![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1021 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1022 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ze werd door FAVV tot 2 maal toe geadviseerd om haar kat in Peru in quarantaine te plaatsen, maar dat heeft ze aan haar laars gelapt, net als het importverbod. De kat kwam uit een soort kattencafé, waar hij waarschijnlijk ook terug naartoe kon. Dus dat "dumpen op straat" snik snotter, huil huil, ……. is toch gelogen ![]()
alleen ezels met een geheugen stoten zich geen twee keer aan dezelfde steen Laatst gewijzigd door spherelike : 28 mei 2020 om 11:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1023 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Waar zou ze die quarantaine in Peru nog moeten geregeld hebben net voor de laatste repatriëringsvlucht? Het FAVV is zelf niet eens in staat om een quarantaine te regelen in België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1024 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
België weigert import van dieren die niet op voorhand de nodige procedures en vaccinaties + bijbehorende quarantaine hebben doorlopen. (wat hier dus het geval is) Als er toch een illegale import gebeurde, is het standaard procedure om die te vernietigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1025 |
Burger
|
![]() Het is nu toch net hetzelfde als die kat hier op haar appartement vast zit of in Peru op haar appartement vastzit. Dus men verspeelt inderdaad publiek geld met al die ambtenarij en rechtszaak.
Er zijn in dezelfde periode wellicht nog een paar 100 andere huisdieren uit Marokko/Turkije binnengebracht per auto waar ze niet naar kraaien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1026 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het FAVV heeft haar erkende instellingen in Peru gegeven. Als ze tot 2 keer toe dat advies gevraagd en gekregen heeft lijkt het me evident dat er ook tijd was om haar kat te huisvesten, maar ze heeft waarschijnlijk nooit overwogen om de richtlijnen te volgen. Dus liever feiten dan emo-gedoe over "ze kon niet anders"
![]() |
![]() |
#1027 |
Burger
|
![]() Kan je de link geven van de website van dat katttencafé? Ik heb deze niet.
Dat de FAVV de naam van de instelling doorgegeven zal best. Dat die instelling gaat staan springen om die kat een paar maand bij te houden kan ik moeilijk geloven ... Laatst gewijzigd door Morphy : 28 mei 2020 om 12:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1028 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
"wellicht", een vermoeden of ook enig bewijs? Bij controle aan de Europese buitengrens zou dat moeten tegengehouden worden. Smokkelen is nooit uitgesloten, maar om er nu eerder regel dan uitzondering van te willen maken. Bovendien zijn niet vastgestelde inbreuken GEEN reden om de vastgestelde niet aan te pakken.
![]() |
![]() |
#1029 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laat jij eerst maar weten waar jij je info over het corona-sluiten van dat café haalt, dan krijg je van mij de website
![]() |
![]() |
#1030 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Als ze dat eisen dan moeten ze maar zorgen dat die er ook is. Wellicht duidt op een vermoeden. Dat zit in de de definitie van dat woord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1031 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Bvb: https://www.hln.be/in-de-buurt/stabr...-uur~af4964c7/ <<Toen de coronacrisis daar midden maart uitbrak, adopteerden ze Lee, een katje uit een kattencafé dat door corona moest sluiten.>> |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1032 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het ging duidelijk over quarantaine in Peru in een door Europa erkende instelling. Die kat mocht absoluut Belgie niet binnen zonder dat aan ALLE vereisten voldaan was Als je die verplichting bij het export land legt, hoef je er zelf niet te investeren
![]() |
![]() |
#1033 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1034 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
https://www.catfetin.com/en/contact Volgens die website zou het cafe terug open geweest zijn op moment van de repatriëring. Maar dat is niet eens zo belangrijk. Ze heeft ook al de rest aan haar laars gelapt En of haar woord daarover nu echt betrouwbaar is weet ik niet, ik heb ze al op leugens en verdraaiingen van de waarheid betrapt.
alleen ezels met een geheugen stoten zich geen twee keer aan dezelfde steen Laatst gewijzigd door spherelike : 28 mei 2020 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1035 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Maar principieel moet dat gezond dier dood ja. Net als zoveel verlaten dieren in een asiel. En alles wat we opeten. Noorde-Korea: kattenzotten denken ook niet voor zichzelf en dulden ook geen kritische stem. Quarantaine op eigen appartementje of huis. Ja daar gaan we mensen op vertrouwen. Zoals social distancing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1036 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel, in deze laat ik me liever leiden door mensen- en dieren-artsen dan door mensen met andere gewaardeerde bekwaamheden zoals jij er een bent.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1037 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben dat gezaag over katten zo beu, dat ik deze voormiddag tijdens het fietsen een betreurenswaardig foutje begaan heb.
Ik zag daar plots even voor mij aan de rand van het fietspad een kat zitten. Met haar kop weggestoken in het hoge gras, maar haar achterste en haar staart nog over het fietspad. Ja, ik ben toch met wel met opzet over die staart gereden. Alleen met mijn voorwiel, want ze was rap weg. Nu laat ik me in deze draad niet meer zien. Voor straf.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#1038 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1039 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1040 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Vanwaar haal je dat idee? De procedure is Vaccin -> maand wachten: bloedproef laten doen door erkend laboratorium die antilichamen aantoont -> dan nog 3 maanden wachten. Tijdens dat 3 maanden wachten moet het dier daarom niet in een quarantaineinstelling |
|
![]() |
![]() |