordt steeds moeilijker.
Voor la Belgique.

Laatst gewijzigd door Boduo : 25 mei 2020 om 19:18.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 19:24   #44
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Kan jij hier met feiten aantonen wat je zegt?
1)Welke terminus?
2) Lege bus? toon dat eens aan?

Nu ben ik eens heel benieuwd sé

Het pikt precies hé.
Lees het artikel nog maar eens. Je kent Leuven toch hoop ik ?

Oooo.... mensen zwart maken is toch zooooo gemakkelijk.
Oud 25 mei 2020, 19:26   #45
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Inderdaad een half uur geleden was hij nog aan het beweren dat de foto fake was, .....
Doe der nog maar een schepje op.
Toon me die posting maar eens waar ik dat zou gezegd hebben.
Oud 25 mei 2020, 19:28   #46
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat heeft dat nu in Godsnaam met links of rechts of de VRT te maken ?
Oud 25 mei 2020, 19:29   #47
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Dat zijn 3 oude koeien die hier al allemaal uitvoerig ontkracht geweest zijn én je komt er nóg eens mee voor de proppen, natuurlijk mooi uit hun context gerukt....

Maw, je beschuldigingen aan het adres van MVR houden totaal geen steek.
Die zijn helemaal niet ontkracht Kojak.
Helemaal niet.

Ik moet nog steeds vernemen, waarom een viroloog een loopje met de waarheid zou mogen nemen.

Ik moet nog steeds lezen waarom het niet onvoorzichtig was, om mensen alsnog te laten vertrekken op skivakantie.

Ik moet nog steeds lezen op welke basis Covid19, het label kreeg van 'slechts een griepje'.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 19:33   #48
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Helemaal niet.

Ik moet nog steeds vernemen, waarom een viroloog een loopje met de waarheid zou mogen nemen.

Ik moet nog steeds lezen waarom het niet onvoorzichtig was, om mensen alsnog te laten vertrekken op skivakantie.

Ik moet nog steeds lezen op welke basis Covid19, het label kreeg van 'slechts een griepje'.
De vraag was nooit of je op skivakantie kon gaan maar of vakantie in Italie mogelijk was.

Citaat:
Vakantie naar Italië kan doorgaan
In Noord-Italië zijn momenteel verschillende gemeenten in quarantaine geplaatst. Wie van plan is om in de krokusvakantie naar Italië te trekken, mag dat gerust doen, zegt Van Ranst. "Ik zou niet thuisblijven", zegt hij resoluut. "Denk wel aan goede handhygiëne en probeer veel mensenmassa's te vermijden. Al is dat niet evident in bijvoorbeeld skigebieden bij de après-ski."
Italie ja, skigebieden en après-ski neen.

Citaat:
Er is voor alle duidelijkheid geen reden tot paniek. "De echte griep is momenteel in het land en die maakt echte zieken en echte doden", legt Van Ranst uit. "En dat zijn er veel meer dan dit coronavirus op dit moment."
Dit moment was 23 februari, toen was er 1 dode in Italie.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 19:36   #49
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tja, er zijn nu ook mensen die veel liever blijven klagen en ongegronde kritiek geven. Daar ontbreekt het hier niet van, dat is een feit.
Ook een heleboel andere mensen hebben dit aangetoond.

Gisteren is heel de zaak Italië hier nog eens aan bod geweest, met een tijdlijn en al der bij en nóg blijven ze daar over leuteren.
Er werd zelf beweerd dat de ziekenhuizen al vol lagen als ze bij ons nog moesten vertrekken, zo goed waren 'die helemboel mensen' hier geïnformeerd.
Maar als je dan met feiten voor de proppen komt, dan hoor je die 'heleboel mensen' plots niet meer.
Raar hé.
Dat de kritiek 'ongegrond' zou zijn, is wat u er van maakt Kojak.
En dat is het hem natuurlijk net. De kritiek is wel degelijk gegrond; immers, kreeg ik nog geen enkel argument voor ogen, die de gegeven kritiek zou kunnen weerleggen.

1) Hij vertelde niet de waarheid over het nu van mondmaskers, omdat er er een tekort was; en hij die liever beschikbaar hield voor de zorgsector. Nobel doel. Mooie intentie. Maar, nog steeds 'niet de waarheid'. En aldus een leugen ... In functie van wetenschapper, mocht hij dat nooit gedaan hebben.
Je kan daar over zeggen wat je wil, maar het blijft een leugen. Aldus: terechte kritiek.

2) Hij liet binnen de context van "gaan skiën in Italië", optekenen dat hij zeker niet zou thuisblijven. Achteraf beschouwd, een misvatting. Een misvatting die hij had kunnen voorkomen, door voorzichtiger te zijn. Want: Er waren in Italië al dorpen in quarantaine geplaatst; en er was op dat moment niet zo héél veel geweten over het virus. Als wetenschapper blijf je dan beter voorzichtig; in de plaats met de zekerheid die hij aan de dag legde.
Ook dat was een fout. En aldus: terechte kritiek.

3) Hij onderschatte het virus Covid19. Hij omschreef het als slechts een griepje. Dat zijn feiten. Aldus: terechte kritiek.

— Jeremy Clarkson
Oud 25 mei 2020, 19:37   #50
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
...
Gisteren hebben verschillende posters dit nog eens allemaal mooi uit de doeken gedaan maar ik vrees dat ze die postings of niet gelezen hebben, of er vierkantig hun voeten aan vegen om toch maar op MVR te kunnen blijven schieten.
Oud 25 mei 2020, 19:38   #51
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
De vraag was nooit of je op skivakantie kon gaan maar of vakantie in Italie mogelijk was.

Italie ja, skigebieden en après-ski neen.

Skigebieden of Noord-Italië, ... wat is het verschil tussen beiden (in te overbruggen afstand), als je weet dat het virus afkomstig is uit China.
Als het van China kan aanbelanden in Noord-Italië, dan lijkt de kans dat het vanuit Noord-Italië de skigebieden komt bezoeken, ... alles behalve klein.

Dat in acht genomen, met de kennis dat dorpen reeds in quarantaine werden geplaatst (dat doe je niet zomaar, en zeker de Italianen niet), is het gewoon een zeer onvoorzichtige uitspraak.

— Jeremy Clarkson
Oud 25 mei 2020, 19:40   #52
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet.

Dan kan ik je alleen maar aanraden om de draden ivm het Coronavirus eens aandachtig te herlezen.
Zo simpel is dat.
Alles is netjes ontkracht geweest.
Ik ga er de deeltjes niet gaan uithalen voor u.

Laatst gewijzigd door kojak : 25 mei 2020 om 19:40.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 19:42   #53
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Skigebieden of Noord-Italië, ... wat is het verschil tussen beiden (in te overbruggen afstand), als je weet dat het virus afkomstig is uit China.
Als het van China kan aanbelanden in Noord-Italië, dan lijkt de kans dat het vanuit Noord-Italië de skigebieden komt bezoeken, ... alles behalve klein.

Dat in acht genomen, met de kennis dat dorpen reeds in quarantaine werden geplaatst (dat doe je niet zomaar, en zeker de Italianen niet), is het gewoon een zeer onvoorzichtige uitspraak.
Nog eens, ter info:

Dan kan ik je alleen maar aanraden om de draden ivm het Coronavirus eens aandachtig te herlezen.
Zo simpel is dat.
Oud 25 mei 2020, 19:42   #54
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zo simpel is dat.
Uiteraard niet.

— Jeremy Clarkson
Oud 25 mei 2020, 19:43   #55
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Heb je een bron, referentie ?
Euh, je vraagt een bron of referentie voor Kojak's zijn uitspraak, zou je dat niet beter aan hem vragen.
zie post #28

Citaat:
Jij loopt daar in ???

Op welke datum is die foto genomen ?
Voor men op het openbaar vervoer een mondmasker moest dragen of daar na ?

Denk je nu écht dat MVR zo stom geweest zou zijn ?

Gewoon een foto en moedwillig in een verkeerde context geplaatst.
Meer moet je daar niet achter zoeken.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 19:49   #56
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:

Niks Noord-Italie, de vraag was of vakantie in Italie mogelijk was.

Italie is meer dan Noord-Italie en de ski-gebieden.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=115

Ge kunt uw leugens blijven herhalen, maar de vraag was nooit of men naar naar Noord-Italie kon gaan of op ski-verlof in Noord-Italie kon gaan maar Italie in het algemeen + werd afgeraden op plaatsen te zijn met veel volk, al is dat niet evident in bijvoorbeeld skigebieden bij de après-ski.

Iemand met een minimum aan verstand die weet dan dat hij niet op skiverlof moet gaan, maar ja die voorschot hé, we zullen dan dan toch maar het risico nemen hé, en als het fout loop dat kunnen we het toch op Marc Van Ranst steken hé, want zelf verantwoordelijk zijn voor onze daden , dat is toch zo moeilijk hé.

Laatst gewijzigd door dpg : 25 mei 2020 om 19:51.
Oud 25 mei 2020, 19:53   #57
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Niks Noord-Italie, de vraag was of vakantie in Italie mogelijk was.

Italie is meer dan Noord-Italie en de ski-gebieden.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=115

Ge kunt uw leugens blijven herhalen, maar de vraag was nooit of men naar naar Noord-Italie kon gaan of op ski-verlof in Noord-Italie kon gaan maar Italie in het algemeen + werd afgeraden op plaatsen te zijn met veel volk, al is dat niet evident in bijvoorbeeld skigebieden bij de après-ski.

Iemand met een minimum aan verstand die weet dan dat hij niet op skiverlof moet gaan, maar ja die voorschot hé, we zullen dan dan toch maar het risico nemen hé, en als het fout loop dat kunnen we het toch op Marc Van Ranst steken hé, want zelf verantwoordelijk zijn vor onze daden , dat is toch zo moeilijk hé.
Laat ik even meegaan in uw redenering. Laten we er zelfs Sicilië van maken ...
Nogmaals: Als het virus afkomstig uit China, voet aan land zet in Italië, dan lijkt de kans dat het vanuit die gebieden die al in quarantaine waren geplaatst, ook Sicilië komt binnenwandelen, echt niet uitgesloten.

Het blijft aldus, binnen die context een voorbarige en zeer onvoorzichtige uitspraak.

"Ik zou zeker niet thuisblijven" is alles behalve zeggen : "wees voorzichtig".

— Jeremy Clarkson
Oud 25 mei 2020, 20:01   #58
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard niet.
Natuurlijk niet. Ik ga niet in herhaling blijven vallen.
Oud 25 mei 2020, 20:02   #59
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat ik even meegaan in uw redenering. Laten we er zelfs Sicilië van maken ...
Nogmaals: Als het virus afkomstig uit China, voet aan land zet in Italië, dan lijkt de kans dat het vanuit die gebieden die al in quarantaine waren geplaatst, ook Sicilië komt binnenwandelen, echt niet uitgesloten.

Het blijft aldus, binnen die context een voorbarige en zeer onvoorzichtige uitspraak.

"Ik zou zeker niet thuisblijven" is alles behalve zeggen : "wees voorzichtig".

https://opendatadpc.maps.arcgis.com/...c82fe38d4138b1

Wat wil je nu eigenlijk constant zeggen, dat de overgrote meerderheid van de Vlamingen te dom, te achterlijk, te hulpeloos zijn om zelf in te schatten wat de volgende woorden betekenen:

"Denk wel aan goede handhygiëne en probeer veel mensenmassa's te vermijden. Al is dat niet evident in bijvoorbeeld skigebieden bij de après-ski."

Je doordrammen met leugens is er dus omdat de vlamingen hulpeloze snullen zijn die men bij het handje moet houden en alles moet voorkauwen, zoniet begaan ze stommiteiten ?

Zelfstandig beslissingen nemen, verantwoordelijkheid nemen voor de eigen beslissingen is dat iets wat de vlaming niet meer kent ?

Heeft de vlaming dan echt Marc Van Ranst nodig als zondebok om zijn eigen falen te verbergen, want al dat gezaag over Marc Van Ranst duid daar op.
Oud 25 mei 2020, 20:05   #60
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet. Ik ga niet in herhaling blijven vallen.
Ah, herhaling ...
Dus u refereert naar dezelfde non-argumenten.

We gaan hier geen cirkeltjes bljven draaien e Kojak (dan kunnen we beter een pint gaan nuttigen bij Eduard).
Ik vind de argumenten die jij al gegeven hebt tot nu niet voldoende. Het weerlegt geenszins de kritiek die werd geuit. Op geen enkele manier. En let wel, ik sta open voor argumenten hoor. Ze moeten wel steek houden.

— Jeremy Clarkson
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be