![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1101 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allemaal den Barbecue op pensen ribbekes en kippenbouten eten tot we er bij neervallen. Durf er rond het vuur niks over te zeggen want gegarandeerd ruzie vooral nadat ze wat hebben gezopen. En met vissen hebben we ook geen medelijden en verander Katten in Ratten en we vergiftigen ze zonder enig probleem.....muizen ook....vergif door hun strot....Hamsters die zijn al wat liever in onze ogen....die laten we wat langer leven als ze al niet in een laboratorium eindigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien het hier niet ging over een kat of een hond, was het dier al lang dood geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Vrij te koop in iedere supermarkt ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 mei 2020 om 14:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1106 |
Burger
|
![]() Er zijn gewoon nul redenen om die kat dood te doen. Er zijn al 10 jaar geen gevallen van Rabies meer geweest met katten in die regio....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1108 |
Banneling
|
![]() Wat nu ? Van Ranst biedt zijn lab aan om katje lee in quarantaine te houden.
Ik vermoed dat enkele rechtse dierenliefhebbers nu conflicterende gevoelens hebben....is hun misantropie en dierenliefhebberij te verzoenen met een linkse, rode, professor die de natuurlijke vijand is van rechts-vlaams. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wij ? Er zijn al miljoenen mensen die lang en gezond leven zonder vlees te eten. Dus er is gewoon nul redenen om al die andere dieren dood te doen of het moet zijn puur uit goesting. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 mei 2020 om 14:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1111 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Daarom vind ik nog niet dat men iemand anders zijn kat moet dooddoen omdat men weer eens volledig weigert om enig vorm van welwillendheid te tonen; Ik kan me voorstellen dat voor dat mens die kat wel belangrijk is ... . De ambtenarij doet hier weer alsof dit een onmogelijk probleem is terwijl men gewoon een dier in een kot moet steken voor een paar maand . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 mei 2020 om 14:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1113 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Er is uiteraard een verschil tussen een random dier slachten en iemand zijn huisdier slachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gaat het over honden en katten zijn we allemaal begaan met hun lot. Buiten een paar uitzonderingen ten na kan het lot van duizenden andere dieren ons geen barst schelen. Voor een katje gaan we door het vuur maar een ratje gaan we vergiftigen ....terwijl ratten op zijn minst even gevoelige en intelligente diertjes zijn. Ik eet ook vlees....vnml wat gevogelte maar dat probeer ik echt te beperken tot dik 150 gram per dag. Ik vergelijk het een beetje met drugs discussies.....alle drugs zijn slecht maar van onze Alcohol moet je afblijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een varken heeft toch ook een eigenaar ? Wat is het verschil tussen een varken bezitten of een kat bezitten ? Is een hond die buiten op je erf loopt maar nooit binnen komt een huisdier ? wat is daar meer huisdier aan dan aan een varken in de stal ? En neen ik hou geen pleidooi voor vegetarisme wel een pleidooi tegen de hypocrisie als het gaat over liefde voor dieren. Want dieren lijden alvorens op je bord te belanden. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 mei 2020 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar als dat muisje hier binnen geraakt dan is m'n Heksie perfeksie in alle staten: "Sla hem dood" roept ze dan. Dat is 1 keer gebeurd toen ons katje "op tocht" was. Et alors ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommige volkeren eten sprinkhanen. Wij vinden dat heel vies. Mossels en garnalen daarentegen zijn nog viezer maar dat moet dan weer kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1119 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De mensen die hier pleiten voor dat beest dood te doen zouden ook wel anders piepen mocht het hun huisdier zijn. Zoals de meesten zich er ook geen fluit van aanttrekken wanneer er een paar duizend kinderen in Afrika sterven maar er wel een drama van maken als hun kind een blauwe plek heeft. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
's Anderendaags een nieuwe. Katten genoeg !!! |
|
![]() |
![]() |